Watch Dogs körs i 30 fps på Playstation 4 och Xbox One

Medlem

Men ffffffffffffffffffffffffffffffff


signatur

Nä men, annars då?

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Fullt så funkar det inte. Reponstid och fps hör inte alltid ihop.
Du kan ha låg reponstid och hög fps och du kan även ha hög input delay samtidigt med hög fps.
Tex. en Benq 120hz skärm med 6ms input delay så ser du som spelare animationen senare på benq skärmen än du gör på en Dell 60hz skärm med 0.6ms input delay.
Även om animationen på Benq skärmen känns snabbare för att den animeras smidigare även om den ligger ca 5.4ms efter.

Nej nej absolut inte, men kör du 30 fps eller 60 fps på samma skärm så kommer du att känna skillnad på input delay.

Medlem

Glad att jag avbokade mitt PS4, satsar på nya komponenter till PC'n instället, samt det nya Steam-godiset som kommer!

Medlem

Krävs det 60 fps i alla spel? Jag är väl kanske inte jätteinsatt på det men om en animation är på säg.. 30 frames, så borde den väl ändå inte se sämre ut i 30 fps än 60 fps?


signatur
Medlem
Skrivet av fonsor:

Är det så illa med 30 fps? förstår att det är sämre än 60, men vad är det som gör att det automatiskt blir värdelöst?

frågar alltså för att jag inte vet.

Flytet blir helt annorlunda när man spelar, bilden hackar fram mer.

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Glad att jag avbokade mitt PS4, satsar på nya komponenter till PC'n instället, samt det nya Steam-godiset som kommer!

Funderar på att göra samma, hoppa konsollen menar jag. Förra gången köpte jag inte konsoll, det ångrade jag djupt för de var fan skitbra!
Så tänkte inte göra om missen, men det finns fler indikationer än denna artikeln (i form av andra artiklar på fz) som säger att konsoll kommer vara skräp ju...

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Ztreek:

Känns som att PS4 och Xbox One kommer att floppa, xbox360 och PS3 orkade i alla fall 60fps 720p i 2-3 år.. men 30 fps redan på release? snälla någon.. om 5 år kommer de säkert ha hackat ner FPSen till 25 eller 20 "hurrdurr still playable"

Men å andra sidan så är det precis vid releasen, kommer ta ett tag innan Sony och Microsoft har optimerat lådorna helt, samt utvecklarna vet vafan de håller på med..

Jag tycker att man alltid ska prioritera 60 fps innan någon som helst grafik.
Jag kör hellre ett spel som Quake Live.. där grafiken är det sista de tänkt på.

Känns som det har mer med spelutvecklarna att göra än konsollen. Det borde vara självklart att PS4 klarar 60 fps.

mja, man kan ju lägga all tyngd på utvecklarna men det handlar nog mest om bossarna som vill få ut sina produkter och in med cash vilket implicerar deadlines för utvecklarna, som i sin tur beror på otåliga konsumenter som vill ha spel direkt, vilket inte är märkligt det heller. Cirkeln sluten anser jag.

Å andra sidan är det inga noobs i programmering som når framgång i spelmarknaden, jag som programmerat lite högnivåspråk kan undra vad det är som är så svårt då alla proggspråk är ganska lika varandra, fast misstänker samtidigt att detta är djupare förankrat till hårdvaran, "maskinspråk", som jag inte vet någonting om egentligen.

Inaktiv

Next gen alltså, börjar bra det här, more like last gen amirighte?

Lite märkligt ändå, de första releasespelen på denna "nya" och "suveräna" hårdvara kan alltså inte trycka ut sig mer i ett spel som Watchdogs? Ska vi bara ta en titt på de gameplayfilmer som vi sett än så länge, är det ju inte snyggare än exempelvis GTA V, och det rullar väl i dryga 30fps på dagens konsoler? Kan vi inte då förvänta oss mer av nästa generation redan från början?

