Crysis 3 till Wii U? Knappast

Robot
Crysis 3 till Wii U? Knappast

Crytek svarar med ett ironiskt "Fet chans" på frågan om Nintendos nästa konsol kommer få se teknikmonstret.

#crysis-3, #nintendo, #crytek, #metro-last-light, #aliens-colonial-marines, #tom-clancys-ghost-recon-online


Medlem
Crysis 3 till Wii U? Knappast

Vågar man säga att Crytek lär få äta upp sina ord en vacker dag? Nintendo har ju redan visat sig vara mer öppen för våldsamma spel med Wii U, och några av exemplen nämns i artikeln. Så att dom dömer ut Wii U pga Nintendos historia som lite mesig lär dom få förklara senare. Kanske inte Crysis 3, men dom lär säkert vilja släppa Crysis 4 till Wii U.

Medlem

Men till 360 o ps3?
Gå o häng er crytek, Gör som ni gjorde med crysis1. Först till pc, några år senare till konsoller.
Då blir det iaf något av det, annar är kapaciteten begränsad till 2005? ....................................

Skönt att de i alla fall håller sitt IP någorlunda intakt, världen blir inte bättre av en mobilversion som är dömd att misslyckas.

Skrivet av TexN:

Men till 360 o ps3?
Gå o häng er crytek, Gör som ni gjorde med crysis1. Först till pc, några år senare till konsoller.
Då blir det iaf något av det, annar är kapaciteten begränsad till 2005? ....................................

Jag tror att de syftar på kontrollen, glöm inte att sedan Crysis 2 är serien gjord för att spelas med gamepad & inte med mus/tangentbord.

Medlem

som vanligt ska det spela crysis så ska det spelas på PC! enough said.

Medlem

Önskar de kunde utveckla det där uttalandet lite så man vet varför det inte släpps på WiiU

Medlem

Nån som trodde nåt annat?

Medlem

Tror dom mer vill fokusera på vuxna konsoller.. alla vet ju att nintendo är mestadels för barn. jag vet inte.. det är ett ett PR trick mest.. sen är spelen bäst till pc ändå.

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:

Nån som trodde nåt annat?

Haha: "Not a fat chance"!

Skrivet av Grön:

Jag tror att de syftar på kontrollen, glöm inte att sedan Crysis 2 är serien gjord för att spelas med gamepad & inte med mus/tangentbord.

Jag hoppas du är medveten om att must/tangentbord kan klara allt som en gamepad klarar. Gjort för att spelar med gamepad indikerar bara att spelet har fördummats.

Medlem

Nintendo har ju bränt några broar med N64, Gamecube och Wii...

Senaste utspelet var väl det om MDK på Wii?

"Det är svårt att vinna respekt, men lätt att bli av med den."

Ps, Ny kommentar layout? Me like!


signatur

Nämen!

Skrivet av Bronko den arga hästen:

Jag hoppas du är medveten om att must/tangentbord kan klara allt som en gamepad klarar. Gjort för att spelar med gamepad indikerar bara att spelet har fördummats.

Med det menade jag att serien numera kommer utvecklas för konsol & därefter portas till PC. Det går väl inte debattera emot att mus/tangentbord är överlägset när det gäller funktionalitet, kontroll & precision, speciellt inte när det gäller FPS. Fast nu är inte Crysis längre ett PC spel så de fördelar som finns på PC räcker inte till när det blir lika oanpassat som att spela plottriga RTS på suddiga TVn med en gamepad.

Jag ska iväg på lite ärenden men jag skriver lite mer ingående när jag kommer hem igen!

Medlem
Skrivet av Grön:

Skönt att de i alla fall håller sitt IP någorlunda intakt, världen blir inte bättre av en mobilversion som är dömd att misslyckas.

Bra sagt. Har alltid tyckt att det är så onödigt med mobilversioner av stora kända spel, som alltid är skräp men säljer pga varumärket (och då fortfarande oerhört begränsat)

Medlem

Undrar om de lyckas med DX11 denna gång! Eller om de gör ännu en sunkig konsoll port

Medlem

Nog må det vara ett prestandakrävande spel... men det är också allt. :/

Nu ställer jag en vägg av text här men jag har försökt att få den så lättläst som möjligt

När folk säger att spelen blivit fördummade så tänker många att de snackar skit om konsolerna i sig, vilket i vissa fall till viss del kanske stämmer men jag tror att de flesta inklusive mig missuppfattas när vi använder ordet. Spel gör sig skitbra på deras huvudplattform, Crysis 2 är ett väldigt bra & fantastiskt snyggt konsolspel.

Gears of War visade hur konsolshooters ska utformas, med all rätt så har detta upplägg i varierande utsträckning använts flitigt på samtliga shooters till konsolerna. Jag saknar rätt ord på svenska men om jag säger narrow så förstår ni säkert vilket upplägg jag menar. Det ska vara bandesign med korridorer som mall & fiender som alltid presenterar sig lite väl övertydligt inom 30 graders marginal framför en.

Det är klippt & skuret för att spelas med två små joysticks bakåtlutad i en soffa flera meter ifrån en lågupplöst TV med en FOV på ynka 60. Tyvärr känns upplägget just fördummat att spela med mus/tangentbord & multiplattforms standarden har totalt förstört PC scenen då utvecklarna inte gör mer än att skruva upp spelets FOV (vilket gör att upplägget känns tio gånger mer narrow), ordna styrningen genom att byta ut funktionerna direkt över handkontrollens formatmallar vilket i de flesta fall resulterar i dålig styrning med musen & märkliga ikoner för vilka tangenter som skall användas. Detta kan man själv se genom att plugga in en gamepad när man spelar Crysis 2... Ikonerna byts direkt ut, spelet hamnar i rätt tempo, blir lagom svårt & helt plötsligt njutbart.

Sedan har vi den tekniska delen, grafik, fysik & AI. En Xbox 360 kan inte ens rendera ett spel som gamla Crysis. Det är inte konstigt att serien flyttades till "the claustrofobic big apple", en miljö kantad med stora kuber fri ifrån vegetation, avancerad fysik, ballistik, dynamiska vädereffekter & dynamisk AI. (ect. listan fortsätter) Det märks att spelet är gjort för Direct X 9, PC versionens fattiga DX11 stöd är o.t.r.o.l.i.g.t dåligt optimerat! (inte lika illa som Arkham City dock)

Summa summarum, Crysis 3 kommer säkert bli fett på konsol men alla som tror sig göra en bra affär när de köper den "upphottade" konsolporten lurar sig själva. Jag gissar på att PC verren kommer inledas ungefär såhär;

Press start enter

Adjust your TV monitor brightness

Graphics settings: Gamer, Advanced, Hardcore

Medlem

Tror nog det är Crytech som förlorar mest på det faktiskt...
Men trots att jag personligen aldrig skulle spela ett actionspel på PC pga för dåliga kontroller så är det sorgligt att ett så stort PC-spel blir mer och mer konsolspel.
För även om konsolmarknaden säkert ger mer pengar så verkar man ju inte riktigt ute efter det heller om man väljer bort en aktör som Nintendo... Wii U kommer ju inte direkt att bli svårsåld...

Men personligen hade PC kunnat behålla spelet för sig själva...

Inaktiv

Onödig artikel.
Vi vänder på det.
Zelda till xbox 360?
Knappast...


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Vågar man säga att Crytek lär få äta upp sina ord en vacker dag? Nintendo har ju redan visat sig vara mer öppen för våldsamma spel med Wii U, och några av exemplen nämns i artikeln. Så att dom dömer ut Wii U pga Nintendos historia som lite mesig lär dom få förklara senare. Kanske inte Crysis 3, men dom lär säkert vilja släppa Crysis 4 till Wii U.

Det handlar nog mest om att Wii U inte kommer kunna prestera utefter deras förväntningar.
Crysis-serien är ju mest känd som en benchmark för top-of-the-line-datorer och det är deras varumärkeskedja där, inget hat mot konsoler men det de gör med Crysis är ju mest att pressa den absolut nyaste teknologin så hårt och skoningslöst som möjligt..

Känns inte som att konsol är rätt marknad över huvud taget då de praktiskt taget är begränsade i fysisk yta och prestanda, och (jag tror) inte att det finns nån uppgraderingsplan för dem. Men det är vad jag tror.

Sen kan ju jag ha en skev bild av CryTek, men jag har inte direkt köpt Crysis, Crysis Warhead och Crysis 2 för att storyn säkert är så superbra. Sen att DX11 inte fungerade så bra är väl en indikation på att de tappat fotfästet och vi får väl hoppas att dom återgår till sina rötter där de fyllde en funktion som både benchmark och spelglädje till viss del, för vad jag kan minnas som hela PC-generationen?

Medlem
Skrivet av Ariae:
Skrivet av Bojkott:

Vågar man säga att Crytek lär få äta upp sina ord en vacker dag? Nintendo har ju redan visat sig vara mer öppen för våldsamma spel med Wii U, och några av exemplen nämns i artikeln. Så att dom dömer ut Wii U pga Nintendos historia som lite mesig lär dom få förklara senare. Kanske inte Crysis 3, men dom lär säkert vilja släppa Crysis 4 till Wii U.

Det handlar nog mest om att Wii U inte kommer kunna prestera utefter deras förväntningar.
Crysis-serien är ju mest känd som en benchmark för top-of-the-line-datorer och det är deras varumärkeskedja där, inget hat mot konsoler men det de gör med Crysis är ju mest att pressa den absolut nyaste teknologin så hårt och skoningslöst som möjligt..

Känns inte som att konsol är rätt marknad över huvud taget då de praktiskt taget är begränsade i fysisk yta och prestanda, och (jag tror) inte att det finns nån uppgraderingsplan för dem. Men det är vad jag tror.

Sen kan ju jag ha en skev bild av CryTek, men jag har inte direkt köpt Crysis, Crysis Warhead och Crysis 2 för att storyn säkert är så superbra. Sen att DX11 inte fungerade så bra är väl en indikation på att de tappat fotfästet och vi får väl hoppas att dom återgår till sina rötter där de fyllde en funktion som både benchmark och spelglädje till viss del, för vad jag kan minnas som hela PC-generationen?

Det släpps ju å andra sidan till PS3 och Xbox 360, och beroende på vilka rykten man vill gå på så kan Wii U antingen prestera 50% bättre än PS3 eller lite sämre. Återstår väl att se. Förhoppningsvis får vi veta mer om Wii U på E3

Skrivet av Bojkott:

Det släpps ju å andra sidan till PS3 och Xbox 360, och beroende på vilka rykten man vill gå på så kan Wii U antingen prestera 50% bättre än PS3 eller lite sämre. Återstår väl att se. Förhoppningsvis får vi veta mer om Wii U på E3

Sådana rykten överskjuter den riktiga kapaciteten mer än motsatsen, om vi inte har börjat hacka kärnvapen vunkrar med PS3's då förstås.

1
Skriv svar