Israels stormning av aktivisters fartyg

Medlem

Barnsligt?
Haha, du är så go.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av MikaelH:

Min sista mening i den här tråden får bli att ni måste se Obsession: Radical Islam's War Against the West. Det är en oerhört bra dokumentär som verkligen öppnar ögonen på en.

Israel blockerar Gaza för att dom ogillar Hamas, Sverige blockerar sina hamnar för att dom ogillar Israel.

Kanske dags att sverige börjar kapa israeliska skepp för att inte låta israeliska varor hamna i Sverige (inte för eget bruk dock,bara för att förhindra dom från att komma in i Sverige)?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Hamas är en terroristorganisation. Israel är ett demokratiskt land med mänskliga rättigheter inskrivna i grundlagen.

Israel har inte förhindrat några varor, de ville bara kontrollera dom i en annan hamn.

Medlem
Medlem
Skrivet av Mikaelh:

mänskliga rättigheter inskrivna i grundlagen.

Hej Muren.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Mikaelh:

mänskliga rättigheter inskrivna i grundlagen.

Hej Muren.

Det är en mänsklig rättighet att förtrycka ett folk så länge det egna folket är säkert!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Hamas är en terroristorganisation. Israel är ett demokratiskt land med mänskliga rättigheter inskrivna i grundlagen.

Israel har inte förhindrat några varor, de ville bara kontrollera dom i en annan hamn.

De har förhindrat en jäkla massa varor och föremål från att komma in i Gaza, bl a rullstolar. Det är extremt naivt av dig att tro att Israel bara skulle kolla igenom förnödenheterna och sen levera de vidare till Gazas befolkning. Och Israel verkar inte bry sig om att de har mänskliga rättigheter inskrivna i grundlagen.

Medlem

Que?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

mg
Medlem

Gaza ... judar. Oo

Medlem
Skrivet av mg:

Gaza ... judar. Oo

Ka-ching. xD

Inaktiv

Vi kanske istället bara skulle sluta att bry oss om vad som händer i Israel/Palestina! Det är ju flera hundra mil från oss i Sverige ändå! Sen att endel kända folk åker ner dit i nån sorts skeppskonvoj är ju bara en enda stor tävling i politisk korrekthet.

Det finns ingen anledning till att vi ska bry oss och det finns ingen skyldighet till att vi i Sverige skulle bry oss!!!!

Om media skulle sluta skriva om eländet i mellanöstern är jag rätt säker på att det svenska folket generellt sett skulle må mycket bättre av att bara slippa höra på allt jävla elände därifrån

Som sagt, det finns ingen internationell lag som säger att vi ska bry oss!

Medlem

Låsa in sig i ett rum och kasta bort nyckeln , är ju inte produktivt direkt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

BUMP!

http://www.dn.se/nyheter/varlden/ashton-vill-latta-pa-gazablo...

– EU har efterfrågat en brådskande och grundläggande policy-förändring när det gäller blockaden av Gaza som kan leda till en hållbar lösning på situationen, sade Ashton.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

BUMP!

FN:s utredning av Israels attack mot Ship to Gaza är klar.
Bland annat står det:
"Uppförandet från Israels militär och annan personal mot passagerarna på flottan var inte bara oproportionerligt för tillfället men visade också nivåer av totalt onödigt och otroligt våld."

http://www.dn.se/nyheter/varlden/otroligt-vald-pa-ship-to-gaz...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

"FN är anti-semiter som vill se Israel brinna" in 3...2...1... GO!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

"FN är anti-semiter som vill se Israel brinna" in 3...2...1... GO!

Hade inte blivit förvånad.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

MFC
Medlem

FN är en tandlös organisation som kommer upplösas inom 10 år.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

njae tvivlar jag starkt på.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

MFC
Medlem
Skrivet av Notumforce:

njae tvivlar jag starkt på.

Jag ska säga varför jag tror det. Det är främst tre punkter.

