PsP eller Nintendo ds?

Inaktiv

Nu när jag ska köpa Psp vilket spel tycker ni jag ska köpa till den först? Tacksam för svar

Medlem

jag rekommenderar att du lägger 200-300 kr extra för att få en PSP med Custom firmware

(notera att detta kan du också fixa själv med en vanlig Slim PSP, absolut lättast är det om du har tillgång till en vanlig fet psp även om det är möjligt annars också, men kan vara riskabelt för batteriet då detta måste öppnas och därmed kan kortslutas om man inte är försiktig)

då du kan spela och använda freewaremjukvara som folk runt om i världen utvecklar till psp. du kan också backuppa dina UMD spel till datorn och spela ISO filer från psp minneskortet.

vad för spel gillar du? vice city stories är precis som alla gta spel efter GTA 3 baserade på samma motor så där vet du vad du får. har inte spelat igenom detta spel bara testat runt lite och det verkar vara ett stabilt GTA spel såvitt jag vet. inte min smak över huvud taget dock.

Mina två favorit PSP spel är disgaea: afternoon of darkness och Patapon. har spelat en hel del gran turismo 2 till playstation 1 och final fantasy 9 på min PSP också.

Disgaea är ett väldigt beroendeframkallande turbaserat strategiRPG med extremt mycket innehåll. detta skulle va mitt första val bara pga. hur mycket och hur bra spel du får om du köper det. Annars vet jag att det släpps ett god of war spel i dagarna till PSP som har fått mycket bra rescensioner, bäst på PSP hittills. detta har jag inte testat.

Patapon borde du verkligen försöka lägga vantarna på, mycket bra och unik spelupplevelse som precis som disgaea var mycket beroendeframkallande..

Om du bestämmer dig för att köpa en PSP uppgraderad med Specialfirmware kan du spela nedladdade spel/ps1spel. detta är ju såklart olagligt om du inte äger orginalprodukten.

Inaktiv

tanka demon av god of war o spela det tills hela släpps..

Medlem

Psp, för man kan ha den till andra saker med:
MP3
Film
Internet läsare
Har gått rycken om att dom ska ha in Skype i den

Och den har jätte bra spel


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem
Skrivet av PiLp:

Har gått rycken om att dom ska ha in Skype i den

Finns Skype i den(Slim versionen) om man använder senaste firmware, dock så måste man skaffa ett PSP headset för att kunna prata. Ska nog göra det men har andra saker jag ska köpa först.

Inaktiv

Patapon verkar skoj

Inaktiv

Har kollat lite och sett följande,

Twisted Metall

Burnout

Tomb Raider

Mega Man Powered Up

Killzone

GTA Vice Stories

Tekken

Ridge Racer

Need for speed pro street

Metal GEar SOlid

bara för att nämna några som man gärna vill ha, så man lär ha riktigt kul med sin psp.

Medlem

jag skulle välja psp men jag undrar en sak. kan lyssna på musik eller vara inne på internet eller nåt sånt på ds?


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Inaktiv

Du kan ite gå ut på nätet men du kan skaffa nån sak jag kommer inte ihåg vad det heter så kan du lyssna på musik. tror jag

Inaktiv

En fråga om jag köper en Psp från Usa så får man väl en anorlunda laddare så går det att köpa en ny svensk laddare till den?

Medlem

det är billigare att bara köpa en adapter som gör att du kan koppla den amerikanska kontakten till svenskt vägg intag. ingången i PSPn är densamma

Medlem

det finns en webläsare att köpa till DS, men den ska tydligen vara "sådär" bra (har inte testat själv)
[http://en.wikipedia.org/wiki/Nintendo_DS_Browser]

i övrigt är både DS och PSP trevliga konsoller. för mig har PSPn ett mindre utbud av intressanta spel, men jag har å andra sidan aldrig varit så förtjust i ps1/ps2 spelutbudet heller. PSPn börjar komma ikapp med starka titlar som god of war och patapon.

Inaktiv

Nu har jag hittat ett ship till Ds som gör att du kan kolla på film, lägga in spel och lyssna på musik på Detta gör att jag nästan överväger att köpa en ds och det kortet med 2 gb minnes kort.

Medlem

Värt att notera kan vara att man kan lätt lägga in spel (lagliga, givetivs. du får bättre batteritid och kortare loading med att lägga in dina spel på ett minneskort istället för att köra dem från UMDn), kolla på film och lyssna musik även på en PSP. den har dessutom bättre skärm för film, så väger det in är PSPn bättre.

Inaktiv

Ds Ska man Ju Ha Fett Bra Spel Och Hyfsad grafik

Jh
Medlem

Fick min psp idag.. trevlig maskin det där ..men skulle gärna han en Ds också.


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Inaktiv
Skrivet av Haxrox:

Ok så här är det jag kan inte bestämma mig om jag ska köpa PsP eller nintendo ds:evil: Har funderat på ds ett tag nu men kan inte bestämma mig vad tycker ni?

Nintendo DS, lugnt. Varför? Jo för att den är helt enkelt bättre, skönare spel dessutom.


signatur

snabb snabbare tjockast!

Inaktiv

PsP= ps2 fast i fick format typ
Psp är ingen hit att köpa om du har tex ps2 blir få nyheter, konsollen är dock kraftfull med internet/mp3/bild visning och du kan titta på olika filmer osv!

om du har ps2 så köp DS annars köp psp

Medlem
Skrivet av Danlow:
Skrivet av Haxrox:

Ok så här är det jag kan inte bestämma mig om jag ska köpa PsP eller nintendo ds:evil: Har funderat på ds ett tag nu men kan inte bestämma mig vad tycker ni?

Nintendo DS, lugnt. Varför? Jo för att den är helt enkelt bättre, skönare spel dessutom.

nej. billigare dock

Medlem

jag har ett förslag köp psp det finns roligare spel lite billigare kan vara inne på nätet kan man säker också på ds men ee spela roll man väljer konsoll efter sin personlighet och detsamma med spel=)


signatur

halo 3 rules and nothing else is cool with out army of two

Medlem

Vilken konsol passar min 8 åriga syster mest?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

ja det beror på hur hon är som person vad hon gillar att göra sånt om du berättar allt sånt så kan jag hjälpa dig tror ja


signatur

halo 3 rules and nothing else is cool with out army of two

Medlem

men för en 8 åring skulle jag tro wii


signatur

halo 3 rules and nothing else is cool with out army of two

Medlem

till en 8årig tjej skulle jag utan tvekan välja DS med nitendogs o massa andra titlar riktade till en yngre publik

Medlem

det har du väl rätt i men... jag kan tro att begge alternativen är bra=)


signatur

halo 3 rules and nothing else is cool with out army of two

Medlem

Men pspn kan du remota ps3an, brukar ibland ligga i sängen och kolla på tvserier som streamas från pc till ps3 aoch sen till pspn, funkar jättebra


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

När ni ändå diskuterar detta högt kontroversiella ämne.

Ska dra till japan en svänga och funderar på o köpa på mig lite spelgodis.

någon som har erfarenhet av spelköp i tokyo?
vill mest veta prisuppgifter på PSP och DS iom att några polare vill skicka me stålar.

Inaktiv

jaargo när ska du åka?
jag tänkte gå till en affär ( Bic Camera, typ som Expert .. massa olika skit, inkl. spel .. inte billigast kanske) imorgon o köpa Uncharted, kan kolla lite priser ..

Medlem

F3D: inte spikat ännu men nu i vår.

posta gärna lite prisexempel!

Medlem

Köp ett PSP. Gta, Silent Hill, WipeOut och Metal Gear Solid är hur häftigt som helst. Det ända spelbara jag kan komma på till Gameboy och NDS är Pokemon spelen, men jag nöjer mig med emulator. Skaffa custom Firmware till PSP medans du håller på.


signatur

lootskin@hotmail.com

123
Skriv svar