Robot
Two Worlds II

Vi har tagit kontakt med Mirek Dymek, CEO på Reality Pump för att se om gräset är grönare på andra sidan. Eller, huruvida uppföljaren kan få serien att gå från bara roligt till bra och roligt.

#two-worlds, #the-elder-scrolls-iv-oblivion, #two-worlds-ii, #reality-pump


Medlem
Two Worlds II

Tycker att det är roligare än ettan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

På fredag, najs

Medlem

På de sju haven läktes det tidigare ^^
Har för mig att det syntes för ca 1-2 veckor sen

Dock är det ett väldigt bra spel.... omg jag bortser från min CTD jag får när jag närmar mig en viss stad

Medlem

Hade varit skoj om ni konfronterat dom om kartstorleken, och varför dom ljugit i flera år om att spelvärlden är större än TW1 när den egentligen är mycket mindre..

Kartan: http://www.bilder-hochladen.net/files/c6t6-l.jpg

svart=oanvänt område(!)
rött=singelplayer
blått=MP

buyers beware TW2 är ett bra spel på många sätt, men oförlåtligt att hypa spelet på ett rent lögnaktigt sätt. Det är ett ganska linjärt spel dessutom. Du stöter på både tillbakateleportering (när då går för långt), drunkar (när du simmar för långt) och väggar som förhindrar att du kan utforska som du vill.


signatur
Medlem

Jag har "prov" spelat 2an och tycker det är skit kul! Mycket mycket bättre än ettan!
Riktigt snyggt med!
Bara måste spelas!(o köpas!)

Skrivet av MKultra:

Hade varit skoj om ni konfronterat dom om kartstorleken, och varför dom ljugit i flera år om att spelvärlden är större än TW1 när den egentligen är mycket mindre..

Kartan: http://www.bilder-hochladen.net/files/c6t6-l.jpg

svart=oanvänt område(!)
rött=singelplayer
blått=MP

buyers beware TW2 är ett bra spel på många sätt, men oförlåtligt att hypa spelet på ett rent lögnaktigt sätt. Det är ett ganska linjärt spel dessutom. Du stöter på både tillbakateleportering (när då går för långt), drunkar (när du simmar för långt) och väggar som förhindrar att du kan utforska som du vill.

Ööö O_o Vad yrar du om? spel kartan är betydligt större än det där!

Här är den fulla kartan!
http://www.xbox360-forum.de/upload/Pooly/TwoWorldsII_Map.jpg

och dom oanvända områden kommer att användas när dom släpper Patch, DLC pack, Expansion osv.
Öarna är större än vad dom ser ut tro mej!
8)


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Vad yrar du själv om? Kartan jag visade är ju in-game kartan, kan inte bli mer korrekt än så, på den kan man se vad som går att utforska och inte utforska (det fylls i allt eftersom), det är så den är framtagen för att visa vad man egentligen kan utforska (den har postats på zuxxes forum flera ggr).

Din bild säger ju inget om vad som går att utforska, dvs helt ointressant. Zuxxez form är ganska fullt av trådar med besvikna fans.


signatur
Medlem

JAHA! Vem ska man tro på i debatten om kartan!

Har själv bara testat att starta upp spelet på PC för att se det grafiska då man inte vill förstöra spelet förrens man får det på fredag...

Så.... nån annan som har nått att tillägga?


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Det finns ingen debatt om kartan så vitt jag vet, det som gäller är bilden jag postade, det är kartan utforskad till 100% och påmålad för att poängtera vad som går att utforska. Bilden som SCORPION2000 skickade är inte in-game kartan, så jag vet inte vad han försöker "motbevisa". Kolla in det officiella forumet istället: http://board.zuxxez.com/forumdisplay.php?f=171 finns flera trådar där om kartan.


signatur
Medlem

Two Worlds II = Dragon Age II + Gothic 3 + The Witcher 2;
IMO


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Tydligen skall spelet vara en sjukt dålig konsolportning med värdelös föremålshantering. Mitt tips är att istället spela Divinity 2 - The Dragon Knight Saga. Där har utvecklarna i alla fall sett till att spelet är riktigt bra anpassat för PC.