1. FN är bankrutt (i bästa fall blir FN en global välgörenhetsorganisation)
2. Världen står inför mycket stora geopolitiska utmaningar och spänningarna mellan länder och regioner kommer att ta sitt uttryck i att länder lämnar FN (i bästa fall blir FN klubben för inbördes beundran)
3. Det krävs en organisation med mandat som står över nationers lagar och förordningar för att komma till rätta med problemen världen står inför. FN har inte detta mandat idag även om de har viss makt och inflytande.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

FN's hela historia har varit kantad av problem, som jag ser det har de tagit sig ur värre saker tidigare. Se bara på hur lite de kunde göra när Sovjet och USA lekte sandlåda i säkerhetsrådet.

Medlem

FN har i praktiken ingen politiskt makt och är således tandlös. Men det betyder inte att det kommer att läggas ner, det är ju en gigantiskt biståndsorganisation också.


signatur

yolo

Medlem

Låter konstigt att fn skull vara bankrutt, borde ha stått bra mycket mer om det då.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Skulle uppskatta om tråden inte blev kidnappat och konverterad till en "Världsekonomin kommer haverera och länderna kan inte göra någonting åt det!"-diskussion.
Den här tråden handlar om Israels attack mot Ship to Gaza, och nu den FN-rapport som släppts.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

MFC
Medlem
Skrivet av bjosarn:

Skulle uppskatta om tråden inte blev kidnappat och konverterad till en "Världsekonomin kommer haverera och länderna kan inte göra någonting åt det!"-diskussion.
Den här tråden handlar om Israels attack mot Ship to Gaza, och nu den FN-rapport som släppts.

Ok

FN kommer ut med rapport. Israel förkastar den.

Vad ska man göra nu?

Samma visa, Israel pissar på FN (därmed också USA).


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av bjosarn:

Skulle uppskatta om tråden inte blev kidnappat och konverterad till en "Världsekonomin kommer haverera och länderna kan inte göra någonting åt det!"-diskussion.
Den här tråden handlar om Israels attack mot Ship to Gaza, och nu den FN-rapport som släppts.

Ok

FN kommer ut med rapport. Israel förkastar den.

Vad ska man göra nu?

Samma visa, Israel pissar på FN (därmed också USA).

Ptja, förhoppningsvis så får även Israelsupportrar något att tänka på och omvärdera sin support för Israel,, den enda politiska agenda FN har är mänskliga rättigheter och jag hoppas verkligen att det är något som alla människor (iallafall här på fz) inte har något emot.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Här är rapporten förövrigt om någon är intresserad av att läsa den själv.

Några intressanta punkter :

58. Given the evidence at the Turkel Committee, it is clear that there was no reasonable suspicion that the Flotilla posed any military risk of itself. As a result, no case could be made to intercept the vessels in the exercise of belligerent rights or Article 51 self-defence. Thus, no case can be made for the legality of the interception and the Mission therefore finds that the interception was illegal.

The first rope that was let down from the helicopter was taken by passengers and tied it to a part of the top deck and thereby rendered ineffective for the purpose of soldiers’ descent. A second rope was then let down from the helicopter and the first group of soldiers descended. The Mission does not find it plausible that soldiers were holding their weapons and firing as they descended on the rope. However, it has concluded that live ammunition was used from the helicopter onto the top deck prior to the descent of the soldiers.

116... Doctors examined the three soldiers taken below decks and no firearm injuries were noted. Further, the Mission finds that the Israeli accounts so inconsistent and contradictory with regard to evidence of alleged firearms injuries to Israeli soldiers that it has to reject it.

118. Israeli soldiers continued shooting at passengers who had already been wounded, with live ammunition, soft baton charges (beanbags) and plastic bullets. Forensic analysis demonstrates that two of the passengers killed on the top deck received wounds compatible with being shot at close range while lying on the ground: Furkan Doðan received a bullet in the face and Ýbrahim Bilgen received a fatal wound from a soft baton round (beanbag) fired at such close proximity to his head that parts such as wadding penetrated his skull entered his brain.

123. During the shootings on the bridge deck and as it became apparent that a large number of passengers had become injured, Bulent Yildirim, the President of IHH and one of principal organisers of the flotilla, removed his white shirt which was then used as a white flag to indicate a surrender. This does not appear to have had any effect and live firing continued on the ship.

Jag vet inte hur man kan stödja denna bordning efter den här rapporten hursomhelst.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Att klicka på sista sidan i tråden fungerar verkligen. Eller vänta... nej, det gör det inte!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

sjukt!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
MFC
Medlem

pain.. dey will has it


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Skriv svar