Diablo 3-betan är öppen för alla i helgen!

Medlem
Skrivet av fujim:
Skrivet av Kodesh:
Skrivet av Gurkburk92:

Ja.. Det ska vara en tutorial. Normal ska vara enkelt. Kom tillbaka när du klarat inferno, satans unge som inte har koll på något.

LOOOL. Fint att du antar min ålder och förkunskap bara sådär

Jag förstår att normal ska vara enkelt för den breda massan men det hade varit trevligt med en easy och en normal i så fall, eller en fastforward till nightmare. Nu blir jag tvingad att sova mig igenom normal tills jag kommer till nightmare :). Men jo, jag kan väl be någon satans unge göra det åt mig

Jag har även upptäckt den fulla funktionen av "Elective Mode" för skillsen vilket gjorde dessa mycket mindre linjära. Vilket vara oerhört befriande. Så det kan bli en inhandling iaf :).

Undrar hur kass man är när man behöver hela Normal-läget som tutorial för att lära sig spelet

Dom sagt att det blir svårare när man kommer fram i spelet även på Normal.

Dessutom, gå tillbaka och spela Diablo 2. När du kört igenom Hell där så kommer du fatta varför jag säger som jag säger.

I Diablo 2 Måste man låsa upp Nightmare och Hell. Först kör man normal, sen när man dödat Baal så kan man köra nästa svårighets grad. Samma där, tills man kommer till Hell.

Så antingen är du ingen ex-diablo 1/2 spelare eller så är du bara jävligt dum i huvet, för såhär är det i många andra spel också.

Medlem
Skrivet av Gurkburk92:

Dom sagt att det blir svårare när man kommer fram i spelet även på Normal.

Dessutom, gå tillbaka och spela Diablo 2. När du kört igenom Hell där så kommer du fatta varför jag säger som jag säger.

I Diablo 2 Måste man låsa upp Nightmare och Hell. Först kör man normal, sen när man dödat Baal så kan man köra nästa svårighets grad. Samma där, tills man kommer till Hell.

Så antingen är du ingen ex-diablo 1/2 spelare eller så är du bara jävligt dum i huvet, för såhär är det i många andra spel också.

Nu är du bara dryg och otrevlig trots att jag bemötte ditt första inlägg med ett förklarande och neutralt svar, om något med en släng humor. Ja. Det blev svårare i normal. Det är fortfarande på tok för lätt. Ja jag har kört Diablo 2 och Diablo 1. Står i mitt första inlägg som du hoppade på. Ja jag har kört hell. Klarat det t.o.m. Jag är väl införstådd med konceptet i Diablo serien.Jag tyckte problemet var att normal var alldeles för lätt. Mitt förslag på det var då att ge alternativet att hoppa normal. Helt enkelt döpt det till easy. För att sedan köra som vanligt, nightmare, hell, inferno. Men du verkar inte alls vilja förstå detta. Så vem är det som är trög nu? Jag kan förstå att DU tycker spelet är skitbra. Jag kan t.o.m respektera det. Men jag har lika mycket rätt att uttrycka det jag tycker är dåligt med spelet utan att jag ska behöva få förolämpningar. För spelet är i min åsikt sämre än D1 och D2. Ganska mycket sämre t.o.m. Gällande flera aspekter. Sen är det fortfarande ett bra spel. Så gå och häll ut ditt kaffe som någon uppenbarligen har pissat i. Ta sedan en ny kopp och försök vara lite trevlig. Spela lite D3 och var glad.

Medlem

Nu ska vi inte skapa en krig här. Vi kan nog alla hålla med om att spelet har en svårighetskurva som stiger.
Även om den på början "normal" är att klassa som patetisk låg, stiger till dagisbarnslätt för att sedan bli "normal" när vi börjar närma oss omspelning på inferno-nivå.

Jag kan gå i god för att Kodesh har spelat både Diablo 1 och 2 och jag håller med honom om att i jämförelse är Diablo 3 ett bra mycket sämre spel. Därmed inte sagt att Diablo 3 är dåligt. Det är för enkelt, i alla fall än så länge. Men det är långt ifrån dåligt eller tråkigt.

Även jag skulle se att man skulle kunna hoppa över normal om man så ville. Speciellt stör det mig enormt att när jag nu har spelat ut normal med min Witchdoctor även måste harva mig igenom det med min Barbarian och de andra klasser jag eventuellt i framtiden vill spela. Jag förstår i viss mån hur Blizzard tänker här men för mig blir det bara tråkigt. Jag vill ha en utmaning med en gång. Inte "30 levels of pointless klickparty"

Så jag ger dig samma tips som Kodesh, häll ut ditt gamla kaffe och ta dig en ny kopp. Jag lovar att inte pissa i kaffekannan denna gång.

Skriv svar