AFA skämmer ut sig igen

Medlem

Det är afas sätt att demonstrera. Eller ah, revolutionistiska kommunistkräk. Inte ett dugg bättre än nazisterna, mer öppet facistiska också lol!

Medlem
Skrivet av Mr. G:

Men nu handlar det om att ligister kommer till Rosengård för att kasta sten, slangbomber och tända fyr på saker och ting, inte för att demonstrera.

Och jag säger att det är ju inte så konstigt. Delas det ut gratis tv-apparater i Göteborg kommer det folk från Kungsbacka. Liknelsen kanske är svår att se, men det är ju inte så svårt att förstå att personer som gillar att förstöra söker sig till ställen där det redan börjat.

Detta har dock inget med missnöjet som finns i Rosengård att göra, utan bara ringarna på vattnet.

Jag blir förbannad över hur statsdelen skött det hela, och jag blir förbannad på när man kastar bomber på polisen. Det är väldigt viktigt att tala om för "folk" att det absolut inte är en majoritet som kastar sten och väldigt många människor i området (som faktiskt(!) fått mediautrymme nu i efterhand) tar aktivt motstånd mot det. T.ex. de här "nattvandrarna" som var omkring 150-200personer som försökte lugna ner "ligisterna" - med framgång.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

För att tydliggöra min ståndpunkt:
"Ligister" förstör för invånarna i Rosengård genom att dra ner en politisk fråga till något där alla politiker kan skydda sig med "vi diskuterar inte sånt här med stenkastare".


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Mr. G:

Men nu handlar det om att ligister kommer till Rosengård för att kasta sten, slangbomber och tända fyr på saker och ting, inte för att demonstrera.

Och jag säger att det är ju inte så konstigt. Delas det ut gratis tv-apparater i Göteborg kommer det folk från Kungsbacka. Liknelsen kanske är svår att se, men det är ju inte så svårt att förstå att personer som gillar att förstöra söker sig till ställen där det redan börjat.

Detta har dock inget med missnöjet som finns i Rosengård att göra, utan bara ringarna på vattnet.

Jag blir förbannad över hur statsdelen skött det hela, och jag blir förbannad på när man kastar bomber på polisen. Det är väldigt viktigt att tala om för "folk" att det absolut inte är en majoritet som kastar sten och väldigt många människor i området (som faktiskt(!) fått mediautrymme nu i efterhand) tar aktivt motstånd mot det. T.ex. de här "nattvandrarna" som var omkring 150-200personer som försökte lugna ner "ligisterna" - med framgång.

Ah, nu förstår jag dig. Nej, konstigt är det inte. De kommer för baråkandets skull där det finns möjligheter till att bråka.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Jag avskyr verkligen grupper som AFA - och deras framfart i Rosengård får de till att vara riktigt patetiska. Hur kan de ställa sig och slåss för den muslimska föreningen?

"Islamiska kulturföreningen tillhör de mer radikala muslimerna i Malmö och har nära band till Saudiearabien och deras statsreligion Wahhabismen.
Wahhabismen är den extremaste förgreningen av Islam och ses till och med av andra muslimer som en extrem sekt."

Det hänger inte riktigt ihopa med vad AFA påstår sig slåss för. Faktum är att det är lika fel som de ställt sig och slagits på Nazisternas sida.

Hur pinsam kan man bli?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av Ankh:

Jag avskyr verkligen grupper som AFA - och deras framfart i Rosengård får de till att vara riktigt patetiska. Hur kan de ställa sig och slåss för den muslimska föreningen?

"Islamiska kulturföreningen tillhör de mer radikala muslimerna i Malmö och har nära band till Saudiearabien och deras statsreligion Wahhabismen.
Wahhabismen är den extremaste förgreningen av Islam och ses till och med av andra muslimer som en extrem sekt."

Det hänger inte riktigt ihopa med vad AFA påstår sig slåss för. Faktum är att det är lika fel som de ställt sig och slagits på Nazisternas sida.

Hur pinsam kan man bli?

Ingen har anklagat AFA för att vara rättrådiga iallafall. :|:D


signatur
Medlem
Skrivet av Ankh:

"Islamiska kulturföreningen tillhör de mer radikala muslimerna i Malmö och har nära band till Saudiearabien och deras statsreligion Wahhabismen.
Wahhabismen är den extremaste förgreningen av Islam och ses till och med av andra muslimer som en extrem sekt."

Intressant källa du använder dig av. En högerextrem lokal hemsida. "Fria nationalister Skåne - Portal för och av skånska nationalister"
Hur pinsam kan man bli?
Nu vet vi iaf. vart du står.

http://www.fn-skane.se/fns/afa-utkampar-jihad-i-rosengard/

Tack för tipset, Gurraz.

Edit: Tack und typo.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

^- Bjorsarn, du kunde bara googlat Islamiska kulturföreningen så hade du fått fram en jävla massa information om den. T ex denna artikel som gör att man bara kan backtracka lite och förstå vad det är för folk som håller i tyglarna.

länk

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Ankh:

"Islamiska kulturföreningen tillhör de mer radikala muslimerna i Malmö och har nära band till Saudiearabien och deras statsreligion Wahhabismen.
Wahhabismen är den extremaste förgreningen av Islam och ses till och med av andra muslimer som en extrem sekt."

Intressant källa du använder dig av. En högerextrem lokal hemsida. "Fria nationalister Skåne - Portal för och av skånska nationalister"
Hur pinsam kan man bli?
Nu vet vi iaf. vart du står.

Tack för tipset, Gurraz.

Edit: Tack und typo.

Lägg märke till att jag citerade - jag gjorde aldrig anslag över att använda mina egna ord. Dessa människor är minst lika vilse som AFA - dock har de fullständigt rätt i detta som jag citerar.
För att kunna förstå båda sidorna måste man regelbundet besöka deras sidor.
Vad grundar du dina saker på? Ord från tomma luften?

Jag valde att inte länka till sidan eftersom sidan annars är fullständigt vilsen. Dock satte jag det jag citerat inom situations tecken ifall någon ville kolla upp det närmare.
Så tyvärr lilla vän - den pinsamma i detta är ingen annan än du själv

Edit: Jag antar att de kan nu tacka dig för att du gör reklam för deras sida.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

En länk till, från en påtagligt RÖD tidning.

http://malmolund.city.se/nyheter/2008/12/22/_De_ar_farliga_oc...

Det är så jävla komiskt att AFA kämpar tillsammans med islamister. AFA som ska "kämpa" för feminism och homosexuellas rättigheter. Detta bevisar det dom flesta redan vet. AFA är inget annat än drägg som tar varje chans till att slåss och förstöra på skattebetalarnas bekostnad. Vad som är pinsamt är hur vissa stoppar huvudet i sanden som en liten struts och inte ser vad som sker i ett kravlöst samhälle.

Medlem

Det roliga är att ni tar upp massa saker för varför AFA inte skulle vara med utan att ens ta reda på vad de själva anser vara anledningen? Man kanske ska börja i rätt ände?
Och att AFA skulle endast ha "feminism och homosexuellas rättigheter" är ju ganska naivt, eftersom den från grund och botten är uppbyggd som en AntiFascistisk Aktion. Men det stämmer att detta inte är endast det som ligger på deras "bord".
Det är lättare att möta AFA's beteende om man först vet DERAS ståndpunkt. Inte vad medier, polis eller nationalistiska bloggar säger är deras ståndpunkt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Varför bry sig om vad AFA tänker å tycker, det dom gör är olagligt punkt?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Varför bry sig om vad AFA tänker å tycker, det dom gör är olagligt punkt?

Därför att det är det vi diskuterar?
På samma sätt som att folk kör bil utan bälte, dricker alkohol och kör bil, tar droger, laddar ner upphovsrättsskyddat material, osv osv.

Ganska konstigt om man inte får diskutera saker bara för att de är olagliga att utföra?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Det roliga är att ni tar upp massa saker för varför AFA inte skulle vara med utan att ens ta reda på vad de själva anser vara anledningen? Man kanske ska börja i rätt ände?
Och att AFA skulle endast ha "feminism och homosexuellas rättigheter" är ju ganska naivt, eftersom den från grund och botten är uppbyggd som en AntiFascistisk Aktion. Men det stämmer att detta inte är endast det som ligger på deras "bord".
Det är lättare att möta AFA's beteende om man först vet DERAS ståndpunkt. Inte vad medier, polis eller nationalistiska bloggar säger är deras ståndpunkt.

Men när 2 st helt uppenbara saker som Islam är emot så blir det ju bara komiskt.AFA kämpar mot sina egna "värderingar"..dom tar tydligen alla chanser dom kan för att frambringa kaos och terror.Det visar ju på att AFA mest består av en massa kissnödiga 13åringar som gillar att slå sönder saker:( som ser upp till killar som är lite äldre och är anarkister eller värre.IDIOTER som borde slås ner fruktansvärt hårt av en polis utrustad med gummikulor.

