24 timmars välgörenhets blogtv!

Medlem
24 timmars välgörenhets blogtv!

Idag från 10.00 (redan börjat alltså) tills imorgon pågår på Blogtv.com en välgörenhets show som kommer att pågå i ~24 timmar.

Pengarna som samlas in kommer att gå till Médecins Sans Frontières' (Läkare utan gränser).

För tillfället har över 18 000 dollar samlats in.

Showens värd är såkallade dprjones ifrån youtube och personerna som kommer att gästa programmet är främst andra "kändisar" ifrån youtube. Bl.a ikonen Thunderf00t , DonExodus2 och AronRa.

De flesta gästerna ifrån youtube har gjort videos gällande vetenskap, kritik av religion, kritik av kreationism/intelligent design och annat övernaturligt.

Om du inte är ett dugg intresserad av youtube personligheter så kommer även Heroes sjärnan Hayden Panettiere att dyka upp.

Mer info om vart du kan donera pengar och vilka som kommer att vara med i showen finns här: Charity blog - running order - and e-bay channel.

Showen kan ses här: http://www.blogtv.com/People/dprjones

Edit: På dessa sidor kan du donera pengar -

http://www.firstgiving.com/dprjonesblogtv

Om du vill använda paypal kan du använda denna sida -

http://www.justgiving.com/dprjonescharityblogtvshow/


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Sitter redan där och kollar. Har följt de flesta av dessa användare på YouTube länge nu.


signatur
Medlem

Jag börjar bli gammal, bara hela upplägget låter surrealistiskt och att "kända" youtube användare skulle vara några viktiga gäster. Men kul att dom arbetar för att få in pengar till läkare utan gränser. Får kolla in showen lite om jag får lite tid över idag.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Jag börjar bli gammal, bara hela upplägget låter surrealistiskt och att "kända" youtube användare skulle vara några viktiga gäster. Men kul att dom arbetar för att få in pengar till läkare utan gränser. Får kolla in showen lite om jag får lite tid över idag.

"Kända" inom en viss grupp kan man väl säga, ateister/skeptiker främst.

I princip alla som har med showen att göra träffades genom YouTube. Finns vad man kan kalla ett ateist/skeptiker community på YouTube. Dock så handlar inte just den här välgörenhets showen om religion eller något sådant. Utan bara allmänt om olika saker, lite musik etc. För skojs skull och att samla in pengar. Fast det kommer väl bli lite vetenskapligt senare när t.ex Thunderf00t, AronRa och DonExodus2 gästar.

För tillfället har de dragit in över 20 000 dollar


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Jag börjar bli gammal, bara hela upplägget låter surrealistiskt och att "kända" youtube användare skulle vara några viktiga gäster. Men kul att dom arbetar för att få in pengar till läkare utan gränser. Får kolla in showen lite om jag får lite tid över idag.

Hehe, de flesta som är med på detta evenemang är äldre än du.

21.500 dollars nu.

Vogter2100 har lovat att visa arslet om dom drar in över 25k lol.


signatur
Medlem

^- Haha jo är väl så, dom har väl bara varit bättre att tagit till sig internet kulturen än vad jag har.

Känner bara till Thunderf00t, han nog kommit över någon av hans videos när det snackades mycket skapelse historier och annat här på FZ.

Medlem

Det finns några som håller samma kvalite som Tfoot. Som undviker det värsta drama tjafset och håller sig till intressanta dokumentärer.

AndromedasWake (han är på just nu på blogtv), ExtantDodo, Potholer54 (Potholer är helt fantastisk) för att nämna några som definitivt är värda att kolla upp.

22.144 dollars... tick tick tick...


signatur
Medlem

Hayden Penetierre (eller nåt) är live just nu om nån är intresserad. Det är blondinen i Heroes som inte kan göra illa sig. Tror jag - jag har inte sett serien hehe.


signatur
Medlem

Träligt att man inte kan komma in i huvudrummet bara. Vilket rum är du i Gortie?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Tre.

Jag kallar mig "TheAtheistSwede" hehe. På YT också, för den delen.


signatur
Medlem

Vilken dundersuccé det blev. Över 32000 dollar i slutändan. Och det var sketkul att kolla in alla idioter världen över som ställde sig framför kameran för en god sak hehe.


signatur
1
Skriv svar