Gran Turismo 6 är på väg – snabbare än du tror!

Robot
Gran Turismo 6 är på väg – snabbare än du tror!

Det hett efterlängtade bilspelet sladdar in på halt vägunderlag lagom till julhandeln.

#nyhetstips, #gran-turismo-psp, #gran-turismo-6, #gran-turismo-5


Medlem
Gran Turismo 6 är på väg – snabbare än du tror!

Hmm, borde det inte komma till ps4an istället?

Skribent
Skrivet av Naida:

Hmm, borde det inte komma till ps4an istället?

Kanske gör det? Men antagligen har det varit under utveckling rätt länge och ja... Eller något sådant.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Hoppas de har fixat de löjliga många laddnings momenten 5an har. Köpte g27 och GT5 och skulle köra som fan tänkte jag, men efter att spelat 10min och väntat 50min på laddningar så sa jag "f''' it" och slog på RC Pro AM på NES. En annan grej jag vill se är mer förstörelse på bilarna. Jag vet att det inte ska vara Derstruction Derby, men det finns ju ingen rädsla att dra in i andra bilar eller väggen, bara att förlorar fart a la 1995. Vill se mer av detta, så jag håller tummarna att de inte klantar sig med "ummm framskjutet 3år till lol"

Medlem

Nae efter project cars finns det inget annat som lockar.

Medlem

Hoppas att samtliga bilar denna gång har en fungerande cockpit view. I GT5 saknade de billigare bilmodellerna interiör, vilket fick mig att sälja spelet ganska omgående då jag inte har något egentligt intresse av att köra runt i bilar för över miljonen eller i tredje person.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Hoppas de har fixat de löjliga många laddnings momenten 5an har. Köpte g27 och GT5 och skulle köra som fan tänkte jag, men efter att spelat 10min och väntat 50min på laddningar så sa jag "f''' it" och slog på RC Pro AM på NES. En annan grej jag vill se är mer förstörelse på bilarna. Jag vet att det inte ska vara Derstruction Derby, men det finns ju ingen rädsla att dra in i andra bilar eller väggen, bara att förlorar fart a la 1995. Vill se mer av detta, så jag håller tummarna att de inte klantar sig med "ummm framskjutet 3år till lol"

Om jag inte missminner mig helt är det så att när dom skriver kontraktet med vissa biltillverkare så får dom helt enkelt lova att bilarna inte ska kunna få skador av förståliga skäl, så det är nog tyvär inget dom kan göra nått åt, förutom att inte använda dessa bil märken.

Medlem

Hoppas ALLA bilar får en riktig interiör och inte de svarta skuggorna som standardbilarna hade i gt5.


signatur

Så kan man ju också göra, men det är inte rätt.

Medlem
Skrivet av Petrik:
Skrivet av Pholiage:

Hoppas de har fixat de löjliga många laddnings momenten 5an har. Köpte g27 och GT5 och skulle köra som fan tänkte jag, men efter att spelat 10min och väntat 50min på laddningar så sa jag "f''' it" och slog på RC Pro AM på NES. En annan grej jag vill se är mer förstörelse på bilarna. Jag vet att det inte ska vara Derstruction Derby, men det finns ju ingen rädsla att dra in i andra bilar eller väggen, bara att förlorar fart a la 1995. Vill se mer av detta, så jag håller tummarna att de inte klantar sig med "ummm framskjutet 3år till lol"

Om jag inte missminner mig helt är det så att när dom skriver kontraktet med vissa biltillverkare så får dom helt enkelt lova att bilarna inte ska kunna få skador av förståliga skäl, så det är nog tyvär inget dom kan göra nått åt, förutom att inte använda dessa bil märken.

I Need for Speed Shift 2 så är dom flesta bilmärkena med och där kan man förstöra bilarna hejvilt..


signatur
Medlem
Skrivet av Petrik:
Skrivet av Pholiage:

Hoppas de har fixat de löjliga många laddnings momenten 5an har. Köpte g27 och GT5 och skulle köra som fan tänkte jag, men efter att spelat 10min och väntat 50min på laddningar så sa jag "f''' it" och slog på RC Pro AM på NES. En annan grej jag vill se är mer förstörelse på bilarna. Jag vet att det inte ska vara Derstruction Derby, men det finns ju ingen rädsla att dra in i andra bilar eller väggen, bara att förlorar fart a la 1995. Vill se mer av detta, så jag håller tummarna att de inte klantar sig med "ummm framskjutet 3år till lol"

Om jag inte missminner mig helt är det så att när dom skriver kontraktet med vissa biltillverkare så får dom helt enkelt lova att bilarna inte ska kunna få skador av förståliga skäl, så det är nog tyvär inget dom kan göra nått åt, förutom att inte använda dessa bil märken.

