Svininfluensan = global konspiration?

Medlem
Skrivet av Jühan:

Men som sagt har man bestämt för att tro på en sak så är det inte så lätt att ändra på det.

Är det ett försök till självinsikt?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Fega inte ur nu.
Dina videos har inte dugit som bevis.

Att du drar dig ur visar bara att dina arguemnt är slut och att du inte kan erkänna att du har fel.


signatur

Dryg och bitter.

MFC
Medlem

1984

EDIT: varför kan man inte köpa in sig i oetiska fonder, det är ju där pengarna finns i framtiden!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

1984

EDIT: varför kan man inte köpa in sig i oetiska fonder, det är ju där pengarna finns i framtiden!

Det blev 1984 dagen då vi skickade upp satteliter i rymden som kunde spana in jorden, och om jag ska vara ärlig så bryr jag mig inte ett skit, personlig integritet finns inte men varför bry sig, all tid som man konspirerar är tid som du kunde ha levt ett bra liv istället.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

MFC
Medlem
Skrivet av Greger:

All tid som man konspirerar är tid som du kunde ha levt ett bra liv istället.

konspirerar?

Nyheter från Reuters kallar jag inte för konspiration. Men visst...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Låter som hon sett lite för mycket på V for Vendetta.

det går inte :>

Medlem

Hmm Jühan (Borttagen) nu står det.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av klossen:

Hmm Jühan (Borttagen) nu står det.

Medlem
Skrivet av Jühan:

Nu skiter jag i det här för Nestor eller någon utav dem andra ryggdunkarna har inte ens sett videorna jag har postat, om man skulle kolla på dem så är det så självklart som det kan bli att nasa aldrig satt sin fot på månen.

Men som sagt har man bestämt för att tro på en sak så är det inte så lätt att ändra på det.

Jag är säker på att du fortfarande läser forumet, så jag säger följande ;

Detsamma.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Synd att du inte hade mer råg i ryggen Jühan. Visar ju bara att du helt enkelt inte kunde ta ett nederlag.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Synd att du inte hade mer råg i ryggen Jühan. Visar ju bara att du helt enkelt inte kunde ta ett nederlag.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Jag tänker absolut inte vaccinera mig, dör jag så var det inte mer med de. Överlever jag så blir jag resistant.:up:

De starkaste ska överleva.


signatur
MFC
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Jag tänker absolut inte vaccinera mig, dör jag så var det inte mer med de. Överlever jag så blir jag resistant.:up:

De starkaste ska överleva.

Dessutom har det visat sig att de som är mest mottagliga för A/H1N1 är de som tidigare vaccinerat sig mot "vanliga" influensan......


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Överlever jag så blir jag resistant.:up:

Vilket är precis det ett vaccin gör fast du slipper bli sjuk för att bli det.

Inaktiv

Nu när chansen för att få vaccinera sig finns. Vilka är de egentliga nackdelarna kring det hela? Det är väl bara att spruta på?

Inaktiv
Skrivet av WAR-ffreak:

Nu när chansen för att få vaccinera sig finns. Vilka är de egentliga nackdelarna kring det hela? Det är väl bara att spruta på?

Är ju kvicksilverderivat i skiten. T.ex sånt vi hade i amalgam tidigare, som dom nyligen (?) fått bort, tack vare svenska förbundet emot amalgam (tror det hette så). Men det finns fortfarande undantag i lagarna, så som det här fallet. Kvicksilver är extremt giftigt för kroppen, med eller utan lag emot det.

Sen är ju influensan inte värre än vanlig influensa, vilket ett hyfsat stort antal människor dör i. Intressanta med just den här influensan är att det är medelålders människor som drabbas hårt. Det eldar ju bara på teorierna i min mening.

Har inte läst hela tråden så ber om ursäkt om jag dupade nån.

Medlem
Skrivet av puikaa:
Skrivet av WAR-ffreak:

Nu när chansen för att få vaccinera sig finns. Vilka är de egentliga nackdelarna kring det hela? Det är väl bara att spruta på?

Är ju kvicksilverderivat i skiten. T.ex sånt vi hade i amalgam tidigare, som dom nyligen (?) fått bort, tack vare svenska förbundet emot amalgam (tror det hette så). Men det finns fortfarande undantag i lagarna, så som det här fallet. Kvicksilver är extremt giftigt för kroppen, med eller utan lag emot det.

