Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning
Inaktiv

Av det jag sett av spelet hittills sen det släpptes så ser jag ingen direkt framtid för det. Blir ett spel i mängden som folk kommer att spela i ett par månader och sen står servrarna tomma.

Next!


signatur

You must construct additional pylons.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av burkmopp:

Tack för en riktigt bra recension!

Varsågod!


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av BeeJac:

En av dina bästa recensioner! Kul skriven, tråkigt att spelet inte levde upp till förväntningarna!

Tack!


signatur
Medlem

Ett av dom bästa MP-liren på år enligt mig!

Smaken är som baken.

Medlem
Skrivet av SettleR:

Ett av dom bästa MP-liren på år enligt mig!

Smaken är som baken.

Ord! Det var längesedan jag hade såhär pass kul i FPS-MP!
Jag har tur som har ett ATI kort men ändå kan spela utan problem (spelet gick dock inte ens att starta innan den senaste patchen).

Tack än en gång FZ för Gamesloadkoden jag vann i början av året. Japp, jag sparade den så här länge, och den gick till Brink. Helt klart värt det i mina ögon.

Medlem

Asså, brink är ändå fett, jämför brink 1.0 med shift 2 unleashed 1.0 så kan ni se fet skillnad på känsla för kvalité och polering, jag menar, kan en spelstudio som den som släppte shift 2 unleashed had totalt trasig spelkontroll (verifierat och patchat) så kan ju man förlåta detta.

Inte för att jag gillar den här trenden med att släppa trasiga spel, fattar inte vad som händer, blir mer och mer såhär... Iofs, anarchy online 1.0 =D

Medlem

Efter att ha spelat mer av det måste jag säga att jag bara blir mer och mer besviken på spelet, får den där gamla Quake Wars känslan (dessutom är spelet mer eller mindre QW med ett nytt skin)... spelet känns helt okej/bra i början, men ju mer jag spelar desto mer besviken blir jag över hur lite det är egentligen med parkour, man slidar på marken och hoppar över räcken och lådor... jaha? Skulle vilja ha mer frihet på mapparna med att kunna komma upp på högre ställen, inte för det mesta bara springa i tunnlar och linjära gångar. För det mesta finns det bara två vägar fram, tycker det skulle kunna vara 4-5 vägar som tillslut lede till samma ställe eller så, men att det fanns mer att välja mellan vilken väg man ville ta. Till och med MW2 mapparna från CoD känns större än de i Brink, vilket ju känns lite fel, de kanske inte är mindre i storlek men det känns som det dock.

Sedan känns det som att de har gjort mapparna efter hur smarta en bot är, och inte tagit i tanken hur en spelare skulle utnyttja och spela mappen, vilket känns mycket synd då många mappar är obalanserade till ena lagets fördel på mer eller mindre varje map (jag vet, alla kan inte vara perfekta, men det behöver inte betyda att de flesta mappar ska vara obalanserade). Sedan är ju aimen helt... korkat gjord, hipfire spray är bättre aim i än att zooma in siktet och skjuta små salvor... vilket jag inte förstår riktigt, precis som att det är lättare att få HS med en pistol/revolver än med ett sniper gevär. Logiken finns inte i vapen sammanhangen riktigt.

Låter som mycket gnäll och bla bla, men hade en positiv inställning till spelet innan släppet och efter, även vad recensionerna skrev och har hållit på att det ska bli bättre, dock om dom inte gör något mycket mer av spelet lär det hamna på hyllan efter en mycket mindre tids spelande än jag tänkt från början. För spelet har potential, bara upp till SD om dom gör spelet mer skill baserat (då folk och TP i public inte direkt är bra) i alla lägen och inte bara ett halv slaffsigt spray and pray TP spel. Personligen har det sjunkigt från en nästan 4:a till en 2:a i betyg av 5, försöker hålla ut och hitta glädjen och kärleken man hade för BF2 (bästa FPS spelet någonsin), dock lär det bli svårt.

Medlem

Man får se bortanför lite tekniska problem i början och titta på själva spelet när man bedömmer det. Alla spel har problem i början, speciellt med den enorma flora av olika grafikkort, processorer och ljudkort som idag finns. Visst, stora aktörer med enorma budgetar kan testa varenda konfiguration innan spelsläpp men alla spelstudios har inte de pengarna att lägga, i så fall skulle annat bli lidande. Kom igen nu, vi är alla gamers - låt oss hjälpa dem att fixa till spelet genom att skapa konstruktiva trådar på deras forum. Vad Splash Damage gör till skillnad från Treyarch är i alla fall att lyssna och kommunicera med oss spelare.

Ge dem en vecka eller två så kommer nog de värsta buggarna vara bortblåsta.

Spelet är ju grymt roligt. För en som spelat Bad Company 2 de senaste åren så är detta ett lir som får mitt Quake blood att rinna. Kul att man nu har två "melee" vapen och att det ena funkar på grupp (asso slidea längs marken). Bra tempo, lite konstiga objectiv ibland och jag saknar en ren TDM mode men annars riktigt roligt. Jag ser gärna att detta spel tar fart och kommer att bidra med mitt för att det skall bli så. Så länge Activision envisas med att låta spel som Black Ops vara som det är så stödjer jag alla andra försök till något liknande.

Medlem

Jag hoppas att detta ska bli det nästa stora liret på PC fronten, spelet i sig har ju mycket potential helt klart som sagt, och man får ju ge dem en eloge för att de lyssnar på spelarna. Men så behöver dem verkligen jobba på spelet en hel del ändå, och om dem vill behålla stora delar av spelarna tror jag dem måste fixa det ganska snabbt, annars lär många kasta in handduken innan den ens blivit lite blöt. Lite mer optimering skulle sitta fint då 20-30 fps inte känns okej när man har rekommenderad hårdvara, spelet blir alldeles för huggit/laggit i vissa moment, oftast i strider.

Spelet i sig är ju riktigt kul ibland även fast det är ett QW med nytt skin mer eller mindre. Man får bara hoppas att de fixar till alla skavanker så fort som möjligt så att kanske fler spelare törs köpa det och prova (som dem med ATI/AMD kort). Som Lokalen säger också en ren TDM skulle vara kul, kanske till och med en ren CTF del. Mer variation av spelsätt, tror det skulle gynna klan verksamheten. Man får bara vänta på 2-3 patchar och försöka behålla en positiv inställning tills dess i hopp om att spelet blir som det ska.

Medlem

Efter att ha testat det lite nu så kändes det bara...meeh. Ingen vidare känsla, ingen större frihet på banorna. Parkouren är lite småkul men inte tillräckligt för att kunna bortse från resten.

Blir nog att testa igen om några patchar och se om det har fått liv. Annars inget att lägga tid och energi på tyvärr.

123
Skriv svar