Irriterande fps drops vid fraps 'recording'

Medlem
Irriterande fps drops vid fraps 'recording'

Halloj!

Sen jag skaffade mitt winfast leadtek gtx 275 när mitt gamla 8800GTS640mboc gick sönder så får jag ett h*es frysningar och fps drops från 100-50 vilket fördärvar styrningen (bilkörningsspel).
Eftersom detta inte hände på förra kortet undrar man bara om det är någonting man kan missat vid installation av gtx 275an?

Medlem

Ta bort drivrutinerna som ligger på datorn med ex. DriverCleaner och installera de nyaste från Nvidias hemsida.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Nja de nyaste var faktiskt inte bra och den drivrutinen jag har just nu var den jag hade innan

Medlem

när du byter kort (även från samma tillverkare) så är det alltid bäst att ta bort gamla drivrutiner och lägga in nya när du satt in det nya kortet. du behöver inte lägga in senaste, om du inte vill, men ta bort gamla först iaf

Medlem

Ja detta har jag gjort fast instalerade om samma drivrutin liksom. Vad jag vill veta är varför det fryzer så in i helvete med nytt kort :l

Medlem

Fixat det nu, defreagmenterade c:

Medlem

Vad jag vet så brukar man alltid få FPS-drops med Fraps Jag brukar alltid få det. Fick det extremt mycket när jag recordade i TM sunrise


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Beror då på vilken framerate du använder

Medlem

har hört att en hårddisk me 10 000 rpm ska kunna få bra prestanda i fraps med.

Medlem

Ja det stämmer.

1
Skriv svar