Medlem
Skrivet av arkhanari:

Tydligen skall spelet vara en sjukt dålig konsolportning

Enligt vem, för det håller jag verkligen inte med om. Spelet är väldigt snyggt och flyter på i fina 55+ FPS hela tiden med allt maxat. Föremålshantering? Vad menar du med det?

"Nya" Divinity 2 är ganska bra, men flyter på helt otroligt dåligt (runt 25-30 FPS för mig), även med nya Hotfixen.. Striderna är verkligen inget att hänga i granen heller, där gör TW2 ett mycket bättre jobb (dock inte perfekt) + riktigt rolig crafting och looting (inte heller något vidare i Divinity 2 DKS).

Båda är bra spel, men inte i närheten av Gothic 2 eller 3 (med Community Pach) eller de senare TES-spelen.


signatur
Medlem

oh nej vad mysigt det fanns ett demo, blir att tanka lite snabbt o testa ngn timme


signatur

Rwa?

Medlem

oj jävlar vad trailern såg dålig ut hoppas spelet ser bättre ut iaf


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av arkhanari:

Tydligen skall spelet vara en sjukt dålig konsolportning

Enligt vem, för det håller jag verkligen inte med om. Spelet är väldigt snyggt och flyter på i fina 55+ FPS hela tiden med allt maxat. Föremålshantering? Vad menar du med det?

"Nya" Divinity 2 är ganska bra, men flyter på helt otroligt dåligt (runt 25-30 FPS för mig), även med nya Hotfixen.. Striderna är verkligen inget att hänga i granen heller, där gör TW2 ett mycket bättre jobb (dock inte perfekt) + riktigt rolig crafting och looting (inte heller något vidare i Divinity 2 DKS).

Båda är bra spel, men inte i närheten av Gothic 2 eller 3 (med Community Pach) eller de senare TES-spelen.

Det jag har sett av Two Worlds är att det är en dålig konsolportning av följande anledningar:
* FOV
* Inventory och föremålshantering (Gigantiska jävla ikoner, inga funktioner för att högerklicka och välja vad att göra med items, flera sidor för att bläddra igenom föremål istället för att ha PC-anpassning med mindre textstorlek och mindre ikoner, etc.)
* Begränsade grafikinställningar
* Slö movement - allting verkar fördröjt och vad jag har läst är att det är väldigt lång ledtid innan knapptryckningar ger effekt i spelet

Vad gäller Divinity 2 DKS (som ju är en patchad och upphot:ad version av Ego Draconis med tillägget Flames of vengeance) så har jag själv konstant bra FPS.

Medlem

Dålig FOV innefattar väl nästan alla spel nuförtiden, var det första jag ändrade såklart inkl fixar för AF och lite annat. Tog typ 5 sec att hitta..

Märkte inte av någon långsam hantering av min karaktär, låter som någon spelat med för höga inställningar.

DX10/11 patch är på väg så det kommer nog bli mer grafikförbättringar, dom har sagt att en stor del är f.n avstängt pg.a en/flera buggar.

Provat 2 olika grafikdrivrutiner för Divinity 2 DKS, båda ger en FPS på runt 25-30.. mycket sämre än andra spel som använder samma motor (får det dubbla i te.x Oblivion te.x).


signatur
Inaktiv

two worlds II eller Fable 3 till pc?

