Dust 514 – så lever du som legosoldat

Robot
Dust 514 – så lever du som legosoldat

Färsk och fräsig ny trailer har dykt upp som visar vad och hur du kommer spela i CCP:s förstapersonspangare.

#dust-514, #eve-online


tsk
Medlem
Dust 514 – så lever du som legosoldat

Om någon vill ha gratis 21dagars trial i EVE Online så skicka ett PM med din e-post adress

Medlem

Lite synd att det bara kommer till PS3 men idén med spelet tycker jag är riktigt fräck.

Medlem

Eftersom jag inte har någon PS3 så skulle jag kunna gorma om hur ointressant detta är. Men Dust 514 är allt annat än ointressant.

Medlem

Tyvärr är det rätt ointressant... jag har betan och spelade även EVE tidigare.

Senaste shootern jag spelade på konsol var Bad Company 2, det var actionfyllt och nästan alltid skitroligt.

Här är kartona för stora för så få man är som spelare, det blir en evig sniperfest och eftersom ingen på PS3 använder röstkommunikation är man i princip helt ensam. Det finns inget enkelt sätt att bilda squads och du kan heller inte spawna på dina kompisar.

Jag tror spelet hade varit mycket mer lyckat om de hade tagit en utvecklare som gjort ett par shooters först innan de gjorde detta.

jag hoppas självklart att spelet när det väl kommer ut ska vara mycket bättre än hur det är nu, men det är inte troligt.
När det väl är ute så kommer PS3:an att vara på väg ut ur spelbilden.

Medlem

STÖDJER MUS OCH TANGENTBORD RAKT IN I PS3:an!

WOHO!

Medlem
Skrivet av Draug:

STÖDJER MUS OCH TANGENTBORD RAKT IN I PS3:an!

WOHO!

Skojjar du!!!!?????

Medlem
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av Draug:

STÖDJER MUS OCH TANGENTBORD RAKT IN I PS3:an!

WOHO!

Skojjar du!!!!?????

http://blog.us.playstation.com/2012/08/09/dust-514-update-add...

Verkar inte som han skojar. Dust 514 blev helt plötsligt intressant.

Det här verkar lite roligare än "Planetside 2", även om det är ett annat slags spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har spelat betan och nej tyvärr detta spel tycker jag inte är något vidare bra. Jag har spelat EVE online också och gillar skill systemet som de även lagt in i detta spel. Även tanken med att man kan modifiera tanks och utrustning på liknande sätt som EVE online är helt klart ett intressant koncept för ett FPS.

Däremot så lyckas de inte bra med gameplay biten. Jag tror detta spel hade passat mycket bättre på PC än på konsol men det stora problemet ligger inte där utan det stora problemet är att själva gameplay biten känns riktigt dålig.

Jag kommer logga in i spelet och prova det igen när det släppts men mina förhoppningar på att de lyckas göra detta bra från hur det är i nuläget är mycket låga.

Tror detta tyvärr kommer att floppa rätt hårt. Hoppas jag har fel.

Medlem
Skrivet av Ajrik:
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av Draug:

STÖDJER MUS OCH TANGENTBORD RAKT IN I PS3:an!

WOHO!

Skojjar du!!!!?????

http://blog.us.playstation.com/2012/08/09/dust-514-update-add...

Verkar inte som han skojar. Dust 514 blev helt plötsligt intressant.

Helt underbar i så fall. Spelar nästan aldrig fps på konsol just för jag inte kan ha mus+tangentbord så detta är ju högst intressant bara för det går

Medlem

Läser om Dust 514 men det ända jag tänker på är "Var tusan är World of Darkness???"...

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Tyvärr är det rätt ointressant... jag har betan...

Skrivet av Lasrod:

Jag har spelat betan och nej tyvärr detta spel tycker jag inte är något vidare bra.

Bara så ni vet så är det fortfarande NDA på betan, och då är det ganska fel att gå ut och dömma det på ett öppet forum.

DUST 514 är fortfarande i stängd beta, och till skillnad från många andra beta testningar så utvecklas DUST 514 fortfarande en hel del.

Medlem

Håller tummarna för Dust 514! I december släpps en ny expansion med b la fyra nya destroyers som ska ha vissa features för planet bombning.

http://community.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&nbid=73509

Signade upp mig på en två veckors trail och håller nu på att träna upp mina skills så man är förberedd att flyga dom sköneheterna när det smäller i vinter

Medlem

Wow. Om det är hälften så bra och ser hälften så bra ut som trailern påstår blir detta en vinnare i vilket fall.

Testpilot

Konceptet är underbart bra att koppla ihop 2 helt olika genrer av spel.
Nackdelen är väl att det att de binder sig till 1 plattform , skeptiskt till hur bra det kommer gå på PS3 , min magkänsla säger att de kanske inte når ut till rätt målgrupp.

Pansarknekt

Jyvlar, måste säga att det är mycket snyggare nu än när dom började marknadsföra det. Nu inväntas bara att dom utannonserar det för PC också!


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av Uzza:
Skrivet av MaXMC:

Tyvärr är det rätt ointressant... jag har betan...

Skrivet av Lasrod:

Jag har spelat betan och nej tyvärr detta spel tycker jag inte är något vidare bra.

Bara så ni vet så är det fortfarande NDA på betan, och då är det ganska fel att gå ut och dömma det på ett öppet forum.

DUST 514 är fortfarande i stängd beta, och till skillnad från många andra beta testningar så utvecklas DUST 514 fortfarande en hel del.

Det är "öppet" för vem som helst som köper packet som finns på PSN-Store.

Men visst, det är fortfarande en beta och det är ju därför vi båda säger att vi hoppas att det blir bättre vid ett senare tillfälle.

Medlem

Det känns som allt annat än multiplatform kommer faila. Det behövs många mercs.

Jäklar, det var intressant tills det stod att det bara var till PS3:an.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

GRATIS BETA KEY FINNES HÄR!!!!!

[http://www.markeedragon.com/index.php?exp=&cat=18]

MUS + TAGENTBORD FUUUUNKAAAAR!!!!!

Medlem
Skrivet av gerrig:

Läser om Dust 514 men det ända jag tänker på är "Var tusan är World of Darkness???"...

CCP har ~60 pers som jobbar med WOD; fokus ligger på release av Dust nu, och seden på WOD därefter deras två andra oannonserade IP:n.

1
Skriv svar