Vad ska du rösta på i valet 2014?

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av mrFluffy:

Om jag kollar tillbaka på när jag var 20 så skulle jag nog säga till mig själv att jag var jävligt dum i huvudet.

Haha jag med, men hade vi lyssnat? nja..

Tagit åt mig hade jag nog, jag menar jag har ju ändrat mig rätt så mycket på 10 år


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Soulless:

George Carlin, en av de smartaste och mest slipade komiker/debattörer USA någonsin haft, sa det bäst angående röstning:

http://www.youtube.com/watch?v=xIraCchPDhk

Yes George Carlin var en härlig människa som vågade syna den dominanta kulturen i sömmarna.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Fl3xus:

text

Du länkar till exponerat och avpixlat, det är ju som att länka till en Kalle Anka tidning.

Jag gissar att du antingen är du väldigt outbildad eller väldigt dum, det är mina gissningar och inget personangrepp (dementera gärna). Förlåt om du nu har något mentalt handikapp, då menar jag verkligen inte att hoppa på ditt handikapp och du förstår då antagligen inte bättre.

Vad är det för fel med tidningar som bidrar med namn och bild på förövare som annars, hand fallit i glömska i Sverige och som inte görs av andra tidningar. Ju mer du vet om vad för personer begår en viss sorts brott, desto enklare och snabbare kan du motverka att nya sker. Men istället vill ha en mörkläggning utav personer som begår brott, för att de skall se bättre ut för dig politiskt eller?

Jäklar här blir man aggressiv för att man inte har några som helst argument och förnuft, måste vara jobbigt när argumenten tryter. Härligt att du står för sådant hat, kallar folk mentalt handikappade, jaså så var det utbildningen som saknas också.

Jag antar att det är så det går till med att följa rådande samhällsklimat, att bara hata oliktänkande:)
Otroligt underhållande, jag förmodar du du bidrar med mycket i den politiska debatten.
Fast man får passa sig vad man säger till dig så att du inte blir arg:)

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Cane:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Soulless:

George Carlin, en av de smartaste och mest slipade komiker/debattörer USA någonsin haft, sa det bäst angående röstning:

http://www.youtube.com/watch?v=xIraCchPDhk

Skrattar åt honom, inte med honom. Sicken fjant.

Härlig klass på dig som hånar döda personer men ser man till övriga kommentarer från dig så är de fyllda med påhopp och andra osmakligheter så jag är knappast förvånad

Skiter fullständigt i om han är död eller inte, är han dålig så är han dålig. Så du kan inte ge någon dålig kritik om en person för att den personen är död?

Om du kallar det för kritik så vill jag inte veta vad påhopp är för något. Att säga att man skrattar åt någon istället och kallar någon fjant är knappast kritik.

Medlem
Skrivet av Fl3xus:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Fl3xus:

text

Du länkar till exponerat och avpixlat, det är ju som att länka till en Kalle Anka tidning.

Jag gissar att du antingen är du väldigt outbildad eller väldigt dum, det är mina gissningar och inget personangrepp (dementera gärna). Förlåt om du nu har något mentalt handikapp, då menar jag verkligen inte att hoppa på ditt handikapp och du förstår då antagligen inte bättre.

Vad är det för fel med tidningar som bidrar med namn och bild på förövare som annars, hand fallit i glömska i Sverige och som inte görs av andra tidningar. Ju mer du vet om vad för personer begår en viss sorts brott, desto enklare och snabbare kan du motverka att nya sker. Men istället vill ha en mörkläggning utav personer som begår brott, för att de skall se bättre ut för dig politiskt eller?

Jäklar här blir man aggressiv för att man inte har några som helst argument och förnuft, måste vara jobbigt när argumenten tryter. Härligt att du står för sådant hat, kallar folk mentalt handikappade, jaså så var det utbildningen som saknas också.

Jag antar att det är så det går till med att följa rådande samhällsklimat, att bara hata oliktänkande:)
Otroligt underhållande, jag förmodar du du bidrar med mycket i den politiska debatten.
Fast man får passa sig vad man säger till dig så att du inte blir arg:)

Vad är det för fel på tidningar som inte går ut med sina namn på skribenter? Rädda ljugande kräk utan källkritik är vad de är. De där tidningarna får ju faktiskt Kalle Anka att framstå som mer seriös. När folk länkar till den där smörjan kan man ju direkt se att de är inte speciellt smarta iaf.

Jag kallar dig inte mentalt handikappad, jag frågade eftersom jag inte vill kränka dig om du nu skulle vara det.

Edit: Varför svarar du inte på Aresz inlägg till dig? Rädd för någon som faktiskt orkade granska din smörja till text?


signatur

IDKFA

Inaktiv
Skrivet av Fl3xus:

Vad är det för fel med tidningar som bidrar med namn och bild på förövare som annars, hand fallit i glömska i Sverige och som inte görs av andra tidningar. Ju mer du vet om vad för personer begår en viss sorts brott, desto enklare och snabbare kan du motverka att nya sker. Men istället vill ha en mörkläggning utav personer som begår brott, för att de skall se bättre ut för dig politiskt eller?

Jäklar här blir man aggressiv för att man inte har några som helst argument och förnuft, måste vara jobbigt när argumenten tryter. Härligt att du står för sådant hat, kallar folk mentalt handikappade, jaså så var det utbildningen som saknas också.

Jag antar att det är så det går till med att följa rådande samhällsklimat, att bara hata oliktänkande:)
Otroligt underhållande, jag förmodar du du bidrar med mycket i den politiska debatten.
Fast man får passa sig vad man säger till dig så att du inte blir arg:)

Så du menar att avpixlat och exponerat är opartiska brottsbekämpare?