Medlem

"MKultra"
Du kanske faktiskt ska ta och spela spelet. Vet inte vad du och andra yrar om men den delen av kartan som är "ospelbar" enligt din vackra bild är den delan jag har sprungit runt i de senaste 10 timmarna.
Den delen som visas som "spelbar" har jag inte ens varit på än.
Låter som en jävla massa trollning om jag ska vara ärlig.
Visst jag kan hålla med om att ikonerna är tokjobbiga, men det finns högerklickmenyer och det är inget som stör nämvärt.
Då är det värre med att sälja och köpa loot då dom inte lagt in en "snabbfunktion" för att köpa flera items vilket finns för att sälja.
Sedan finns det en STOR annledning till att köpa detta spel. Magisystemet är helt sjukt coolt. Antalet kombinationer är skrämmande och jag har säkert spenderat en timme eller två med att bara testa mig fram till olika kombinationer.

Quest systemet är sådär, lite för mycket WoW (iom att det är enkelt, allt blir markerat på kartan) och dom är inte så värst bra skrivna, lite slit och släng med det seriösa vilket drar ner inlevelsen =/

Men med tanke på vad som erbjuds på marknaden idag är detta defenitivt ett spel att pröva, väldigt segt i början men när man väl kan kasta ihop en trippel fireball som ricosherar vid träff för att sedan spawna ett isregn eller äntligen kommer på hur man skapar en manasköld och att man kan gå på vattnet.... Grymt kul.

Medlem

Nejmen, är det judge Gabranth jag ser? 00:56

Medlem

Är det verkligen bara jag som tycker att Two Worlds 2 är ruskigt dåligt?
Ja menar, när det gäller allt?
Noll känsla. Helt sjukt dålig combat. As tråkiga skills. Dötrist att utforska för man hittar inge kul i grottor och dylikt.
AAAS tråkig combat, kanske jag sa? Eller?

Medlem

meat4u: då borde du ju kunna ge oss ett screenshot på det då, dvs din utforskade karta... Posta det på det officiella forumet också, för då är du den enda som kan spela på det området ;D Tills dess är det du som trollar.

Jag köpte det dag 1 på Gamersgate då jag väntat på det i 3 år, har spelat 14h. Bra spel men tråkigt att dom gjorde det så litet (mindre än TW1) och trist att utforskningen är väldigt begränsad.

Magisystemet är som i Oblivion, går också att göra vilka spellkombos som helst..

Striderna är rätt roliga dock (bättre än andra open world RPG's imo). Trist med autoaim dock.


signatur
Medlem

Ja men är du trög meat4u? Du kan inte vara på den stora ön i singleplayer mer än ett jättelitet område i mitten.

Ön syns givetvis under fogen på huvudkartan men det betyder inte att du kan vara där. Du har ju själv bara sprungit runt på start ön som dina screens visar.

Medlem

Som sagt du trollar, eller så är du bara lite trög Du är på startstället ja, och där kan man som sagt utforska, har aldrig påstått något annat, stället är markerat rött på kartan jag visade också.

Kom tillbaka istället när du klarat spelet, och då vill jag se hela kartan, utzoomad då kommer du se att ställena du kan vara på är exakt dom som jag visade.


signatur
Medlem

Då är det nog bara jag som är lite trög
Jag trodde ni syftade på att man endast kunde vara på den del av kartan ni visade och dessutom bara i det området markerat med rött.
Iom att jag är på en annan del av kartan blev det lite wtf! på det "påståendet"
Men vafan om startområdet är större än "huvuddelen" av spelet... Hur fan har dom tänkt där?
Är det bara MP på resten av den kartan?

Medlem

Eikronas som är största delen är i stort sett bara MP, den delen man sett fram emot (jag iaf) att få utforska i SP :/

Men det är jag som är lite trög för det där är ju bara Eikronas som visas där ser jag nu (kartan är rätt "kladdig" med färgerna). Det här är nog en bättre representation över hela

http://i265.photobucket.com/albums/ii213/CthulhuPL/TwoWorldsI...

(också från zuxxez-forumet)


signatur
Medlem

Det finns inget demo ute?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Lolflakes:

Det finns inget demo ute?

Spelet har dock varit ute sedna 9 november och jag är ganska säker på att många laddat hem det också


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar