Battlefield 3: Back to Karkand

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av qun0:

Äntligen får man se att fanboysen här får vara med om samma sak som cod men det fula är. Varför whinar inte fler här då? några extra banor för några hundra kronor. Nä då duger det gott att bli överlycklig i brallorna men så fort det är ett annat spel då ska det gnällas så det ryker om fingrarna. Snacka om att människor på den här sidan tänk riktigt skevt

Kanske för majoriteten av de som spelar inte behöver betala extra för detta?

Det här ser jag mer som en dlc med som en annan sa också. Det är några extra banor och vapen. Inte mycket till expansion. så ni är ju lurade med och betalar extra för dels ett spel som verkar jävlas konstant i lirandet

Du läste nog inte ordentligt. Jag sa att majoriteten INTE betalar för denna dlc. De flesta (åtminstone samtliga jag spelar med) får den automatiskt eftersom de köpte limited edition.

Edit: Förövrigt har jag faktiskt inga problem alls med spelet. Origin är dock en annan fråga

Majoriteten BETALAR rejält för denna DLC, även du och dina vänner, om man sedan vill inse det eller leva med skygglappar är en annan sak. Samma sak som om du köper en mobil för 1 kr, eller får den "gratis" med abbonemang på 699kr/månad, är den då gratis?
EA/Dice fick rejält betalt av dig och dina vänner, ni betalade genom att betala fullpris på release för ett buggat spel, ni stödjer deras idé om att sälja gamla kartor till fullpris eller ta bort material om man inte köper "limited edition". Du betalar både på release ett högt pris, och på alla spel framöver som bygger på samma tänk.

"Köp BF 4 limited edition och du får med kampanen!!!", "Förhandsboka på game så får du hela 2MP banor", "season pass ger ytterligare 2 vapen och 4 maps som borde varit med från början men som du nu får betala extra för".
Av principskäl köpte jag INTE Bf3 på release, då jag vägrar betala för sådant som borde varit gratis. När IW släpper gamla maps till CoD som mappack är det "fel och fult", när EA gör samma sak är det ok för att det står Dice på kartongen?
Löjligt, när ska gamers sluta betala för att få mindre och mindre spel?
När ska spelarna vilja ha mer för sina pengar, inte mindre?
Casuals...

Vad är nu detta för trams med "skygglappar"? Jag kan självklart inte tala för folk jag inte känner. Försök spela besserwisser. Jag är fullt medveten om hur systemet fungerar. Dock är det ert eget fel om ni får betala extra för att ni inte förbokade. Sen kan ni få komma med hur många ursäkter ni vill.
Jag har för mig (ja, läs HAR FÖR MIG - så slipper du kommentera det med något annat spydigt) att det var EA som gjorde att inte Dice fick ut kartorna direkt. Meningen var att det skulle varit med.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag kommer köpa BF3 när Project Reality släpps till det, först då blir det riktigt intressant!

Medlem

Jag kommer köpa BF3 när Project Reality släpps till det, först då blir det riktigt intressant!

Medlem

Om detta "tillägg" ska kategoriseras på något sätt så blir det nog inom DLC. Det jag tycker om denna DLC är bra saker, man får lite fler banor och vapen och eftersom att jag förbeställde från skitOrigin så fick jag med det gratis


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av qun0:

Äntligen får man se att fanboysen här får vara med om samma sak som cod men det fula är. Varför whinar inte fler här då? några extra banor för några hundra kronor. Nä då duger det gott att bli överlycklig i brallorna men så fort det är ett annat spel då ska det gnällas så det ryker om fingrarna. Snacka om att människor på den här sidan tänk riktigt skevt

Kanske för majoriteten av de som spelar inte behöver betala extra för detta?

Det här ser jag mer som en dlc med som en annan sa också. Det är några extra banor och vapen. Inte mycket till expansion. så ni är ju lurade med och betalar extra för dels ett spel som verkar jävlas konstant i lirandet

Du läste nog inte ordentligt. Jag sa att majoriteten INTE betalar för denna dlc. De flesta (åtminstone samtliga jag spelar med) får den automatiskt eftersom de köpte limited edition.