Återigen så är det ingen mörkläggning bara för att man inte tar med hudfärg och/eller ursprung i varenda nyhet, är det så du vill ha det? Det finns inget hat eller jakt på oliktänkande från dessa "tidningar"? Visar dessa även på brott från vita svenskar, eller håller man sig till invandrare, mörkhyade och politiker som inte är SD? Man saknar väl också ansvarig utgivare, och slipper därför stå till svars för vad som skrivs? Är det korrekt uppfattat?

Förtydliga gärna vad du menar med mörkläggning, och vad du tror det är som mörkläggs egentligen.

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Något som salongs-rasisterna här på FZ brukar glömma är att vi är beroende av arbetskraftsinvandring för att kunna ta hand om vår åldrande befolkning, och en stor del av invandrarna är just unga, driftiga personer som har lyckats lämna sitt hemland.

Just ja, med den arbetslösheten vi har, och det faktum att inte alla som går i pension ersätts, så behövs det fler. Så är det. Eller menar du att de driftiga invandrarna allihop ska jobba med äldrevård?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Athaleos:

Något som salongs-rasisterna här på FZ brukar glömma är att vi är beroende av arbetskraftsinvandring för att kunna ta hand om vår åldrande befolkning, och en stor del av invandrarna är just unga, driftiga personer som har lyckats lämna sitt hemland.

Just ja, med den arbetslösheten vi har, och det faktum att inte alla som går i pension ersätts, så behövs det fler. Så är det. Eller menar du att de driftiga invandrarna allihop ska jobba med äldrevård?

What, menar du att det finns folk här i landet som går i pension och inte får några pengar ?
Det låter märkligt om det finns folk som har rätt till pension (ålderspension, sjukpension) men som nekas av FK att få pengar. Då bör du lägga fokus på myndigheten som har hand om detta, än att ge skulden på de som kommer från utlandet för de kan knappast inte ha ansvaret i att FK gör som de vill.
Sedan har du helt rätt i att vi har en hög arbetslöshet, så blir det när det är kristider i kapitalismens tecken och de skär ned på precis allt. Företagen ska ju tjäna lika mycket oavsett tider så de kan ge gott om kosing till aktieägarna.
Att andra får gå hemma och knappt ha råd med mat på bordet det rör inte rikemansklubben.
Och alla som kommer från utlandet bör nog inte jobba med äldrevård men det är allt fler som gör det för Svenskarna själva verkar inte vara så sugna på denna typ av arbete och en kan ju inte gärna tvinga folk att jobba med något de absolut inte vill för det lär inte bli så bra arbetsmoral då inte.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Athaleos:

Något som salongs-rasisterna här på FZ brukar glömma är att vi är beroende av arbetskraftsinvandring för att kunna ta hand om vår åldrande befolkning, och en stor del av invandrarna är just unga, driftiga personer som har lyckats lämna sitt hemland.

Just ja, med den arbetslösheten vi har, och det faktum att inte alla som går i pension ersätts, så behövs det fler. Så är det. Eller menar du att de driftiga invandrarna allihop ska jobba med äldrevård?

Om du hade läst hela första sidan av tråden hade du inte behövt fråga:

Skrivet av Athaleos:

Det jag syftade på när jag nämnde en åldrande befolkning är för övrigt inte att "invandrare ska jobba på ålderdomshem" utan att det ekonomiska systemet behöver arbetskraften för att få in tillräckligt med skattepengar så att vi kan finansiera äldreomsorgen och sköta de arbeten som landet kräver för att fungera.

Testpilot
Skrivet av Fl3xus:

Vad är det för fel med tidningar som bidrar med namn och bild på förövare som annars, hand fallit i glömska i Sverige och som inte görs av andra tidningar. Ju mer du vet om vad för personer begår en viss sorts brott, desto enklare och snabbare kan du motverka att nya sker. Men istället vill ha en mörkläggning utav personer som begår brott, för att de skall se bättre ut för dig politiskt eller?

Jäklar här blir man aggressiv för att man inte har några som helst argument och förnuft, måste vara jobbigt när argumenten tryter. Härligt att du står för sådant hat, kallar folk mentalt handikappade, jaså så var det utbildningen som saknas också.

Jag antar att det är så det går till med att följa rådande samhällsklimat, att bara hata oliktänkande:)
Otroligt underhållande, jag förmodar du du bidrar med mycket i den politiska debatten.
Fast man får passa sig vad man säger till dig så att du inte blir arg:)

Shyrre inställning , smäll upp namn och allt på folk som inte är dömda , låt mobben döma istället!
Det intressanta är att alla rasister vill att namn och hudfärg på misstänkta brottslingar skall visas fritt för alla. Att ge ut namn är ju att frångå vårt rättssamhälle och låta lynchmobbar härja fritt. Att ge ut hudfärg är bara rasistiskt , jag bryr mig inte om hudfärg om jag råkar ut för ett brott , jag bryr mig om att en BROTTSLING begått ett brott mot mig , hudfärg är icke relevant.

Medlem
Skrivet av SunShine:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Athaleos:

Något som salongs-rasisterna här på FZ brukar glömma är att vi är beroende av arbetskraftsinvandring för att kunna ta hand om vår åldrande befolkning, och en stor del av invandrarna är just unga, driftiga personer som har lyckats lämna sitt hemland.

Just ja, med den arbetslösheten vi har, och det faktum att inte alla som går i pension ersätts, så behövs det fler. Så är det. Eller menar du att de driftiga invandrarna allihop ska jobba med äldrevård?

