Left 4 Dead 2-demo idag

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av HataMoto_:
Skrivet av mog2:

Men det var då ett jävla gnäll på pris och annat, har du inte råd så köp det inte....

Valve fanboy?

Om det kostat 600 spänn hade jag haft råd, frågan är om det varit smart att köpa spelet till det priset? 10,000 hade oxo gått bra faktiskt, men det ligger ju på överprisgränsen kanske.

Ser du poängen nu? eller behöver jag vara tydligare?

jo, kan du vara tydligare? för jag tycker hela ditt inlägg bara lät dumt.

Självklart kan jag vara ännu tydligare; det handlar inte om att jag inte skulle ha råd med spelet. Vad är det som är svårt?

Medlem
Skrivet av mog2:

Men det var då ett jävla gnäll på pris och annat, har du inte råd så köp det inte....

Har väl inte det minsta med att göra om någon har råd eller inte, som jag läste det så tyckte han det var dyrt.
Och är det så konstigt!?
L4D kom med löften och lovord, vi ska expandera spelet, tilläggskampanjer och nya vapen, dessutom ska det finnas en editor.
Spelet kostade ca 350-400 när det släpptes vill jag minnas, och det var dyrt med tanke på vad man fick, spelet var rätt kort och sparsmakat.
Men med dessa fina lovord så skulle det ju vara värt det, se på TF2!.
Men tji fick spelarna!, tro sjutton folk blev arga när löftena uteblev och de istället avslöjade L4D2.
Så finishen.. 520kr för L4D2, med vetskap om vad ettan innehöll och vad som uteblev.. nej tack!.
Så det handlar inte om vad personen har råd med, det handlar mer om vad för spel man väljer stödja!.
Jag älskar valve, men med detta sket de i det blå skåpet.


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av lordsinner:

Preloaded och klar...Längtar till 21:00.... Orka med all BS snack Valve fanboy, MS fanboy, Iboy etc etc... WTF? lägg ner gillar ni inte spelet eller kommer inte skaffa det då bryr ingen sig om er direkt!

Du glömde O'boy


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Ja för de är ju dom som förbokat som behöver ett demo för att bli övertygad om köp :\

Medlem

jag bokade via g2play för nån månad sen för 300 spänn, synd att man inte får lira demot då

Medlem

Geh... preloading-servrarna är maxade så man ska tydligen vänta några timmar... >.<


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

NEJ TACK!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

..... En av dom värre trådarna på länge, tror FZ faktiskt behöver påminna många användare att detta faktiskt är ett diskussions forum och inte en plats där alla ska sitta och hålla med varandra.

Inaktiv

Woho ikväll äre dags! Adda mej på steam om ni vill lira: Captain Gooseberry


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem

Valve har expanderat L4D bra mycket mer under det här året än vad de flesta utvecklare någonsin gör med ett spel - gratis, dessutom - och har lovat att de kommer fortsätta även i framtiden. L4D2 ser riktigt, riktigt bra ut och är ett givet köp. Om L4D3 skulle komma nästa år och följa samma mönster skulle antagligen det också vara ett givet köp; till skillnad från somliga förväntar jag mig inte att jag bara behöver köpa ett spel som sedan räcker livet ut.

Medlem
Skrivet av HataMoto_:

Självklart kan jag vara ännu tydligare; det handlar inte om att jag inte skulle ha råd med spelet. Vad är det som är svårt?

Du misslyckades får man nog säga.

Medlem

Härligt att man har presskonto på Steam.. Då får man allt från Valve gratis. :>

Inaktiv

Ska testa, behöver veta om jag ska hålla mig till l4d eller köpa denna också


signatur

[b]"I See no God up here..."
Yuri Gagarin 1961

Medlem

ska tilllägga att tydligen så ska spelutvecklare som vill släppa spel på steam kunna avtala bort 1:1 dollar/euro priset som steam normalt verkar ha dvs det som gör att dom flesta spelen har högre pris där.

