Teknikdemonstration från Project Eternity

Medlem

Såg fräscht ut!
Är dock inget spel för mig, för att jag har aldrig gillat denna typen av spel.

Men får hoppas att det blir som ni önskar er, och att ni får en rolig upplevelse med detta när de släpps


signatur
Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av k3m:

Jag hade förväntat mig mer :/ Hoppas grafiken blir bättre i slutprodukten. Ser ändå fram emot Project Eternity nåt så enormt.

..... Får jag fråga hur du förväntar dig att "grafiken" ska bli bättre i slutprodukten?

I hans värld är grafiken en första prioritering inom spel sedan är han kräsen som fan på spel. Av vad jag märkt ä så länge när man sett han kommentera på artiklar tidigare.
Själv tycker jag allt såg underbart vackert ut, kommer hålla koll på detta nu framöver just för jag blev riktigt intresserad av det

Och hääääär kommer Zlither och säger vad en är igen. Fan vad du vet mycket om alla?

för jag nämner en sak då tolkar du att jag vet allt om alla? Sedan sa jag av vad jag märkt när jag sett dig skriva inom andra artiklar. Sluta förstora upp allt

k3m
Medlem
Skrivet av SToFo:
Skrivet av k3m:

Jag hade förväntat mig mer :/ Hoppas grafiken blir bättre i slutprodukten. Ser ändå fram emot Project Eternity nåt så enormt.

Öh... Det ser ju fantastiskt ut. Vad HADE du förväntat dig egentligen?

Jag vet inte riktigt. Grafiken imponerade bara inte. Men det är inte hela världen, grafik är inte den viktigaste komponenten i ett spel, imo!

Medlem
Skrivet av Brain:

Helvete vad vackert. Hur fan lyckas de med dynamiskt ljus som ser såpass realistiskt ut på en 2D-platta? Sjukt!

Även om det är ett 2D spel så är det gjort i 3D från början, så dom har renderat ut scenen till en 2D bild från ett 3D program och så har dom även renderat ut lite annan info också, t.ex. scenens djup på varje pixel, glansighet på varje pixel osv, och sen kan dom i spelet konstruera en 3D scen för deras ljusberäkningar.
Om du kollar i slutet (runt 8:30) på den här videon så ser du ungefär hur den datan ser ut:
https://www.youtube.com/watch?v=-Q6ISVaM5Ww

Det betyder att dom kan få ut all möjlig info för olika effekter, t.ex. vattnet som dom kan höja och sänka kan dom göra genom att dom vet avståndet från kameran på varje pixel, vilket gör att dom vet hur högt upp varje pixel ligger och så ritar dom bara vatten på alla pixlar som ligger tillräckligt långt ner

Medlem
Skrivet av Myran:
Skrivet av Brain:

Helvete vad vackert. Hur fan lyckas de med dynamiskt ljus som ser såpass realistiskt ut på en 2D-platta? Sjukt!

Även om det är ett 2D spel så är det gjort i 3D från början, så dom har renderat ut scenen till en 2D bild från ett 3D program och så har dom även renderat ut lite annan info också, t.ex. scenens djup på varje pixel, glansighet på varje pixel osv, och sen kan dom i spelet konstruera en 3D scen för deras ljusberäkningar.
Om du kollar i slutet (runt 8:30) på den här videon så ser du ungefär hur den datan ser ut:
https://www.youtube.com/watch?v=-Q6ISVaM5Ww

Det betyder att dom kan få ut all möjlig info för olika effekter, t.ex. vattnet som dom kan höja och sänka kan dom göra genom att dom vet avståndet från kameran på varje pixel, vilket gör att dom vet hur högt upp varje pixel ligger och så ritar dom bara vatten på alla pixlar som ligger tillräckligt långt ner

Låter logiskt. Måste läsa på mer om det här! Definitivt något man skulle kunna experimentera med i kommande spelprojekt.


signatur

Have a good time!

12
Skriv svar