What, menar du att det finns folk här i landet som går i pension och inte får några pengar ?
Det låter märkligt om det finns folk som har rätt till pension (ålderspension, sjukpension) men som nekas av FK att få pengar. Då bör du lägga fokus på myndigheten som har hand om detta, än att ge skulden på de som kommer från utlandet för de kan knappast inte ha ansvaret i att FK gör som de vill.
Sedan har du helt rätt i att vi har en hög arbetslöshet, så blir det när det är kristider i kapitalismens tecken och de skär ned på precis allt. Företagen ska ju tjäna lika mycket oavsett tider så de kan ge gott om kosing till aktieägarna.
Att andra får gå hemma och knappt ha råd med mat på bordet det rör inte rikemansklubben.
Och alla som kommer från utlandet bör nog inte jobba med äldrevård men det är allt fler som gör det för Svenskarna själva verkar inte vara så sugna på denna typ av arbete och en kan ju inte gärna tvinga folk att jobba med något de absolut inte vill för det lär inte bli så bra arbetsmoral då inte.

Nej, jag menar företaget har 100 arbetare, 10 går i pension. Nu har företaget 90 arbetare då de valde att inte ersätta de 10 som gick i pension. Om de nu tog in en invandrare med syfte att vi behöver ersätta de som går i pension, så fungerar inte det i verkligheten då alla tjänster inte ersätts.

Att svenskar inte skulle vilja jobba med lager eller äldrevård är BS. Min systerdotter tex är utbildad undersköterska och har svårt att få jobb, äldrevård inkluderat! Som en föregående talare nämnde att det till stor utrsträckning är invandrare som jobbar lager, då får han nog besöka mer än det där enda lagret han besökte och få en dos verklighet, tonvis med folk jobbar lager och långt från alla är invandrare.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Fl3xus:

Vad är det för fel med tidningar som bidrar med namn och bild på förövare som annars, hand fallit i glömska i Sverige och som inte görs av andra tidningar. Ju mer du vet om vad för personer begår en viss sorts brott, desto enklare och snabbare kan du motverka att nya sker. Men istället vill ha en mörkläggning utav personer som begår brott, för att de skall se bättre ut för dig politiskt eller?

Jäklar här blir man aggressiv för att man inte har några som helst argument och förnuft, måste vara jobbigt när argumenten tryter. Härligt att du står för sådant hat, kallar folk mentalt handikappade, jaså så var det utbildningen som saknas också.

Jag antar att det är så det går till med att följa rådande samhällsklimat, att bara hata oliktänkande:)
Otroligt underhållande, jag förmodar du du bidrar med mycket i den politiska debatten.
Fast man får passa sig vad man säger till dig så att du inte blir arg:)

Shyrre inställning , smäll upp namn och allt på folk som inte är dömda , låt mobben döma istället!
Det intressanta är att alla rasister vill att namn och hudfärg på misstänkta brottslingar skall visas fritt för alla. Att ge ut namn är ju att frångå vårt rättssamhälle och låta lynchmobbar härja fritt. Att ge ut hudfärg är bara rasistiskt , jag bryr mig inte om hudfärg om jag råkar ut för ett brott , jag bryr mig om att en BROTTSLING begått ett brott mot mig , hudfärg är icke relevant.

Hudfärg är ytterst relevant för att hitta brottslingen. Eller menar du att människan ifråga är genomskinlig?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Fl3xus:

Vad är det för fel med tidningar som bidrar med namn och bild på förövare som annars, hand fallit i glömska i Sverige och som inte görs av andra tidningar. Ju mer du vet om vad för personer begår en viss sorts brott, desto enklare och snabbare kan du motverka att nya sker. Men istället vill ha en mörkläggning utav personer som begår brott, för att de skall se bättre ut för dig politiskt eller?

Jäklar här blir man aggressiv för att man inte har några som helst argument och förnuft, måste vara jobbigt när argumenten tryter. Härligt att du står för sådant hat, kallar folk mentalt handikappade, jaså så var det utbildningen som saknas också.

Jag antar att det är så det går till med att följa rådande samhällsklimat, att bara hata oliktänkande:)
Otroligt underhållande, jag förmodar du du bidrar med mycket i den politiska debatten.
Fast man får passa sig vad man säger till dig så att du inte blir arg:)

Shyrre inställning , smäll upp namn och allt på folk som inte är dömda , låt mobben döma istället!
Det intressanta är att alla rasister vill att namn och hudfärg på misstänkta brottslingar skall visas fritt för alla. Att ge ut namn är ju att frångå vårt rättssamhälle och låta lynchmobbar härja fritt. Att ge ut hudfärg är bara rasistiskt , jag bryr mig inte om hudfärg om jag råkar ut för ett brott , jag bryr mig om att en BROTTSLING begått ett brott mot mig , hudfärg är icke relevant.

Hudfärg är ytterst relevant för att hitta brottslingen. Eller menar du att människan ifråga är genomskinlig?

Om du framhåller att människan som begått brottet i fråga är invandrare kommer det bara att leda till att folk får uppfattningen att "alla invandrare begår brott", således ökar du utanförskapen och riskerar att invandrartäta områden för högre brottslighet när folk inte kan försörja sig för att alla misstror dem.

Jag har aldrig sagt att alla som jobbar på lager är invandrare, på det lager där jag jobbade var vi iaf 90% svenskar, men att jobba på lager är inget skitjobb, att jobba för 30:- på en nation med att plocka disk är ett skitjobb, där har vi en absolut majoritet som är invandrare.

Testpilot
Skrivet av Mirage:

Hudfärg är ytterst relevant för att hitta brottslingen. Eller menar du att människan ifråga är genomskinlig?

För mobben att hitta brottslingen menar du , polisen vet ju redan.

Medlem
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Fl3xus:

Vad är det för fel med tidningar som bidrar med namn och bild på förövare som annars, hand fallit i glömska i Sverige och som inte görs av andra tidningar. Ju mer du vet om vad för personer begår en viss sorts brott, desto enklare och snabbare kan du motverka att nya sker. Men istället vill ha en mörkläggning utav personer som begår brott, för att de skall se bättre ut för dig politiskt eller?

Jäklar här blir man aggressiv för att man inte har några som helst argument och förnuft, måste vara jobbigt när argumenten tryter. Härligt att du står för sådant hat, kallar folk mentalt handikappade, jaså så var det utbildningen som saknas också.

Jag antar att det är så det går till med att följa rådande samhällsklimat, att bara hata oliktänkande:)
Otroligt underhållande, jag förmodar du du bidrar med mycket i den politiska debatten.
Fast man får passa sig vad man säger till dig så att du inte blir arg:)

Shyrre inställning , smäll upp namn och allt på folk som inte är dömda , låt mobben döma istället!
Det intressanta är att alla rasister vill att namn och hudfärg på misstänkta brottslingar skall visas fritt för alla. Att ge ut namn är ju att frångå vårt rättssamhälle och låta lynchmobbar härja fritt. Att ge ut hudfärg är bara rasistiskt , jag bryr mig inte om hudfärg om jag råkar ut för ett brott , jag bryr mig om att en BROTTSLING begått ett brott mot mig , hudfärg är icke relevant.

Hudfärg är ytterst relevant för att hitta brottslingen. Eller menar du att människan ifråga är genomskinlig?

Om du framhåller att människan som begått brottet i fråga är invandrare kommer det bara att leda till att folk får uppfattningen att "alla invandrare begår brott", således ökar du utanförskapen och riskerar att invandrartäta områden för högre brottslighet när folk inte kan försörja sig för att alla misstror dem.

Jag har aldrig sagt att alla som jobbar på lager är invandrare, på det lager där jag jobbade var vi iaf 90% svenskar, men att jobba på lager är inget skitjobb, att jobba för 30:- på en nation med att plocka disk är ett skitjobb, där har vi en absolut majoritet som är invandrare.

Jag sade "föregående talare", minns ej exakt vem det var som sade att det mest var invandrare på lager.
Om man vill jobba på nationen, det står upp till var och en. Jag kan inte uttala mig om det då jag skydde nationen som pesten när jag gick på universitetet.

Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Mirage:

Hudfärg är ytterst relevant för att hitta brottslingen. Eller menar du att människan ifråga är genomskinlig?

För mobben att hitta brottslingen menar du , polisen vet ju redan.

Jag syftade på din kommentar att du inte bryr dig om hudfärg på personen som begår brottet mot dig, det borde du göra för att kunna ge polisen en korrekt beskrivning på ett fall som de sedan kan lägga ner i brist på spaningsuppslag, din miljöbuse!

Sen att mobben ska hitta brottslingen (oavsett hudfärg) är inte en så dålig idé, med tanke på våldtäktsdomen för våldtäktsmännen i Tensta tex. Sveriges lagar är för tama och tiden på hotell, förlåt, fängelse är på tok för korta. Men det är en annan diskussion.


signatur

I drank what?

Medlem

Anledningen att polisen ofta inte går ut med vissa uppgifter (såsom hudfärg) är för att det används som en bekräftelse för att vittnen ska ha sett rätt person. En uppgift bara polisen vet men som ett vittne skulle noterat och kan återberätta. Typ som en "Nycklar funna, återfås mot beskrivning" för att försäkra sig om att man sett rätt sak.

Och skärp er med personangreppen. En gång till så låses tråden och varningar utfärdas. Och det gäller även dina "Det här är inte ett peronangrepp" mrFluffy. Diskutera som folk istället. Nivån hölls överraskande bra fram tills sista sidan.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Fl3xus:

Vad är det för fel med tidningar som bidrar med namn och bild på förövare som annars, hand fallit i glömska i Sverige och som inte görs av andra tidningar. Ju mer du vet om vad för personer begår en viss sorts brott, desto enklare och snabbare kan du motverka att nya sker. Men istället vill ha en mörkläggning utav personer som begår brott, för att de skall se bättre ut för dig politiskt eller?

Jäklar här blir man aggressiv för att man inte har några som helst argument och förnuft, måste vara jobbigt när argumenten tryter. Härligt att du står för sådant hat, kallar folk mentalt handikappade, jaså så var det utbildningen som saknas också.

Jag antar att det är så det går till med att följa rådande samhällsklimat, att bara hata oliktänkande:)
Otroligt underhållande, jag förmodar du du bidrar med mycket i den politiska debatten.
Fast man får passa sig vad man säger till dig så att du inte blir arg:)

Shyrre inställning , smäll upp namn och allt på folk som inte är dömda , låt mobben döma istället!
Det intressanta är att alla rasister vill att namn och hudfärg på misstänkta brottslingar skall visas fritt för alla. Att ge ut namn är ju att frångå vårt rättssamhälle och låta lynchmobbar härja fritt. Att ge ut hudfärg är bara rasistiskt , jag bryr mig inte om hudfärg om jag råkar ut för ett brott , jag bryr mig om att en BROTTSLING begått ett brott mot mig , hudfärg är icke relevant.

Hudfärg är ytterst relevant för att hitta brottslingen. Eller menar du att människan ifråga är genomskinlig?

Om du framhåller att människan som begått brottet i fråga är invandrare kommer det bara att leda till att folk får uppfattningen att "alla invandrare begår brott", således ökar du utanförskapen och riskerar att invandrartäta områden för högre brottslighet när folk inte kan försörja sig för att alla misstror dem.

Jag har aldrig sagt att alla som jobbar på lager är invandrare, på det lager där jag jobbade var vi iaf 90% svenskar, men att jobba på lager är inget skitjobb, att jobba för 30:- på en nation med att plocka disk är ett skitjobb, där har vi en absolut majoritet som är invandrare.

Jag sade "föregående talare", minns ej exakt vem det var som sade att det mest var invandrare på lager.
Om man vill jobba på nationen, det står upp till var och en. Jag kan inte uttala mig om det då jag skydde nationen som pesten när jag gick på universitetet.

Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Mirage:

Hudfärg är ytterst relevant för att hitta brottslingen. Eller menar du att människan ifråga är genomskinlig?

För mobben att hitta brottslingen menar du , polisen vet ju redan.

Jag syftade på din kommentar att du inte bryr dig om hudfärg på personen som begår brottet mot dig, det borde du göra för att kunna ge polisen en korrekt beskrivning på ett fall som de sedan kan lägga ner i brist på spaningsuppslag, din miljöbuse!

Sen att mobben ska hitta brottslingen (oavsett hudfärg) är inte en så dålig idé, med tanke på våldtäktsdomen för våldtäktsmännen i Tensta tex. Sveriges lagar är för tama och tiden på hotell, förlåt, fängelse är på tok för korta. Men det är en annan diskussion.

Nej, alla kan inte välja jobb. Invandrare som kommer till Sverige är i den situationen då de måste ta sådana skitjobb som exempelvis nationerna erbjuder, hur tänkte du där? Dessa personer kan ha flytt sina hemland, har inte rätt till CSN och ingen annan vill anställa dom.

Testpilot
Skrivet av Mirage:

Jag syftade på din kommentar att du inte bryr dig om hudfärg på personen som begår brottet mot dig, det borde du göra för att kunna ge polisen en korrekt beskrivning på ett fall som de sedan kan lägga ner i brist på spaningsuppslag, din miljöbuse!

Som redan sagts , när nån begår ett brott mot mig har hudfärgen ingen betydelse. När brottet är begått ges signalement till polisen. Vad är svårt att förstå där?

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Mirage:

Jag syftade på din kommentar att du inte bryr dig om hudfärg på personen som begår brottet mot dig, det borde du göra för att kunna ge polisen en korrekt beskrivning på ett fall som de sedan kan lägga ner i brist på spaningsuppslag, din miljöbuse!

Som redan sagts , när nån begår ett brott mot mig har hudfärgen ingen betydelse. När brottet är begått ges signalement till polisen. Vad är svårt att förstå där?

Det du försöker säga är att hudfärgen inte spelar någon roll för benägenheten att begå brottet. När brottet är begången är det en vital del av utredningen, så de kan misslyckas att hitta brottslingen.

Skrivet av Athaleos:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Fl3xus:

Vad är det för fel med tidningar som bidrar med namn och bild på förövare som annars, hand fallit i glömska i Sverige och som inte görs av andra tidningar. Ju mer du vet om vad för personer begår en viss sorts brott, desto enklare och snabbare kan du motverka att nya sker. Men istället vill ha en mörkläggning utav personer som begår brott, för att de skall se bättre ut för dig politiskt eller?

Jäklar här blir man aggressiv för att man inte har några som helst argument och förnuft, måste vara jobbigt när argumenten tryter. Härligt att du står för sådant hat, kallar folk mentalt handikappade, jaså så var det utbildningen som saknas också.

Jag antar att det är så det går till med att följa rådande samhällsklimat, att bara hata oliktänkande:)
Otroligt underhållande, jag förmodar du du bidrar med mycket i den politiska debatten.
Fast man får passa sig vad man säger till dig så att du inte blir arg:)

Shyrre inställning , smäll upp namn och allt på folk som inte är dömda , låt mobben döma istället!
Det intressanta är att alla rasister vill att namn och hudfärg på misstänkta brottslingar skall visas fritt för alla. Att ge ut namn är ju att frångå vårt rättssamhälle och låta lynchmobbar härja fritt. Att ge ut hudfärg är bara rasistiskt , jag bryr mig inte om hudfärg om jag råkar ut för ett brott , jag bryr mig om att en BROTTSLING begått ett brott mot mig , hudfärg är icke relevant.

Hudfärg är ytterst relevant för att hitta brottslingen. Eller menar du att människan ifråga är genomskinlig?

Om du framhåller att människan som begått brottet i fråga är invandrare kommer det bara att leda till att folk får uppfattningen att "alla invandrare begår brott", således ökar du utanförskapen och riskerar att invandrartäta områden för högre brottslighet när folk inte kan försörja sig för att alla misstror dem.

Jag har aldrig sagt att alla som jobbar på lager är invandrare, på det lager där jag jobbade var vi iaf 90% svenskar, men att jobba på lager är inget skitjobb, att jobba för 30:- på en nation med att plocka disk är ett skitjobb, där har vi en absolut majoritet som är invandrare.

Jag sade "föregående talare", minns ej exakt vem det var som sade att det mest var invandrare på lager.
Om man vill jobba på nationen, det står upp till var och en. Jag kan inte uttala mig om det då jag skydde nationen som pesten när jag gick på universitetet.

Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Mirage:

Hudfärg är ytterst relevant för att hitta brottslingen. Eller menar du att människan ifråga är genomskinlig?

För mobben att hitta brottslingen menar du , polisen vet ju redan.

Jag syftade på din kommentar att du inte bryr dig om hudfärg på personen som begår brottet mot dig, det borde du göra för att kunna ge polisen en korrekt beskrivning på ett fall som de sedan kan lägga ner i brist på spaningsuppslag, din miljöbuse!

Sen att mobben ska hitta brottslingen (oavsett hudfärg) är inte en så dålig idé, med tanke på våldtäktsdomen för våldtäktsmännen i Tensta tex. Sveriges lagar är för tama och tiden på hotell, förlåt, fängelse är på tok för korta. Men det är en annan diskussion.

