Feedback på nya forumet

Medlem

Ser himla trevligt ut....I like!

Medlem

Skulle även uppskattas om det gick att välja tråd-sida direkt innan man går in i tråden.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Allt ser jättebra ut. MEN! Jag saknar verkligen de spelspecifika avdelningarna. Även fast vissa kanske inte var så aktiva spelade dom en viktig roll. Det blir inte riktigt samma sak om allt är ihopklumpat till ett ämne.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Skulle även uppskattas om det gick att välja tråd-sida direkt innan man går in i tråden.

Precis det jag tänkte skriva. Men det skulle räcka med en "hoppa till senaste inlägget" för min del.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Varför skall allt vara så fruktansvärt stort? Precis som hur "nya" FZ såg ut från början; En jäkla massa tomrum överallt. När man är inne på en nyhet så har kommentarerna under en perfekt storlek, nu är det bara oöverskådligt.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av SeniiL:

Skulle även uppskattas om det gick att välja tråd-sida direkt innan man går in i tråden.

Precis det jag tänkte skriva. Men det skulle räcka med en "hoppa till senaste inlägget" för min del.

Det finns en liten pil, om man håller muspekaren över ett ämne, som tar en till sista inlägget. Vi ska titta över pilen. Helt klart har många missat den.

Skägg.
10 Chambers

Allt kommer såklart att trimmas och finslipas utefter feedback och varmkörning


signatur
Medlem
Skrivet av kebbe:

Varför skall allt vara så fruktansvärt stort? Precis som hur "nya" FZ såg ut från början; En jäkla massa tomrum överallt. När man är inne på en nyhet så har kommentarerna under en perfekt storlek, nu är det bara oöverskådligt.

Arbetet med forumet stannar inte här. Vi kommer, precis som när startsidan lanserades, att fortsätta tweaka och lyssna på vad ni har att säga. Keep it coming!

Medlem

behövs en uppdelning av pc delens forumsektion nu är det lite väl oöverskådligt


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Okej, efter några timmar skulkande vill jag poängtera ett par saker i alla fall. Det måste bli tydligare skillnad mellan olika inlägg i en tråd. Med det begränsade färgvalet flyter alla inlägg ihop och det känns rörigt. Jämför då med hur inläggen skrivna av crew ser ut. Tydligt avgränsade från varandra och den grå bakgrunden bakom profilrutan ger en skön kontrast för ögat, så man slipper stirra på allt vitt hela tiden. Varför inte göra nån liknande lösning för alla medlemmar?

Knapparna för nytt ämne och bevaka tråden behöver tydligare kontrast mellan knappfärgen och texten. Mörka det grå en aning eller något så blir det tydligare.

Och slutligen; jag förstår om ni tycker att det blir för många kategorier med alla enskilda spelserier, men ta i alla fall tillbaks genré-kategorierna. Det håller inte att blanda hejvilt mellan rollspel, pangare, strategi, sport och you name it. Det blir helt enkelt för mycket och oerhört svårt att som användare sålla ut vilka trådar som handlar om vad.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem
Skrivet av musse1:

Det finns en liten pil, om man håller muspekaren över ett ämne, som tar en till sista inlägget. Vi ska titta över pilen. Helt klart har många missat den.

Jaså!? Trevligt, får börja titta innan jag klickar!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av musse1:

Det finns en liten pil, om man håller muspekaren över ett ämne, som tar en till sista inlägget. Vi ska titta över pilen. Helt klart har många missat den.

Problemet är att man inte direkt har musen över trådarna mer än en halvsekund. Man hinner aldrig se den lilla pilen dyka upp innan man har klickat på länken.

Skrivet av Klfh:

En massa text

Jag håller med till fullo. Vartannat inlägg med ljusblå bakgrund som i förra forumsversionen ger en mycket skönare kontrast och gör hela forumet betydligt med lättläst.

Sen så förstår jag inte heller varför ni valde att ta bort genré-delarna. De om något var populära och bra. Nu är det alldeles för grötigt.

Skägg.
10 Chambers

Genre-bortfallet är nog bara en vanesak, de skapades när det var betydligt lättare att sortera in spel i olika fack.


signatur
Medlem
Skrivet av Klfh:

Okej, efter några timmar skulkande vill jag poängtera ett par saker i alla fall. Det måste bli tydligare skillnad mellan olika inlägg i en tråd. Med det begränsade färgvalet flyter alla inlägg ihop och det känns rörigt. Jämför då med hur inläggen skrivna av crew ser ut. Tydligt avgränsade från varandra och den grå bakgrunden bakom profilrutan ger en skön kontrast för ögat, så man slipper stirra på allt vitt hela tiden. Varför inte göra nån liknande lösning för alla medlemmar?

