Julklappstips?

Medlem

Sen skall man i och för sig vara snäll pojke/flicka oavsett om det är jul eller inte


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Själv kommer jag inte handla några julklappar i år (skönt).
Vi började med det i släkten förra året men då köpte ju alla såklart en liten grej för max 50 kronor. I år ska vi dock inte ha en enda julklapp. Man spar pengar samt slipper julstressen. Superbra.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag skulle vilja föreslå att ni samlar ihop gamla, eller nya kläder som ni inte använder, och skänker dem till hemlösa. Jag tror ni överlever en jul utan att köpa massa prylar, eller?

Varför måste det ena utesluta det andra? I rådande euro-kris är det heller ingen bra idé att sluta konsumera då det försätter landet i försvarslös position mot PIIGS stora skulder.

Medlem

Gör något personligt!

Är man bra på rita, snickra eller något annat åt det hållet tror jag personen man gör julklappen till kommer bli väldigt glad

T.ex. Min kära bror fick ett kort med Indiana Jones på när han fyllde år, handmålad av hans polare.

Visst, det kanske inte är något stort men själv skulle jag tycka det vore häftigt om någon gav mig något liknande!

(PS) Man sparar pengar och hjälper naturen!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Har nu köpt en sån här fet säck att slappa i, mest åt morsan, men den kommer nog komma alla till användning i allrummet.

Men DÄREMOT!
Idén med personliga, egenskapade presenter är verkligen bra. Jag håller på och gör olika motiv med pärlplattor nu, brorsan ska få t.ex. Mario Kart-karaktärerna som vägg-dekoration och det kommer bli riktigt fett. Jag har köpt några såna där grundplattor och sitter med en inzoomade pixliga motiv från SNES-versionen och lägger dem för hand. Inte för jobbigt faktiskt, och det blir bra resultat. Bildexempel här, dock inte av mig. Ska lägga upp bilder om jag får ordning på kameran.

Medlem

Hittade den här bilden också - gillar kreativiteten.

Medlem
Skrivet av silly_cake:

Har nu köpt en sån här fet säck att slappa i, mest åt morsan, men den kommer nog komma alla till användning i allrummet.

Men DÄREMOT!
Idén med personliga, egenskapade presenter är verkligen bra. Jag håller på och gör olika motiv med pärlplattor nu, brorsan ska få t.ex. Mario Kart-karaktärerna som vägg-dekoration och det kommer bli riktigt fett. Jag har köpt några såna där grundplattor och sitter med en inzoomade pixliga motiv från SNES-versionen och lägger dem för hand. Inte för jobbigt faktiskt, och det blir bra resultat. Bildexempel här, dock inte av mig. Ska lägga upp bilder om jag får ordning på kameran.

Fan vad coolt!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

En julkapp till någon som gillar kaffe:
http://www.groupon.se/deals/hela-sverige/kaffeexpterten/20284...

Jag köpte en till mig själv.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

En kompis har en äkta kaffekvarn och det blir otroligt mycket godare att mala än att köpa pulver, faktiskt... Men ändå lite väl saftigt pris för min del!

Däremåt såg jag nu i sidomenyn på din länk att svävande ploj-fisken jag länkade till i första inlägget här i tråden fanns som deal där också, haha. Osäker på om den är värd 199 dock, känns som den kan gå sönder efter 10 minuter.

Medlem
Skrivet av silly_cake:

En kompis har en äkta kaffekvarn och det blir otroligt mycket godare att mala än att köpa pulver, faktiskt... Men ändå lite väl saftigt pris för min del!

Däremåt såg jag nu i sidomenyn på din länk att svävande ploj-fisken jag länkade till i första inlägget här i tråden fanns som deal där också, haha. Osäker på om den är värd 199 dock, känns som den kan gå sönder efter 10 minuter.

Ja jag såg med fisken. Men man måste ha helium oxå antar jag.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Annat tips inför julen kan ju vara PS3, de är faktiskt nere på rätt trevliga priser nu (runt 2 lax) om man ändå tänkte skaffa en...

Medlem
Skrivet av silly_cake:

Annat tips inför julen kan ju vara PS3, de är faktiskt nere på rätt trevliga priser nu (runt 2 lax) om man ändå tänkte skaffa en...

På tok för dyrt fortfarande. Hur kan de motivera sådana priser?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av silly_cake:

Annat tips inför julen kan ju vara PS3, de är faktiskt nere på rätt trevliga priser nu (runt 2 lax) om man ändå tänkte skaffa en...

Hellre xbox för 1300 kr


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av silly_cake:

Annat tips inför julen kan ju vara PS3, de är faktiskt nere på rätt trevliga priser nu (runt 2 lax) om man ändå tänkte skaffa en...

Hellre xbox för 1300 kr

Absolut. Men om man redan har en, tänkte jag.

12
Skriv svar