Nej, alla kan inte välja jobb. Invandrare som kommer till Sverige är i den situationen då de måste ta sådana skitjobb som exempelvis nationerna erbjuder, hur tänkte du där? Dessa personer kan ha flytt sina hemland, har inte rätt till CSN och ingen annan vill anställa dom.

Jag vet att alla inte kan välja jobb. De flesta personer i Sverige kan inte välja sina jobb. Endast de med väldigt åtråvärd utbildning/erfarenhet kan välja jobb. Att ingen annan vill anställa dem är BS, då skulle endast vita människor jobba på alla jobb förutom nationerna. Det finns mycket försvårande faktorer som bristande språk kunskaper tex, men det hindrar inte de driftiga. Många av de latinos jag känner har alltid jobb. De är helt magiska på att hitta jobb.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Fl3xus:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Fl3xus:

text

Du länkar till exponerat och avpixlat, det är ju som att länka till en Kalle Anka tidning.

Jag gissar att du antingen är du väldigt outbildad eller väldigt dum, det är mina gissningar och inget personangrepp (dementera gärna). Förlåt om du nu har något mentalt handikapp, då menar jag verkligen inte att hoppa på ditt handikapp och du förstår då antagligen inte bättre.

Vad är det för fel med tidningar som bidrar med namn och bild på förövare som annars, hand fallit i glömska i Sverige och som inte görs av andra tidningar. Ju mer du vet om vad för personer begår en viss sorts brott, desto enklare och snabbare kan du motverka att nya sker. Men istället vill ha en mörkläggning utav personer som begår brott, för att de skall se bättre ut för dig politiskt eller?

Jäklar här blir man aggressiv för att man inte har några som helst argument och förnuft, måste vara jobbigt när argumenten tryter. Härligt att du står för sådant hat, kallar folk mentalt handikappade, jaså så var det utbildningen som saknas också.

Jag antar att det är så det går till med att följa rådande samhällsklimat, att bara hata oliktänkande:)
Otroligt underhållande, jag förmodar du du bidrar med mycket i den politiska debatten.
Fast man får passa sig vad man säger till dig så att du inte blir arg:)

Vad är det för fel på tidningar som inte går ut med sina namn på skribenter? Rädda ljugande kräk utan källkritik är vad de är. De där tidningarna får ju faktiskt Kalle Anka att framstå som mer seriös. När folk länkar till den där smörjan kan man ju direkt se att de är inte speciellt smarta iaf.

Jag kallar dig inte mentalt handikappad, jag frågade eftersom jag inte vill kränka dig om du nu skulle vara det.

Edit: Varför svarar du inte på Aresz inlägg till dig? Rädd för någon som faktiskt orkade granska din smörja till text?

Vad är det för fel på kalle anka:)? Oerhört dålig parallell du drar, själv tycker att den var underhållande att läsa när jag var yngre.

Så som du förklarar dig så är det legitimt och rätt att dölja sanningen för medborgare som vill leva i ett tryggt samhälle, och veta vad det kan vara för brottsorsaker bakom brott och vilka gm. Dvs skydda kriminella till varje pris och låta offer lida, det verkar vara en oerhört trevlig människosyn du har.
Du kanske har något att dölja också, då förstår jag givetvis att brottslingar skall leva med skyddad identitet hur än brutala och kränkande brott de har begått. Det rättfärdigar trots allt våldsamt beteende med dina uttalanden.

Exponerat,avpixlat länkar flertalet ggr till folk inom rättsväsenden och myndigheter, och andra personer som befinner sig i dessa och har erfarenheter om dessa situationer och kan uttala sig bättre än dina spekulationer. Och gör det oftast anonymt pga av den stigmatiseringen en viss "god" sida vill upprätthålla mot de som vågar gräva samt diskutera känsligt material.

Istället som i flertalet grannländer exponera problemen samt försöka lösa dem. Om du inte vet vad, vem vilka som gör ett slags brott och du ser ett mönster hur skall du då lättare att förebygga det samt lösa.

Samt har de betydligt mer erfarenheter än dig inom området , som sitter bakom din skärm och sprider ditt subjektiva hat uppbyggt på en naiv världsbild du har, som funkar om man bär skygglappar året om.

De publicerar emellanåt rapporter gjort av doktorander etc dvs legitima personer, som visar en allt mer alarmerande situation för Sverige. Vilket man upplever ofta om nästan dagligen.

Här har vi namn på de "män", som gruppvåldtagit en 15 årig flicka, http://avpixlat.info/2013/03/04/kvinna-gangvaldtagen-i-tensta...
som sedan mera dömdes fria av en oerhört irrationellt domstols beslut angående en gammallagstiftning som redan då inte inte var modern eller rättvis gentemot brottsoffer.
Som pga den friande domen skuldbelägger denna stackars flicka, så har fått hela sitt liv förstört.

Bättra att fria och skydda än döma eller, tycker du och dina gelikar med allt bevismaterial som finns att tillgå?

Tror/tycker du att en tjej går med på detta frivilligt med på att bli inlåst i ett rum, avklädd, och ha sex med 6 st främlingar? eller har jag missat något för att sedan anmäler dem för våldtäkt, och sätta sig själv i en oerhört utsatt situation för att det blir rikskänt.

Vad anser du om våld, på meningsmotståndare, legitimt för dig samt vad anser du om olika sorters klasser, finns det klasshat? Du verkar bära på väldigt mycket aggressivitet för alla som inte tycker som dig nämligen. Så det verkar intressant vad du förespråkar.

Dock för att sammanfatta din trovärdighet så är du en person som börjar en debatt med personangrepp, lågutbildning, mentalthandikappad etc jag skulle vilja hävda att det höjer din nivå till pajas, så grattis:) Tyvärr så är det oerhört svårt att ta något du skriver seriöst därefter.

Jag behöver inte förklara något varför jag inte citerar alla i en något utjatad debatt som aldrig tar slut om man skall fortsätta här. Jag är främst intresserad av spel det är därför jag är här, vill jag vara mer aktiv i politiska debatter, besöker jag de mer lämpade forum för detta.

Jag kan dela med mig varför jag argumenterar som jag gör,jag bor i ett väldigt utsatt invandrartätort , där vi hade skottlossning senast igår, samt har jag inte undgått att det visats flitigt i media angående 2 olika mord som inte är relaterade till varande oerhört nära min bostad och närområde. Ja, denna utveckling skrämmer mig, det är långtifrån den trygga uppväxt jag tillåtits i detta land, som jag nu i efterhand är mycket tacksam och glad att få komma till som liten.

Jag vet vilken världsbild som överensstämmer med det jag upplever och ser empiriskt och det är så långt ifrån du och Aresz trots allt vill framhäva.

Det går inte för alltid sopa undan alla problem i samhället, utanförskap, hat, överfallsvåldtäkter, brottsvågor, dagliga bränder i invandrartätorter etc etc
En dag kommer det upp till ytan och exploderar och det är det vi ser med den nuvarande samhällsutvecklingen, med allt värre kränkande brott på äldre och yngre brottsoffer.
Men givetvis passar det inte dig och dina gelikar era politiska åsikter, så du/ni väljer att blunda, leva med skygglapparna på.

Det får står för er och tråkiga samhälls- och människosyn, att ni inte vill att folk skall känna sig säkra på gator, att man inte skall få ha en yttrandefrihet och våga föra fram sina åsikter utan att smädas och bli oprovocerat utsatt för våld för att man är i minoritet och vågar gå emot etablissemanget med väldokumenterade rapporter och motiveringar som raljerar deras pseudovetenskap.

Annars hade det väl inte så varit så många som röstat på SD på en gamingsajt, då måste något vara helt sjukt i samhället och folk har kanske tröttnat på slentrianmedias lögner och bisarra censurerande rapporter angående vissa känsliga ämnen och går till revolt.

Det är ju ändå en majoritet som borde säga en liten del. Jag föredrar att använda min tid när jag ändå är här att kolla spel än bedriva politiska debatter det är trots allt varför jag är här.

Dock tycker jag resultat oavsett om det är en liten grupp som har röstat är oerhört intressant som bekräftar mina argument och motiveringar om inte allt iaf merparten. med min världsbild och vad Sverige behöver göra för att bli ett tryggt, harmoniskt, välfärdssamhälle där allas åsikt respekteras.

Tror också PP hade fått en massor utav röster här, dock kan jag inte dela med deras åsikter längre när de förespråkar för en fri invandring i Sverige. Jag är rädd att det kan redan haverera Sveriges ekonomi i detta läge redan utsatt , tack vare bankerna som orsakat den ekonomiska recessionen vi dödliga skall tvingas genomgå, medan de blir rikare och Reinfeldts politik att sälja all statlig egendom, och köpa övervärderade tillgångar utomlands.

Tack för mig, nu vill jag göra det jag är här för:)

Medlem
Skrivet av Fl3xus:

Jag är rädd att det kan redan havera Sveriges ekonomi i detta läge redan utsatt , tack vare bankerna som orsakat den ekonomiska successionen vi dödliga skall tvingas genomgå, medan de blir rikare och Reinfeldts politik att sälja all statlig egendom, och köpa övervärderade tillgångar utomlands.

Här är vi helt överens, och här skiljer du dig nämnvärt från väldigt många SD anhängare som häver ur sig både det ena med det tredje så fort man vill få dem att förstå att problemet med ekonomin och en allt mer sinande privatekonomi inte är invandrarnas fel, det är inte färgade människors fel, det är inte muslimers fel, det är inte homosexuellas fel, det är inte transexuellas fel, det är inte pride deltagares fel, det är inte feministers fel. Vilket får mig att tänka på att det är rätt lustigt hur man i ena stunden säger sig värna om kvinnors rättigheter att ex. ett nej är ett nej medan man i andra stunder häver ur sig kommentarer som "feminist terrorister", "mans hatare" osv. när kvinnor själva tar upp kampen mot problemet.
Felet ligger i en allt mer amerikansk-kapitalistisk värld, där allt färre roffar åt sig allt mer av rikedomarna. Och nej det betyder inte jag automatiskt är någon form av Nord korea vurmare eller Ryss vurmare. Men inget av dessa länder influerar Sveriges samhälle utan vi bombarderas jämt och ständigt med Amerikansk propaganda på högsta nivå.
Man ser så tydligt i att de här människorna i Sverige, som säger sig föra medborgarnas talan, gör vad som helst för att få komma in och leka med de rika grabbarna i världen och jämfört med människorna i maktpositioner i Bryssel och U.S.A så är makten överklassen i Sverige har pytteliten.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Skärpning! OT, personangrepp och allt annat trams kommer att raderas. Tänk efter innan ni postar!


signatur

Have a good time!

Inaktiv
Skrivet av Fl3xus:

Så som du förklarar dig så är det legitimt och rätt att dölja sanningen för medborgare som vill leva i ett tryggt samhälle.

Vems sanning, din?

Skrivet av Fl3xus:

Samt har de betydligt mer erfarenheter än dig inom området , som sitter bakom din skärm och sprider ditt subjektiva hat uppbyggt på en naiv världsbild du har, som funkar om man bär skygglappar året om.

Du bör läsa på vad det innebär att vara subjektiv.

