Priset för en Bad Company 2-server

Medlem
Skrivet av freffa:

Runt ?60 för 3 månader är ju ingenting, sluta gnäll hela tiden! Förhoppningsvis kommer man även kunna hyra servrar i sverige senare också. Vem som helst borde fatta att det första de fixar inte är servrar så var glad att vi ens får dedikerade servrar att börja med!

Det är väl ändå runt 52euro/månad om man ska tro det som står på deras hemsida. Det var ju inte så billigt...520spänn/månad för 32 slottar inte alls billigt....:down:

Vrf är det bara i3d.net som är med de har ju dyra priser på servrar. Bättre med gameservers! Vår klan har kört med gameservers nu under ca: 1,5år inga problem och bra ping, vi har hostat server i amsterdam och danmark. 32 slottar 28,99 euro...de är då väl billigt!


signatur

b00m, you were killed by SNA* Swirre Nade Artillery.

mg
Medlem

Måtte det komma SVENSKA servrar.......

Medlem

Exempel:

Battlefield Gotland #02 CityMaps 24/7 RANKED
Public 32 Player
EU London 1000Mbit

= 54,90 Euro/month

Medlem

Verkar ganska dyrt, själv har jag länge hyrt en Core i7 server för 50?/månad...

Och hur ser det ut med frågorna som skickades till DICE?

Medlem

Zhrooms. jag hade gärna lagt en slant åt gotland servrarna. dom är jädrans roliga!

Medlem

svenska utvecklare men glömt svenska spelare?

dom kunde väl åtminstone haft nå server i sthlm.

Om utvecklare å allt kring det har att göra är duktiga på nu för tiden, är det att göra spelare besvikna.

Detta tåls att sägas igen: Det var bättre förr!

Medlem
Skrivet av yooz1e:

svenska utvecklare men glömt svenska spelare?

dom kunde väl åtminstone haft nå server i sthlm.

Om utvecklare å allt kring det har att göra är duktiga på nu för tiden, är det att göra spelare besvikna.

Detta tåls att sägas igen: Det var bättre förr!

Det var likadant med BF2142, fanns inga svenska serveruthyrare från början, sedan kom telia igång.det handlade helt om rättighet att ha eller icke ha.
Och,ja visst, är det sorgligt att inga svenska företag ÄN så länge får ha.men av trenden för oss som varit med vet att det kommer komma det med.
Så nej, det var inte bättre förr.

Medlem
Skrivet av Dreamtale:
Skrivet av mAniAk:
Skrivet av Dreamtale:
Skrivet av fAkkfAcE:

Fan va dåligt, tycker det är en självklarhet att du ska kunna köra en egen server. Då vet man ju att detta inte kommer bli stort inom klanspelande iaf.

De flesta (se: alla) större klaner har inte egna servrar utan hyr. Detta då de aldrig kan erbjuda samma service eller prestanda som företagen.

Vem som helst med 10-100Mbit icke ADSL kan ordna upp en server, då kommer den även ligga i Sverige och ha ganska mycket bättre ping.

Jag har spelat många fps genom åren i klaner och har aldrig behövt hyra en server.

Läs vad jag skrev, tack. Alla större klaner - som lirar någorlunda professionellt - använder sig av välkända hostingföretag. Detta då de kan bidra med en stabilitet och garanterad ping som är omatchad av en privatperson.

Att du hostar en egen public på din server och leker diktator på den är en annan femma, men här pratar vi ur en tävlingssynpunkt. Det kan självklart bli ett hårt slag mot mindre seriösa klaner, men de större lagen lär inte få några problem (Och ja, även jag har flera års erfarenhet av såväl FPS som klanspel).

Nu har jag visserligen inte spelat nåt av BF spelen online eller varit speciellt aktiv inom klanscenen de senaste åren. Men då jag spelade hade väldigt många en server de hostade själv, hemma. Även på relativt hög nivå.

