Windows 7 billigare än Vista

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Filöverföringar går fortfarande långsammare i Vista än i XP.

Men det är väl typ allt också.
(Kör Vista)

Jag upplever faktiskt att med överföring av större filer/mer antal MB på en gång, så är Vista sjukt mycket snabbare än XP

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Undrar varför vista ens kom ut. Xp säljer bättre, fungerar bättre, spelas bättre, gillas bättre och har typ använts i 8 år.

Vista fungerar klockrent och har gjort det länge. Att saker och ting ibland flyter bättre på ett 8 år gammalt operativsystem, kan bero på att man har 8 år gammal hårdvara i datorn också.

Men jag håller med om en sak; Vista var ingen dröm när det kom....inte på länge. Hoppas dom lärt sig av misstagen tills Windows 7 går guld.

Medlem
Skrivet av Deamon:

Hipshot, Anledningen till att XP säljer bättre är ju för att det är billigare och lämpligt för företag. Vista har gått om XP i spelbranschen nu och om man nu vill ha bättre prestanda i spel kan man ju stänga av Aero.

Vista har _inte_ gått om XP i spelbranchen. +85% av alla spelutvecklare som använder något windows lär använda XP.

Skrivet av Massy:
Skrivet av Hipshot:

Undrar varför vista ens kom ut. Xp säljer bättre, fungerar bättre, spelas bättre, gillas bättre och har typ använts i 8 år.

98,9% skitsnack. Nämn något som fungerar sämre i Vista, finns betydligt mer som fungerar bättre än sämre.

100% skitsnack.
Det är sämre på allt, mycket mycket sämre till och med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hipshot är trådens häftigaste kille(tjej?) som med sådan kraft bashar på Vista. Det är cool, mycket coolt.

Inaktiv

Orka operativsystem, jag sitter i bios på min I7 burk med 2 st 4870 x2 i crossfire och 12 gig ram. Där brukar jag leka med klockan och prestandan är ÖVERLÄGSEN allt med windows att göra.


signatur

a"C"RED -

Medlem

Ursäkta men priset stämmer ju inte, förbokar du får du det för 49.99 dollar.
http://store.microsoft.com/microsoft/Windows-7/category/102?W...

Inaktiv

XP med SP3 äger alla dagar i veckan.

Medlem
Skrivet av dawah:
Skrivet av Massy:
Skrivet av Hipshot:

Undrar varför vista ens kom ut. Xp säljer bättre, fungerar bättre, spelas bättre, gillas bättre och har typ använts i 8 år.

98,9% skitsnack. Nämn något som fungerar sämre i Vista, finns betydligt mer som fungerar bättre än sämre.

1. Tiden det tog att starta och stänga ner operativsystemet.

2. Alla oprovocerade bluescreens.

Sedan jag bytte till Windows 7 har datorn inte haft en enda bluescreen (kört det i över 6 månader nu) samt att det startar snabbare än något operativsystem jag tidigare kört.

1. Vem fan bryr sig, stänger aldrig av datorn.

2. BSOD beror oftast på drivrutiner, så skyll inte på Vista.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Hipshot:

Undrar varför vista ens kom ut. Xp säljer bättre, fungerar bättre, spelas bättre, gillas bättre och har typ använts i 8 år.

Vista fungerar klockrent och har gjort det länge. Att saker och ting ibland flyter bättre på ett 8 år gammalt operativsystem, kan bero på att man har 8 år gammal hårdvara i datorn också.

Men jag håller med om en sak; Vista var ingen dröm när det kom....inte på länge. Hoppas dom lärt sig av misstagen tills Windows 7 går guld.

Ja du vet inte om man kan skylla på hårdvaran...
Funderade på att testa vista igen med det verkar fortfarande som många har problem med nvlddmkm.sys

Jag köpte 8800gtx som var byggt för vista och dx10...och visst är det gammalt nu, men tycker inte det är acceptabelt att man pröjsar totalt 9000:- för gpu och vista och att det sedan inte funkar...(troligen inte nu heller 2-3år senare)

Medlem

Jag har haft Vista i 7 månader, haft typ 4st BSoD (pga nåt gammalt 16bit spel som ju inte funkar i 64bit) men aldrig något annat krångel.
Fattar inte att folk är så dumma att de sitter och kramar sitt fula lilla XP och snackar skit om Vista även om de säkert inte ens testat det.
Jag vet att jag nu snackade skit om XP, men det föråldrade operativsystemet förtjänar det.

Skrivet av Ill-k:

Jag köpte 8800gtx som var byggt för vista och dx10...och visst är det gammalt nu, men tycker inte det är acceptabelt att man pröjsar totalt 9000:- för gpu och vista och att det sedan inte funkar...(troligen inte nu heller 2-3år senare)

Det är ju onödigt att köpa RETAIL, varför inte OEM? Mkt billigare. Då blir det inga 9k

Medlem
Skrivet av Shogun:

Ursäkta men priset stämmer ju inte, förbokar du får du det för 49.99 dollar.
http://store.microsoft.com/microsoft/Windows-7/category/102?W...

Jag har också läst det någon annanstans så tyckte denna nyhet var mysko. Tror det var på ign men är inte säker.

Är det bara jag eller är det så att "många" av dom som hyllar vista som skriver på forum inte har provat W7?

Personligen så fick jag lite avsmak av vista pga att det var sjukligt dåligt innan service pack 1 kom och att det drar mer ram i grunden än både XP och W7. Har för mig att W7 tar under 500mb ram och XP under 400 medans vista drar över en gig.

Själv hoppa jag över vista och känner inte att jag har missat så mycket. Har nu kört W7 i ett halvår och är helnöjd.

Bara för att jävlas så måste jag kalla vista för W7 alpha version, i alla fall innan SP1 kom och det vart nästan lika bra som W7 beta

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Det är ju onödigt att köpa RETAIL, varför inte OEM? Mkt billigare. Då blir det inga 9k

Jo såhär i efterhand skulle jag köpt oem, men visste juh inte om man bygger nytt osv....

Sedan kan inte jag säga hur bra nya windows är men jag har iallafall mist förtroendet och kommer inte pröjsa microsoft igen. De är fan skyldiga mig ett operativ system

Inaktiv

Nu får man verkligen hoppas att Win 7 är bättre än Vista...

Medlem

Det jag upplever direkt när jag kör vista (hos andra) är att firewallen jämnt är på en (går väl stänga av antar jag), inställningar i system o dyl är utspridda och förgrenade i absurdum, man hittar inte saker utan att google fram dem. Vista tar mer kraft för sitt glansiga gränssnitt och folk verkar rent generellt ha mer problem med vista, särskilt den gemene svensson.

Medlem

Hur funkar gammla saker med windows 7?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Så Vista kräver bättre dator än XP...

XP kräver mer än win 95...

win95 kräver mer än DOS...

Utvecklingen går framåt. Det tillkommer funktioner och finesser.

För övrigt är jag av åsikten att oanvänt RAM är bortkastat RAM.

Angående uppstart av dator... om man använder viloläge i Vista så går uppstarten mycket snabbt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Att säga att Windows 7 är Vista med lite lull är också väldigt dumt. Det innehåller så klart många nyheter och förbättringar utöver en snyggare skrivbordsmiljö. Ett av de mest ironiska exemplen är ju att det emulerar Winsows XP för att funka bättre med äldre mjukvara och dylikt Ett stort plus i kanten jämfört med Vista i min värld, om det nu funkar som det ska dvs

Medlem
Skrivet av NympH:
Skrivet av dawah:
Skrivet av Massy:
Skrivet av Hipshot:

Undrar varför vista ens kom ut. Xp säljer bättre, fungerar bättre, spelas bättre, gillas bättre och har typ använts i 8 år.

98,9% skitsnack. Nämn något som fungerar sämre i Vista, finns betydligt mer som fungerar bättre än sämre.

1. Tiden det tog att starta och stänga ner operativsystemet.

2. Alla oprovocerade bluescreens.

Sedan jag bytte till Windows 7 har datorn inte haft en enda bluescreen (kört det i över 6 månader nu) samt att det startar snabbare än något operativsystem jag tidigare kört.

1. Vem fan bryr sig, stänger aldrig av datorn.

2. BSOD beror oftast på drivrutiner, så skyll inte på Vista.

Jag skaffade inte nya drivrutiner. Jag bytte OS från Vista till Windows 7. Vista är värdelöst.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Undrar varför vista ens kom ut. Xp säljer bättre, fungerar bättre, spelas bättre, gillas bättre och har typ använts i 8 år.

Du svarar på din egen fråga.

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Jag har haft Vista i 7 månader, haft typ 4st BSoD (pga nåt gammalt 16bit spel som ju inte funkar i 64bit) men aldrig något annat krångel.
Fattar inte att folk är så dumma att de sitter och kramar sitt fula lilla XP och snackar skit om Vista även om de säkert inte ens testat det.
Jag vet att jag nu snackade skit om XP, men det föråldrade operativsystemet förtjänar det.

Skrivet av Ill-k:

Jag köpte 8800gtx som var byggt för vista och dx10...och visst är det gammalt nu, men tycker inte det är acceptabelt att man pröjsar totalt 9000:- för gpu och vista och att det sedan inte funkar...(troligen inte nu heller 2-3år senare)

Det är ju onödigt att köpa RETAIL, varför inte OEM? Mkt billigare. Då blir det inga 9k

Alltså, kan man onformatera från XP till W7 direkt? Utan att ha Vista :). Visst kommer det finnas "hela W7" och ett "Uppgraderings paket med W7" typ.


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem
Skrivet av IceMan:

Hur funkar gammla saker med windows 7?

Helt klart bättre än vista. Senaste "betan" av Win 7, den så kallade release candidate är grymt bra. Hästlängder bättre än Vista.

Alla drivrutiner, alla spel som jag testat funkar.

Win 7 är en prestanda förbättring gentemot vista också.

Win 7 RC > Vista

Medlem

Kör med XP och så vida inte W7 erbjuder något något revolutionerande så kommer jag inte byta förrän det krävs för att kunna köra något program/spel jag använder.

En sak undrar jag över. Kommer man kunna välja vilka delar som ska installeras och vilka funktioner som ska vara aktiva när man lägger in W7 på datorn? Eller blir det som med XP att man får använda registerhack och program som nlite för att plocka bort allt skräp man inte inte vill ha.

Medlem

hur får man Battlefield Heroes att fungera i win7?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

Jag gillar Vista och ser fram emot 7!


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

Vad är det för fel på Vista?
Har inte haft några problem med min version. Och inte min kompis heller. Och då gäller det 4 datorer. :\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Ill-k:

En annan ska iaf ALDRIG mer köpa ett operativsystem från microsoft...
Köpte vista för 3000:- Har i stort sett aldrig funkat med min dator.
Grafikkort slutar svara ramminnet cpar massor. Sedan jag bytte tillbaka till xp har det funkat felfritt!

Satt med support i två månader utan att kunna lösa problemet...(dock trevlig och bra support)

Nae aldrig mer kasta pengarna i sjön på det viset!

Tycker alla som köpte Vista borde få windows 7 gratis med tanke på att vista inte var klart för fem öre...

Vista var helt klart, och att du hade problem berodde nog snarare på dig eller din dator.

Jag och tusentals andra människor körde in 64-bitars versionen för att sedan aldrig ha problem med. Har ej haft några som helst problem med Vista förutom en blåskärm en gång på grund av en drivrutin men Vista gav mig ett förslag för en ny drivrutin vid nästa uppstart och sedan dess har allting rullat på.

Tycker det är riktigt märkligt att alla tycker det är så häftigt att hata Vista. Självklart så kommer det kräva mer systemresurser och det borde vara lika självklart som att det krävs mer att köra XP än Win98.

Har lidit av bra mycket fler problem med XP än Vista. Speciellt när man ska installera operativsystemet så krävdes det att man skapade en egen bootbar skiva eftersom man hade en sata-disk som XP ej hittade.

Utvecklingen går framåt men ni kan sitta kvar och gnälla likt de gjorde med Windows 98 när det gällde att hoppa över till XP.

Medlem
Skrivet av dawah:
Skrivet av Massy:
Skrivet av Hipshot:

Undrar varför vista ens kom ut. Xp säljer bättre, fungerar bättre, spelas bättre, gillas bättre och har typ använts i 8 år.

98,9% skitsnack. Nämn något som fungerar sämre i Vista, finns betydligt mer som fungerar bättre än sämre.