Skrivet av Fl3xus:

Tror/tycker du att en tjej går med på detta frivilligt med på att bli inlåst i ett rum, avklädd, och ha sex med 6 st främlingar? eller har jag missat något för att sedan anmäler dem för våldtäkt, och sätta sig själv i en oerhört utsatt situation för att det blir rikskänt.

Varför anklagar du någon i detta forum för att vara för våldtäkt? Är inte det väldigt lågt och respektlöst? Kom med vettiga argument istället, nu kommer du bara med helt påhittade anklagelser.

Skrivet av Fl3xus:

Jag vet vilken världsbild som överensstämmer med det jag upplever och ser empiriskt och det är så långt ifrån du och Aresz trots allt vill framhäva.

Men givetvis passar det inte dig och dina gelikar era politiska åsikter, så du/ni väljer att blunda, leva med skygglapparna på.

Det får står för er och tråkiga samhälls- och människosyn, att ni inte vill att folk skall känna sig säkra på gator, att man inte skall få ha en yttrandefrihet och våga föra fram sina åsikter utan att smädas och bli oprovocerat utsatt för våld för att man är i minoritet och vågar gå emot etablissemanget med väldokumenterade rapporter och motiveringar som raljerar deras pseudovetenskap.

Tack för mig, nu vill jag göra det jag är här för:)

Så du kommer alltså inte att svara på mitt inlägg? Du har ingen källa för dina påståenden? Kom då inte och snacka om att vi andra har skygglappar året om. Du har alltså byggt din världsbild på dina egna erfarenheter, och kallar "empirisk världsbild"...jomenvisst..

Empiri:
(http://sv.wikipedia.org/wiki/Empiri)
"Empiri innebär att en slutledning är grundad på erfarenhet. Empiri bygger på vetenskapliga undersökningar av verkligheten, iakttagelser och experiment och därav gjorda erfarenheter, snarare än på i förväg uppställda teorier eller filosofiska resonemang.".

Vad stämmer bäst överens med dig tycker du? I förväg uppställda teorier eller vetenskapliga undersökningar?

Att du även anklagar mig för att ha en tråkig samhälls- och människosyn för att jag argumenterar mot SD, som på egen hand viftar med järnrör och gör en massa människovridiga uttalanden? (se det jag skrev om tidigare i tråden)

Vad du hittar på alltså, så tråkigt att se och direkt provocerande mot oss andra, du vet inget om min syn på samhället eller på andra människor. Kan lova att jag inte på något sätt vill leva i ett otryggt samhälle med våld på våra gator.

Du pratar även om att vi stödjer oprovocerat våld? Var får du det ifrån egentligen? Det är du som kommer med grundlösa anklagelser, och håller du inte med här får du gärna bevisa motsatsen.

Du får visst ha yttrandefrihet, klassisk SD retorik, kritisera en SD anhängare och direkt kommer gnället om begränsande av yttrandefrihet. Du får ju visst yttra dig, det gör både du och jag här nu, men jag ska inte få säga emot dig för då bråkar jag med yttrandefriheten? Glöm för all del inte bort att yttrandefriheten gäller för alla, inte bara för de som röstar på SD. Ta kritiken istället för att prata om hur din yttrandefrihet begränsas, för det gör den inte.

Det du gör är att du fegar ut ifrån tråden och vågar/kan inte svara på den kritik som riktats mot dig och dina åsikter.

Och samtidigt förstår du inte varför folk argumenterar emot SD? Det är dina åsikter och inlägg som gör att vi andra blir förbannade när du kommer med påhitt och rena anklagelser om andras världsbild.

Adjö med dig.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Cane:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Soulless:

George Carlin, en av de smartaste och mest slipade komiker/debattörer USA någonsin haft, sa det bäst angående röstning:

http://www.youtube.com/watch?v=xIraCchPDhk

Skrattar åt honom, inte med honom. Sicken fjant.

Härlig klass på dig som hånar döda personer men ser man till övriga kommentarer från dig så är de fyllda med påhopp och andra osmakligheter så jag är knappast förvånad

Skiter fullständigt i om han är död eller inte, är han dålig så är han dålig. Så du kan inte ge någon dålig kritik om en person för att den personen är död?

Ja för att kalla någon fjant och skriva att man "skrattar åt honom" är ju att vara kritisk...

Edit. Upptäckte just att detta redan hade påpekats


signatur

Everybody needs help.

jkw
Medlem

Alltid lika spännande, så fort det står SD eller Sverigedemokraterna någonstans så blir det pajkastning. Väx upp för fan och visa lite professionella politiska diskussioner.

Medlem

Tycker det var intressant att just S, V och SD verkar vara överrepresenterade här. För mig blir det nog KD eller M. Tiden får utvisa det.

Medlem
Skrivet av jkw:

Alltid lika spännande, så fort det står SD eller Sverigedemokraterna någonstans så blir det pajkastning. Väx upp för fan och visa lite professionella politiska diskussioner.

Läser du igenom alla inlägg så ser du att de flesta har skrivit ganska vettiga argument utan att "pajkasta"


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av jkw:

Alltid lika spännande, så fort det står SD eller Sverigedemokraterna någonstans så blir det pajkastning. Väx upp för fan och visa lite professionella politiska diskussioner.

Nej du har helt fel min vän.
Så fort det står (välj valfri partiförkortning) så börjar pajkastning och expertis att flöda från alla håll och kanter.
SD är inte ensamma om att starta diskussion.

Det enda man kan vara helt säker på är att oavsett vem/vilka som vinner valet så kommer majoriteten av landet att vara missnöjda.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ganska väntat resultat av Flashback FZ.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Skulle vara intressant å se statistik hur många invandrare som får jobb efter att de har fått godkänd asylansökan/blivit svenska medborgare.
Vilka typer av jobb, löner, utbildning och hur många som läser svenskakurser.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skriv svar