Njaa, Forza har ju samma bilar och mer förstörelse (nej inget fanboy bs, bara faktum) så jag tror det är bara polys val att inte ha med det. Kanske har med deras fysikmotor som kanske inte kan leverera det så bra så de valt att utesluta det istället. Det är ju lite resurs tagande när man har skademodeller med. Men om det skulle nu vara så att de inte får ha skademodeller på bilmärkena så har jag svårt att se varför NFS har och diverse andra. Kanske Sony inte ville punga ut med license cash.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Nae efter project cars finns det inget annat som lockar.

Förstår ärligt talat inte vad som är lockande med Project C.A.R.S utöver grafiken, kanske har jag fått en söndags build (eller ett par) men jag har svårt att ta mig runt vilken bana som helst om jag pushar lite utan att känna att något är väldigt, väldigt fel med fysiken, kan vara en bugg i motorn eller nåt men den har varit med väldigt länge i så fall, har haft access sen man kunde få på hemsidan i stort sett.

Då har jag visserligen bara kört med ratt, men kan jag inte köra med ratt så vill jag inte ha spelet ändå trots att jag betalat för access redan.

Sen ang GT6, högst tveksamt att jag skaffar det även om jag haft en GT streak sedan det första kom ut, mindblowing shit at the time, idag känns spelen snarare som mediokra skuggor av sitt forna jag även om det rent tekniskt inte är sant.

ZF
Medlem

"fortsätta utvecklas under 15 år" låter ju som de skulle överge versionsuppgraderingar och köra en rullande (mohaha) uppgradering av spelet, som vissa operativsystem typ.

Skrivet av Pholiage:

Njaa, Forza har ju samma bilar och mer förstörelse (nej inget fanboy bs, bara faktum) så jag tror det är bara polys val att inte ha med det. Kanske har med deras fysikmotor som kanske inte kan leverera det så bra så de valt att utesluta det istället. Det är ju lite resurs tagande när man har skademodeller med. Men om det skulle nu vara så att de inte får ha skademodeller på bilmärkena så har jag svårt att se varför NFS har och diverse andra. Kanske Sony inte ville punga ut med license cash.

https://www.youtube.com/embed/29e7KNUch54

tror inte nån tillverkare (inte ens SAAB mot slutet..) kan mutas nog att inkludera nått de anser reflekterar dem negativt.

nu har jag inte spelat Forza nog för att avgöra detta, men hur realistisk är skadhanteringen egentligen? en tillverkare vill tex kanske inte att en bil som kör in i enstolpe verkar bli totalskrot (en ny fin Volvo tex) medan en annan gammal rish.. öh, klassiker verkar närmast oförstörbar.

Medlem

Jag köpte ratt och stol och gick helhjärtat in för GT5.
Och jag kan inte påstå att jag inte fått ut en hel del nöje av det, men i stora drag är jag endå grymt besviken. Lessnade efter några månader och suget kom aldrig tillbaks.

För att vara ett spel som går långa vägar att vara realistiskt så är det tragiskt att "karriärläget" består av mestadels 3-5 varvs tävlingar utan kvalificering.
Mer som nån sorts utmaningar istället för riktig motorsport.
Hade GT5 erbjudigt ett singleplayerläge med serier/säsonger inspirerat av t.ex. F1-spelen så hade jag troligast fortfarande spelat det.

Och nu GT6 som jag undrar om det kommer vara annat än ett smått uppdaterat GT5? Misstänker att det blir exakt samma upplägg som 5an men med lite bättre grafik (som redan är bra nog) och samma fysik (som är fullgod).
Fler bilar är knappast nödvändigt, men skadar väl inte heller.

Nåväl, får se framöver om det måste bli en ny ratt/stol samtidigt som PS4an.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Måste också påpeka vilket vansinnigt fiasko deras implementering av WRC och Nascar i GT5 var...
Förrutom namnen och designen var det INGET som var WRC eller NASCAR över spelet...De kunde inte ens få till rätt hastigheter på Nascarbilarna....

Och jag har aldrig sett ett så värdelöst WRCspel som WRC delen av GT5

Nä, jag har inga förväntningar på 6an. Jag hoppas jag har fel, vore överraskande och roligt med ett nytt riktigt bra bilspel.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Till PS3......? Nej tack.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Naida:

Hmm, borde det inte komma till ps4an istället?

Kanske gör det? Men antagligen har det varit under utveckling rätt länge och ja... Eller något sådant.

Tyvär inte.. om man nu ska tro på detta.
http://blog.us.playstation.com/2013/05/15/gran-turismo-6-unve...

Medlem

Skrota köp/sälj modellen de kört med i alla år, helt idiotiskt upplagd. Köpa en bil för 7 milj för att köra ett par race, sedan när man ska sälja den får man 100,000... inte logiskt och redan där tröttna jag på 5an. Fixa bättre flyt i menyer etc sjukt segt! Samt ordentlig inredning i alla bilar

Sedan hela Cup racing modellen bör göras om till ordenliga säonger som spelar själv kan ställa in, likt F1 2012

Medlem

Problemet med GT5 och en bra ratt är att efter det så duger inget annat spel riktigt vad gäller körfysiken. Med GT6 behöver de dock lära sig att slappna av lite och ha lite mer glimten i ögat imo.

Medlem
Skrivet av Frux:

Problemet med GT5 och en bra ratt är att efter det så duger inget annat spel riktigt vad gäller körfysiken. Med GT6 behöver de dock lära sig att slappna av lite och ha lite mer glimten i ögat imo.

Finns gott om spel till PC med bättre körfysik, iRacing och rFactor to mention a few.

ZF
Medlem
Skrivet av RaymonD:

Skrota köp/sälj modellen de kört med i alla år, helt idiotiskt upplagd. Köpa en bil för 7 milj för att köra ett par race, sedan när man ska sälja den får man 100,000... inte logiskt och redan där tröttna jag på 5an.

med en realistisk skademodell skulle det ju iof oftast vara helt logiskt..

men annars, ja värdet halveras när du trycker i nyckeln heter det i verkligheten, och där stämmer det rätt bra. så det kunde justeras till den nivån iaf kanske.

Medlem

Tycker GT5 och GT6 ser snyggt ut, men Forza verkar vara mycket mer anpassat för den västerländska marknaden. Det är för mycket japanska bilar i GT5 imo och sen är det tråkigt att man inte kan göra om lacken som man kan i Forza...

Medlem

En anledning för GT6 som nära release för ps4 är nog att de vill lägga fokus på Driveclub som är en release titel till ps4.

Att de redan nu jobbar på GT7 till just PS4 måste man ju anta, har säkert gjort så i 1 år minst.

Tror även de chansar lite med GT6, lägger in funktioner som kanske inte är så standard och går lite utanför lådan för att se hur de mottas inför GT7

Medlem

Har dem med en Volvo värd namnet så köper jag en PS bara för att kunna spela detta.

ZF
Medlem

ser hellre några Saabar dock, men visst.

Medlem

"GT: swedish edition" hade antagligen lockat massorna i än större utsträckning.
SAAB och Volvo i granskogar med älgar och mosstroll som ända sällskap - låter inte det lockande?

Medlem
Skrivet av Naida:

Hmm, borde det inte komma till ps4an istället?

Nej, verkligen inte. Skulle dom släppt GTA V till PS4:an istället för PS3? Hur stor tror du förlusten skulle vara om dom valde det? Tänk.

Skrivet av Rurounin:

Finns gott om spel till PC med bättre körfysik, iRacing och rFactor to mention a fel

Lycka till med att ratta (pun intended) en Radical SR8 i iRacing med en handkontroll. Hade ISI baserade spel (eller iRacing för den delen) designats med åtanken att 8/10 av alla som spelar spelet skulle använda handkontroll så kan jag lova att "folket" som satt utan ratt hade spammat sönder deras forum om hur svårt simmen i fråga är. Undantaget är, eventuellt LFS.