Medlem

HollowMan: Antar att du sket fullständigt i min uppmaning att läsa vad AFA själva säger om saken?
Men ja, det finns människor som ser chansen att förstöra, oavsätt vilken politisk ideologi de följer.
Och skulle den enda orsaken till att bli brutalt nedslagen av en polis var att man är en idiot, så vet jag en hel del som skulle ha svårt att gå upp imorgon.
En hel del saker har lett till det som håller på just nu.
- Fruktansvärda levnadsförhållanden.
- Ingen satsning på jobb.
- Inga bostäder för den efterfrågan som finns.
- M.m.

Att detta missnöje kommer ut efter att polis stormat husockupationen med batonger och pepparspray (i en lokal som fungerade som en samlingslokal för ungdomar i området) i form av upplopp hos väldigt många som säkert såg en chans att ställa till problem är väldigt beklagligt.

Det ÄR beklagligt, men man kan bara inte se till efterspelet. Det som ligger bakom missnöjet är det som borde diskuteras.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

HollowMan: Antar att du sket fullständigt i min uppmaning att läsa vad AFA själva säger om saken?
Men ja, det finns människor som ser chansen att förstöra, oavsätt vilken politisk ideologi de följer.
Och skulle den enda orsaken till att bli brutalt nedslagen av en polis var att man är en idiot, så vet jag en hel del som skulle ha svårt att gå upp imorgon.
En hel del saker har lett till det som håller på just nu.
- Fruktansvärda levnadsförhållanden.
- Ingen satsning på jobb.
- Inga bostäder för den efterfrågan som finns.
- M.m.

Att detta missnöje kommer ut efter att polis stormat husockupationen med batonger och pepparspray (i en lokal som fungerade som en samlingslokal för ungdomar i området) i form av upplopp hos väldigt många som säkert såg en chans att ställa till problem är väldigt beklagligt.

Det ÄR beklagligt, men man kan bara inte se till efterspelet. Det som ligger bakom missnöjet är det som borde diskuteras.

Visst var det ett missnöje hos muslimerna som blev av med sin olagliga lokal.Men hur förklara du att AFA kommer dit som inte har med ämnet att göra?Du får det att låta som att det är endast Rosengård som inte någon vill satsa på nya jobb,men i verkligheten så är hela världen på väg ner i en lågkonjuktur.Ungdoms lokal kallar du det,vissa kallar det Wahabbister som lockar till sig missnöjda unga muslimer,dessa killar som AFA stöttar är verkligen inte för homosexuella eller kvinno rättigheter.

Ja jösses du är rolig du bjosarn. Du försöker få det att låta som att det AFA gör är positivt.

Personligen har jag inget emot att se AFA organisationen skjuta sig själv i foten gång på gång.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Ja jösses du är rolig du bjosarn. Du försöker få det att låta som att det AFA gör är positivt.

Personligen har jag inget emot att se AFA organisationen skjuta sig själv i foten gång på gång.

Ja tyvärr så är han kraftigt hjärtvättad,precis som sina polare i AFA.

Medlem

Jag har alltid trott att Johan Glans och Robert Gustavsson var sveriges bästa komiker....sen steg Bjorsaren in i bilden


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hela världen har inte varit i en lågkonjunktur i 20år. Missat allt det med kackerlackor i lägenheter och hela väggar av mögel? Fast nyheter som rör områden som Rosengård och Herrgården kanske inte intresserar dig om man inte kan säga att det är muslimernas eller vänsterns fel?
Jag har inte kallat det någonting, har inte lagt en värdering i det. De facto att det är en lokal där ungdomar höll till är det jag sagt.
Återigen verkar du inte läst vad AFA själva säger ang. händelserna, vilket jag tycker du borde göra.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Tycker du det var ett bra ställe för ungdomar att hålla till?

AFA kan få säga vad de vill, dock var de inte välkomna bland de icke stenkastande och eldande idioterna. De stjälper för invandrarna i detta fallet snarare än hjälper.
De tog bara tillfället i akt för att ställa till oreda - de som hade lokalen hade valt att lämna den.

Du tyckte kanske det var bra av dom att kasta sten mot folk som bara gjorde sitt jobb? Om så är fallet, var god kontakta brandmännen och polisen och uppge ditt namn. Kan ju vara bra för dom att veta vem du är så de vet att det inte är lönt att hjälpa dig om du någon gång hamnar i trubbel.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Tycker du det var ett bra ställe för ungdomar att hålla till?

AFA kan få säga vad de vill, dock var de inte välkomna bland de icke stenkastande och eldande idioterna. De stjälper för invandrarna i detta fallet snarare än hjälper.
De tog bara tillfället i akt för att ställa till oreda - de som hade lokalen hade valt att lämna den.

Du tyckte kanske det var bra av dom att kasta sten mot folk som bara gjorde sitt jobb? Om så är fallet, var god kontakta brandmännen och polisen och uppge ditt namn. Kan ju vara bra för dom att veta vem du är så de vet att det inte är lönt att hjälpa dig om du någon gång hamnar i trubbel.

Precis:up:

Medlem

Vad bra att ni två verkar skita helt i att läsa mina inlägg.
Hade ni brytt er om att göra det så hade ni förstått att jag inte någonstans försvarar varken stenkastning, anlagda bränder eller hemmagjorda bomber.
Ankh har jag ingen uppfattning om, men HollowMan är ju känd för att hitta på egna saker om vad folk tycker, tänker och känner.
Bra jobbat att återigen skita i vad folk skriver och lägga in åsikter på andra för att ni inte ens kan ta er tid att läsa.
Gå och häng på era nazistbloggar istället, please move along.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Vad bra att ni två verkar skita helt i att läsa mina inlägg.
Hade ni brytt er om att göra det så hade ni förstått att jag inte någonstans försvarar varken stenkastning, anlagda bränder eller hemmagjorda bomber.
Ankh har jag ingen uppfattning om, men HollowMan är ju känd för att hitta på egna saker om vad folk tycker, tänker och känner.
Bra jobbat att återigen skita i vad folk skriver och lägga in åsikter på andra för att ni inte ens kan ta er tid att läsa.
Gå och häng på era nazistbloggar istället, please move along.

Så nu är man nasist för att man inte gillar AFA.

Medlem

Ja jag märker ju vilka sidor du besöker.

Nu vet jag åtminstone vart DU står.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av bjosarn:

Vad bra att ni två verkar skita helt i att läsa mina inlägg.
Hade ni brytt er om att göra det så hade ni förstått att jag inte någonstans försvarar varken stenkastning, anlagda bränder eller hemmagjorda bomber.
Ankh har jag ingen uppfattning om, men HollowMan är ju känd för att hitta på egna saker om vad folk tycker, tänker och känner.
Bra jobbat att återigen skita i vad folk skriver och lägga in åsikter på andra för att ni inte ens kan ta er tid att läsa.
Gå och häng på era nazistbloggar istället, please move along.

Du tycker om personangrepp eller hur!?


signatur
Medlem

HollowMan: Försöker bara visa för dig vilken konstig retorik du använder dig av. Du lägger åsikter på mig, då kan väl jag få lägga åsikter på dig eller hur?

Problemet kvarstår: Ni skiter i vad man skriver och är bara ute efter att "trolla".
Please move along.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Japp stackaren kan inte övertyga oss om att AFA bra,och då vet ju alla att man är nasist om man inte tycker som AFA (Bjosarn)

Medlem

Har inte sagt någonstans att det "AFA" gjort i Rosengård det senaste varit bra. Härligt att du inte lärt dig läsa.
Det heter nazist inte nasist. Och är jag AFA för det jag sagt i den här tråden kan du lika gärna vara nazist.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Har inte sagt någonstans att det "AFA" gjort i Rosengård det senaste varit bra. Härligt att du inte lärt dig läsa.
Det heter nazist inte nasist. Och är jag AFA för det jag sagt i den här tråden kan du lika gärna vara nazist.

Ja du är AFA sympatisör för att du följer med dom på deras terrorkampanjer och visar öppet ditt stöd till dom,du har sagt många gånger att du förstår dom och att du håller med dom också.Det som du ljuger om som du nästan alltid gör,är att jag skulle vara nasist.Har jag någonstans sagt att jag håller med nassarna? till skillnad mot dig har jag öppet tagit avstånd ifrån nasism,vilket du inte har gjort när det gäller AFA...alltså är du bara en förljugen super kommunist,eller helt enkelt medlem i terror organisationen AFA.Men fortsätt ljuga,det är du ju trots allt bra på.

Skriv svar