Hur bra pingen är beror på avstånd och peering mellan isps. Detta kommer knappast vara bättre hos ett hostingföretag än nån som har en fiberlina hem med samma isp och likvärdig position i nätet.

Har man en isp som har dålig peering mot andra kommer de att få lida av högre ping, oavsett om det är hostingföretag eller en själv som har servern.

Medlem

"Självkostnadspris" host host

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av burkmopp:

Så strax under 20 spänn per person i 3 månader.

Det var väll inte så farligt? Knappast som att alla kommer sitta 24/7 heller så man kan nog räkna med inga problem på 60-70 personer, om nu alla skulle dela kostnaden. Då skulle det bli typ, 3 spänn månaden.

Cry some more?

Du kanske inte la märke till att det skrevs i Euro, alltså priset är 300-600 kr / månad

Och så delar du det på 32 pers. Jotack jag märkte det.

Medlem
Skrivet av mAniAk:
Skrivet av Dreamtale:
Skrivet av mAniAk:
Skrivet av Dreamtale:
Skrivet av fAkkfAcE:

Fan va dåligt, tycker det är en självklarhet att du ska kunna köra en egen server. Då vet man ju att detta inte kommer bli stort inom klanspelande iaf.

De flesta (se: alla) större klaner har inte egna servrar utan hyr. Detta då de aldrig kan erbjuda samma service eller prestanda som företagen.

Vem som helst med 10-100Mbit icke ADSL kan ordna upp en server, då kommer den även ligga i Sverige och ha ganska mycket bättre ping.

Jag har spelat många fps genom åren i klaner och har aldrig behövt hyra en server.

Läs vad jag skrev, tack. Alla större klaner - som lirar någorlunda professionellt - använder sig av välkända hostingföretag. Detta då de kan bidra med en stabilitet och garanterad ping som är omatchad av en privatperson.

Att du hostar en egen public på din server och leker diktator på den är en annan femma, men här pratar vi ur en tävlingssynpunkt. Det kan självklart bli ett hårt slag mot mindre seriösa klaner, men de större lagen lär inte få några problem (Och ja, även jag har flera års erfarenhet av såväl FPS som klanspel).

Nu har jag visserligen inte spelat nåt av BF spelen online eller varit speciellt aktiv inom klanscenen de senaste åren. Men då jag spelade hade väldigt många en server de hostade själv, hemma. Även på relativt hög nivå.

Hur bra pingen är beror på avstånd och peering mellan isps. Detta kommer knappast vara bättre hos ett hostingföretag än nån som har en fiberlina hem med samma isp och likvärdig position i nätet.

Har man en isp som har dålig peering mot andra kommer de att få lida av högre ping, oavsett om det är hostingföretag eller en själv som har servern.

Det handlar om mer saker så som stabilitet, dessutom fair-play vid tex clan matcher. Jag kan ju garanterad dig att ingen clan har lust o köra på bosses privata server då han får ping = ca 1-10.

De flesta har servrar i UK / NL i europa vilket också är de populäraste och mest jämna områdena som alla får bra ping på.

500kr månaden, folk snackar i nattmössan, och om i3d har sjuka priser kolla in multiplay.co.uk riktiga bra. (officiel EA partner)

Medlem

Alltså är det bara Trolls på FZ??
Läser inte folk tidigare inlägg, där folk förklarar hur de ligger till och hur det har varit tidigare och hur det kommer med all säkerhet kommer att vara i framtiden.

LÄS tidigare inlägg först innan ni kommer med era dumma kommentarer

Medlem

AndyZedd; Du verkar inte förstått.
Folk whinar för att man ska inte behöva betala för att få ha en server, jag som student och har en bärbar över kan sätta upp en tillfällig match server när jag å några polare skall lira, nu är detta omöjligt för nu måste någon av oss måste nu hyra en server.

