FZ:s monstertävling avgjord!

Medlem
Medlem

Hoppades på att den frågan jag visste att jag hade svarat fel på blev rätt >.<

Valde 15 st möss men märkte sen att det fanns en till sida... blev lite besviken på min ivriga lust efter saker som t.ex. ett skrivbord bättre än mitt 65 kronors >.<

Medlem

Upplys mig gärna tack.

Om vinnarna hade valts slumpmässigt hade då de sluppit vinskatten jo..

Blev lite fundersam när jag läste det där med att vinnarna måste betala eventuell vinstskatt.

Alltså i och med att ni tog er tid att kora den bästa motiveringen så fick den som hade bäst motivering priset men också en skattesmäll..eller hur man ska kalla det.

Jag är bara nyfiken på varför tävlingen blev från en slump mässig skattefri tävling till en skattepliktig skicklighetstävling där bästa motiveringen vann.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av cybo:

Upplys mig gärna tack.

Om vinnarna hade valts slumpmässigt hade då de sluppit vinskatten jo..

Blev lite fundersam när jag läste det där med att vinnarna måste betala eventuell vinstskatt.

Alltså i och med att ni tog er tid att kora den bästa motiveringen så fick den som hade bäst motivering priset men också en skattesmäll..eller hur man ska kalla det.

Jag är bara nyfiken på varför tävlingen blev från en slump mässig skattefri tävling till en skattepliktig skicklighetstävling där bästa motiveringen vann.

Du kanske inte har märkt detta men så står det på varenda tävling du kan hitta

Medlem

Hm såg det först nu, trodde de flesta tävlingar vara utan nån som helst vinskatt iom att de lottades ut.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av cybo:

Hm såg det först nu, trodde de flesta tävlingar vara utan nån som helst vinskatt iom att de lottades ut.

Vi skulle bryta mot lotterilagen om vi inte hade någon motiveringsfråga när vinsterna är värda över en 60-dels prisbaselopp vilket i år är 713 kronor.


signatur
Medlem

Tack så mycket FZ, awesome priser! klad hest.

Medlem

Då blir det inga neonblå tights till er!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bjosarn:

Då blir det inga neonblå tights till er!

That is why you failed!


signatur
Medlem

Fick alla rätt svar iallafall Kom inte på nån bra motivering så jag skrev nåt helt cp:

"För att den för närvarande består av en samling kottar, en Hello Kitty-téservis, marsipan och en liten laktosintolerant shetlandsponny, vilket är högst otympligt som en gaminghörna om jag får säga det själv"

12
Skriv svar