Skrivet av RaymonD:

Skrota köp/sälj modellen de kört med i alla år, helt idiotiskt upplagd. Köpa en bil för 7 milj för att köra ett par race, sedan när man ska sälja den får man 100,000... inte logiskt

Ptjja, har tänkt så själv fler än en gång men att du veckor/månader senare kan titta tillbaka på rishögen du körde, se hur lite du kört den och eventuellt trimma upp den för att eventuellt kunna göra den till en bil som du faktiskt kan tycka är skoj.. Eller så kanske slit och släng-modellen passar dig bättre men i sådana fall är du utan tvekan en minoritet i det avseendet.

Jag har kört lite över 2000km i min första köpta bil I GT5; Supra 3.0GT TurboA (från slutet av 80-talet, minnet gör sitt till) .

Oooooch jag förutspår att standard vs premium modeller kommer bli ett minne blott snart. Eller rättare sagt så kommer vi nog inte behöva oroa oss över att se svarta linjer på skärmen som ska föreställa inredningen av bilar.

Det finns betydligt bättre möjligheter att luska fram information om spelen i fråga än stora spelsiter.

Vissa bilar i GT5 FÅR inte skadas mer än vad som görs I GT5. Ska dom separera bilarna ungefär såhär "om du kraschar bil X så blir det game over och du måste avsluta race:t/loppet?

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Edd1e:
Skrivet av showerguy:

Gran Turismo..då lär vi få vänta till 2017-2018 om vi har tur.

Skulle bli förvånad om det inte fanns ett Gran Turismo 6 i handeln inom tio månader.

Skulle inte bli förvånad om showerguy hade rätt

Sååå... Hah.

Medlem

Om dom ändå kunde ha realistiskt billjud samt har man 800hk ska de kännas som de med.


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

CX
Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Petrik:
Skrivet av Pholiage:

Hoppas de har fixat de löjliga många laddnings momenten 5an har. Köpte g27 och GT5 och skulle köra som fan tänkte jag, men efter att spelat 10min och väntat 50min på laddningar så sa jag "f''' it" och slog på RC Pro AM på NES. En annan grej jag vill se är mer förstörelse på bilarna. Jag vet att det inte ska vara Derstruction Derby, men det finns ju ingen rädsla att dra in i andra bilar eller väggen, bara att förlorar fart a la 1995. Vill se mer av detta, så jag håller tummarna att de inte klantar sig med "ummm framskjutet 3år till lol"

Om jag inte missminner mig helt är det så att när dom skriver kontraktet med vissa biltillverkare så får dom helt enkelt lova att bilarna inte ska kunna få skador av förståliga skäl, så det är nog tyvär inget dom kan göra nått åt, förutom att inte använda dessa bil märken.

Njaa, Forza har ju samma bilar och mer förstörelse (nej inget fanboy bs, bara faktum) så jag tror det är bara polys val att inte ha med det. Kanske har med deras fysikmotor som kanske inte kan leverera det så bra så de valt att utesluta det istället. Det är ju lite resurs tagande när man har skademodeller med. Men om det skulle nu vara så att de inte får ha skademodeller på bilmärkena så har jag svårt att se varför NFS har och diverse andra. Kanske Sony inte ville punga ut med license cash.

(youtube)

GT5 har skador, dock så måste man i karriärsläget komma upp till en viss level innan det slås på.
http://img9.imageshack.us/img9/7595/tokyor246damagecivicevo.j...

Läste en intervju med en bilspelsutveklare som förklarade att biltillverkarna lät dem skada bilarna men att "förarmiljön" absolut inte fick påverkas.
Därför ser du motorhuvar, sidospeglar, vingar och däck flyga iväg i spel med riktiga märken men inte något som liknar bilden nedan.
http://www.gamefront.com/wp-content/uploads/2008/04/car-crash... <--- (påverkad förarmiljö)

Samma utveklare (kommer inte ihåg vilken studio) sa att de blev chockade när de såg att dörrarna kunde flyga av i GT5:s rallybilar.
(De kom nog undan med det för att "roll cagen" (rullbur?) var intakt som bevis på att förarmiljön inte var påverkad.

Ledsen för "rantet" men jag tycker det är intressant.

Inaktiv
Skrivet av Edd1e:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Edd1e:
Skrivet av showerguy:

Gran Turismo..då lär vi få vänta till 2017-2018 om vi har tur.

Skulle bli förvånad om det inte fanns ett Gran Turismo 6 i handeln inom tio månader.

Skulle inte bli förvånad om showerguy hade rätt

Sååå... Hah.

Nu är det bara och vänta och se..

12
Skriv svar