Många klagar oxå för att mycket av dagens PC spel som lever kvar bygger på små communitys och dess moddar, detta är nu helt omöjligt.

Medlem

Jag jämför med CS, där Nisse och Bosse kan sätta upp egna servrar som de låter folk spela på. Rankade servrar och XP är inget jag bryr mig om, jag spelar för att ha kul, inte för att förlänga min e-penis med att ha "Brigade General Multi Killer 2000" som titel.
Mest synd tycker jag det är att inte kunna starta en egen server som man kan spela tillsammans med några kompisar på utan att behöva betala. Men visst, finns det tillräckligt många bra svenska servrar så är jag nöjd. Jag vill inte spela med en massa jobbiga tyskar, fransmän osv. som inte kan engelska.

Medlem
Skrivet av B0urne:

AndyZedd; Du verkar inte förstått.
Folk whinar för att man ska inte behöva betala för att få ha en server, jag som student och har en bärbar över kan sätta upp en tillfällig match server när jag å några polare skall lira, nu är detta omöjligt för nu måste någon av oss måste nu hyra en server.

Många klagar oxå för att mycket av dagens PC spel som lever kvar bygger på små communitys och dess moddar, detta är nu helt omöjligt.

Eller..... Eller..... så kan ni bara joina en server... Det är ju en idé. Men tänker man inte med huvudet så blir det väl ett annat tankesätt.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Det har aldrig funnits en server i BF spelen som vilken publichero som helst kan spela på som varit gratis för hosten. Inte RANKAD. Oavsett vad ni tror er veta.

Där har du faktiskt fel! Klanen jag representerar drev en BF2-server under ett halvår som var rankad. Från början var det en vanlig orankad public server vilken jag hyrde, för en symbolisk summa, av en kompis som hade sin egen server på SONG. Jag var själv i kontakt med Christian Ponziani, dåvarande produktansvarig för BF2 på EA i Sverige för att få den rankad och vare sig vi eller hosten, i detta fallet min kompis, behövde inte betala ett dyft extra för att få den så.

Inaktiv
Skrivet av Fjollboll:

Jag jämför med CS, där Nisse och Bosse kan sätta upp egna servrar som de låter folk spela på. Rankade servrar och XP är inget jag bryr mig om, jag spelar för att ha kul, inte för att förlänga min e-penis med att ha "Brigade General Multi Killer 2000" som titel.
Mest synd tycker jag det är att inte kunna starta en egen server som man kan spela tillsammans med några kompisar på utan att behöva betala. Men visst, finns det tillräckligt många bra svenska servrar så är jag nöjd. Jag vill inte spela med en massa jobbiga tyskar, fransmän osv. som inte kan engelska.

Välkommen till Battlefield, i inget av dom tidigare har man bara kunnat göra en server på 4 pers och kunna spela själva spelet. Förutom att springa runt och leka.

Finns ju dock 4vs4 i BC2, och 4vs4vs4vs4.

Så om ni är en klan på 4 pers så blir det inte så dyrt att hyra en server för 16 pers per person. I flesta fall så har servarna man hyr ifrån bättre servrar än dom köparen hade kunnat göra. Fast inte i alla fall.

Medlem
Skrivet av Lerner:
Skrivet av B0urne:

AndyZedd; Du verkar inte förstått.
Folk whinar för att man ska inte behöva betala för att få ha en server, jag som student och har en bärbar över kan sätta upp en tillfällig match server när jag å några polare skall lira, nu är detta omöjligt för nu måste någon av oss måste nu hyra en server.

Många klagar oxå för att mycket av dagens PC spel som lever kvar bygger på små communitys och dess moddar, detta är nu helt omöjligt.

Eller..... Eller..... så kan ni bara joina en server... Det är ju en idé. Men tänker man inte med huvudet så blir det väl ett annat tankesätt.

Ursäkta!? Eller så kan spela MW2 så slipper vi ha dig och alla andra tomtar.

Medlem
Skrivet av B0urne:
Skrivet av Lerner:
Skrivet av B0urne:

AndyZedd; Du verkar inte förstått.
Folk whinar för att man ska inte behöva betala för att få ha en server, jag som student och har en bärbar över kan sätta upp en tillfällig match server när jag å några polare skall lira, nu är detta omöjligt för nu måste någon av oss måste nu hyra en server.

Många klagar oxå för att mycket av dagens PC spel som lever kvar bygger på små communitys och dess moddar, detta är nu helt omöjligt.

Eller..... Eller..... så kan ni bara joina en server... Det är ju en idé. Men tänker man inte med huvudet så blir det väl ett annat tankesätt.

Ursäkta!? Eller så kan spela MW2 så slipper vi ha dig och alla andra tomtar.

Ja, spela MW2 istället du.

Medlem

Själv klar ska det kost pengar att hyra en server och man kan tycka att det är ett bra pris!
Men fattar inte hur folk på fullaste allvar kan försvara att det inte släppas några serverfiler för Battlefield: Bad Company 2 till pc.

Ja ni kan argumentera för att vissa spelare så kommer de kanske inte göra så stor skillnad. Men ingen vinner ju något på mindre valfrihet och mindre kontroll annat en DICE/EA.
Fanns ju inget som hindrade folk från att hyra servar i BF2 om man tyckte det var en bättre lösning. Är de så att DICE säger att de vill förbättra spelet genom detta? Är det mindre mindre fusk, stabilare servar och bättre server admin ni stror ni kommer få?
Så hade DICE/EA istället kunnat lösa det genom att exempelvis lyft fram sina egna servar bättre i serverbrowsern eller liknande för att göra de mer synbara och lättillgängliga. Nä kontroll och pengar handlar det om!
Att ta bort möjligheten för folk att host en egen server tjänar vi inget på utan bara DICE/EA. De säger självkostnadpris! Men priserna är inte billigare en var det brukar kosta att hyra en vanlig game server och jag antar att någon tjänar lite pengar där.
Nästa spel kanske vi blir tvungna att betala en månadsavgift på klienten för att spela online på deras servar då det inte finns några andra val kvar.

Ska man behöva hyra en server månadsvis bara för man kanske vill ha en egen server en helg lite då och då för köra privat med några polare eller testa lite hemma gjorda banor? Skulle inte tro att så många kommer känna för att göra det. Kommer det i huvudtaget släppas en mapeditor och modverktyg Battlefield: Bad Company 2?

Medlem
Skrivet av realin:

Välkommen till Battlefield, i inget av dom tidigare har man bara kunnat göra en server på 4 pers och kunna spela själva spelet. Förutom att springa runt och leka.

Finns ju dock 4vs4 i BC2, och 4vs4vs4vs4.

Så om ni är en klan på 4 pers så blir det inte så dyrt att hyra en server för 16 pers per person. I flesta fall så har servarna man hyr ifrån bättre servrar än dom köparen hade kunnat göra. Fast inte i alla fall.

Fast nu har ju jag fler än 4 kompisar. Ja jag har spelat BF förut.
Men det är sant, banorna kanske är för stora för att inte spela public/klanmatch.

Betan kommer om några timmar iaf, det ser jag fram emot!

Medlem

rage är över, raderat.

Inaktiv

Men det var ju inget farligt pris! snäll alla whiners ingen har tvingat er att köpa

dmn
Medlem
Skrivet av PsyX:

Hah,

Svenskt företag som har blivit knullat i röven av EA.
DICE var alltid lite si så men detta är sjukt.
Inte bara att det inte kommer finnas nu 10-30 ping servers, det kommer inte finnas SVENSKA FUCKING servers alls.

Det kommer finnas norska servrar så varför skulle det inte finnas svenska? Sluta gnäll. Det är ett nytt battlefield-spel till pc. jag gråter nästan av glädje.