Knapparna för nytt ämne och bevaka tråden behöver tydligare kontrast mellan knappfärgen och texten. Mörka det grå en aning eller något så blir det tydligare.

Och slutligen; jag förstår om ni tycker att det blir för många kategorier med alla enskilda spelserier, men ta i alla fall tillbaks genré-kategorierna. Det håller inte att blanda hejvilt mellan rollspel, pangare, strategi, sport och you name it. Det blir helt enkelt för mycket och oerhört svårt att som användare sålla ut vilka trådar som handlar om vad.

Jättebra och konkret feedback. Vi tar till oss det och ser vad vi kan göra.

Medlem
Skrivet av Uruloke:

Hmm, rutan runt varje inlägg har glapp i borden på höger sida i varje hörn. Det syns framförallt på inlägg som är hovered och har mörkgrå border. Kör Firefox 3.6.10.

Såg det själv alldeles innan lansering av forumet men tänkte att ingen kommer hinna märka det innan jag hinner fixa det. Skarpsynt!

// Linus

Skägg.
10 Chambers

PC-sektionen städad på stickys!


signatur
Medlem

Test, mycket bra!


signatur

Meep!

Medlem

En sak jag stör mig lite på är att 1 inlägg på "nya trådar" innebär trådstarten. Hade varit nice om det stod "1 svar" eller liknande istället. Att trådskaparen har skapat tråden är ju inte intressant.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Najs, men är det bara jag som inte fattar skillnaden med citat funktionen? den är ju exakt samma som innan, eller?

Omfg! Najs nu skall det citeras! Tackar för tipset!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Hmm gillar inte häller att ni satt ihop genrer samt spelsektioner. Detta var en av de stora anledningarna till att jag läste i detta forum. Om jag var sugen på ett mmo kunda man bara glida in och läsa om just detta. Kommer troligtvis inte surfa in så mycket på forumet längre då det mesta är blandat.
Dock gillar jag nya designen

Medlem

Fixa "Sub-Forums" Så blir det kungligt

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Genre-bortfallet är nog bara en vanesak, de skapades när det var betydligt lättare att sortera in spel i olika fack.

Så det betyder att de forumen är borta för gott?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Genre-bortfallet är nog bara en vanesak, de skapades när det var betydligt lättare att sortera in spel i olika fack.

Så det betyder att de forumen är borta för gott?

Inget varar för evigt, men just nu kommer vi inte att ta tillbaka dem. Trådarna är dock inte borta.


signatur
Medlem

Heta trådar borde inte omfattas av artikelkommentarer. Hela Heta listan består av nyhetskommentarer.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Heta trådar borde inte omfattas av artikelkommentarer. Hela Heta listan består av nyhetskommentarer.

Det är något som kommer fixas så snart som möjligt.

Medlem

ah!! nu hajar jag hur quote systemet funkar, mycket smidigt där, smart idè!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

På forum som t.ex. flashback finns en funktion som gör att det syns om du blivit citerad av någon. Det hade varit perfekt om det syntes på "the lower bar"! Typ att det står "x (y)" där x är en ikon och y är antalet nya citeringar.

Nu börjar FZ forum bli riktigt riktigt bra!


signatur

Have a good time!

Medlem

1. När jag skriver ett nytt inlägg så ser jag inte inläggen i tråden som man kunde göra innan. Ganska jobbigt om man glömmer vad man ska svara på och blir tvungen att backa.

2. Saknar antalet sidor som visas bredvid trådarna så att man enkelt kan välja vilken sida man vill hamna på. Nu måste jag klicka ett klick för mycket då jag först måste in i tråden för att kunna se sidorna


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av IceMan:

ah!! nu hajar jag hur quote systemet funkar, mycket smidigt där, smart idè!

Kan du förklara? För jag använder den precis som förut genom att klicka på knappen "Citera".


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av IceMan:

ah!! nu hajar jag hur quote systemet funkar, mycket smidigt där, smart idè!

Kan du förklara? För jag använder den precis som förut genom att klicka på knappen "Citera".

Tryck på någon annans, eller ditt eget inlägg bara, så ploppar en ruta upp.

Skriv svar