När blir konsoler roliga igen?

Medlem
När blir konsoler roliga igen?

Jag har inte öppnat min Nintendo 3DS på flera år, men det första som slår mig när jag öppnar konsolen är inte det ovana med att sitta med två skärmar i handen, eller hur imponerande 3D-effekterna fortfarande är. Utan det som slår mig är hur rörig min meny är, men det gör inget för jag känner mig hemma.

Den är full med mappar, jag har Metroid Returns bakgrundstema aktiverat och Hey! Pikmin på kassett i konsolen.

Minns ni hur man kunde köpa spel till sina vänner som sen skickades i digitala paket?

Jag hittar egenritade bilder i 3D – och bortglömda foton. Även de i 3D. Några på en flintskallig bror, och andra på bortgångna husdjur.

Och sen har vi street pass som gjorde att jag ville ta med min 3DS i väskan när jag lämnade hemmet. Får vi någonsin se något liknande igen?

Sen startar jag min Switch och spelen ligger där på rad, men det hade lika gärna kunnat vara din Switch jag satt med.

Jag startade min PS2 igår och hade glömt bort hur spelens sparfiler i minneskortet var egna små levande ikoner med speltid, procent i spelet m.m. Så personligt, jag vill ha det så igen.

Vågar vi hoppas på Switch 2?

1
Skriv svar