Activision köper Black Ops 2-domänen

Inaktiv

kampanjen helt okej, Multiplayer NO.

Medlem

Call of Duty 2 <3 Efter det har serien gått utför hela tiden.

Medlem
Skrivet av bladefinor:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av bladefinor:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av mordsint:
Skrivet av daemoniaxx:

Någon som har nån aning vad en .com domän kan kosta? Man kanske skulle slå till på battlefield6.com

Ca 300 kr/året med webhosting via www.one.com.

Battlefield6.com är redan upptaget.

Då betalar du ett otroligt överpris kan jag ju säga...

Man fick registrera hur många .com domäner man vill för 9 kr/år hos citynetwork under december månad. Nu vet jag inte vad dem kostar, men inga 300 inte.

Det är snarare ett underpris som du nämnde... Det du menar med att det kostade 9kr/år var självaste domänen, enbart. Alltså INGEN hosting. Skulle inte förvåna mig ifall säkerhet och DNS Service inte ingår i det priset heller...

300kr för hosting och domän är ett överkomligt pris. Dock vet jag att one.com inte skriver hela priset totalt i den uträkningen, vilket betyder att du kommer behöva pröjsa runt 400-600 kr för ett helt år, med hosting etc. Och deras service och support är totalt värdelöst har jag fått höra. Moniker är dock bra, och FatCow.

Jo, fast nu var det domännamnet vi pratade om... Att man skulle köpa upp namn som sen stora företag köper tillbaks för dyyyyyra pengar.

Visst är det så, men du citerade väl ändå någon som pratade om (inklusive) webhosting? Inte sant?

Nej, jag citerade snarare diskussionen. Som handlade om att vara först med att köpa upp en domän.

Strunt samma.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

det kallas varumärkesskydd. varför företag köper upp domäner som har kopplingar till deras varumärken är för att se till att dessa domäner inte innehåller material som skulle kunna ställa varumärket i dålig dager. ni minns väl mw3-domänen som innehöll bf3 material, endast för att smutskasta activision? är inte förvånad om t.ex. blizzard äger diablo4.com, det behöver inte betyda att de ska utveckla just diablo 4.

UPDATE: nu ser jag att diablo4.com leder direkt till diablo 3, så min tes stämmer ganska väl.

Medlem

Skönt att så många pantade tror att dom vet så mycket om webhosting och domäner.

OnTopic: Men ja, varför inte!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Fan alltså ni CoD utvecklare, ni producerar ju samma sak om och om igen.Börjar bli ganska drygt måste jag säga

Så, jag rätta den åt dig

Medlem
Skrivet av Swedishguy32:
Skrivet av Voorhees:

Fan alltså ni CoD utvecklare, ni producerar ju samma sak om och om igen.Börjar bli ganska drygt måste jag säga

I'm a big jerk

Woot

Medlem

Måste säga att jag diggade black ops, första gången på länge som storyn faktiskt var intressant i ett CoD-spel.
Men ett black ops 2? nej tack!
Bara jag som skulle vilja se ett Call of Duty som utspelar sig under första världskriget? xD

Medlem

Måste säga att jag diggade black ops, första gången på länge som storyn faktiskt var intressant i ett CoD-spel.
Men ett black ops 2? nej tack!
Bara jag som skulle vilja se ett Call of Duty som utspelar sig under första världskriget? xD

Medlem
Skrivet av NsMs:

Man kanske borde köpa upp nästa? Jag tror till och med jag skulle klara att göra ett mw4 om det ska vara lika mycket nytt som mw3. Det är ju bara att ta det förra spelet och göra om lite menyer och lägga till andra banor som man har klippt ihop med texturer från de föregående spelen.

Nej du skulle inte kunna göra MW4 för du har inte källkoden till föregående spel. See what I did there?

Medlem
Skrivet av luftman:

Måste säga att jag diggade black ops, första gången på länge som storyn faktiskt var intressant i ett CoD-spel.
Men ett black ops 2? nej tack!
Bara jag som skulle vilja se ett Call of Duty som utspelar sig under första världskriget? xD

Jag vill tillbaka till Call of Dutys rötter, WW!

Medlem
Skrivet av totte1015:

Nej. NEJ. NEEEEJ.
Flopp incomming

Är du dum eller önsketänker du?


signatur

// Bacon <3

12
Skriv svar