The Walking Dead Episode 1: A New Day

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Har det många quick time events?

Har inga riktiga quicktime events.

Medlem

roligt spel! 4/5

Medlem

Ser väldigt intressant ut! Ska kikas närmare på.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av aakerlind:

Ska man köpa till Xbox 360 eller PC? Alltså vilket format funkar det bäst på enligt er?

köpte det på xboxlive, klockrent för en spelkväll


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Har det många quick time events?

Riktigt så illa som Jurassic Park eller Fahrenheit är det väl inte. Du kan ju kolla en gameplay-film på du-tub:

Medlem

Jag tyckte demot var riktigt skoj. Blir väl ett köp så småningom

Medlem

Hörde några elever prata om det här spelet idag och blev fundersam på deras positiva åsikter. Recensionen backar upp den här bilden av spelet, som skiljer sig ganska ordentligt från de bitar jag sett innan. Blir kanske ett köp, man ska ju ha något att spela fram tills D3.

Medlem

köpte det här för 25 dolares på telltales sida men vet inte om jag betalatde för hela säsongen eller bara det avsnittet. kan någon hjälpa?

Medlem
Skrivet av Herk:

köpte det här för 25 dolares på telltales sida men vet inte om jag betalatde för hela säsongen eller bara det avsnittet. kan någon hjälpa?

Du betalade för hela säsongen

Medlem

I slutet av recensionen står det att spelet även finns till iPad. Men var? Hittar inget på app store och ingen info på Telltales hemsida om att det skulle finnas...

Medlem
Skrivet av Herk:

köpte det här för 25 dolares på telltales sida men vet inte om jag betalatde för hela säsongen eller bara det avsnittet. kan någon hjälpa?

Trollar du eller? Står ju med tydliga bokstäver när du genomför köpet... sen tar det ju några sekunder och googla ifall man är osäker

Medlem
Skrivet av HaxXt:
Skrivet av Herk:

köpte det här för 25 dolares på telltales sida men vet inte om jag betalatde för hela säsongen eller bara det avsnittet. kan någon hjälpa?

Trollar du eller? Står ju med tydliga bokstäver när du genomför köpet... sen tar det ju några sekunder och googla ifall man är osäker

nejju! hade hur som helst tänkt köpa det och när jag la till den i "korgen" stog det bara The Walking Dead.

Medlem

Det verkar som detta spel är hyfsat bra!
Ett spel baserat på en TV-serie/film brukar inte vara så bra generellt!
Om FZ säger att det är coolt så ska jag överväga att köpa det
Tack å bock

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

det som slår mig med spelets första timme är hus pass satans klantig ens karaktär är han ramlar och snubblar minst 10 gånger bara första 30 min, vist hans knä kärvar men han snubblar ju å ramlar på allt

Haha tänkte samma sak, det är otroligt komiskt att han är så sjukt klumpig
GRYMT spel för övrigt, lätt jämförbart med Heavy Rain

Medlem
Skrivet av Raid25:

Det verkar som detta spel är hyfsat bra!
Ett spel baserat på en TV-serie/film brukar inte vara så bra generellt!
Om FZ säger att det är coolt så ska jag överväga att köpa det
Tack å bock

Det är baserat på en serietidning, inte TV-serien.

Medlem

Så det är inte ett klassiskt quick time event (qte) spel. Av det jag sett skulle jag kalla det för "quick time point and klick".


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Gillar man TV-serien eller serietidningen är detta ett måste. Grymt trevlig historieberättande!

Sedan har vi ju mysteriet med de försvunna batterierna... Säger inget mer för att förstöra nöjet

Medlem

Vet inte om detta kan klassas som spel, mer en interaktiv tecknad serie. Men det betyder inte att det är dåligt, jag gillar det. Det är en speciell känsla över hela spelet, sen gillar jag zombies vilket naturligtvis bidrar lite.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Så det är inte ett klassiskt quick time event (qte) spel. Av det jag sett skulle jag kalla det för "quick time point and klick".

Se till att nå bössan och få in ett skott i det annars blir du uppkäkad av zombien-event.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Inaktiv

Jag var lite tveksam till detta då jag tycker Monkey Island-spelen är skittråkiga, men för 400 MS points så var det värt att testa och jag fastnade direkt.


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem

Riktigt bra spel och det perfekta QTE-spelet.

"Q Then E"

Medlem

Tyckte inte det var 4/5, mer 3/5, men jag tyckte det var bra mysigt det jag spela. Vill ha nästa del

Medlem

En av de bättre spelen jag lirat på senare tid. Diggar den här typen av spel. Storyn är väldigt bra och dialogen förvånansvärt bra och trovärdig. Synd bara att spelet är lite kort. Vill ha episod 2 NU


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem

Är det något för skräck-älskare?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar