F.E.A.R. 2-demo hos FZ

Medlem
Skrivet av Shimo:
Skrivet av Hockey Stick:

Har jag blivit tuffare genom åren eller är spelet helt enkelt inte läskigt? Man blev väl lite smått överraskad här och var men aldrig skrämd. Inte samma klass som Penumbra vad gäller atmosfär helt enkel, men det duger väl (var egentligen inte så stort fan av första FEAR).

Menyerna tycker jag kunde ha gjorts lite bättre (mindre konsolaktiga) och av nån anledningen hackar spelet till lite då och då. Lite störigt när allt flyter på med höga FPS och plötsligt hackar det till.

Men annars gillar jag striderna. De flyter på och är tillfredställande, eller vad man ska kalla det.

Mmm. Tycker samma, och upplever samma.
Stör mig något fruktansvärt på att det är så konsolligt. Mest skämmande i demot var helt klart att det hackade till hela tiden...

Annars traditionell NPC-slakt.

Också sjukt störigt att man inte kan stänga av mus- (eller som de kallar det: "Aim") accelerationen!

Konsollerna förgiftar hela marknaden med sina skitlösningar.

Ställer upp svårigheten på Medium, och kan fortfarande ta massa bly rakt u bröstet. Och krypskyttarna... Det märks att det är designat för konsoll-handkontroll. Med mus o T-bord måste man ju vara motoriskt förhindrad för att inte hinna reagera på dem (hinna skjuta dem innan de får iväg ett skott).

Förstår inte varför marknaden fått för sig att FPS hör hemma på konsoll. Inte nog med det, de ska spy över skiten till PC också. Om de tvunget ska släppa det på PC så kan de väl för tusan ta sig tid och anpassa det ordentligt! Det gör de ju så gärna när spel ska åt andra hållet... (Visst, de misslyckas väl där också ibland.)

Har inget imot konsoller i allmänhet, bara FPS på konsoll. (och dessa portningar till PC). Känns som om de försöker uppfinna hjulet igen och misslyckas.

Spelade precis igenom det och instämmer till fullo! FAN vicka sopor.. Jag tycker faktiskt att 1an var snyggare.. i alla fall CLEANARE i grafiken. Hatar grainet de lagt på som förstör hela grafiken imo och som man dessutom inte kan ta bort?????? wtf! Det enda som såg hyfsat ut var blodet men även det såg för färgglatt och konsollaktigt ut. Hela spelet verkar konsollinfekterat så tyvärr bye bye


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Helt klart godkänt! Hacket får dom fixa....

Medlem

Kul... Var på 17e plats och skulle trycka "Klicka här" och hamnade sist, det var inga fina ord man sa då.

Medlem

Gillade demot starkt Motion Blur stängde jag dock snabbt av, det vill man inte ha. Men annars så var det väldigt bra!

Fast spelet har samma fel som första FEAR, tycker bloddekalerna försvinner alldeles för snabbt! Men det kan man leva med.

Medlem

Hittade denna sida och det går hyfsat snabbt ca 1 MB/s
http://www.fileplay.net/file/4392/f-e-a-r-2-demo#mirrors

Medlem

ni vet att man kan tanka demot ifrån steam?

MFZ
Medlem

fyfan, riktigt nice stämning i det... rekommenderas.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av Dandyline:

ni vet att man kan tanka demot ifrån steam?

Men då måste man installera deras program för att ladda ner.

Medlem

Oooh, F.E.A.R. är tillbaks! Visserligen fegade ajg ut efter halva demon, men det jag spelade var underbart!

Medlem

Fan va sjukt bra action och läskig stämning, man ska verkligen spela i ett mörkt rum och med fett ljud då snackar vi spelupplevelse era fegisar.. vågar ni inte eller

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Fan va sjukt bra action och läskig stämning, man ska verkligen spela i ett mörkt rum och med fett ljud då snackar vi spelupplevelse era fegisar.. vågar ni inte eller

Testade det med 5.1 headset i ett nedsläckt rum. Har inte testat med högtalarna då mina Z-4 är undermåliga mitt 5h v2.

Inaktiv

Tycker det är ett välgjort och bra producerat spel. Grym grafik och stämning. Tyvärr så är det på tok för likt ettan, känns som att göra samma sak igen fast med bättre grafik. Inget för mig.


signatur

e=mc2

Medlem

Vafan, jag körde med mina två fula högtalare, min gamla subwoofer och tänd lampa och jag blev rädd som fan minst tre gånger. Skit roligt spel!

Inaktiv

I överlag så var det ett kanondemo. bokade ett exemplar direkt.

några saker som jag störde mej på var dels det idiotiska påtvingade 16:9 formatet
och sen ingame GUI:t med domdär jobbiga kosmetiska sakerna vid hörnet som bara var ivägen

av någon anledning så tror jag att konsolerna har något med saken att göra.
Aja, no biggie. jagär övertygad om att det går att fixa bort i någon framtida patch.

Medlem

Har spelat klart demot nu (ensam, mörkt rum, bra surroundsystem, dvs precis som det ska var när man spelar sånna här spel). Men jag tycker det lider av samma problem som Doom3, det blir liksom inte skräck när det hela tiden försöker vara "läskigt". Samma gamla billiga trick med blinkande lampor, flashbacks, spökgestalter, man blir verkligen bombarderad med det dessutom vilket bara är störande. Nja, verkar vara en rätt typisk 3/5 shooter precis som ettan. Nått man spelar om man är desperat nog kanske.


signatur

Jo.. för att vara en skräckisshooter var det ok. Men jag förväntar mig mer. Å andra sidan är jag lite äldre nu.
Alla skräckeffekter blev i demot snabbt blasé. Nu var detta bara ett demo men jag vill nog ha lite mer story och lite mindre skjuta, men då kanske jag ska leta efter andra spel.

Medlem

Håller med de flesta här. Grymt spel men det känns ganska mycket konsol över det hela. Men stämningen i spelet är det inget fel på. Speciellt när man kan köra med det mesta på max =D

Medlem

Riktigt bra demo!, detta spel blir ett givet köp!

Fick riktigt kalla kårar som i ettan, när nackhåret reser sig, fyfan.. inte bra för nerverna alltså..

Medlem
Skrivet av Shimo:

Stör mig något fruktansvärt på att det är så konsolligt. Mest skämmande i demot var helt klart att det hackade till hela tiden...

Annars traditionell NPC-slakt.

Också sjukt störigt att man inte kan stänga av mus- (eller som de kallar det: "Aim") accelerationen!

Konsollerna förgiftar hela marknaden med sina skitlösningar.

Ställer upp svårigheten på Medium, och kan fortfarande ta massa bly rakt u bröstet. Och krypskyttarna... Det märks att det är designat för konsoll-handkontroll. Med mus o T-bord måste man ju vara motoriskt förhindrad för att inte hinna reagera på dem (hinna skjuta dem innan de får iväg ett skott).

Förstår inte varför marknaden fått för sig att FPS hör hemma på konsoll. Inte nog med det, de ska spy över skiten till PC också. Om de tvunget ska släppa det på PC så kan de väl för tusan ta sig tid och anpassa det ordentligt! Det gör de ju så gärna när spel ska åt andra hållet... (Visst, de misslyckas väl där också ibland.)

Har inget imot konsoller i allmänhet, bara FPS på konsoll. (och dessa portningar till PC). Känns som om de försöker uppfinna hjulet igen och misslyckas.

Håller med om allt!!!! Dessutom är alla numera så in i helvete grafikkåta, att även de mest mediokra skitspelen får stående ovationer...

Personligen kommer jag aldrig mer köpa ett enda singelplayer-lir, någonsin!!!


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Ti.
Medlem

Märkligt "hackande".. Verkar inte vara bundet till FPS utan snarare små, små laddningar inför skriptad skräck...maybe?

Medlem
Skrivet av Ti.:

Märkligt "hackande".. Verkar inte vara bundet till FPS utan snarare små, små laddningar inför skriptad skräck...maybe?

Kan kanske stämma det. Har för mig att det var samma sak i ettan, men då kom "hacken" varje gång det autosparades om jag minns rätt.


signatur

Nothing is power without Control

Inaktiv

Fantastiskt spel. Max settings, max volym i lurarna...max adrenalin! Välgjorda spel som det här kräver stort beröm. Nu inväntas den fulla release'n med vattnande mun.


signatur

The world is not enough - the PC is!

Medlem

Mja, trodde det skulle hänt mer efter åren som har gått. Har man inte spelat 1:an och detta är det första spelet man stöter på så kanske detta skulle vara ett spel med cred;)


signatur

The truth is out there

Medlem

Riktigt bra demo:D ett måste köp när de kommer ut:P

Medlem

vad är det för små hack alla pratar om? märkte hacken när jag testa på ps3 men inget sådant på pc-verisionen för mig...

Medlem

Kan någon förklara vad fan "konsoligt" är för något?

Inaktiv
Skrivet av MonsterGuden:

vad är det för små hack alla pratar om? märkte hacken när jag testa på ps3 men inget sådant på pc-verisionen för mig...

Bra för dig då. För mig stannar spelet upp i flera sekunder ibland, samt att det flyter på ganska kasst med mitt 4870x2. Flöt bättre då jag stängde av en kärna men stannar fortfarande upp lite nu och då.

Medlem
Skrivet av semjonov:
Skrivet av MonsterGuden:

vad är det för små hack alla pratar om? märkte hacken när jag testa på ps3 men inget sådant på pc-verisionen för mig...

Bra för dig då. För mig stannar spelet upp i flera sekunder ibland, samt att det flyter på ganska kasst med mitt 4870x2. Flöt bättre då jag stängde av en kärna men stannar fortfarande upp lite nu och då.

Kan det handla om ATI problem alltså? :\

Medlem

Någon mer än jag som upptäckt att det bara är Guld-medlemmar på Live som får ta ner demot för närvarande? Det är helt sjukt, gissa om jag hellre tar ner demot på min PS3 eller PC istället? Stort minus till Microsoft där!

Medlem

inte mycket nytt men ändå underhållande, det blir att köra hela spelet sen

Skriv svar