Spelar ni något instrument?

Medlem

Spelar Frets on Fire på tangentbord. Räknas det? xD

Inaktiv

Tack så mycket, det var verkligen snällt av er.
Det blir nog ett besök när plånboken tillåter.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv
Skrivet av Smocko:

När vi ändå är innen på gitarrmärken, är den här något att ha? [http://www.cort.co.kr/english/products/common/view.asp?produc...]

Kostar 2995:- i den lokala musikaffären. Har en halvdan stratakopia som ger ifrån sig ganska mycket oljud även när man inte lirar, ett bakgrundsbrus.

Jag gillar inte EVL, dock inte testat mer än en gång... men du får väl testa o se vad du själv tycker.

Mina 2 fendrar brusar när jag drar på treble micken + dist (använder inte så ofta dist) ... vad har du för mickar?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

vet inte på vilken nivå du är men ett underbart klassiskt stycke är Capricho Arabe av Francisco Tarrega
bästa taben jag sett på den är i guitar pro-format, så du får tanka ner å installera det först


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Nej Darthz, jag vill faktiskt bara hjälpa
Förvisso så skulle jag såklart hellre vilja att han blev bassist, finns för få såna men om han vill spela gitarr, visst så länge han inte sitter och runkar frets äre lugnt för min del.

Smocko ; Det brukar bli så när man har mycket treble, jag har dock ingen aning alls varför det blir så, föresten så har jag inte hört så mycket om Hagström, vet att elvis, hendrix och några andra semi-stjärnor har spelat på dom.

Dom har ganska intressant val med tanke på deras knappar som har fjädrar, ska tydligen hålla hög kvalitet

Har sett bilder på deras fretless bass, förutom dessa förbannade knappsaker så är den ganska snygg!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av Greger:

Nej Darthz, jag vill faktiskt bara hjälpa
Förvisso så skulle jag såklart hellre vilja att han blev bassist, finns för få såna men om han vill spela gitarr, visst så länge han inte sitter och runkar frets äre lugnt för min del.

Smocko ; Det brukar bli så när man har mycket treble, jag har dock ingen aning alls varför det blir så, föresten så har jag inte hört så mycket om Hagström, vet att elvis, hendrix och några andra semi-stjärnor har spelat på dom.

Dom har ganska intressant val med tanke på deras knappar som har fjädrar, ska tydligen hålla hög kvalitet

Har sett bilder på deras fretless bass, förutom dessa förbannade knappsaker så är den ganska snygg!

På just fender har det inte så mycket med inställningen på ljudet, jag snackar om treble micken. Testa att dra den mellan de 3 huvud punkterna (upp, ner och mitt) så ska du se att det blir NADA brus.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Greger:
Jag har en Fretless Squier Jazz Bass, det är väldigt behagligt ljud i dom
lite lurigt å spela på bara, särskilt när man som jag inte har någon erfarenhet av att spela bas..

Skrivet av nagash:

Nyckelharpa och Elgitarr.Spelar nyckelharpa sen tio år tillbaka och på gitarren i ca ett år.

seriöst coolt att du lirar nyckelharpa, jag ska kolla in morfars nån gång seriöst och lära mig litegranna


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

Greger:
Jag har en Fretless Squier Jazz Bass, det är väldigt behagligt ljud i dom
lite lurigt å spela på bara, särskilt när man som jag inte har någon erfarenhet av att spela bas..

Skrivet av nagash:

Nyckelharpa och Elgitarr.Spelar nyckelharpa sen tio år tillbaka och på gitarren i ca ett år.

seriöst coolt att du lirar nyckelharpa, jag ska kolla in morfars nån gång seriöst och lära mig litegranna

Hehe, en av mina idoler Jaco Pastorius spelade frettless jazz bass, coolt
Är nästan lite sugen på att själv ta bort fretsen och fylla igen tomrummet, men vet inte hur svårt det är så det blir väl att köpa en istället.

