Bionic Commando Rearmed 2
Hopplösheten är över och den våldsamt svåra spelserien blir aningen mer tillgänglig. Vi gillar, trots att det snuddar vid hädelse.
#bionic-commando-rearmed, #bionic-commando-rearmed-2
Och nu ser jag direkt att denna recension kommer få massa klagomål för det är "svårlärda kontroller".
Förhoppningsvis för att jag skrev detta ska det utebli.
Neatherblade och B-B-B-Banänäbrääken - det släpptes till PS3 i går och till Xbox 360 i dag. Klicka boxshotet högst upp i recensionen för att komma till speldatabasen, där står releasedatum.
Zyrax123: det har inte sagt något om en pc-version.
"Det hederliga gamla armsvingandet hänger kvar, men för första gången i spelseriens historia kan du också hoppa!"
Nej, det kunde man även göra i Bionic Commando (2009, Xbox 360, PlayStation3, GRIN) eller hur?
Sant, men med spelserien menade jag plattformsspelen, inte 3D-remaken. Lite otydligt kanske, ber om ursäkt för det.
PC-version, som någon frågade om, vill inte Fatshark säga något om.
Mats: Tänkte nästan det. Om man vill kan man ju se det som två olika spelserier nästan, lite som att Mega Man har en, eller snarare ett par, spelserier i 2D och en i 3D (Mega Man Legends).
Men det är faktiskt däremot inte okej att kalla Bionic Commando för 3D-remaken. Det är Bionic Commando: Rearmed som är 3D-remaken av det första spelet till NES, Bionic Commando (2009) är en uppföljare som fortsätter historien.
För att komplicera det hela ytterligare finns det två gamla Bionic Commando-spel från 80-talet som jag har fattat det, dels arkadspelet (som ingår i Capcom Classics Collection, PS2, 2005) och dels NES-spelet. Och det är NES-versionen som Grin gjorde en remake på i och med Bionic Commando: Rearmed (som uppvärmning inför det "nya" Bionic Commando i full 3D, fast "full" 3D vete katten, så linjärt som det var, men jaja... ) så som jag har fattat det iallafall.
Bionic Commando blev ju lite av en halvflopp dock så det är väl inte så konstigt att FatShark gör ett nytt Rearmed istället för ett nytt 3D-spel. Och att Grin gick i konkurs gör väl sitt till också. FatShark är kanske för små ännu för att ge sig i kast med ett såpass stort projekt som ett Bionic Commando 2 i full 3D skulle vara.
Rätta mig om jag har fel men kontrollerna mot Rearmed 1 och orginalet känns inte samma
för kunde man ju skjuta ut armen rakt ut stående, och man drog in sig med B nu görs det med L sticken (om vi pratar 360)
Känns fel
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?