CO,OP bf 3, eller bristen på skiten

Medlem
CO,OP bf 3, eller bristen på skiten

har spelar bf 3 någon månad nu och då mest i multiplayer men idag fick jag för mig att testa co,op, funkar inte vad jag än gör, kommer till loading screen och sen så stängs det ner, jag avaktiverad mitt antivirus, inget hände nu har jag testat typ 20 gånger och har helt ledsnat, nån som vet vad det kan bero på ? vanliga multiplayer funkar fnfint för mig


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Kör du med random matchmaking för din partner, eller med en specifik?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Kör du med random matchmaking för din partner, eller med en specifik?

kör random då folk jag känner sitter låsta i swtor å inte spelar bf3 längre xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Okej. När du joinar MP-servrar, tar du quick match, eller väljer du ut en själv?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Okej. När du joinar MP-servrar, tar du quick match, eller väljer du ut en själv?

väljer alltid själv så jag hamnar där jag har lägst ping


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Jag har (hade, har gett upp) precis samma problem med Co-op, jag tror det har o göra med deras P2p teknik i samband med vissa routrar/gateways.

-jag har lyckats få till Co-op 2 eller 3 gånger av kanske 50 testade matcher.

Som vi vet har t.ex vissa Thomson-gateways från Telia problem med Wow (finns en tråd från telias kundtjänst om det här på forumet), jag misstänker att det är samma eller snarlikt problem, för jag har Telia Adsl 30mbit (hey jag bor i skogen, finns inget annat o välja på) och ett Thomson modem/gateway.

Har testat alla möjliga branväggsinställningar och kombinationer både på min och andra sidan, de enda gångerna då det har fungerat är random matchmaking och då bara nån gång.

Multiplayer fungerar som det ska. (för det mesta iaf).


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

@Zymac, om du har 30mbit borde du ha VDSL. Speciellt om du har en sådan gateway. Jag har också precis samma config, av samma anledning.

@ninja; Kolla om du har UPNP på. Ifall så är fallet, stäng av det. Om inte, hör av dig, så ska jag kolla vidare.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

@Zymac, om du har 30mbit borde du ha VDSL. Speciellt om du har en sådan gateway. Jag har också precis samma config, av samma anledning.

Jupp hade jag bott inom 1500 meter från telestationen så hade det varit VDSL2, annars är det ADSL som gäller.
-jag får dock inte ut 30mbit, jag får ut typ 18-20 ner och 2 upp *whee*


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

När vi beställde 30mbit fick vi veta att det inte gick utan VDSL. Det kanske beror på att vi har IP-telefoni och IPTV också?

Vi har 30mbit, och får ut typ 8-9 mbit efter att TV'n har reserverat sitt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar