67 miljoner Xbox 360 sålda – MS leder över Sony

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Dunis:

Skulle vara intressant att veta hur många av dessa enheter som inhandlats för att ersätta 360s som gått sönder

Borde inte vara med tanke på den tre-fyra års långa garantin som följde med vid köpet

Den garantin tillkom ju däremot senare..Dessutom fanns ju felet kvar i ersättningsenheten

Medlem
Skrivet av Dunis:

Skulle vara intressant att veta hur många av dessa enheter som inhandlats för att ersätta 360s som gått sönder

Ta reda på hur många YLOD ps3 har kom sen tillbaka.
Ta reda på vem som ger 3 års garanti utan av behöva betala för reprationen och kom tillbaka.
Snevriden.se

Medlem
Skrivet av tavener:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Dunis:

Skulle vara intressant att veta hur många av dessa enheter som inhandlats för att ersätta 360s som gått sönder

Skulle vara intressant att veta hur många ps3:or som har gått sönder. Har fler vänner vars ps3:or som har gått sönder än 360.

Du är isåfall den första personen jag hört som känner någon vars PS3 gått sönder. Du måste endå hålla med om att ps3:or som går sönder är ganska ovanligt

Knappast ovanligt. Dom tjocka ps3 hade ganska hög YLOD procent. Vilket du fick pröjsa 150$ för att fixa. Skitföretag.

Medlem

Lol använder bara 360/ps3 om min dator är paj eller om det är nån console exclusive spel

Medlem
Skrivet av ixon:

Knepigt med alla som försvarar konsoller mot PC med att man kan sitta framför TV'n.... Ni vet att man kan koppla in datorn till TV'n va? Det blir dessutom jävligt nice och spöar alla konsoller på både media och spel.

varför slänga ut 10.000exta för en hdmi utgång och marginellt bättre grafik?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Jag gillar att spela på konsol mer än pc för jag tycker det är oskönt att spela med mus och tangentbord och varför vet jag inte men det är ju bara jag

Medlem

Skulle även vara intressant att få reda på hur många som köpte en ny för att slippa höra en dammsugare så fort de ville spela lite spel.

Microsoft kanske började väldigt starkt (nu menar jag enbart de spel som fanns och finns till den) men på senare tid har Sony kört om dom rejält. Att helt skita i sina fans är något som kan komma att kosta mer än det smakar.

Medlem

Har wii,360,ps3 och monster pc

Använder PS3 för tex Uncharted och LPB + blue ray
360 använder jag mest till alla andra spel som Halo, gears, CoD osv osv Wii står bara och skräpar typ ;p

Men sitter iaf mest på min PC

Medlem
Skrivet av Dunis:

Skulle vara intressant att veta hur många av dessa enheter som inhandlats för att ersätta 360s som gått sönder

Helt irrelevant i detta fall, då de vanligaste problemen (RROD) har flera års garanti från Ms och ersätts helt utan kostnad och räknas inte heller som en såld konsol.
Sen kan man ju diskutera hur många som köper en exakt kopia av den produkt som gick sönder, brukar man inte satsa på något annat istället?

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Dunis:

Skulle vara intressant att veta hur många av dessa enheter som inhandlats för att ersätta 360s som gått sönder

Helt irrelevant i detta fall, då de vanligaste problemen (RROD) har flera års garanti från Ms och ersätts helt utan kostnad och räknas inte heller som en såld konsol.
Sen kan man ju diskutera hur många som köper en exakt kopia av den produkt som gick sönder, brukar man inte satsa på något annat istället?

Den utökade garantin varar i 3 år från köp...Sedan får man som sagt tillbaka samma 360-modell som den man skickar in, så felet finns kvar och väntar bara på att uppkomma igen i din "nya" enhet...Garantin "räddar" dig någon gång, sen får du bekosta en ny när den gått sönder igen

Ifall någon sedan har köpt mycket material från XBLA och Games on Demand, finns det inte så mycket annat att göra än att skaffa en ny 360...Är väl egentligen nu med Xbox 360 S som RROD "dött", och den kom ju inte förrän 2010

Medlem
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av lulepower:

Xbox är och kommer alltid vara bäst !

Baserat på?

Förmodligen baserat på hans upplevelser. Sluta dryga nu.

Medlem

Själv körde jag Xbox360 i över ett år tills jag köpte en PS3 och då åkte xboxen ner i plastpåse och lades i bokhyllan, tyckte dom PS3 exklusiva spelen var så mycket roligare än 360 spelen.

Medlem

Har spelat betydligt mer på min PS3 än min 360, fast det säger kanske inte så mycket. Spelar på pc, använder PS3 för filmer/exklusiva spel och samlar damm med 360. Finns inte direkt några exklusiva titlar värda att spela på den sistnämnda.

Jag har köpt 3 Xbox360. Alla har funkat hur bra som helst. Jag sålde dem när det var speltorka och jag ville ha pengar till annat. Jag är nog inte den ende.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har alla 3 och kan säga att xbox 360 är mycket bättre än ps3an på många sett.

Medlem
Skrivet av Dunis:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Dunis:

Skulle vara intressant att veta hur många av dessa enheter som inhandlats för att ersätta 360s som gått sönder

Helt irrelevant i detta fall, då de vanligaste problemen (RROD) har flera års garanti från Ms och ersätts helt utan kostnad och räknas inte heller som en såld konsol.
Sen kan man ju diskutera hur många som köper en exakt kopia av den produkt som gick sönder, brukar man inte satsa på något annat istället?

Den utökade garantin varar i 3 år från köp...Sedan får man som sagt tillbaka samma 360-modell som den man skickar in, så felet finns kvar och väntar bara på att uppkomma igen i din "nya" enhet...Garantin "räddar" dig någon gång, sen får du bekosta en ny när den gått sönder igen

Ifall någon sedan har köpt mycket material från XBLA och Games on Demand, finns det inte så mycket annat att göra än att skaffa en ny 360...Är väl egentligen nu med Xbox 360 S som RROD "dött", och den kom ju inte förrän 2010

Har agt en 360 sedan tva dagar innan den slapptes. Haft RROD tva ganger och trots att det sog, sa var supporten ruskigt snabbt och bra, tillrackligt for att fa mig att skriva en utvardering, vilket jag annars aldrig gor. Har sedan inte haft nagra problem med den sedan dess. Forsta RROD intraffade drygt ett ar in efter jag kopte den och andra i princip efter tva agda ar.
Spelar inte pa den sedan 3 ar tillbaka, men mina syskon anvander den dagligen.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Skulle även vara intressant att få reda på hur många som köpte en ny för att slippa höra en dammsugare så fort de ville spela lite spel.

Microsoft kanske började väldigt starkt (nu menar jag enbart de spel som fanns och finns till den) men på senare tid har Sony kört om dom rejält. Att helt skita i sina fans är något som kan komma att kosta mer än det smakar.

Jag har bytt ut den 2 gånger men inte för att någon gått sönder eller låtit som en damsugare. Första gången var det för att få störe minne och en svart andra gången var det för att få den som var slim samt mer utrymme.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Skit som skit. Pc är vad som gäller, att inte alla har fattat det ännu...

Så länge det inte finns en "Unified Platform" där ALLA spel släpps på så räcker inte PC endast tyvärr.

Medlem
Skrivet av Dunis:

Den utökade garantin varar i 3 år från köp...Sedan får man som sagt tillbaka samma 360-modell som den man skickar in, så felet finns kvar och väntar bara på att uppkomma igen i din "nya" enhet...Garantin "räddar" dig någon gång, sen får du bekosta en ny när den gått sönder igen

Ifall någon sedan har köpt mycket material från XBLA och Games on Demand, finns det inte så mycket annat att göra än att skaffa en ny 360...Är väl egentligen nu med Xbox 360 S som RROD "dött", och den kom ju inte förrän 2010

RROD hade väl ändå 5 år från köp, medan andra fel hade fått 3?
Hur som helst så är det bra mycket mer än de vanliga 2år med endast ett år "problemfritt" som vi har i Sverige. Du fick kanske det, men när min polare skickade in bytte de xbox till en annan. Har du en gammal modell, en av de tidiga, byter de gratis upp dig till en av de nyare också. Ny hårdvara = mindre problem.
Går din xbox sönder flera gånger på 3-5 år så måste du misskött den elelr haft rejäl otur, flickvännens xbox från 2005 fick RROD en gång under högsomaren, var på reparation men har sedan dess gått utmärkt. Samma sak med alla andra jag känner, ingen som reparerat sin box mer än max 1 gång. Å andra sidan vet vi alla att en del försökte stänga in sin konsol i en låda då färgen skar sig mot resten av HiFi utrustningen, och sen klagade när den överhettade XD

Har du köpt mycket material på Live är det fortfarande bara några undra, samma spel finsn på Steam eller PSN och oftast till bra pris. Games on Demand är en hyfsat ny funktion, här i sverige iaf är det först på senare tid som spelutbudet och priserna varit tänkbara, men långt från bra. Tror inte många handlat där...
Som sagt, det är ett par år sedan MS fick ner sin felstatistik, det var bara under de första åren som RROD var vanligt, och inte ens då drabbades alla, långt från. Sen så tror jag inte folk köper en likadan box om den nu brukar gå sönder och har dålig service, gamers är bra på att rage-quitta från det mesta även konsoler

Medlem
Skrivet av helplessidiöt:

Jag gillar att spela på konsol mer än pc för jag tycker det är oskönt att spela med mus och tangentbord och varför vet jag inte men det är ju bara jag

THIS!


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av ixon:

Knepigt med alla som försvarar konsoller mot PC med att man kan sitta framför TV'n.... Ni vet att man kan koppla in datorn till TV'n va? Det blir dessutom jävligt nice och spöar alla konsoller på både media och spel.

varför slänga ut 10.000exta för en hdmi utgång och marginellt bättre grafik?

Du har nog en rätt snedvriden syn på verkligheten. Att ha en HDMI-utgång är mer eller mindre standard på grafikkort idag. Inget man betalar extra för. Och "marginellt bättre" grafik? Hallå?! Vill nog påstå att det är ganska stor skillnad på vad en pc kan prestera grafiskt mot en konsol idag.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Har en av varje och en PC. Det finns klart fördelar och nackdelar med varje.
Av konsollerna så tycker JAG:
Xbox - bästa online-funktionalitet för (starta partys med voip osv), öronbedövande ljudnivå
PS3 - bästa single player-maskinen och lokal multiplayer när polarna är över + grym Blu-ray spelare, tyst ljudnivå
Wii - It's a me, Mario! Nintendos patenterade mysighetsfaktor ^^

Vad spelar jag på vad?
PC: Strategi, FPS, MMO, RPG
Konsoll: Beat em ups, racing, sport, sällskapsspel, plattform osv.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av ixon:

Knepigt med alla som försvarar konsoller mot PC med att man kan sitta framför TV'n.... Ni vet att man kan koppla in datorn till TV'n va? Det blir dessutom jävligt nice och spöar alla konsoller på både media och spel.

varför slänga ut 10.000exta för en hdmi utgång och marginellt bättre grafik?

Du har nog en rätt snedvriden syn på verkligheten. Att ha en HDMI-utgång är mer eller mindre standard på grafikkort idag. Inget man betalar extra för. Och "marginellt bättre" grafik? Hallå?! Vill nog påstå att det är ganska stor skillnad på vad en pc kan prestera grafiskt mot en konsol idag.

kvitta väl vad pc:n kan prestera, då utvecklarna mer eller mindre är styrda av konsolhårdvaran. att slänga ut 10.000 mer för en riktig highend pc är knappast värt pengarna. inte för att spela spel i allafall, själv använder jag min till jobbet.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Löjliga siffror med antalet sålda PCn.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av ixon:

Knepigt med alla som försvarar konsoller mot PC med att man kan sitta framför TV'n.... Ni vet att man kan koppla in datorn till TV'n va? Det blir dessutom jävligt nice och spöar alla konsoller på både media och spel.

varför slänga ut 10.000exta för en hdmi utgång och marginellt bättre grafik?

Du har nog en rätt snedvriden syn på verkligheten. Att ha en HDMI-utgång är mer eller mindre standard på grafikkort idag. Inget man betalar extra för. Och "marginellt bättre" grafik? Hallå?! Vill nog påstå att det är ganska stor skillnad på vad en pc kan prestera grafiskt mot en konsol idag.

kvitta väl vad pc:n kan prestera, då utvecklarna mer eller mindre är styrda av konsolhårdvaran. att slänga ut 10.000 mer för en riktig highend pc är knappast värt pengarna. inte för att spela spel i allafall, själv använder jag min till jobbet.

Det var som tusan, ni tycker olika!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv
Skrivet av warh0g:

Har en av varje och en PC. Det finns klart fördelar och nackdelar med varje.
Av konsollerna så tycker JAG:
Xbox - bästa online-funktionalitet för (starta partys med voip osv), öronbedövande ljudnivå
PS3 - bästa single player-maskinen och lokal multiplayer när polarna är över + grym Blu-ray spelare, tyst ljudnivå
Wii - It's a me, Mario! Nintendos patenterade mysighetsfaktor ^^

Vad spelar jag på vad?
PC: Strategi, FPS, MMO, RPG
Konsoll: Beat em ups, racing, sport, sällskapsspel, plattform osv.

Det där med att Xbox 360 låter mycket tillhör det förflutna, Xbox 360 slim är avsevärt tystare än dom gamla modellerna, min slim är lika tyst som ps3an jag hade.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv
Skrivet av warh0g:

Har en av varje och en PC. Det finns klart fördelar och nackdelar med varje.
Av konsollerna så tycker JAG:
Xbox - bästa online-funktionalitet för (starta partys med voip osv), öronbedövande ljudnivå
PS3 - bästa single player-maskinen och lokal multiplayer när polarna är över + grym Blu-ray spelare, tyst ljudnivå
Wii - It's a me, Mario! Nintendos patenterade mysighetsfaktor ^^

Vad spelar jag på vad?
PC: Strategi, FPS, MMO, RPG
Konsoll: Beat em ups, racing, sport, sällskapsspel, plattform osv.

Xbox 360 öronbedövande ljudnivå, kör du fortfarande med den gamla 360´n då eller, slim är mer eller mindre helt tyst.

Och förklara varför just ps3 är bästa singelplay maskinen, har haft ps3 och psn utbudet är fattigt i jämnföresle med xbla, det var sällan man hade nåt kul spel att lira singelplay.

För övrigt är det väl mer xbox ägare som kör singelplay än vad ps3 ägare gör pågrund av xbox guldavgiften.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Haft Xbox, Wii och Ps3 sen launch. Använt Wii 1% av tiden, Ps3an 4% av tiden och Xboxen 95%. Känns verkligen som den klara vinnaren den här generationen.

Medlem
Skrivet av Dunis:

Skulle vara intressant att veta hur många av dessa enheter som inhandlats för att ersätta 360s som gått sönder

Samma gäller PS3. Har ersatt min en gång. Dvs lika många gånger jag ersatt min 360.

Medlem
Skrivet av StraxDax:
Skrivet av warh0g:

Har en av varje och en PC. Det finns klart fördelar och nackdelar med varje.
Av konsollerna så tycker JAG:
Xbox - bästa online-funktionalitet för (starta partys med voip osv), öronbedövande ljudnivå
PS3 - bästa single player-maskinen och lokal multiplayer när polarna är över + grym Blu-ray spelare, tyst ljudnivå
Wii - It's a me, Mario! Nintendos patenterade mysighetsfaktor ^^

Vad spelar jag på vad?
PC: Strategi, FPS, MMO, RPG
Konsoll: Beat em ups, racing, sport, sällskapsspel, plattform osv.

Xbox 360 öronbedövande ljudnivå, kör du fortfarande med den gamla 360´n då eller, slim är mer eller mindre helt tyst.

Och förklara varför just ps3 är bästa singelplay maskinen, har haft ps3 och psn utbudet är fattigt i jämnföresle med xbla, det var sällan man hade nåt kul spel att lira singelplay.

För övrigt är det väl mer xbox ägare som kör singelplay än vad ps3 ägare gör pågrund av xbox guldavgiften.

Har en Jasper, dvs. den sista innan slim släpptes.
Personligen är det fler titlar på PS3 som jag gillar än på 360.
Antalet personer som kör singleplayer på ps3 och 360 har jag ingen aning om.


signatur

Welcome to the Manglerdome

123
Skriv svar