Enligt runegames kunde man göra det med steam vet inte om det bara är ett indie företag förmån eller om störra bolag också kan göra detta som ea osv.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Stephan:

Valve har expanderat L4D bra mycket mer under det här året än vad de flesta utvecklare någonsin gör med ett spel - gratis, dessutom - och har lovat att de kommer fortsätta även i framtiden. L4D2 ser riktigt, riktigt bra ut och är ett givet köp. Om L4D3 skulle komma nästa år och följa samma mönster skulle antagligen det också vara ett givet köp; till skillnad från somliga förväntar jag mig inte att jag bara behöver köpa ett spel som sedan räcker livet ut.

Får man fråga vad de har expanderat med?


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av HataMoto_:

Självklart kan jag vara ännu tydligare; det handlar inte om att jag inte skulle ha råd med spelet. Vad är det som är svårt?

Du misslyckades får man nog säga.

Ok men då vet jag iaf vilken nivå man får lägga sig på när man postar här .. helst rakt på sak och helt utan sarkasm av något slag.

Medlem
Skrivet av Golvis:

Får man fråga vad de har expanderat med?

Crash Course, Survival, editorn samt implementerat mängder av förändringar och funktioner spelare efterfrågat? Du lär ha svårt att hitta andra utvecklare som lägger ner så mycket tid på att vidareutveckla spel som redan släppts... det skulle vara Bioware då, kanske.

Inaktiv

Kan någon snälla ladda upp demot på Piratebay? Älskar Left 4 Dead, Vill så gärna ha demot på l4d2! Ska köpa l4d2 senare sen när jag har pengar!


signatur

[LuғғагN^]

Medlem

Kommer demot att vara singleplayer eller multiplayer-baserat? Det jag menar är att 1ans demo kunde man köra med polare på. Kan man göra det på detta demo också?

Medlem
Skrivet av SjdN:

Kommer demot att vara singleplayer eller multiplayer-baserat? Det jag menar är att 1ans demo kunde man köra med polare på. Kan man göra det på detta demo också?

Jag skulle göra en kvalificerad gissning på bägge.

Medlem

4-pack köpt såklart! Ska bli härligt med lite slaktande klockan 21. Hoppas demot är lika långt som det var till ettan. Ett av de generösare demon jag spelat.

Medlem

Det är skillnad på att "ha råd" och att "vilja betala", idioter. Jag kan mycket väl fatta att folk inte vill betala 450 spänn för digital nedladdning, nånstans borde Valve kunna skära ner för att göra spelen billigare, problemet är att det inte finns nån konkurrens.

Har dock köpt ett 4-pack med polare och betalar då 350 spänn styck, känns mer rimligt.

Medlem
Skrivet av notwist:

Det är skillnad på att "ha råd" och att "vilja betala", idioter. Jag kan mycket väl fatta att folk inte vill betala 450 spänn för digital nedladdning, nånstans borde Valve kunna skära ner för att göra spelen billigare, problemet är att det inte finns nån konkurrens.

Har dock köpt ett 4-pack med polare och betalar då 350 spänn styck, känns mer rimligt.

word

Inaktiv
Skrivet av HataMoto_:
Skrivet av TruB:
Skrivet av HataMoto_:
Skrivet av mog2:

Men det var då ett jävla gnäll på pris och annat, har du inte råd så köp det inte....

Valve fanboy?

Om det kostat 600 spänn hade jag haft råd, frågan är om det varit smart att köpa spelet till det priset? 10,000 hade oxo gått bra faktiskt, men det ligger ju på överprisgränsen kanske.

Ser du poängen nu? eller behöver jag vara tydligare?

jo, kan du vara tydligare? för jag tycker hela ditt inlägg bara lät dumt.

Självklart kan jag vara ännu tydligare; det handlar inte om att jag inte skulle ha råd med spelet. Vad är det som är svårt?

Hatamoto_ jag kan lätt pröjjsat 600 spänn för LF2 eftersom dels jag bidrar till att ge mer pengar till ett nästa spel,nya banor eller vad det nu kan vara och dels för att det är ett extremt värt spel att lägga sina pengar på om något. Har du inte råd får du helt enkelt gå ut på gatan och plinga lite gitarr. Tycker dina inlägg var störtlöjliga ärligt talat. För övrigt tycker jag det ska bli jätteroligt att kunna koppla av efter jobbet och ta ut mina frustrationer på diverse zombies!

Medlem
Skrivet av notwist:

Det är skillnad på att "ha råd" och att "vilja betala", idioter. Jag kan mycket väl fatta att folk inte vill betala 450 spänn för digital nedladdning, nånstans borde Valve kunna skära ner för att göra spelen billigare, problemet är att det inte finns nån konkurrens.

Har dock köpt ett 4-pack med polare och betalar då 350 spänn styck, känns mer rimligt.

Har du varit inne på GAME någon gång? Sett deras priser?
Så klart det går att hitta spel billigare på nätet men vill man ha allt på samma ställe samt vet att alla spel kommer fungera på Vista/Win7 samt kommande operativ system då har man faktiskt råd + vill betala för den service man får från Steam!

Medlem
Skrivet av Stephan:
Skrivet av Golvis:

Får man fråga vad de har expanderat med?

Crash Course, Survival, editorn samt implementerat mängder av förändringar och funktioner spelare efterfrågat? Du lär ha svårt att hitta andra utvecklare som lägger ner så mycket tid på att vidareutveckla spel som redan släppts... det skulle vara Bioware då, kanske.

Tripwire:s Level Up-paket till Killing Floor?

3 nya banor, 7 nya vapen, uppdaterade Perks, 22 nya Achievements ..

Sen hade dom en uppdatering som gav 1 ny bana samt 2 nya vapen nån månad tidigare.

Medlem

har inte kommit än

Medlem
Skrivet av pingkonk:

har inte kommit än

Vad har inte kommit?

Medlem
Skrivet av lordsinner:

Har du varit inne på GAME någon gång? Sett deras priser?
Så klart det går att hitta spel billigare på nätet men vill man ha allt på samma ställe samt vet att alla spel kommer fungera på Vista/Win7 samt kommande operativ system då har man faktiskt råd + vill betala för den service man får från Steam!

Ditt inlägg innehåller massa konstiga argument. För det första kan IRL-butiker i många fall vara billigare än Steam, grejen med Steam är att spelutvecklarna sätter överpriser för att det ska vara "lika billigt i affär", detta är en utpressningstaktik från IRL-affärer eftersom de hade kursat om digital distributionsteknik kunnat erbjuda så billiga priser som tekniken medger. Konsumenter förlorar på spelbutikernas utpressning, och spelbolagen har såklart inget val eftersom de inte vill förlora IRL-försäljningar.

EDIT: "Lika billigt i affär" är för övrigt en lurendrejar-taktik som vi även känner igen från Shells försäljning av musikskivor. Högt pris på nätet ger illusionen av "billigt" pris i affären.

Dessutom framhäver du Steam som någon typ av "tjänst" vi ska acceptera att betala för. Vill du betala extra för att få uppdateringar och "slippa" CD-skivor? Har det kanske aldrig slått dig att det i själva verket är spelföretagen som sparar pengar på att slippa behöva tillhandahålla DVD-skivor och transportera dem runt jorden?

Digital distribution är billigare i nästan alla avseenden, tänk bara så mycket mindre pengar som behövs läggas ner på kundtjänst när folk dels får patchar direkt och slipper uppleva problemen överhuvudtaget, samt att kunderna hjälper varandra på spelens forum i större utsträckning.

Att Steam är en tjänst man ska acceptera att betala ett högre pris än fysiska kopior för är ett idiotiskt argument, men som jag sa, vad ska man göra. Ingen konkurrens finns.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Ja för de är ju dom som förbokat som behöver ett demo för att bli övertygad om köp :\

Precis det jag tänkte. Förstår mig inte på förbokningserbjudanden i form av ett demo.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Skriv svar