Darthz ; Jag brukar bara få brus när jag har full treble och halv bas på min förstärkare (Fender rumble, ganska stor sak) så jag brukar oftast ha 1/4 treble och ½ bas.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av Greger:
Skrivet av prikk:

Greger:
Jag har en Fretless Squier Jazz Bass, det är väldigt behagligt ljud i dom
lite lurigt å spela på bara, särskilt när man som jag inte har någon erfarenhet av att spela bas..

Skrivet av nagash:

Nyckelharpa och Elgitarr.Spelar nyckelharpa sen tio år tillbaka och på gitarren i ca ett år.

seriöst coolt att du lirar nyckelharpa, jag ska kolla in morfars nån gång seriöst och lära mig litegranna

Hehe, en av mina idoler Jaco Pastorius spelade frettless jazz bass, coolt
Är nästan lite sugen på att själv ta bort fretsen och fylla igen tomrummet, men vet inte hur svårt det är så det blir väl att köpa en istället.

Darthz ; Jag brukar bara få brus när jag har full treble och halv bas på min förstärkare (Fender rumble, ganska stor sak) så jag brukar oftast ha 1/4 treble och ½ bas.

Det har ingenting med att det är av märket fender, alla gitarrer jag har brusar (eller förstärkaren, gitarren kan ju inte brusa; ) ) när jag drar på för mycket treble, bas eller vad som helst... gäller effekter också.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Spelar bandlös elbas i mitt yrke, jobbar som musiker samt inhoppande lärare då och då på artisten. Spelar också Trumpet och har gjort det i 15 år ungefär, inte särsklit seriöst dock.. kan inte ens Haydens trumpetkonsert

Nu ser jag att det är folk som har listat lite eq så jag kör väl jag med då, kör med Warwick-basar samt EBSeffekter, B&Strumpet.

Kul att se att alla i hela forumet kan spela!

Inaktiv

Spelar guitarr, ukelele:)

Medlem
Skrivet av DarthZ:
Skrivet av Greger:
Skrivet av prikk:

Greger:
Jag har en Fretless Squier Jazz Bass, det är väldigt behagligt ljud i dom
lite lurigt å spela på bara, särskilt när man som jag inte har någon erfarenhet av att spela bas..

Skrivet av nagash:

Nyckelharpa och Elgitarr.Spelar nyckelharpa sen tio år tillbaka och på gitarren i ca ett år.

seriöst coolt att du lirar nyckelharpa, jag ska kolla in morfars nån gång seriöst och lära mig litegranna

Hehe, en av mina idoler Jaco Pastorius spelade frettless jazz bass, coolt
Är nästan lite sugen på att själv ta bort fretsen och fylla igen tomrummet, men vet inte hur svårt det är så det blir väl att köpa en istället.

Darthz ; Jag brukar bara få brus när jag har full treble och halv bas på min förstärkare (Fender rumble, ganska stor sak) så jag brukar oftast ha 1/4 treble och ½ bas.

Det har ingenting med att det är av märket fender, alla gitarrer jag har brusar (eller förstärkaren, gitarren kan ju inte brusa; ) ) när jag drar på för mycket treble, bas eller vad som helst... gäller effekter också.

Brus kan också bero på att man har vridit för lite på rattarna (okej, det kan ju tolkas lite fel) på både gitarren och förstärkaren och då kan det komma mycket oxid på lindningarna vilket bidrar till att det brusar. Var med om det på både min gamla förstärkare och gamla gitarr, men det är inget större problem att oroa sig över då det oftast går att fixa.

Och eftersom att många har börjat skriva vad dem har för "gear" så får väl jag också göra det

Gitarrer:

- Gibson Les Paul Studio, som jag precis har köpt
- Fender akustisk, minns inte direkt vilken model
- Aria mac-series

Förstärkare:

- Fender Cyber Deluxe (som jag oftast kör tillsammans med elgitarrerna)
- Fender Princeton 65 DSP (som jag då oftast har till den akustiska, dock är den på lagning.)

Inaktiv

Synth, keyboard, piano Spelat så länge jag minns!

