Über-uppdatering till Team Fortress 2 på torsdag

Robot
Über-uppdatering till Team Fortress 2 på torsdag

Största uppdateringen någonsin utlovas, och första informationen röjer... ja, vad? Bland annat en gratis spelvecka som redan påbörjats!

#team-fortress-2, #valve


Medlem
Über-uppdatering till Team Fortress 2 på torsdag

Oj oj oj!

Jag har inte spelat detta på länge nu!

Spelat mest Bad Company 2 och Starcraft 2 till PC!

Blir att köra TF2 igen snart då!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Underbart! Drar kanske ner det igen då

Inaktiv

Asså.. spelet har ju helt spårat. Jämför med en runda från 2007 och nu. Det är ju inte roligt att spela ens. Dom som har pengar och snälla föräldrar springer ju runt och craftar, köper uber paket och köttar satan...hattspel.

Medlem

Hat Fortress 2. Den som köpt bäst hatt vinner.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

showerguy: Jo men förutom att det ser knepigt ut så är det inte som så att de nya vapnen, hattarna osv ger särskilt mycket fördel. Visst det finns bra saker och det är bra alternativ som ger en annan spelstil, men även med standard-gear så kan man spela på ett bra sätt. Spelet är fortfarande balanserat: nya sakerna är annorlunda och innebär ett helt nytt sätt att spela på men är inte självklart bättre. Snabbare tyst spin-up ger ju en heavy som kan överraska och vara mer aggressiv. Samtidigt kommer man ju göra mindre skada med lägre fire speed. Så är det med det mesta. Plus att man får nya saker väldigt fort bara av att spela också.

Medlem

Det är roligare än någonsin och alla som spelar är inte barn heller, utan kan betala själva.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Synd att de förstör tävlingsmomentet i spel genom att låta folk köpa sig fördelar. Såvida man inte tävlar i vem som är rikast.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Få saker via achievements vad ok.
Random drops var väll också ok.
Hattar meh.
Crafting hard derail.
Store, papperskorgen med tf2.

Medlem

100 nya hattar lr?


signatur

Meep!

Medlem

Det är väl bara att spela på servrar som inte tillåter köpt utrustning om man inte tycker om dessa?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Tycker TF2 visar att man kan uppdatera spel hela tiden med innehåll, som det ska vara.

Iofs så är mycket av sakerna gjorda av communityn, det hjälper ju en del.

Medlem

Länge sen jag slutade spela TF2, var samtidigt som hattarna introducerades. Man undra hur mycket som ändrats sen dess, var ju ändå 2-3år sedan. Känns dock som det kan ha spårat ut lite. Hur köper man saker, köpa krediter på steam eller?

Medlem

Gamla nyheter ju...


signatur

Imperator

Medlem

Ni som tror man får fördel om man har pengar tror fel, har spelat detta spel sedan release (nästan) och kört mest klanspel, alla äldre vapnen är i princip alltid bättre än dom nya. Det är bara en "rolig" grej att man kan hitta nya vapen osv, men dom är verkligen inte bättre tro mig....Vill ni spela utan kör matcher betydligt roligare också

Medlem

Eftersom att det finns en hel drös med servrar som kör vanilla känns whinet rätt obefogat.

Variation förnöjer.

Medlem

Hoppas verkligen på en "the medic" film!


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Ni som tror att man får fördelar av att köpa grejer har fel. Visst, om man precis börjat spela och inte orkar vänta på achievements för kritzgun eller att dylikt ska spontadroppa så kommer man kanske in i matchen snabbare. Men i övrigt så är originalvapnen uteslutande bäst. Utöver detta så är det mest krimskrams och hattar som man lägger pengarna på.

Kul med fetingupdate! Velat se Medic-/Pyroklippen länge nu.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Citat:

Håll hårt i hatten.

I see what you did there, Hampus!

Medlem

Startade spelet för att testa nya patchen.. alltså är dom seriösa 80 kr för en jävla HATT?

oj oj oj ;S


signatur

P.L.U.R

Medlem

Varför stirrar folk sig blinda på hattar och mikro-betalningar för? Ingen tvingar till att crafta, köpa nya hattar eller något. De andra vapnen kanske ger någon fördel, men de har också en nackdel så det spelar liksom ingen roll. Jag kör med standard vapen på de flesta av mina klasser och smiskar rumpa så det heter duga ändå. Har spelat nästan dagligen sedan spelet släpptes och tycker fortfarande att det är lika kul.

Men som jag sagt till alla andra Nej-sägare genom åren, tf2 tar tid att uppskatta till fullo.


signatur

- Wiiga -

Medlem
Skrivet av Wiiga:

Varför stirrar folk sig blinda på hattar och mikro-betalningar för? Ingen tvingar till att crafta, köpa nya hattar eller något. De andra vapnen kanske ger någon fördel, men de har också en nackdel så det spelar liksom ingen roll. Jag kör med standard vapen på de flesta av mina klasser och smiskar rumpa så det heter duga ändå. Har spelat nästan dagligen sedan spelet släpptes och tycker fortfarande att det är lika kul.

Men som jag sagt till alla andra Nej-sägare genom åren, tf2 tar tid att uppskatta till fullo.

Så länge man saknar en hatt så kan man omöjligen uppskatta spelet till fullo.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Så länge man saknar en hatt så kan man omöjligen uppskatta spelet till fullo.

Vi har förstått att du inte gillar TF2 nu Tybalt.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Updates är väl alltid lite spännande. Tyvärr så finns det saker som valve aldrig skulle ha addat till detta spel.

Som tex Dead Ringer, Backburner etc.

Medlem

ummm öhh, jag köpte the orange box för ett bra tag sen där ingick tf2...är det en sub avgift på tf2 har aldrig spelat det eftersom jag förmodligen suger

Medlem
Skrivet av Wiiga:

Varför stirrar folk sig blinda på hattar och mikro-betalningar för? Ingen tvingar till att crafta, köpa nya hattar eller något. De andra vapnen kanske ger någon fördel, men de har också en nackdel så det spelar liksom ingen roll. Jag kör med standard vapen på de flesta av mina klasser och smiskar rumpa så det heter duga ändå. Har spelat nästan dagligen sedan spelet släpptes och tycker fortfarande att det är lika kul.

Men som jag sagt till alla andra Nej-sägare genom åren, tf2 tar tid att uppskatta till fullo.

Bra talat, min herre!


signatur

Imperator

Medlem

En sak som jag tycker alla pessimister här glömmer:

Team Fortress 2 kom ut 2007. Fyra år senare är spelet lika hett (om inte hetare) än någonsin! Det visar Valve genom att nu, 2011 släppa den största uppdateringen någonsin, och deras community är bland de mest dedikerade som går att finna. Jag ser inga av de andra stora online-skjutarna göra samma sak (Halo och CoD, jag tittar på er). Dessutom upprätthåller de en av spelvärldens mest aktiva och underhållande bloggar.

Summan av kardemumman är; Team Fortress 2 är mönsterexempel på ett bra online-spel!


signatur

Imperator

Alltså: Spelet var från början nästan gratis då det ingick i "the orange box"
För att kunna ägna tid åt spelet och uppdatera så här 4 år senare är det väll rätt glasklart att man måste få in lite pengar på sitt spel, eller hur?
När jag får pengar över kommer jag köpa deras senaste stora uppdaterings paket för 500:-, mest för att stödja valve men lite för alla vapen jag ännu inte fått m.m

Har kört nästan sen release med några mindre uppehåll några månader hit o dit men när jag inte har nåt annat nytt spel på datorn så återkommer jag alltid till tf2. Hade det inte varigt för uppdateringarna tror jag faktiskt att jag hade tröttnat för länge sen. (har inte hängt fast i nåt annat spel så här länge)
För då måste vi tex räkna bort gold rush modet som är jäkligt kul tycker jag.

Edit: vafför har inte demomannen nåt - på sina nya vapen, verkar skumt ...bara fördelar


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Meh jag har spelat väldigt mycket enda sedan beta perioden och haft otroligt kul med TF2 i flera år men på senaste tiden känns det inte alls lika roligt längre. Kanske spelat för mycket men tror också det är för att dem mer eller mindre har patchat sönder spelet. Striderna nu mera känns bara som en klusterfuck där man allt för ofta tröttnar och väljer demoman med stickymines.

Värst av allt har dem gjort min favorit klass spy förbannat drygt att spela. Det finns helt enkelt för mycket som kontrar/stör/sabbar för spys nu, medvetet eller omedvetet och den nya pistolen och kniven kommer inte göra någon skillnad heller. Nästan varenda klass har fått något som gjort det drygare för spionen, det plus att folk är mer vana att kolla efter spys samt allt random shit som pågår gör det näst intill omöjligt att vara en effektiv spy nu mera :/.

Att spela på vanilla servers känns heller inte som en vettig lösning då många utav uppdateringarna ändå har varit väldigt bra och gjort spelet bättre och roligare men nu känns det inte så längre.

Medlem
Skrivet av Wiiga:

Varför stirrar folk sig blinda på hattar och mikro-betalningar för? Ingen tvingar till att crafta, köpa nya hattar eller något. De andra vapnen kanske ger någon fördel, men de har också en nackdel så det spelar liksom ingen roll. Jag kör med standard vapen på de flesta av mina klasser och smiskar rumpa så det heter duga ändå. Har spelat nästan dagligen sedan spelet släpptes och tycker fortfarande att det är lika kul.

Men som jag sagt till alla andra Nej-sägare genom åren, tf2 tar tid att uppskatta till fullo.

Du missar poängen, jag lirar TF2 för att gameplayet är bra. men jag tycker det är märkligt att dom tror att folk vill betlaa 80 kr för en jävla hatt ;S


signatur

P.L.U.R

12
Skriv svar