Nintendo kan börja ta betalt för online-spelande

Medlem

Visst, Nintendo bör inte ta betalt för onlinespelade i sin nuvarande form. Den suger och jag tror inte att Wii är kapabel att kunna uppgraderas till att bli så mycket bättre. Däremot sa talar han ju faktiskt om att det ska bli förbättringar för de som betalar.

Xbox Live är överlägset online. I fanboytrådar så hävdar alltid PS3-fanboys att det kostar pengar att spela online på en Xbox som ett argument för att köpa PS3. Men ingen verkar besvära sig med att reflektera över Lives fördelar. Istället gnäller man när DLC blir exklusivt på Xbox eller att demos på PS3 inte kommer eller funkar dåligt samt att spelen laggar. Att betala kan innebära fördelar och ni måste ta in det i era argument.

Sen är Nintendo kanske det dyraste och girigaste av konsolföretagen men det är en helt annan diskussion.
Om Nintendo erbjuder något bättre så visst. Jag betalar gärna. Men jag tror inte det går på en Wii eller DS. Achievements, partychatt och annat på Live smiskar gump.

Medlem

Äsh med tanke på hur nerpissade den generelle konsollspelaren ändå blir dagligen så kommer detta bli en strålande affärside för nintendo.


signatur

Retro.

Medlem

Den generella Ninetndospelaren kommer med nöje betala vad de än kräver utan att de erbjuder någon valuta för pengarna, Nintendo är bra på att skaffa "rätt" kunder. Mest småbarnsföräldrar och andra som inte är så insatta, betalar med nöje för "tjänsten", suck.
EA blir stolta över Nintendos framfart, vänta bara tills det blir EA-pass, Nintendo-taxa + eventuell server-avgift = 400kr/månad för online

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Den generella Ninetndospelaren kommer med nöje betala vad de än kräver utan att de erbjuder någon valuta för pengarna, Nintendo är bra på att skaffa "rätt" kunder. Mest småbarnsföräldrar och andra som inte är så insatta, betalar med nöje för "tjänsten", suck.
EA blir stolta över Nintendos framfart, vänta bara tills det blir EA-pass, Nintendo-taxa + eventuell server-avgift = 400kr/månad för online

haha så sant grumble


signatur

Retro.

12
Skriv svar