Eller rättare sagt alla instrument med dessa..


signatur

/J.

Inaktiv
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av DarthZ:
Skrivet av Greger:
Skrivet av prikk:

Greger:
Jag har en Fretless Squier Jazz Bass, det är väldigt behagligt ljud i dom
lite lurigt å spela på bara, särskilt när man som jag inte har någon erfarenhet av att spela bas..

Skrivet av nagash:

Nyckelharpa och Elgitarr.Spelar nyckelharpa sen tio år tillbaka och på gitarren i ca ett år.

seriöst coolt att du lirar nyckelharpa, jag ska kolla in morfars nån gång seriöst och lära mig litegranna

Hehe, en av mina idoler Jaco Pastorius spelade frettless jazz bass, coolt
Är nästan lite sugen på att själv ta bort fretsen och fylla igen tomrummet, men vet inte hur svårt det är så det blir väl att köpa en istället.

Darthz ; Jag brukar bara få brus när jag har full treble och halv bas på min förstärkare (Fender rumble, ganska stor sak) så jag brukar oftast ha 1/4 treble och ½ bas.

Det har ingenting med att det är av märket fender, alla gitarrer jag har brusar (eller förstärkaren, gitarren kan ju inte brusa; ) ) när jag drar på för mycket treble, bas eller vad som helst... gäller effekter också.

Brus kan också bero på att man har vridit för lite på rattarna (okej, det kan ju tolkas lite fel) på både gitarren och förstärkaren och då kan det komma mycket oxid på lindningarna vilket bidrar till att det brusar. Var med om det på både min gamla förstärkare och gamla gitarr, men det är inget större problem att oroa sig över då det oftast går att fixa.

Och eftersom att många har börjat skriva vad dem har för "gear" så får väl jag också göra det

Gitarrer:

- Gibson Les Paul Studio, som jag precis har köpt
- Fender akustisk, minns inte direkt vilken model
- Aria mac-series

Förstärkare:

- Fender Cyber Deluxe (som jag oftast kör tillsammans med elgitarrerna)
- Fender Princeton 65 DSP (som jag då oftast har till den akustiska, dock är den på lagning.)

Vilken färg på din Les Paul Studio? Eller utges dom endast i vitt? Sexigt iaf. Buckethead har en sån ifall jag inte minns fel?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av DarthZ:

Vilken färg på din Les Paul Studio? Eller utges dom endast i vitt? Sexigt iaf. Buckethead har en sån ifall jag inte minns fel?

Min är vinröd med guldmekanik

Har aldrig sett en Les Paul Studio i vitt, men det kan hända att buckethead kör med en sån, men jag tror att han kör mycket på Les Paul BFG också, är dock inte säker, hur som helst är hans gitarrer ofta kraftigt modifierade om jag inte minns helt åt skogen

Inaktiv
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av DarthZ:

Vilken färg på din Les Paul Studio? Eller utges dom endast i vitt? Sexigt iaf. Buckethead har en sån ifall jag inte minns fel?

Min är vinröd med guldmekanik

Har aldrig sett en Les Paul Studio i vitt, men det kan hända att buckethead kör med en sån, men jag tror att han kör mycket på Les Paul BFG också, är dock inte säker, hur som helst är hans gitarrer ofta kraftigt modifierade om jag inte minns helt åt skogen

Mja, tror mest han har moddat dit en killswitch och inte så mycket mer.
Men en vit Les Paul kör han med, fett snygg.. din med!


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Lirat gura i ungefär 3 år nu

Medlem

Jag är ingen expert på stärkare, men testa att dra ned reverben. Min stod på max en gång, och satan vad det brusade.

Åandra sidan har jag nån slags andrahandskopia som typ måste jordas med fingrarna för att det ska vara tyst (den brusar tills man sätter ett finger mot någon sträng, då tystnar den) när disten är på ö.h.t.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Inaktiv

Det kan vara flera saker som felar, bla. det ni beskrivit. Men är det inget fel på "varan" så är det troligen inställningarna på stärkarn (samt mickar på gitarr).


