"Det är ingen som köper andra FPS-spel än Call of Duty"

Medlem

Kan ju bero på att de inte släpps några andra fps. Jag räknar då inte Crysis 2 och liknande då dessa är konsolförstörda. Ge oss riktiga fps så som Unreal, FEAR 1(2 var fantastiskt usel), Return to castle Wolfenstein och Quake 1-3.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Personligen så köper jag alla andra FPS spel förutom COD och BF!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem
Skrivet av Paddington:

Jag var sugen på Tribes. Så jag sökte på det. Och då fick jag hits på videos om hur man går med. Och sen gick jag tille en sida som inte bara krävde registrering och svarsformulär för sånt som inte verkade ha med spelet att göra och så fanns det procedur för hur man skulle få fram kod som man klistrade in någonstans. Kalla mig lat, men där tog min entusiasm slut.

Uh, det tar 2 minuter.
https://account.hirezstudios.com/tribesascend/?referral=12977... <- (ref. länk som ger mig in-game exp för varje snubbe som går med)

Skapa konto, ladda ner klient, logga in, ACTION!

Inaktiv

"Tror snarare att FPS-spel inte säljer eftersom de alla försöker efterlikna Call of Duty och då får man ju skylla sig själv. Ge oss Unreal/Quake-aktiga spel och annat gott istället" av DarkZide8i

Kan faktisk inte säga nåt bättre själv, håller med! Dem flesta speler har en eller flera likheter med CoD :/


signatur

n00b

Medlem

Köper gärna fler Deus Ex spel. Skulle även väldigt gärna se NOLF tillbaka också.

Inaktiv
Skrivet av Paddington:

Kalla mig lat, men där tog min entusiasm slut.

Oerhört lat. Mitt tips är att stunta i Tribes även om du mot förmodan orkar ladda hem det, eftersom att det tar ett bra tag att bemästra saker som skiing etc. Man behöver tålamod och entusiasm för Tribes.

Medlem

Köper nästan allt förutom Call of Duty, så det är bara skitsnack

Medlem

Fokusera på att utveckla något annat då? Svårt att tjäna pengar på genren? Inte konstigt, vi konsumenter drunknar ju i FPS-spel.

Medlem

som erfaren pro spelare i call of duty 2/4 så vet jag inte om jag vill skratta eller gråta. Visst call of duty gör bra "public" spel men några värst bra competitive spel dog ut efter cod4 (mw1). Visst det är ett skit bra competitive spel men det är ingen som satsar på spelet längre så scenen håller på att dö it. istället för att sattsa på ett nytt cod spel som vi gamla veteraner kan satsa på och tävla i så pungar dom ut halv dankade public spel som det inte ens finns en möjlighet att moddare kan göra ett liknande promod som i cod4.

Både ris och ros till Activision och alla som har gjort dom nyare cod spelen. Helt okej att sitta och nöta public med vännerna men inget för det tävlings inriktade scenen

Medlem

System fel i samhället är problemet. Ska ut på rampage och skjuta !! Utöya 2012 vm here i come! http://www.youtube.com/watch?v=dKJeFZ3Dbco


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

NOLF och Deus Ex är båda gudalika!

Jag är ju lite biased men nog måste jag säga att UT är min bästa multiplayer-fps-upplevelse genom tiderna. Det var lagom simpelt på ytan men med gott om chanser att fördjupa sig, och känslan var så sjukt skön

Medlem

Det är väll klart att crysis 2 säljer dåligt då de inte är ett konsollspel från början.
Och när dom gör en jävligt dålig port till pc så undrar ja hur fan dom kan gnälla över försäljningen.

Storyn var helt värdelös också imo.

Medlem

Istället för att han ska sitta och gnälla på att ingen vill köpa deras spel så kan han ju antingen försöka göra något bra FPS som inte efterapar konkurrenterna, eller testa göra ett spel i en ANNAN genre.

Det är bra om det är svårt för dom flesta andra att få sina FPS sålda i min mening, det finns för mycket FPS och för lite av andra genrer såsom olika simulatorer, storskaliga strategispel(nästan bara paradox) och äventyrsspel.

Medlem

Inge tips tack, men spela kula


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Skrivet av Morkrah:

Jaha, så det är inte bara DICE ni är polare med FZ? Ni kan ju uppenbarligen skriva nästan lika många "nyheter" om BO2 som ni gjorde med BF3. Pinsamt.

Sluta tramsa. Självklart måste vi kunna ge den uppmärksamhet som vi tycker att ett spel av Black Ops 2:s storlek förtjänar. Oavsett vad du tycker eller ej så är det med största sannolikhet årets största spelsläpp. Det behövs inte mer motivering än så. Det enda som är pinsamt här är att du inte tycks begripa att det finns andra människor som bryr sig och tycker om saker som du inte tycker om. Vi är alla olika.

Skrivet av swordfish:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av zhrooms:

Men för i helvete, 4 cod nyheter på 30 minuter, jag orkar inte lägga en kommentar i varje jävla nyhet, detta är löjligt. Bunta ihop dom eller lägg ner, jag behöver inte veta om någon anställd på Activision byter sin blöja

Det är ju faktiskt ingen som tvingar dig att varken kommentera eller klicka på nyheterna, så du behöver inte bli så upprörd.

Hallo hur vet du att ingen tvingar honom. Djävulen=Activision kanske typ står vid hans sida med ett stor rostig kniv och hotar honom med att skicka honom typ till helvetet,Abu Ghraib eller guantanamo om han typ inte konsumerar cod spel och nyheter!

Haha! Sant, jag glömde visst bort den risken...

Skrivet av totte1015:

Wow... Vad är det? Tre eller fyra piss-citat av någon idiot som reklamerar för spelet, och varje citat kräver en egen nyhet...

Om du på allvar menar det du skriver så är jag orolig för din sviktande läsförståelse, bäste herrn!

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av soderkvist:

Senaste jag "köpte" var Tribes: Ascend, jävligt bra spel! Gratis att prova men man låser upp nya saker så långsamt om man aldrig har köpt något med pengar.

Köpte Crysis 2 också men inte var det mycket att ha..

vill gärna veta hur man köper ett g2p spel. Visst du gjorde ""
före och efter ordet men hur som helst låter det väldigt skumt och för det andra är det alltid gratis och inte bara gratis att prova

Det känns ganska hopplöst om man inte har VIP-bonusen. Man ska var snålaste juden i småland om man står ut utan att göra ett köp. Men du menar väl att du delar ut blue plate specials med varje skott och därför hovar in sanslösa mängder xp utan VIP-bonus.

Medlem
Skrivet av mordsint:
Skrivet av Juel91:

Jag skulle nog säga att man är inte korkad om man gillar dom nya CoD spelen men man är korkad om man tycker dom är bra spel.

Om man gillar spelen så bör man ju rimligtvis tycka att spelen är bra också?

Alltså tycker du att man är korkad om man överhuvudtaget spelar CoD.

Idiotisk logik, att man gillar ett spel betyder inte att man tycker att det är ett bra spel.

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Som sagt tidigare, spel failar pga "omöjligt att få någon utgivare att våga satsa på ett FPS-spel som går ifrån Call of Duty-normen"

Men om dem bara vågar göra COD Rip offs så kmr ju ingen att köpa det -.-

Gör något nytt, chansa, kanske blir det succé.

Jag skulle vilja se Soldier of Fortune (ettan) i nyversion, 2an och 3an sög ju..


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Inaktiv
Skrivet av Juel91:
Skrivet av mordsint:
Skrivet av Juel91:

Jag skulle nog säga att man är inte korkad om man gillar dom nya CoD spelen men man är korkad om man tycker dom är bra spel.

Om man gillar spelen så bör man ju rimligtvis tycka att spelen är bra också?

Alltså tycker du att man är korkad om man överhuvudtaget spelar CoD.

Idiotisk logik, att man gillar ett spel betyder inte att man tycker att det är ett bra spel.

Du inser väl hur korkad du låter nu?

Eller nej, det gör du ju inte. My bad. Låt mig förtydliga genom exempel:

"Jag tycker att Avengers är bra, men jag gillar den inte"

Eller:

"Jag tycker att den här pizzan smakar bra, men jag gillar den inte"

Börjar det koppla nu? Inte? Nåja, där har du idiotisk logik i alla fall.

Medlem
Skrivet av mordsint:
Skrivet av Juel91:
Skrivet av mordsint:
Skrivet av Juel91:

Jag skulle nog säga att man är inte korkad om man gillar dom nya CoD spelen men man är korkad om man tycker dom är bra spel.

Om man gillar spelen så bör man ju rimligtvis tycka att spelen är bra också?

Alltså tycker du att man är korkad om man överhuvudtaget spelar CoD.

Idiotisk logik, att man gillar ett spel betyder inte att man tycker att det är ett bra spel.

Du inser väl hur korkad du låter nu?

Eller nej, det gör du ju inte. My bad. Låt mig förtydliga genom exempel:

"Jag tycker att Avengers är bra, men jag gillar den inte"

Eller:

"Jag tycker att den här pizzan smakar bra, men jag gillar den inte"

Börjar det koppla nu? Inte? Nåja, där har du idiotisk logik i alla fall.

Haha, var nog det bästa jag läst på länge.

"...att man gillar ett spel betyder inte att man tycker att det är ett bra spel."

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av mordsint:
Skrivet av Juel91:
Skrivet av mordsint:
Skrivet av Juel91:

Jag skulle nog säga att man är inte korkad om man gillar dom nya CoD spelen men man är korkad om man tycker dom är bra spel.

Om man gillar spelen så bör man ju rimligtvis tycka att spelen är bra också?

Alltså tycker du att man är korkad om man överhuvudtaget spelar CoD.

Idiotisk logik, att man gillar ett spel betyder inte att man tycker att det är ett bra spel.

Du inser väl hur korkad du låter nu?

Eller nej, det gör du ju inte. My bad. Låt mig förtydliga genom exempel:

"Jag tycker att Avengers är bra, men jag gillar den inte"

Eller:

"Jag tycker att den här pizzan smakar bra, men jag gillar den inte"

Börjar det koppla nu? Inte? Nåja, där har du idiotisk logik i alla fall.

Haha, var nog det bästa jag läst på länge.

"...att man gillar ett spel betyder inte att man tycker att det är ett bra spel."

http://s3.amazonaws.com/ragefaces/3fa9aa4e19889110c01bae7601d...

Precis den bilden jag fick upp i huvudet när jag läste kommentaren xD


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Inaktiv
Skrivet av soderkvist:
Skrivet av qun0:
Skrivet av soderkvist:

Senaste jag "köpte" var Tribes: Ascend, jävligt bra spel! Gratis att prova men man låser upp nya saker så långsamt om man aldrig har köpt något med pengar.

Köpte Crysis 2 också men inte var det mycket att ha..

vill gärna veta hur man köper ett g2p spel. Visst du gjorde ""
före och efter ordet men hur som helst låter det väldigt skumt och för det andra är det alltid gratis och inte bara gratis att prova

Det känns ganska hopplöst om man inte har VIP-bonusen. Man ska var snålaste juden i småland om man står ut utan att göra ett köp. Men du menar väl att du delar ut blue plate specials med varje skott och därför hovar in sanslösa mängder xp utan VIP-bonus.

vad ä det som är så hopplöst att ge fan i att köpa vip grejer? funkar finemang för mig har bara gillat så jag fåt 250 guld annars har jag inte lagt ut ett öre

Medlem
Skrivet av mordsint:
Skrivet av Juel91:
Skrivet av mordsint:
Skrivet av Juel91:

Jag skulle nog säga att man är inte korkad om man gillar dom nya CoD spelen men man är korkad om man tycker dom är bra spel.

Om man gillar spelen så bör man ju rimligtvis tycka att spelen är bra också?

Alltså tycker du att man är korkad om man överhuvudtaget spelar CoD.

Idiotisk logik, att man gillar ett spel betyder inte att man tycker att det är ett bra spel.

Du inser väl hur korkad du låter nu?

Eller nej, det gör du ju inte. My bad. Låt mig förtydliga genom exempel:

"Jag tycker att Avengers är bra, men jag gillar den inte"

Eller:

"Jag tycker att den här pizzan smakar bra, men jag gillar den inte"

Börjar det koppla nu? Inte? Nåja, där har du idiotisk logik i alla fall.

Alltså visst det låter idiotiskt, men se det såhär.

Jag tycker det är kul att spela Dead Island. Men jag tycker också att spelet är dåligt (inte tråkigt)
då spelet lider av stora buggar, glitchar etc.
Däremot är det dessa "dåliga" buggar som gör spelet kul.


signatur

Rwa?

Medlem

Jag gillar spel som jag själv skulle ge i runda slängar 5 utav 10.

Att vända på steken funkar också. I fallet med Avengers låter det helt klart godkänt att säga som du nämner medan i pizza fallet så är det mer av ett konstig exempel att dra upp.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Morkrah:

Jaha, så det är inte bara DICE ni är polare med FZ? Ni kan ju uppenbarligen skriva nästan lika många "nyheter" om BO2 som ni gjorde med BF3. Pinsamt.

Sluta tramsa. Självklart måste vi kunna ge den uppmärksamhet som vi tycker att ett spel av Black Ops 2:s storlek förtjänar. Oavsett vad du tycker eller ej så är det med största sannolikhet årets största spelsläpp. Det behövs inte mer motivering än så. Det enda som är pinsamt här är att du inte tycks begripa att det finns andra människor som bryr sig och tycker om saker som du inte tycker om. Vi är alla olika.

Det är synd att du tycker det är ett större spelsläpp än Diablo 3, Guild Wars 2, Tera, Max Payne 3, Far Cry 3, Resident Evil, Halo 4, Counter-Strike GO m fl. Vad är det jag inte begriper? Du sitter och citerar och svarar på alla som ger dig någon form av kritik för att 4 av 6 av dina nyheter igår baserades på något citat löst förknippat med det typ tjugonde COD-spelet, och sen anklagar oss för att vi inte förstår att folk gillar olika? Seriöst, skärp dig.

Medlem

Timesplitters måste nog vara en av dom bästa FPS/ arcade spelen som har funnits. Vet ej om det var så populärt, var ganska liten när jag började men spelar fortfarande. Men det är som sagt en bra spel och skulle behöva en uppföljare. Jag har i allafall tröttnat på Cod spelen och likande, jag vill ha mer Quake,Timesplitters!!

Medlem
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av mordsint:
Skrivet av Juel91:
Skrivet av mordsint:
Skrivet av Juel91:

Jag skulle nog säga att man är inte korkad om man gillar dom nya CoD spelen men man är korkad om man tycker dom är bra spel.

Om man gillar spelen så bör man ju rimligtvis tycka att spelen är bra också?

Alltså tycker du att man är korkad om man överhuvudtaget spelar CoD.

Idiotisk logik, att man gillar ett spel betyder inte att man tycker att det är ett bra spel.

Du inser väl hur korkad du låter nu?

Eller nej, det gör du ju inte. My bad. Låt mig förtydliga genom exempel:

"Jag tycker att Avengers är bra, men jag gillar den inte"

Eller:

"Jag tycker att den här pizzan smakar bra, men jag gillar den inte"

Börjar det koppla nu? Inte? Nåja, där har du idiotisk logik i alla fall.

Haha, var nog det bästa jag läst på länge.

"...att man gillar ett spel betyder inte att man tycker att det är ett bra spel."

http://s3.amazonaws.com/ragefaces/3fa9aa4e19889110c01bae7601d...

Precis den bilden jag fick upp i huvudet när jag läste kommentaren xD

Ok, min poäng är att man kan tycka att ett spel är dåligt(rent objektivt sett) men är kul att spela(rent subjektivt sett), jag gillar filmen Ice Pirates men egentligen är den en jävla skitfilm. Förstår ni? Jag gillar inte Braid men kan förstå varför så många gör det och jag tycker fortfarande det är ett bra spel. Förstår ni? Man kan gilla nånting trots att man inte tycker att det är bra egentligen.

Skrivet av Morkrah:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Morkrah:

Jaha, så det är inte bara DICE ni är polare med FZ? Ni kan ju uppenbarligen skriva nästan lika många "nyheter" om BO2 som ni gjorde med BF3. Pinsamt.

Sluta tramsa. Självklart måste vi kunna ge den uppmärksamhet som vi tycker att ett spel av Black Ops 2:s storlek förtjänar. Oavsett vad du tycker eller ej så är det med största sannolikhet årets största spelsläpp. Det behövs inte mer motivering än så. Det enda som är pinsamt här är att du inte tycks begripa att det finns andra människor som bryr sig och tycker om saker som du inte tycker om. Vi är alla olika.

Det är synd att du tycker det är ett större spelsläpp än Diablo 3, Guild Wars 2, Tera, Max Payne 3, Far Cry 3, Resident Evil, Halo 4, Counter-Strike GO m fl. Vad är det jag inte begriper? Du sitter och citerar och svarar på alla som ger dig någon form av kritik för att 4 av 6 av dina nyheter igår baserades på något citat löst förknippat med det typ tjugonde COD-spelet, och sen anklagar oss för att vi inte förstår att folk gillar olika? Seriöst, skärp dig.

Blops 2 är ett (kommersiellt) långt större spelsläpp än samtliga titlar du nyss räknade upp, ja.

Om du har ett problem med nyheter som handlar om Call of Duty så finns det en enkel lösning på det – strunta i de nyheterna! Att döma av vår interna statistik så är det däremot extremt många andra läsare som intresserar sig för serien, så FZ kommer givetvis fortsätta att skriva om Blops 2 i den omfattning vi tycker är rimligt.

Skriv svar