Det rör sig ändå om såpass små doser kvicksilver att det knappt är mätbart.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av puikaa:

Är ju kvicksilverderivat i skiten. T.ex sånt vi hade i amalgam tidigare, som dom nyligen (?) fått bort, tack vare svenska förbundet emot amalgam (tror det hette så).

Du får i dig mer kvicksilver av att äta fisk 1 gång, än du får via vaccinet.

Hur många gånger har du ätit fisk i år?


signatur
Medlem

De tog ju bort det farliga kvicksilvret för längesen. Ett gammalt antivaccinargument, börjar bli tröttsamt att folk fortfarande använder det.

Medlem

cammo: Har du någon källa som kan stryka det?

båtsman: Har det tagit bort kvicksilvret ur vaccinet menar du?
Isåfall får du gärna komma med källa på det också.

Medlem
Skrivet av Kamp:

båtsman: Har det tagit bort kvicksilvret ur vaccinet menar du?
Isåfall får du gärna komma med källa på det också.

http://www.smittskyddsinstitutet.se/vanliga-fragor/allmanna-v...

Medlem

Står absolut inget om att de skulle ha tagit bort kvicksilvret ur svininfluensa-vaccinet.

MFC
Medlem
Skrivet av båtsman:

De tog ju bort det farliga kvicksilvret för längesen. Ett gammalt antivaccinargument, börjar bli tröttsamt att folk fortfarande använder det.

Tycker du ska omvärdera detta...

Svininfluensa-vaccinet Pandemrix innehåller kvicksilver i form av Thimerosal.

Källa: http://www.speciation.net/Public/News/2009/09/24/4618.html


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Men ge er med kvicksilver diskussionen nu.

"Mängden kvicksilver i en dos vaccin, 2,5 mikrogram, ligger betydligt under vad man normalt får i sig via födan under en vecka, och långt under den nivå som anses säker för alla individer. "

http://www.lakemedelsverket.se/Alla-nyheter/NYHETER-2009/Samm...

Om ni är så jävla rädda så får ni väl sluta äta mat också.

Och har ni ätit fisk fiskad i Sverige sista 10 åren så kan ni lika bra ta livet av er, då ni fått i er 10000 gånger mer än vad vaccinet innehåller.


signatur
Medlem
Skrivet av MFC:

Tycker du ska omvärdera detta...

Svininfluensa-vaccinet Pandemrix innehåller kvicksilver i form av Thimerosal.

Källa: http://www.speciation.net/Public/News/2009/09/24/4618.html

Hade du googlat Thimerosal hade du upptäckt att detta är den skonsamma sortens kvicksilver. Den har inte kunnat kopplas samman med negativa effekter.

Ethylmercury är det ofarliga
Methylmercury är det farliga

MFC
Medlem

cammo, tro vad du vill.. gör vad DU vill.. men den skiten kommer inte in i varken min eller min familjs kroppar.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

MFC
Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av MFC:

Tycker du ska omvärdera detta...

Svininfluensa-vaccinet Pandemrix innehåller kvicksilver i form av Thimerosal.

Källa: http://www.speciation.net/Public/News/2009/09/24/4618.html

Hade du googlat Thimerosal hade du upptäckt att detta är den skonsamma sortens kvicksilver. Den har inte kunnat kopplas samman med negativa effekter.

Ethylmercury är det ofarliga
Methylmercury är det farliga

vi säger så..

btw, läste du länken jag lade upp över huvudtaget? (googlad dessutom för din bekvämlighet)


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

cammo, tro vad du vill.. gör vad DU vill.. men den skiten kommer inte in i varken min eller min familjs kroppar.

Lite nyfiken...hur mycket kemi har du läst?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av MFC:

cammo, tro vad du vill.. gör vad DU vill.. men den skiten kommer inte in i varken min eller min familjs kroppar.

Och därmed utsätter du en massa andra människor för risk. För att vaccination ska fungera och utgöra ett gott skydd för befolkningen i stort ska så många som möjligt vaccinera sig - då skyddas även de som av olika anledningar inte kan.

Att du väljer att inte vaccinera dig och din familj med så dåligt stöd i ryggen tycker jag är väldigt synd, eftersom du då samtidigt förstör för många andra.

Här finns lite exempel på vad som händer när folk slutar vaccinera sig:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vaccine_controversy#Events_follo...

Skriv svar