Sju miljoner Modern Warfare 2 dag ett?

Medlem

Jag köpte detta till PC. ångrar det inte för en sekund. så jäla coolt spel.

Medlem

Till folk som menar att bara Xbox 360- och Playstation 3-utgåvor säljs:

Vet inte om FZ.se är ojämnt många PC-spelare jämfört med konsollspelare men den pågående röstningen på startsidan visar klart fler som tänker köpa det till PC än till konsoller.

Medlem
Skrivet av BigD:

Precis som man trodde, folk snackar så mycket om att man ska bojkotta och gnäller om att det kommer bli den "största floppen ever!" sen står de först i kön ändå..
Hahaha..

Skrivet av Hizzi:

Det är som vanligt med folk,
bara en massa tomt snack,
ja nu minsann ska det bojkottas,
patetiskt värre.

/facepalm

Jag bojkottar spelet, kommer inte köpa de innan de har öppnat upp för mods och dedikerade servrar. Förstår verkligen inte var ni får informationen som säger att de som bojkottar står först i kön. De är fortfarande möjligt för ett spel att sälja miljontals exemplar ÄVEN om miljontals konsumenter vägrar köpa det. Industrin är ju jävla stor. Idioter.

Att nu PC hardcorefolket är på sin höjd ca 1% av potentiella konsumenterna så är de väl inte förvånande att bojkotten inte ger något utslag. Den här flörten med casual only kommer göra CoD-serien till ett spel likt NFL som släpps varje år med mediokra uppdateringar och ändå säljer som smör eller så kommer spelserien gå ner i graven.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Briljant i multiplayer. Årets spel, gå och köp!


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

På PC kommer det att sluta precis som med WAW där det bara finns ett public community men ingen klan community eller Esport community därför kommer jag inte att köpa MW2. BTW så var det ju mycket för att kommandot /record saknades som klanerna tappade tålamod med WAW och det saknas också på MW2 plus en massa annat som klaner alltid har uppskattat i tidigare spel som IW har valt att tagit bort.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Det måste vara ganska mycket pc anvandare som har FAKTISKT KÖPT Modern Warfare 2... om den slår GTA 4 med såpass mycket. Bra Gjort all PC Folk!
Det Finns hopp för oss än

Medlem
Medlem

En sak till som borde nämnas är att MW2 har 5.3 i user score på gamespot men det är pc versionen alltså och anledningen ska tydligen vara spelets usla MP som ska ha stora problem med lagg och andra problem enligt recensionerna.

http://www.gamespot.com/pc/action/modernwarfare2/index.html?t...

På metacritic har spelet fått 1.4/10 i user score

http://www.metacritic.com/games/platforms/pc/modernwarfare2?q...


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Hade varit mer informativt om det stod hur många procentenheter av de sålda exemplaren var på konsol eftersom det är bara ett till konsolspel för dem. Precis som DeKvittar skriver så är den hard core delen av PC-spelarna en väldigt liten försumbar del. Casualspelare är den dominanta konsumenten, klart att ett spel designat för casuals säljer extremt bra.

Var inte direkt oväntat att konsolversionerna skulle slå alla försäljningsrekord. Visst finns det hard core folk som har köpt det på PC, det är ingen som har sagt att PC versionen kommer sälja noll exemplar för att det inte finns dedicated servers.

Medlem

Hehe jag köpte det till mitt 360:P vart så sur när jag inte vann att jag bara var tvungen att ha det gick över alla mina förväntningar på spelet iallafall

Medlem

Till alla som säger att spelet e så jääävla bra.. jag har testat det nu och kan bara komma fram till dom har lyckats blåsa alla... igen... det här är samma som hände med CoD1 och 2... samma spel, samma grafik, samma modeller men ny story... *vi har satsat på att göra storyn så bra som möjligt* ja.. inte fan har dom lagt ner tid på att göra något annat då det fortfarande är samma jävla spel som 1:an... och jag gillar MW1 så fine men jag vill inte betala 500kr för samma spel ingen fast med stympat MP *som dessutom är enda anledningen till att jag köpte MW1* vem fan bryr sig om story i ett FPS??? där är fi. skjut fi. klart... nästa?

Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av BigD:

Precis som man trodde, folk snackar så mycket om att man ska bojkotta och gnäller om att det kommer bli den "största floppen ever!" sen står de först i kön ändå..
Hahaha..

Skrivet av Hizzi:

Det är som vanligt med folk,
bara en massa tomt snack,
ja nu minsann ska det bojkottas,
patetiskt värre.

/facepalm

Jag bojkottar spelet, kommer inte köpa de innan de har öppnat upp för mods och dedikerade servrar. Förstår verkligen inte var ni får informationen som säger att de som bojkottar står först i kön. De är fortfarande möjligt för ett spel att sälja miljontals exemplar ÄVEN om miljontals konsumenter vägrar köpa det. Industrin är ju jävla stor. Idioter.

Att nu PC hardcorefolket är på sin höjd ca 1% av potentiella konsumenterna så är de väl inte förvånande att bojkotten inte ger något utslag. Den här flörten med casual only kommer göra CoD-serien till ett spel likt NFL som släpps varje år med mediokra uppdateringar och ändå säljer som smör eller så kommer spelserien gå ner i graven.

Lugn, mata inte trollen!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Har spelat igenom SP-delen och den var la sådär,
Alla som säger att Left 4 dead 2 känns osm ett DLC så är juh detta precis samma sak...Ser nästan ut precis som CoD 4 och samma känsla och allt, enda skillnaden nya vapen och uppdrag + sämre muliplayer...

Medlem

Har bara kört det i en halvtimma på IO... Var väl helt OK förutom blodet... Fulast blod jag någonsin sett! Såg ju ut som Lingonsylt! Uschiamig... Tänker iaf inte skaffa det, väntar då heller till BFBC2

hahaha kul att alla sa att spelet va skit o ingen skulle köpa det , men verkar ju som de ändrat sig?

Skrivet av TrooP:

Till alla som säger att spelet e så jääävla bra.. jag har testat det nu och kan bara komma fram till dom har lyckats blåsa alla... igen... det här är samma som hände med CoD1 och 2... samma spel, samma grafik, samma modeller men ny story... *vi har satsat på att göra storyn så bra som möjligt* ja.. inte fan har dom lagt ner tid på att göra något annat då det fortfarande är samma jävla spel som 1:an... och jag gillar MW1 så fine men jag vill inte betala 500kr för samma spel ingen fast med stympat MP *som dessutom är enda anledningen till att jag köpte MW1* vem fan bryr sig om story i ett FPS??? där är fi. skjut fi. klart... nästa?

Jag känner mig inte blåst?:)
Tyckte det va riktigt roligt faktiskt.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Kostar väl minst 400:- idag vilket är rätt mycket då det endast är SP som intresserar mig (som dessutom ska vara rätt kort vad jag har hört). Väntar tills mellandagsrean eller nåt.

Bara intresserad av SP jag också. Väntar inte till mellandagsrean, utan snarare ~2 år tills man kan köpa det till PCn under hundralappen.

Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av BigD:

Precis som man trodde, folk snackar så mycket om att man ska bojkotta och gnäller om att det kommer bli den "största floppen ever!" sen står de först i kön ändå..
Hahaha..

Skrivet av Hizzi:

Det är som vanligt med folk,
bara en massa tomt snack,
ja nu minsann ska det bojkottas,
patetiskt värre.

/facepalm

Jag bojkottar spelet, kommer inte köpa de innan de har öppnat upp för mods och dedikerade servrar. Förstår verkligen inte var ni får informationen som säger att de som bojkottar står först i kön. De är fortfarande möjligt för ett spel att sälja miljontals exemplar ÄVEN om miljontals konsumenter vägrar köpa det. Industrin är ju jävla stor. Idioter.

Att nu PC hardcorefolket är på sin höjd ca 1% av potentiella konsumenterna så är de väl inte förvånande att bojkotten inte ger något utslag. Den här flörten med casual only kommer göra CoD-serien till ett spel likt NFL som släpps varje år med mediokra uppdateringar och ändå säljer som smör eller så kommer spelserien gå ner i graven.

Detta spelet lirar jag inte för att bli "grym gamer" detta spelet lirar jag för att det är kul att spela lite då och då, när jag ska spela allvarligt då är det ju så självklart det bästa spelet nånsin, Cs
Men jag kan förstå att ni som ville spela spelet seriöst inte är så glada, men då är det väl bara att fortsätta lira MW1?:)

Inaktiv

Jag är en som har köpt en av 7000000 exemplarern. Och forfarande inte får den i min brev låda, eller äns skickats till mig. Tack CDWoW! Jag ser MW2 Som ett spel. Den kommer hyllas ett tag senare kommer det som alla andra glömmas bort som vanligt. Jag hoppas på bara att den är spelbar och roligt. När det gäller inhämtningen av kända artister eller onödiga kända skådespelare som röst skådespelare, skiter jag i totalt. Det är mer ett minus än plus för spelet.

Medlem

Japp, är en av de kvasifantasmiljoner som inte köpte det av ren princip, lirar just nu dragonage, passar mig ypperligt, men det är väl för svårt för konsoll-barnen att spela ;), med tanke på att det sagts att easy-svårighetsgrad på PCn är satt som medium på konsoll ^^.


signatur

Retro.

Medlem

Detta säger jag bara hur bra MP är och hur tokig jag är i spelet:

Finished SP on 6hrs20min(on Hardened) on Nov 10. Best killstreak: 31. LVL 40


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Current Players Peak Today Game

52,923 55,189 Call of Duty: Modern Warfare 2 - Multiplayer
40,928 46,807 Call of Duty: Modern Warfare 2

från: http://store.steampowered.com/stats/ (sen klicka på view steam players per game)

Medlem

Låstes upp idag på Steam och jag har kämpat mig till sluttampen. 600kr var väll lite i överkant vill jag påstå, men bra spel är det definitivt.

Lean saknar jag dock ganska mycket.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Hört att sp liger på typ 8h speltid. Stämmer det? Skandal isf.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

tycker det är sjukt kul spel. å aldrig haft lag eller några andra problem mer än att jag suger i mp xD

å klart det spelet säljer efter som det kom till fler format än pc. tvivlar på att folk som spelar det på konsol direkt skulle "sympati" skippa det för pc spelarnas skulle speciellt inte med tanke på allt skit pc spelare snackar om konsol så skulle jag inte bli förvånad om det finns nån där ute som köpte 2 till sin konsol bara som hämnd xD

Medlem

Jag avstod för att jag inte har pengar just nu, men sedan blir det att köpa från G2Play.net.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

ska köpa för SP delen, men inte för MP delen, matchmaking och sämre online än konsol är något jävligt dåligt, ska vänta till spelet finns på rea


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

va fan snackar ni om? det här e skit bra spel. spe ops är skit bra om man vill köra med nån kompis och SP är också bra med skit bra grafik och MP e kung och den e as bra. skit i er alla som snakcar skit om spelet.

Medlem
Skrivet av chatrbaz:

va fan snackar ni om? det här e skit bra spel. spe ops är skit bra om man vill köra med nån kompis och SP är också bra med skit bra grafik och MP e kung och den e as bra. skit i er alla som snakcar skit om spelet.

haha, skit du i den skiten, din skit


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Hört att sp liger på typ 8h speltid. Stämmer det? Skandal isf.

Nej, snarare 5-6 timmar


signatur

B lup

Skriv svar