Medlem
Skrivet av Woodlander:
Skrivet av AndyZedd:

Det har aldrig funnits en server i BF spelen som vilken publichero som helst kan spela på som varit gratis för hosten. Inte RANKAD. Oavsett vad ni tror er veta.

Där har du faktiskt fel! Klanen jag representerar drev en BF2-server under ett halvår som var rankad. Från början var det en vanlig orankad public server vilken jag hyrde, för en symbolisk summa, av en kompis som hade sin egen server på SONG. Jag var själv i kontakt med Christian Ponziani, dåvarande produktansvarig för BF2 på EA i Sverige för att få den rankad och vare sig vi eller hosten, i detta fallet min kompis, behövde inte betala ett dyft extra för att få den så.

Ja då hade han tur. För BF2 rankade servrar ligger i den prisklassen som nämnts i nyheten.
http://www.gameservers.com/game_servers/ här är priset idag nästan 1 euro per slot.Finns dock andra, men jag visar ett exempel.

Medlem

Det finns ingen annan än ni själva som kan sätta tonen mot bolagen genom att undvika köp.

Då först förstår dem allvaret och kanske ändrar sin syn mot spelare och klaner.

Jag har gått uteslutande mot konsoll, men jag skippar allt vad Live and shit heter, det blir uteslutande konsoll mot konsoll i så fall.

500 kr för ett spel borde täcka kostnaderna för utveckling, DLC och serverkostnader, annars tycker jag att div spelbolag borde klappa igen, för hur mkt mer pengar vill ni egentligen ha?

Kanske borde ta betalt för era sunkigt kodade patchar oxå?, ju sämre uppdateringar desto mer tjänar ni, det är väl en bra företagside?

Eller så tar ni betalt per tillfälle man spelar, 10kr per inloggning, sen integrerar man ett captchasystem så att var 5,10 som loggar in är tvungna att göra detta minst 5ggr, men då skyller man bara på dålig uppkoppling så går man fri.

Sen vad gäller EU, så kan ni beskylla folk för falskspel, och stänga av deras konton, alltså är man tvungen att skaffa ett nytt eller flera, och vad EU beträffar så finns det inte en snubbe som drar er inför rätta, sådant sker bara i USA.


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av Woodlander:
Skrivet av AndyZedd:

Det har aldrig funnits en server i BF spelen som vilken publichero som helst kan spela på som varit gratis för hosten. Inte RANKAD. Oavsett vad ni tror er veta.

Där har du faktiskt fel! Klanen jag representerar drev en BF2-server under ett halvår som var rankad. Från början var det en vanlig orankad public server vilken jag hyrde, för en symbolisk summa, av en kompis som hade sin egen server på SONG. Jag var själv i kontakt med Christian Ponziani, dåvarande produktansvarig för BF2 på EA i Sverige för att få den rankad och vare sig vi eller hosten, i detta fallet min kompis, behövde inte betala ett dyft extra för att få den så.

Ja då hade han tur. För BF2 rankade servrar ligger i den prisklassen som nämnts i nyheten.
http://www.gameservers.com/game_servers/ här är priset idag nästan 1 euro per slot.Finns dock andra, men jag visar ett exempel.

Jo, precis som du säger låg priserna ungefär där då också då vi drev vår server men det var som sagt om du hyrde servern via ngt game server-hosting-bolag. I vårt fall tror jag inte det handlade om tur utan att vi gick direkt via EA Sverige för att komma med i deras rankade serverprogram. Minns jag inte helt fel så var det flera svenska klaner som gjorde detsamma, bl a SemperFi, som var dom som ordnade kontakten med EA till oss.

Medlem

30 kr för en månad... Fyy fan vad billigt! sluta gnäll folk! en bra cs server kostar nu 160, för ett så gammalt spel, detta kommer bli awesome!

Medlem
Skriv svar