Heavy Rain-skaparen besviken på Natal
Nu är ju heavy rain en ps3 exklusiv titel. men jag känner ändå att jag måste säga: I TOLD YOU SO!
Vanliga spel som Halo, Mass Effect m.m. ser jag inte som speciellt Natal-vänligt. Dessa spel kräver knappar.
Jag tror Natal kommer bli jävligt nice till partyspel, men de är inget för en hardcore gamer.
Sen kan ju Natal precis som PS Eye komplettera en vanligt handkontroll och användas för t.ex. facetracking i bilspel.
Beroende på vad Natal kommer kosta (1000kr?) så blir de nog ett köp, OM dom lyckas leverera en bra känsla. Dock så prioriteras PS Move i första hand, den kontrollen är ju som gjord för Heavy Rain
Hipshot: Skojar du, det är ju ett revolutionerande spel där du får duscha och mata dina sims! (Har iofs bara sett prologen och första kapitlet in action.)
Till er andra:
Sony och Nintendo har ju aldrig varit missledande vad sin rörelseigenkännande hårdvara klarar av i marknadsföringsyfte?
Alla tre alternativen kommer dock vara dåliga med sina begränsningar, pga att ingen klarar av hinder. Behövs som minimum 6 kameror eller ett system byggt på igenkänning och distansuträkning av två punkter genom materia.
(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)
Heavy Rain verkar ju inte direkt bra heller så...
Hehe jasså? Utveckla.
Vissa ser på spel och spelar filmer men jag föredrar att se på film och spela spel.
(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)
Heavy Rain verkar ju inte direkt bra heller så...
Hehe jasså? Utveckla.
Vissa ser på spel och spelar filmer men jag föredrar att se på film och spela spel.
Hade inte du bara sett prologen och första kapitlet in action?
Hipshot: Skojar du, det är ju ett revolutionerande spel där du får duscha och mata dina sims! (Har iofs bara sett prologen och första kapitlet in action.)
Till er andra:
Sony och Nintendo har ju aldrig varit missledande vad sin rörelseigenkännande hårdvara klarar av i marknadsföringsyfte?
Alla tre alternativen kommer dock vara dåliga med sina begränsningar, pga att ingen klarar av hinder. Behövs som minimum 6 kameror eller ett system byggt på igenkänning och distansuträkning av två punkter genom materia.
Håller med till 100% på ditt sista stycke.
Rörelseprylar är lite av industrins våta dröm. Något som "alla" kan ta till sig och som lockar "alla" konsumentgrupper som normalt sett inte spelar. SONY och Microsoft kommer inte lyckas bättre än Nintendo med sina tekniker. Rörelsespel kommer fortsätta vara en ploj, en gimmick som roar kanske efter ett par öl.
Nintendo lyckades sälja poljen mycket väl och nog fasen sålde Wii. Dock ligger nog majoriteten av dessa Wii's på begagnatmarknaden nu. Jag minns dessvärre inte var artikeln om detta publicerades, sorry.
Var över hos vänner under påskhelgen och festa och inte stod vi framför TVn och veva. Vi spelade New Super Mario Brothers. Spelet utnyttjar rörelse lite men min poäng är att branschen kommer gå "Back To Basics" om ett par år.
natal suger förmodligen i jämförelse med sonys move...
Eller så kommer de att vara ganska så lika bra, fast Natal erbjuder total frihet?
Skulle inte hylla eller hata någon av teknikerna förrän de är på marknaden, det är många månader kvar innan release, och sen lär mjukvaruuppgraderingar förbättra upplevelsen ytterligare. Bara dumt att vara fan av ett visst märke och avsky de andra av ren princip
Heavy Rain var en jävligt stor besvikelse. Bytte in det för God of War 3 efter vi kört igenom det en gång.
Vad f*n har detta med nyheten att göra?
För det andra har du än väldigt dålig spelsmak. Båda spelen är fantastiska enligt mig!
David Cage har en poäng men vi får se när det väl släpps. just nu är Natal en EYE TOY 1.5 för mig.
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
Vad oväntat att något överhypeas, "nästan ljuger" går ju att applicera på alla företag...
Så det är ok då? bra där..
Heavy Rain var en jävligt stor besvikelse. Bytte in det för God of War 3 efter vi kört igenom det en gång.
David Cage har en poäng men vi får se när det väl släpps. just nu är Natal en EYE TOY 1.5 för mig.
Bra. Då är den bättre och EYE TOY är en sämre version. Eftersom den är patchad.
Heavy Rain var en jävligt stor besvikelse. Bytte in det för God of War 3 efter vi kört igenom det en gång.
Vad f*n har detta med nyheten att göra?
För det andra har du än väldigt dålig spelsmak. Båda spelen är fantastiska enligt mig!
David Cage har en poäng men vi får se när det väl släpps. just nu är Natal en EYE TOY 1.5 för mig.
Det heter att man har olika smak. Lika illa som att beskylla någon för att ha dålig musiksmak el. filmsmak.
När man börjar tro att ens egna smak är den enda rätta som alla andra borde följa, det är då man fått en släng av hybris.
Bra. Då är den bättre och EYE TOY är en sämre version. Eftersom den är patchad.
ok?
Usch för rörelsekänslighet i min åsikt men det finns gott om folk som tycker det är helballt så hoppas dom blir nöjda och glada i alla fall.
Varför skulle (från en Heavy Rain utvecklares ståndpunkt) Move vara bättre än Natal? Hade varit bättre att höra något om det istället för varför Natal inte är bra... ?
Vad oväntat att något överhypeas, "nästan ljuger" går ju att applicera på alla företag...
Så det är ok då? bra där..
Det sa jag aldrig. Men ifall man skulle haka upp sig på att någon "nästan ljög" med sin hype så skulle det ju inte finnas plats för andra nyheter.
Heavy Rain verkar ju inte direkt bra heller så...
Håller med. Cage kastar sten på ett jordklot gjort av glas.
Heavy Rain är en film & inget revolutionerande. Det har gjorts likadana interaktiva filmer sedan 1983.
Vad var överdrivet i Nintendo-reklamen?
Where one man falls,
another one stands.