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Testa att använda hellinkad telesladd, väldigt ofta (faktiskt) så använder folk som spelar med förstärkare högtalarsladd. Kommer garanterat att fungera om det brusar. Om det mot förmodan icke skulle göra någon skillnad, byt ut elementet.

Medlem
Skrivet av DarthZ:
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av DarthZ:

Vilken färg på din Les Paul Studio? Eller utges dom endast i vitt? Sexigt iaf. Buckethead har en sån ifall jag inte minns fel?

Min är vinröd med guldmekanik

Har aldrig sett en Les Paul Studio i vitt, men det kan hända att buckethead kör med en sån, men jag tror att han kör mycket på Les Paul BFG också, är dock inte säker, hur som helst är hans gitarrer ofta kraftigt modifierade om jag inte minns helt åt skogen

Mja, tror mest han har moddat dit en killswitch och inte så mycket mer.
Men en vit Les Paul kör han med, fett snygg.. din med!

Tackar

Jo, men det är därför jag tror att han kör med en vit BFG, eftersom att den redan har killswitch. Men har för mig att jag läst på wikipedia att han ofta använder kraftigt modifierade gitarrer, kan vara något jag bara fått för mig. Är för lat för att kolla upp det
Annars brukar han ju ofta köra med en vit Gibson Flying V också.

Inaktiv
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av DarthZ:
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av DarthZ:

Vilken färg på din Les Paul Studio? Eller utges dom endast i vitt? Sexigt iaf. Buckethead har en sån ifall jag inte minns fel?

Min är vinröd med guldmekanik

Har aldrig sett en Les Paul Studio i vitt, men det kan hända att buckethead kör med en sån, men jag tror att han kör mycket på Les Paul BFG också, är dock inte säker, hur som helst är hans gitarrer ofta kraftigt modifierade om jag inte minns helt åt skogen

Mja, tror mest han har moddat dit en killswitch och inte så mycket mer.
Men en vit Les Paul kör han med, fett snygg.. din med!

Tackar

Jo, men det är därför jag tror att han kör med en vit BFG, eftersom att den redan har killswitch. Men har för mig att jag läst på wikipedia att han ofta använder kraftigt modifierade gitarrer, kan vara något jag bara fått för mig. Är för lat för att kolla upp det
Annars brukar han ju ofta köra med en vit Gibson Flying V också.

Jo, fast tror han lagt av med sin Flying V nästan helt.
Aja, han är grym i vilket fall!


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Jag spelar gittar hoss en lärare

Inaktiv

Spelat piano i 6 år (spelar allt från jazz till klassisk musik) och komponerar musik. Mycket orkesterarrangemang på sistone. Gör för tillfället musik till ett antal "indiespel". Finns en del här: www.myspace.com/ruffsebb

Medlem

Spelat gitarr i cirka 1,5 år


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

jag har spelat gitarr nu ett tag, Guitar hero 3 på Wii!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag spelar gitarr och har gjort i många år, jag är självlärd och har stampat på samma ställe i flera år utvecklingsmässigt... Aldrig ägt en elgitarr men börjar bli sugen...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

har lite gitarrer å en bandlös bas, men sitter numera mest å klinkar på min fina Fender Ensenada
känns lite lustigt att bara komma åt 12 band på en stålsträngad, men har vant mig


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Jag hade en så sjukt sweet gitarr back in the day som jag sålde i ett svagt ögonblick... det var en "nylonsträngad elgitarr", ibanez som såg ut precis som en vanlig aukustisk gitarr fast den var smal som en elgitarr... minns inte vad modellen hette eller så, jag minns bara att den var sjukt lätt att spela på...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

EL gitarr, för det mesta självlärd. Spelade på egen hand i ca ett halvår, gick hos en lärare ca 5 lektioner, lärde mig inte särskilt mycket så jag slutade o fortsatte på egen hand...går rätt bra hittils försöker få ihop ett band bara :S


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Skriv svar