Guitar Hero World Tour

Robot
Guitar Hero World Tour

Ett musikspel för fyra deltagare - det ultimata partyliret? Jodå, Rock Band gick hem hos FZ och inför Guitar Heros svar har vi skramlat ihop redaktionen för ett samlat omdöme.

#rock-band, #guitar-hero-iii-legends-of-rock, #singstar, #red-octane, #harmonix


Medlem
Testat - Guitar Hero World Tour

Jag vill ha min ghwt nuu...

Medlem

World Tour = Rock Band kopia utan tvekan.

Förutom det så kan jag säga att spelet på gitarr är löjligt enkelt. En inbiten GH3 spelare som jag har verkligen ingenting att hämta från GH4. Låtlistan är verkligen ingen rolig att spela igenom, de flesta låtar är såpass utdragna och helt enkelt tråkiga att spela att man står och gäspar när man spelar. Finns givetvis undantag, men då snackar vi kanske 7 låtar av alla som GH4 har. Smaksak givetvis.

Systemet, med levels och char skapandet är riktigt välgjort dock, det är riktigt kul att pilla med. En kompis till mig gjorde Kratos från God of War och lirade gura med. Skrattade gott när jag såg det.

Jag hade nog gått ner på 3/5 i betyg faktiskt. Älskar GH3, ogillar GH4... My 2 cents


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Flakmonkey
Skrivet av Palanor:

Systemet, med levels och char skapandet är riktigt välgjort dock, det är riktigt kul att pilla med. En kompis till mig gjorde Kratos från God of War och lirade gura med. Skrattade gott när jag såg det.

Jag hade nog gått ner på 3/5 i betyg faktiskt. Älskar GH3, ogillar GH4... My 2 cents

Om man enbart spelar gitarr så skulle jag ge spelet ännu sämre betyg faktist, då skulle det vara på sin höjd godkänt. Det är ju dock helt naturligt att det inte är lika bra gitarr-låtar som i de tidigare spelen. Nu har de ju varit tvungna att hitta låtar som är roliga på gitarr, bas, sång och trummor vilket får till följd att väldigt få låtar (om någon) är riktigt tokrolig på något enskilt instrument...

Har man inga vänner att spela med ska man nog lägga ner tankarna på att köpa det här illa kvickt. Man ska vara fyra som lirar det här, det är helt och fullt anpassat till det.

Inaktiv

Har funderat på att skaffa det med min bror men undrar en grej om man har RB 2 vilket min kompis har kan man då spela detta spel med RB2 instrumenteten?

Och är det inte värt att skaffa om man har klarat Through the Fire and the Flames på expert?

är det verkligen så enkelt?:(

Medlem

http://kotaku.com/5086709/the-official-guitar-herorock-band-c...

ghwt instrument är mycket bättre än rock band har jag hört.

Medlem

1. Vem är den "blurrade" personen från bandbilden? Jag är väldigt nyfiken av mig.

2. Verkar vara mycket bättre än jag trodde. Får nästan se till att hitta nån kamrat som har fixat det så man får testa lite. Är för övrigt sjukt trött på GH-serien.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Redaktör

1. @Serge (det står ju). Han drog i sig för många Urquell och bad sen om att få vara anonym.


signatur
Medlem

Längtar att få spela till Tools och Dream Theaters mästerverk!

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Palanor:

Systemet, med levels och char skapandet är riktigt välgjort dock, det är riktigt kul att pilla med. En kompis till mig gjorde Kratos från God of War och lirade gura med. Skrattade gott när jag såg det.

Jag hade nog gått ner på 3/5 i betyg faktiskt. Älskar GH3, ogillar GH4... My 2 cents

Om man enbart spelar gitarr så skulle jag ge spelet ännu sämre betyg faktist, då skulle det vara på sin höjd godkänt. Det är ju dock helt naturligt att det inte är lika bra gitarr-låtar som i de tidigare spelen. Nu har de ju varit tvungna att hitta låtar som är roliga på gitarr, bas, sång och trummor vilket får till följd att väldigt få låtar (om någon) är riktigt tokrolig på något enskilt instrument...

Har man inga vänner att spela med ska man nog lägga ner tankarna på att köpa det här illa kvickt. Man ska vara fyra som lirar det här, det är helt och fullt anpassat till det.

Sant, dock så har jag spelat samtliga instrument kampanjer, dock med RB1 trummor (därför jag inte valde att säga nåt om det). Sen så har jag vänner som spelade det, en trummor och en bas (dock ingen sångare), men de håller med mig och vi föredrar rock band. Notera jag är ingen fanboy, älskar GH3 som sagt. Men I duellen mellan GH:WT och RB1&2, vinner RB med hästlängder. Min åsikt dvs


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem
Skrivet av RacyCorn:

Och är det inte värt att skaffa om man har klarat Through the Fire and the Flames på expert?

är det verkligen så enkelt?:(

Om du kan ta TTFaF så kommer du antagligen ha problem med en enda låt, Satch Boogie. Förutom den låten så kommer du nästan gäspa igenom spelet, såvida du inte diggar låtarna givetvis. Satch Boogie är en bonus låt förövrigt.

Förvisso är väl Hot for Teacher relativt svår i början, men inte i närheten av TTFaF.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Jag ser ingen stans vilka plattformar spelet finns till ?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

Nene, Wt är nog inget för mi, tror jag...

Medlem

Har haft spelet sedan USA releasen, och spelat med Rock band trumsetet (som funkat bra)... dock så är låtlistan extremt tråkig för en rock/metalälskare som migsjälv, med endast ett par riktigt coola låtar (Pull Me under <3) och att massa funktioner KRÄVER orginalinstrumentet gör detta till en sämre kopia av Rock Band...

Inaktiv

Är det någon skillnad mellan t.ex. 360 och Wii verisonerna?

Medlem

Woooo, riktigt lång recension. Tack för den FZ! Om jag ska vara ärlig har jag inte läst hela... ska fortsätta nu


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Hmm.
Tråkigt att det inte är lika svårt som GH3. :/

Medlem
Skrivet av b0ne:

Jag ser ingen stans vilka plattformar spelet finns till ?

XB360, PS2&3 & Wii

Inaktiv

jag hade velat ha GUITAR hero 4 inget jävla band hero...guitar hero är roligt eftersom det är en utmaning. varför ska man spela ett spel som inte är utmanande...helt knasigt

jag vill bara spela gitarr...får väl hålla mig till guitar hero 3 och dlc

Medlem

RB2 FTW! GHWT känns som The Sims 2: Music Creation Pack.

Alldeles för mycket fokus på gitarrer för att vara värt att köpa som ett "band"-spel eller partyspel. Nä. Skaffa RB2 istället så får du de roliga låtarna från GHWT och ett mer gediget och genomtänkt gemenskapsspel, eller hur man skall uttrycka det.


signatur

"Leg or no leg, I trust you about as far as I could throw Manhattan"

Medlem

När kommer recensionen på Rock Band 2 då?

Medlem

@ Är det någon skillnad mellan t.ex. 360 och Wii verisonerna?
Ja, Wii får inte samma DLC som 360!

Inaktiv

Väntar hellre på Rock band2
Hatade Guitar hero 3, och detta ska tydligen likna det. så nej tack!
Bra recension iaf!

Redaktör
Skrivet av JakeTheSnake:

När kommer recensionen på Rock Band 2 då?

När spelet släpps i Sverige. Det har ännu inget datum här vad jag vet.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av JakeTheSnake:

När kommer recensionen på Rock Band 2 då?

När spelet släpps i Sverige. Det har ännu inget datum här vad jag vet.

Själva spelet är redan släppt i Sverige Inga instrument dock.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Bra recension!

Blir ett köp imorgon...

Medlem

Till de av er som väntar på Rockband 2 så släpptes det igår (20/11) GH som är avsevärt mycket bättre vad gäller instrument släpps idag 21/11. Rockband 2 instrumenten släpps någon gång i decemeber men man kan spela spelet med GH grejerna. Själv köper jag GH med grejer och sen Rock Band 1&2!

Inaktiv

hahaha MC5 asså..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Jag undrar bara om man behöver använda alla instrument eller om man bara kan använda 3, 2 eller 1?

Flakmonkey
Skrivet av primolol:

Jag undrar bara om man behöver använda alla instrument eller om man bara kan använda 3, 2 eller 1?

Du kan använda 1-4 instrument

1
Skriv svar