720p och 30 fps på en ny konsol..nja..är det något som inte stämmer riktigt? Rushar man releaserna, eller missupfattar jag alltihopa?

För mycket snack om allt man inte kan göra, speciellt med the One, hur ska det här gå egentligen?

Medlem

30 fps - ingen är förvånad.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Next Gen, it's gonna be amazing guys.. oh wait.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Zarree:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av fonsor:
Skrivet av Ztreek:

Dubbelt så hög responstid via input.
Där har du det värdelösa

Sen att spelet inte flyter får mig irriterad.

tack för det uttömmande svaret känns lite som att säga att 10 mpixlar automatiskt är bättre än 5 för mej... men med 30 fps flyter det inte bra alltså.
men kan för lite om det, får läsa på nån annanstans!

Om du trycker på knappen A på ditt xbox så vill du att din gubbe ska hoppa direkt, men det tar tid för kontrollen att skicka signaler till ditt xbox, som sedan visar upp att du hoppar på skärmen.

Vid högre frames så kommer du hoppa fortare, för xboxet väntar tills nästa frame innan hoppet börjar..

Högre fps = bättre responstid mellan kontroll och det som visas på skärmen, hänger du med nu?

http://gamingbolt.com/why-60-fps-is-a-must-for-the-ps4-a-comp...

Här har du ett bra exempel.. på varför folk blir irriterade på 30 fps.

Fullt så funkar det inte. Reponstid och fps hör inte alltid ihop.
Du kan ha låg reponstid och hög fps och du kan även ha hög input delay samtidigt med hög fps.
Tex. en Benq 120hz skärm med 6ms input delay så ser du som spelare animationen senare på benq skärmen än du gör på en Dell 60hz skärm med 0.6ms input delay.
Även om animationen på Benq skärmen känns snabbare för att den animeras smidigare även om den ligger ca 5.4ms efter.

Antar att input delay är input lag

Håller med men var hittar du de skärmarna med 0.6 ms input lag? xD

Dell U2312HM

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2312hm.htm

Jävlar det var imponerande, trodde det bara fanns CRT skärmar på den nivån. Inte för att jag tror jag skulle märka någon skillnad från min Asus PA248Q (8,3)

Medlem

So what?

Nuvarande generation konsoler har väl legat runt 30 FPS? Och jag tycker inte det har varit något problem precis.

Medlem

Meh, har tröttnat på 30 fps för länge sen


signatur

Game long and prosper

Skrivet av storm72:

vad hände med allt över 25 fps är okey?

Det är mer än okey!

Bara dom nördigaste nördarna som måste ha 60 fps.

Medlem

Jag har inga som helst problem med 30fps. Det är inte VM i Quake trots allt hehe. Rage körde väl i 60fps om jag inte missminner mig och jag kan inte påstå att det kändes nämnvärt bättre än andra spel på konsollen.


signatur
Medlem

Viva la PC!


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Geeks Gaming

Och folk som alltid frågar varför alla säger PC master race

Medlem
Skrivet av Aresz:

720p och 30 fps på en ny konsol..nja..är det något som inte stämmer riktigt? Rushar man releaserna, eller missupfattar jag alltihopa?

Det är klart att man "rushar" spelen som ska vara klara när konsolerna kommer. Om valet står mellan att missa release med några månader eller att gå ned i upplösning/fps så väljer man att komma ut till release. Speciellt spel från tredjeparts-utvecklare där release-spelen i många fall verkar vara "upphottade" spel från denna generation.

Tänk även på att många av dessa spel är det första utvecklarna gör på denna hårdvara, de har arbetat med icke färdiga dev-kits och mjukvara samt under tidspress.

De flesta som är gamla nog att ha varit med om några generationsskiften vet att de tidiga spelen ser rätt illa ut jämfört med de spel som kommer efter något år eller så.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:
Skrivet av storm72:

vad hände med allt över 25 fps är okey?

Det är mer än okey!

Bara dom nördigaste nördarna som måste ha 60 fps.

120 fps då?

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Men det begränsas av hårdvaran, finns inget snack om saken.

Du skulle nog bli förvånad om du visste hur mycket våra datorer egentligen skulle kunna klara av med bra optimering.

Kolla in Unreal Engine 4 demot, det körs på en 680.

Medlem
Skrivet av Margy:

Tänk även på att många av dessa spel är det första utvecklarna gör på denna hårdvara, de har arbetat med icke färdiga dev-kits och mjukvara samt under tidspress.

Nu är det ju dock så att det både PS4 och Xbone nästan är PC-datorer. Det är ju inte alls så stor skillnad och ändå... 30FPS :/


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Bojkott:

Känns som att det handlar mer om optimering än dålig hårdvara i det här fallet. Okej att Watch Dogs är snyggt, men inte så snyggt. Då är The Division bra mycket snyggare och det såg ut att fungera klockrent på PS4.

DIvision kan ju ha varit 30fps i 720p med ...vem vet?

Men så ser det så mycket bättre ut också Jag tror att Watch Dogs också kommer köras i 720p på båda konsolerna. Inte för att jag tvivlar att de skulle orka med 1080p, utan för att Ubisoft har för många bollar i luften och helt enkelt inte hinner optimera det för 1080p.

Inaktiv

30 eller 60 FPS spelar ingen roll. Normalbegåvade kan ändå inte drista sig till att "spela" konsolspel.Spelet gör allt åt en, utom att hålla ner play.

Prider Power PC!


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Skrivet av Aresz:

Ska vi bara ta en titt på de gameplayfilmer som vi sett än så länge, är det ju inte snyggare än exempelvis GTA V

Du får nog titta igen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Känns som att PS4 och Xbox One kommer att floppa, xbox360 och PS3 orkade i alla fall 60fps 720p i 2-3 år.. men 30 fps redan på release? snälla någon..

Fel, är ytterst få spel till 360/PS3 som håller 60 fps. Några exempel är CoD, Rage, Gran Turismo och Forza 2-4.

Medlem

Kommer avboka min PS4, detta var droppen som fick bägaren att rinna över.

Avstängd
Skrivet av Ztreek:

Känns som att PS4 och Xbox One kommer att floppa, xbox360 och PS3 orkade i alla fall 60fps 720p i 2-3 år.. men 30 fps redan på release? snälla någon.. om 5 år kommer de säkert ha hackat ner FPSen till 25 eller 20 "hurrdurr still playable".

Det var knappt några spel som körde 60 FPS vid release. Wipeout var ett av det första (och kanske fortfarande det enda) som verkligen kör i 60 FPS. I princip alla spel sen release är låsta till ungefär 60 FPS.

Inaktiv

Värst vad folk hänger upp sig på "fps" hela tiden.

Inaktiv
Skrivet av Jakobinklubben:

30 eller 60 FPS spelar ingen roll. Normalbegåvade kan ändå inte drista sig till att "spela" konsolspel.Spelet gör allt åt en, utom att hålla ner play.

Prider Power PC!

Skämtar du eller är du seriös i det uttalandet?

Medlem

så himlar roligt att läsa hur folk klagar om 30 fps haha det är en ny Console generation det tar tid för Dev's att lära använda sig av den nya hårdvaran så det tar tid för dom att göra en optimizerad Engine så sluta klaga era små barn var glada att ni får nått istället för att bara klaga och om du nu är så Arg på det så köp inte ps4 och Xbone elelr till och med sälj ditt 360 och ps3 eftersom dom inte heller klarar 60 fps. Sen kan det ju ochså vara så att detta spel kommer till 360 och ps3 och next gen så är lite svårt att Optimizera det för ALLA consoler utan att bara kasta deras budget ut i havet

Skriv svar