1. Tiden det tog att starta och stänga ner operativsystemet.

2. Alla oprovocerade bluescreens.

Sedan jag bytte till Windows 7 har datorn inte haft en enda bluescreen (kört det i över 6 månader nu) samt att det startar snabbare än något operativsystem jag tidigare kört.

Du har inte tänkt på att se över din dator om du får massor av BSoDs?
Jag har aldrig fått en enda bluscreen som inte beror på för hög klockning i Vista.

Medlem
Skrivet av XaaR:
Skrivet av dawah:
Skrivet av Massy:
Skrivet av Hipshot:

Undrar varför vista ens kom ut. Xp säljer bättre, fungerar bättre, spelas bättre, gillas bättre och har typ använts i 8 år.

98,9% skitsnack. Nämn något som fungerar sämre i Vista, finns betydligt mer som fungerar bättre än sämre.

1. Tiden det tog att starta och stänga ner operativsystemet.

2. Alla oprovocerade bluescreens.

Sedan jag bytte till Windows 7 har datorn inte haft en enda bluescreen (kört det i över 6 månader nu) samt att det startar snabbare än något operativsystem jag tidigare kört.

Du har inte tänkt på att se över din dator om du får massor av BSoDs?
Jag har aldrig fått en enda bluscreen som inte beror på för hög klockning i Vista.

Bluescreen innebär väl i typ 9 fall av 10 något fel på hårdvaran?

Medlem

Det är ungefär som när ett nytt spel släpps. Spelet fungerar för 99,8% av alla användare. Tyvärr är det den där halvprocenten som hörs mest och säger att det "suger" och är "bajs" och... så vidare.

Så fort någonting är det minsta olikt det man haft tidigare så är det "fel" och "dåligt".


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av Ill-k:

En annan ska iaf ALDRIG mer köpa ett operativsystem från microsoft...
Köpte vista för 3000:- Har i stort sett aldrig funkat med min dator.
Grafikkort slutar svara ramminnet cpar massor. Sedan jag bytte tillbaka till xp har det funkat felfritt!

Satt med support i två månader utan att kunna lösa problemet...(dock trevlig och bra support)

Nae aldrig mer kasta pengarna i sjön på det viset!

Tycker alla som köpte Vista borde få windows 7 gratis med tanke på att vista inte var klart för fem öre...

Vista var helt klart, och att du hade problem berodde nog snarare på dig eller din dator.

Jag och tusentals andra människor körde in 64-bitars versionen för att sedan aldrig ha problem med. Har ej haft några som helst problem med Vista förutom en blåskärm en gång på grund av en drivrutin men Vista gav mig ett förslag för en ny drivrutin vid nästa uppstart och sedan dess har allting rullat på.

Tycker det är riktigt märkligt att alla tycker det är så häftigt att hata Vista. Självklart så kommer det kräva mer systemresurser och det borde vara lika självklart som att det krävs mer att köra XP än Win98.

Har lidit av bra mycket fler problem med XP än Vista. Speciellt när man ska installera operativsystemet så krävdes det att man skapade en egen bootbar skiva eftersom man hade en sata-disk som XP ej hittade.

Utvecklingen går framåt men ni kan sitta kvar och gnälla likt de gjorde med Windows 98 när det gällde att hoppa över till XP.

Jag gnäller inte, sa bara att jag inte kommer ge microsoft pengar en gång till...

Sen om du googlar lite så ser du hur stora problem det har varit med vista och nvidia.....
Som sagt jag har suttit med en person från microsoft i två månader och vi provade i stort sett allt!
Han lyckades inte lösa mitt problem.
Har även provat varenda hotfix, knep och knåp som fanns när det gällde nvlddmkm.sys.

Så när jag la ut 3000:- på ett operativ system samt 5800:- för ett gpu. (byggde ny dator för den delen) och ingen support i världen kan hjälpa mig eller någon annan för den delen så tycker jag att jag har befogenhet att tycka vista är skit.

Och som jag sa tidigare funkar allt fin fint på xp.

Nu kan det vara så att nya windows är skit bra...det vet jag inget om. Men jag iaf lär ALDIG betala för det

ps. jag tycker inte det är häftigt att hata vista om du nu trodde det, men när man fösökt få ordning på det så länge blir man less tillslut. ds.

123
Skriv svar