Bästa spel intron ever

Inaktiv
Bästa spel intron ever

En spel intro är kanske det näst viktigaste i hela spelet. Den får upp den rätta stämmningen och kan bidra med extra djup till spelet. Så här coolt är det om ni vet vilken känsla jag menar. Jag tänkte att vi går tillbaks och tittar, vilket är den bästa spelintron genomtiderna. Youtube länka gärna om det går i fall någon inte spelat spelet.

För mig är det
Dungeon Keeper

Om ni vill kan ni också länka den absolut sämsta (ingen gills inte) spelintron någonsin. För mig är det Killzone 2. Videon är inte dålig i sig till än början. 0.50 så är det faktiskt riktigt bra. Men sen så blir det för mycket. Det skulle platsa bättre som in game video. Vilket det är men de var så snåla så att de använde den. Sen hjälper det inte att jag hatar alla karaktärer i spelet utom fienden. Men det är vad jag tycker

Vilka tycker ni?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Finns inget bättre intro än till Age of Empires 2!

Inaktiv

Här finns bättre:p

http://www.youtube.com/watch?v=uqEBMp6NZFc

Kan alla ljud i huvudet så om jag kan lika gärna kolla utan ljud. Så mycket spelade jag spelet som liten:)

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

För mig är det
Dungeon Keeper

Några andra bra intron från Bullfrogspel:
Syndicate
Theme Hospital

Ett av de första introna jag fastnade för:
Dune 2

En annan favorit (mycket tack vare musiken):
Knights of Honor

Medlem

kingdom Hearts

Kingdom Hearts 2


signatur

Rawr

Medlem

Final Fantasy XII
helt klart

Medlem

Red Alert 2-introt är ganska fränt om jag får säga mitt. :>

Rock Band kan vara värt och nämna också, oerhört stämningshöjande.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Guitar Hero:Metallica är Ganska häftigt:up:


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

'nuff said.

Medlem

Jag har två favoriter, båda realtidsrenderade.

Bioshock (I... choose... Rapture!) samt Crysis.

Introna till dessa spel får verkligen upp stämningen i spelet. Jag gillar inte riktigt intron som inte har något att göra med spelet i sig (vilket det finns många av tyvärr). Ett undantag är Civilization IV som har ett helt underbart intro

Medlem

Älskar Kingdom Hearts:heart:


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Så här spontant kommer jag bara på att jag väl är lite svag för introfilmerna till följande:

Diablo 2

Starcraft: Brood War

Theme Hospital (som Fairfax redan tagit upp!) är också en utsökt video, som kanske inte åldrats lika väl som de två innan.:up:

Inte helt oväntat kan man väl se ett visst mönster i dessa val av introsekvenser.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

AoE3 och Warhammer online.

Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Agreed


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Återigen kan man inte namnge en favorit utan det får bli några stycken:)

Face the NEW Lord of murder Sarevok.

Hero Quest

Jagged Alliance 2.

Moonstone

Tack Fairfax, för nostalgitrippen jag fick av Syndicate. Jäkla bra spel och måtte Starbreeze få fart på produktionen av det nya:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Jag älskar verkligen intron till spel
Svårt att komma på ett intro nu direkt som säger boom,
Men FF7 är _aldrig_ fel

oh och Warcraft 2! det var gött, å så klart Diablo2.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Snackar vi alla om samma intro här? Det känns som om vissa snackar om intron till kampanjen snarare än introt till spelet. Den film som kommer upp när man startar spelet. De första 3 tycks ha fattat men Crawllers var antagligen kampanj intron för den var något för lång och hade för lite action och för mycket handling. Lika så för Diablo 2 även om jag inte spelat de båda spelen

Kan ni snälla youtube länka istället för att bara skriva. Det tar bara 5 knapp tryck mer.

@ Fairfax
Var det en Horned Reaper med en pil i huvudet där på Theme Hospital intron?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

Introt till Castlevania: Legacy of Darkness kommer till tankarna rätt snabbt, men jag skulle nog inte säga att det är det bästa... Jag antar att ingenting slår Liberi Fatali i FFVIII, trots allt.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Var det en Horned Reaper med en pil i huvudet där på Theme Hospital intron?

Ja, det stämmer.

Zelda: A Link to the Past. Mumma.

Men det här är nog det intro jag gillar mest (och som tråden handlar om), så perfekt komponerat: Homeworld

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Snackar vi alla om samma intro här? Det känns som om vissa snackar om intron till kampanjen snarare än introt till spelet. Den film som kommer upp när man startar spelet. De första 3 tycks ha fattat men Crawllers var antagligen kampanj intron för den var något för lång och hade för lite action och för mycket handling. Lika så för Diablo 2 även om jag inte spelat de båda spelen

Kan ni snälla youtube länka istället för att bara skriva. Det tar bara 5 knapp tryck mer.

@ Fairfax
Var det en Horned Reaper med en pil i huvudet där på Theme Hospital intron?

Mina var intron till spelen. Allt börjar så.


signatur

Rawr

Medlem

Dungeon Keeper 2


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Har ett gött minne från Carmageddon, kanske inte världens bästa intro, men det är den bästa attityden!

Edit:
Tvåan intro är ju ganska coolt det också!

Synd att man missade Carmageddon II när det kom ut, hade för dålig dator för det spelet. Trean är jag glad att jag slapp, det har fått dålig kritik, och det är mycket mesigare av vad jag fått se. Skulle vara grymt med en Carmageddon IV, om det skulle vara i samma stil som ettan!


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Båda Dawn of War spelen har awesomesauce introsekvenser, men ettan är nog bäst ändå. ^_^


signatur

Videomupp

Medlem

Många favoriter redan nämnda, synd att bara intro filmer räknas.

Men, jag kör väll på GTA2 då da.

Medlem
Medlem

@ burkmopp: GTA 2 är en sån jävla klassiker! Jag totalälskar den. :heart:

Mass Effect har ett sånt grymt intro att man kissar lite. Så epic är den.

Battlefield: 1942 har också ett riktigt bra intro som någon tidigare sa. Man måste ju bara älska musiken. :heart:

Fable II har ett grymt intro, inget snack om saken. Att resten av spelet inte är så mycket att hurra för är en annan sak.

Jag vet att det inte är "det riktiga" introt men det är en av de bästa mellansekvenserna i ett spel, någonsin. OST:en är EPIC.

Jag vet inte riktigt, liksom

Inaktiv

Descent: Freespace

http://www.youtube.com/watch?v=NJ-xcgBL1mY

Ahh ryser fortfarande..nostalgi kanske men varför görs inte sånt här längre?

Medlem

Gillar verkligen musiken till introt, musiken överhuvudtaget i spelet är mycket bra

12
Skriv svar