Edit: Förövrigt har jag faktiskt inga problem alls med spelet. Origin är dock en annan fråga

Majoriteten BETALAR rejält för denna DLC, även du och dina vänner, om man sedan vill inse det eller leva med skygglappar är en annan sak. Samma sak som om du köper en mobil för 1 kr, eller får den "gratis" med abbonemang på 699kr/månad, är den då gratis?
EA/Dice fick rejält betalt av dig och dina vänner, ni betalade genom att betala fullpris på release för ett buggat spel, ni stödjer deras idé om att sälja gamla kartor till fullpris eller ta bort material om man inte köper "limited edition". Du betalar både på release ett högt pris, och på alla spel framöver som bygger på samma tänk.

"Köp BF 4 limited edition och du får med kampanen!!!", "Förhandsboka på game så får du hela 2MP banor", "season pass ger ytterligare 2 vapen och 4 maps som borde varit med från början men som du nu får betala extra för".
Av principskäl köpte jag INTE Bf3 på release, då jag vägrar betala för sådant som borde varit gratis. När IW släpper gamla maps till CoD som mappack är det "fel och fult", när EA gör samma sak är det ok för att det står Dice på kartongen?
Löjligt, när ska gamers sluta betala för att få mindre och mindre spel?
När ska spelarna vilja ha mer för sina pengar, inte mindre?
Casuals...

Jag betalade 300kr för BF3 limited edition. Jag tycker spelet absolut var värt det, samtidigt som jag nu får B2K helt gratis.

Håller med om att DLC är djävulens påfund och till Cod så skulle jag aldrig betala 150kr för 3 nya kartor. Men när man får DLCet gratis känns det ganska bra...

Redaktör
Skrivet av raefzm88:

Det är stor skillnad mellan DLC och Expansion. Expansion är något bra, DLC är något dåligt. Således kan Back To Karkand endast få dåligt betyg, eftersom det är DLC och ej en expansion.

Innehållet i DLC varierar ju stort, likaså i expansioner. Ta GTA IV-tlläggen Gay Tony och The Lost and Damned, och zombie-DLC:t till Red Dead Redemption - de är ju hur stora som helst sett till priset, men är de dåliga bara för att de är DLC? Eller om Dice klämt in två kartor till i detta paket och kallat det expansion och höjt priset till det dubbla, hade det varit bättre?

Skrivet av TheGhozt:

Back To Karkand: 4 nya banor, 10 nya vapen, 3 nya fordon och nytt spelsätt = DLC
Battlefield 1942: RtR: 6 nya banor, 2 nya vapen, 8 nya fordon, Fransmän och Italienare = Expansion

Back to Karkand: 149 kr.
Road to Rome: ca 250-300 kr


signatur
Medlem

Spelade lite igårkväll och tycker det är kanon!

Medlem

REALLY!?

En recension på ett DLC.... Satan vad ni horar er till DICE/FZ-Fanboys.
Trodde det räckte med att "hypa" varje liten detalj som nämdes om Battlefield inför releasen.

Medlem

Synd att Wake Island var så sjukt dålig här jämfört med it BF2 Riktigt synd faktiskt.

Inaktiv

Allt är grymt på att den nya flygplanet är lite jobbig att köra. Men vafan BF skäms vi vill ha helikoptern fucking BLACK HAWK!

Medlem

Det kanske även ska nämnas att spelet endast kostade typ 250-300 kr (självklart dyrare på vissa ställen, men det är väl säkert inte ens pengar Dice ser.)
Och då fick man även dessa kartor på köpet om man köpte Editiongrejen..
För ett spel som har ny motor, kommer ha en dedicerad grupp som förbättrar och lägger/ändrar till material i framtiden (det mesta gratis) Osv. Tycker jag fan i mej det är billigt.

Om man nu snålade på en tjuga och inte köpte edition, så får man bita i sura äpplet. Sen kommer det ju sjunka i pris. Och ville man ha expansionen så snart som möjligt, varför köpte man då inte Edition från början?

Medlem

Grabbar, DLC står för DownLoadable Content, det vill säga nerladdningsbart material. Således kan ett DLC innebära allt från ett spel till expansion till map packs. Sluta förknippa DLC med något dåligt. Det kan även vara bra. Bara för att expansioner tidigare släpptes på CD och nu är nerladdningsbara.. Se t.ex. GTA 4:s "DLCs" som tidigare gavs som exempel. Dessa kunde lika gärna ha släppts som expansioner som i de "good old days" när dem kom på skiva och i box.

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Jag kommer köpa BF3 när Project Reality släpps till det, först då blir det riktigt intressant!

Det vore ju en våt dröm.. Jag ska faktiskt till och med tanka hem projekt reality snart. Sjukt bra

Inaktiv
Skrivet av raefzm88:

Det är stor skillnad mellan DLC och Expansion. Expansion är något bra, DLC är något dåligt.
Således kan Back To Karkand endast få dåligt betyg, eftersom det är DLC och ej en expansion.

Handlar mer om att Dice inte vill associeras med det negativa ordet "DLC". Och vad har definierat en expansion egentligen? Jag kommer ihåg sent 90-tal & tidigt 00-tal då det fanns en hel del expansioner som inte var så stora alls och alldeles för dyr. Sen så är ju GTA4s DLC knappast dåligt utan skitbra som kanske borde kallas expansioner istället.

Haters gonna hate...

Skrivet av HeadlessChild:

REALLY!?

En recension på ett DLC.... Satan vad ni horar er till DICE/FZ-Fanboys.
Trodde det räckte med att "hypa" varje liten detalj som nämdes om Battlefield inför releasen.

Haters gonna hate...


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av qun0:

Äntligen får man se att fanboysen här får vara med om samma sak som cod men det fula är. Varför whinar inte fler här då? några extra banor för några hundra kronor. Nä då duger det gott att bli överlycklig i brallorna men så fort det är ett annat spel då ska det gnällas så det ryker om fingrarna. Snacka om att människor på den här sidan tänk riktigt skevt

Kanske för majoriteten av de som spelar inte behöver betala extra för detta?

Det här ser jag mer som en dlc med som en annan sa också. Det är några extra banor och vapen. Inte mycket till expansion. så ni är ju lurade med och betalar extra för dels ett spel som verkar jävlas konstant i lirandet

Du läste nog inte ordentligt. Jag sa att majoriteten INTE betalar för denna dlc. De flesta (åtminstone samtliga jag spelar med) får den automatiskt eftersom de köpte limited edition.

Edit: Förövrigt har jag faktiskt inga problem alls med spelet. Origin är dock en annan fråga

Majoriteten BETALAR rejält för denna DLC, även du och dina vänner, om man sedan vill inse det eller leva med skygglappar är en annan sak. Samma sak som om du köper en mobil för 1 kr, eller får den "gratis" med abbonemang på 699kr/månad, är den då gratis?
EA/Dice fick rejält betalt av dig och dina vänner, ni betalade genom att betala fullpris på release för ett buggat spel, ni stödjer deras idé om att sälja gamla kartor till fullpris eller ta bort material om man inte köper "limited edition". Du betalar både på release ett högt pris, och på alla spel framöver som bygger på samma tänk.

"Köp BF 4 limited edition och du får med kampanen!!!", "Förhandsboka på game så får du hela 2MP banor", "season pass ger ytterligare 2 vapen och 4 maps som borde varit med från början men som du nu får betala extra för".
Av principskäl köpte jag INTE Bf3 på release, då jag vägrar betala för sådant som borde varit gratis. När IW släpper gamla maps till CoD som mappack är det "fel och fult", när EA gör samma sak är det ok för att det står Dice på kartongen?
Löjligt, när ska gamers sluta betala för att få mindre och mindre spel?
När ska spelarna vilja ha mer för sina pengar, inte mindre?
Casuals...

Underbart, här har vi killen som har listat ut hemligheten med hela världen, ställ er och buga, killen är 1337! (frågan är, är jag allvarlig, eller inte)

Inaktiv

Recension på en patch som borde vara gratis.. nej nu går det för långt!

Medlem

Skriv snabbsvar: Fyll i ditt meddelande här och klicka på knappen "Skicka snabbsvar" nedan.

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.


signatur

pappagamer

Medlem

Skriv snabbsvar: Fyll i ditt meddelande här och klicka på knappen "Skicka snabbsvar" nedan.

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.


signatur

pappagamer

Medlem

spelar det någon som helst roll vad paketet kallas för!!! det är ju ett enormt bra dlc/expansion.
Och jädrar vad det gnälls över bf3...... HALLÅ det är utan tvekan årets bästa fps!!


signatur

pappagamer

Medlem

Så de två vanliga är här och bölar i vanlig ordning, mysigt

Grumbledock: Så fungerar världen, det är enkelt att se igenom och sålla bort de dealarna. Plus ingen tvingar dig att köpa DLC eller den där telefonen. Men vissa gör det så lev med det. Detta DLCet / expansionen är väl en av de mer prisvärda. 4 nya välgjorda kartor en hög med nya vapen och 3 nya fordon att ratta.
Vad säger att det borde vara gratis? Köpte mitt BF3 för 300kr med B2K... sluta böla för att du gjorde en korkad miss.

Showerguy: Det är inte en patch. Tillbaks till Xboxen med dig.

Medlem

Jag har kollat i några affärer, det stod klart och tydligt expansion pack. Det verkar väldigt roligt många nya timmar spelade.

Och "raefzm88" du påstår att alla DLC är dåliga, jag tycker du har fel.. Det är nekligen dyrt eller fattigt på något sätt.
Jag måste också säga att "kriget" mellan BF3 och COD, det finns inte längre... Inget är bättre än det andra, det beror på vad man individuellt gillar.

Bra recension.. roligt att få uppfattning av Dlc/Expansions innehåll och hur bra dem är, gör gärna flera sådana..

Tack för mig ha det bra Fz och dess medlemmar !

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av qun0:

Äntligen får man se att fanboysen här får vara med om samma sak som cod men det fula är. Varför whinar inte fler här då? några extra banor för några hundra kronor. Nä då duger det gott att bli överlycklig i brallorna men så fort det är ett annat spel då ska det gnällas så det ryker om fingrarna. Snacka om att människor på den här sidan tänk riktigt skevt

Kanske för majoriteten av de som spelar inte behöver betala extra för detta?

Det här ser jag mer som en dlc med som en annan sa också. Det är några extra banor och vapen. Inte mycket till expansion. så ni är ju lurade med och betalar extra för dels ett spel som verkar jävlas konstant i lirandet

Du läste nog inte ordentligt. Jag sa att majoriteten INTE betalar för denna dlc. De flesta (åtminstone samtliga jag spelar med) får den automatiskt eftersom de köpte limited edition.

Edit: Förövrigt har jag faktiskt inga problem alls med spelet. Origin är dock en annan fråga

Majoriteten BETALAR rejält för denna DLC, även du och dina vänner, om man sedan vill inse det eller leva med skygglappar är en annan sak. Samma sak som om du köper en mobil för 1 kr, eller får den "gratis" med abbonemang på 699kr/månad, är den då gratis?
EA/Dice fick rejält betalt av dig och dina vänner, ni betalade genom att betala fullpris på release för ett buggat spel, ni stödjer deras idé om att sälja gamla kartor till fullpris eller ta bort material om man inte köper "limited edition". Du betalar både på release ett högt pris, och på alla spel framöver som bygger på samma tänk.

"Köp BF 4 limited edition och du får med kampanen!!!", "Förhandsboka på game så får du hela 2MP banor", "season pass ger ytterligare 2 vapen och 4 maps som borde varit med från början men som du nu får betala extra för".
Av principskäl köpte jag INTE Bf3 på release, då jag vägrar betala för sådant som borde varit gratis. När IW släpper gamla maps till CoD som mappack är det "fel och fult", när EA gör samma sak är det ok för att det står Dice på kartongen?
Löjligt, när ska gamers sluta betala för att få mindre och mindre spel?
När ska spelarna vilja ha mer för sina pengar, inte mindre?
Casuals...

Bra skrivet du har rätt.

tyvärr kan jag inte gå med i din kampanj eftersom jag tycker spelet är roligt.
bara att paya och le


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Medlem

Hade varit intressant att veta hur diskussionen hade gått om man hade släppt dessa gamla banor direkt vid release av Battlefield 3. Då hade väl samma gnällspikar som gnäller sig hesa här gnällt över att man slängt in 4 GAMLA banor i spelet istället för att släppa nya.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av MrMyagi:

Du avslutar att det är 3 kartor...men du menar väl 4

3 eller 4 kartor, oväsentligt. Det är helt enkelt inte nog med content för att kallas för en expansion, utan borde istället heta update (Det stämmer, allt som släpps nu borde komma med en gratis patch. BF3 hade för lite banor / vapen från början, även med Back To Karkand DLC't så är det ett fattigt spel som inte håller länge. )

EA mjölkar sönder Battlefield serien så stenhårt, det är synd att se.
Väldigt snart kommer BF serien att gå i graven.

bf gå i graven?? du skämtar... bf3 är deras bästa spel ever!!!


signatur

pappagamer

Medlem

Mats, hur fungerade spelet prestandamässigt? Kraschar det fortfarande när man använder de flesta Geforce korten? Det är det enda jag vill veta om det här expansionspaketet, men ingen recension vill ens nämna det :/

Kommer jag bara slösa min tid om jag ominstallerar skräpet eller kommer jag kunna spela utan krasch, krasch, krasch, battlelog dc, krasch osv?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Värt 149 i mina ögon, spec när man kan få tag i bf3 för under 200kr!

Inaktiv
Skrivet av blackbush76:

spelar det någon som helst roll vad paketet kallas för!!! det är ju ett enormt bra dlc/expansion.
Och jädrar vad det gnälls över bf3...... HALLÅ det är utan tvekan årets bästa fps!!

Tycker tyvärr det verkar dåligt. Sånt där bör ha lagts in redan i releasen. ni är lika lurade då som vi inom cod är om vi ska in i på den biten. Vadå gnälls över bf3? knappt sett folk gnälla över skitspelet. Utan mest om cod. Så grattis ni har blivit lurade med äntligen kan man sova gott och skratta åt er som gnällde på cod tidigare ni är blåsta själv

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av raefzm88:

Det är stor skillnad mellan DLC och Expansion. Expansion är något bra, DLC är något dåligt.
Således kan Back To Karkand endast få dåligt betyg, eftersom det är DLC och ej en expansion.

Det spelar ingen roll att det är roligt och enligt Mats prisvärt, det är dåligt ändå?

¨

Enligt mig ja, eftersom det EA/dice nu gör är precis det som Activision gjort i flera år och som folk gnällt på så oerhört mycket. De ser till att spelet har brist på content (för lite banor etc. för att det skall vara underhållande i längden) och sedan börjar de trycka ut dlc efter dlc efter map pack efter dlc etc. Vidrigt beteende. Spelar ingen roll hur mycket pengar jag har, köper aldrig detta koncept, typiskt amerikanskt och vidrigt.

Som jag skrivit otroligt många gånger tidigare; Synd att dice horade bort sig till ea. Vad vi ser av den storslagna Bf serien nu är bara skräp.

Det har Dice gjort innan Activision och innan de gick ihop med EA,Titta bara på BF2 o de olika mappacksen/boosterpacken som kom.BF2 hade inte fler maps i original än BF 3. så det är inget nytt där inte.

Medlem

BF3 skulle få 4 av 5 av mig om det inte hade använt battlelog. Nu kan jag inte connecta till 98% av alla games, det tar uppemot en minut att bara försöka connecta till ett game för att sedan potentiellt droppas, bf3.exe stängs inte ner i bakgrunden, man kan inte filtrera så man bara får servrar från sverige, max 100 ping osv osv.

Såatte, nu blir det väl, javeinde, 0 av 5? Thumbs up för battlelog och origin.

Skriv svar