Heroes of the Storm

Robot
Heroes of the Storm

Blizzard kliver in i moba-genren med en välkomnande värld där deras älskade och ökända figurer gör upp en gång för alla.

#league-of-legends, #dota-2, #blizzard, #heroes-of-the-storm, #hearthstone-heroes-of-warcraft


NiC
Medlem
Heroes of the Storm

Vad jag har sett ser det riktigt kul ut!

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Ser ut som ett spel man kan spela när man inte har något bättre för sig.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Men.. Sluta ha mirror heroes... Så trist när båda lagen kan ha samma heroes på banan..


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av joffjoff:

Ser ut som ett spel man kan spela när man inte har något bättre för sig.

Som hearthstone då

Medlem

Frågan är om vi verkligen behöver ännu ett MOBA-free2play till? Visst är Blizzard bra på speldesign och att göra spel tillgängliga med ändå djupa. Ett mer välkomnande spel och en lite snällare community hade inte gjort genren illa. Dock måste dem passa sig från att inte ta bort djupet som hägrar de inbitna spelarna. Det är trots allt dem som sitter i turneringar och visar att spelet är också en seriös sport. Blizzard lyckades med Starcraft 2 och Heartstone, men då hade dem inte tre etablerade och välutvecklade konkurrenter.

Troligen kommer Heroes of the Storm att peta bort en av de mindre resursstarka (LoL/HoN) och ta dess plats med marknadsföring och turneringar som främsta vapen men Dota 2 känns alldeles för väletablerat för att förlora. Särskilt när dem har Valve bakom sig.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Blizzard inser vilken tabbe de gjorde när de sket i DotA och försöker nu roffa åt sig så mycket av kakan som möjligt med ett spel som antagligen kommer lyckas bli ännu mer casual än Diablo 3...

Det går utför nu, kan man säga.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv
Skrivet av SkullJoke:

Men.. Sluta ha mirror heroes... Så trist när båda lagen kan ha samma heroes på banan..

Håller med dig...och mount hoppas jag verkligen inte tränger sig in i den slutgiltiga produkten...ser helknäppt ut.

Diablo på en åsna te.x...what? :S

Medlem

Blir mäkta förvånad om det blir något av detta. Har själv inte spelat det, men har sett på många timmar streams, och det jag har sett ger det inget bra intryck. Säkert roligt att spela, men det kommer aldrig kunna mäta sig med LoL eller Dota. Inte ens i närheten.

Medlem

Verkar riktigt tråkigt att det inte finns någon shop-system alls.

Skrivet av Naraccas:

Frågan är om vi verkligen behöver ännu ett MOBA-free2play till? Visst är Blizzard bra på speldesign och att göra spel tillgängliga med ändå djupa. Ett mer välkomnande spel och en lite snällare community hade inte gjort genren illa. Dock måste dem passa sig från att inte ta bort djupet som hägrar de inbitna spelarna. Det är trots allt dem som sitter i turneringar och visar att spelet är också en seriös sport. Blizzard lyckades med Starcraft 2 och Heartstone, men då hade dem inte tre etablerade och välutvecklade konkurrenter.

Troligen kommer Heroes of the Storm att peta bort en av de mindre resursstarka (LoL/HoN) och ta dess plats med marknadsföring och turneringar som främsta vapen men Dota 2 känns alldeles för väletablerat för att förlora. Särskilt när dem har Valve bakom sig.

Peta ner LoL lol


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Hade nästan hellre velat se konceptet i form av Super Smash Bros istället

Men detta får la duga!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Hade nästan hellre velat se konceptet i form av Super Smash Bros istället

Men detta får la duga!

Haha, yeah. När jag var yngre hoppades jag alltid på att de skulle göra ett fighting-spel a la Soul Calibur. Fantiserar fortfarande om att Arthas bankar skiten ur Kerrigan med en massa Siegfred/Nightmare-moves...

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:
Skrivet av Naraccas:

Frågan är om vi verkligen behöver ännu ett MOBA-free2play till? Visst är Blizzard bra på speldesign och att göra spel tillgängliga med ändå djupa. Ett mer välkomnande spel och en lite snällare community hade inte gjort genren illa. Dock måste dem passa sig från att inte ta bort djupet som hägrar de inbitna spelarna. Det är trots allt dem som sitter i turneringar och visar att spelet är också en seriös sport. Blizzard lyckades med Starcraft 2 och Heartstone, men då hade dem inte tre etablerade och välutvecklade konkurrenter.

Troligen kommer Heroes of the Storm att peta bort en av de mindre resursstarka (LoL/HoN) och ta dess plats med marknadsföring och turneringar som främsta vapen men Dota 2 känns alldeles för väletablerat för att förlora. Särskilt när dem har Valve bakom sig.

Peta ner LoL lol

De jag känner som spelar LoL känns som folk som lätt kan byta spel om något annat blir populärt. Så jag kan tänka mig att LoL kommer förlora långt mycket mer spelare till blizzards nya dotaspel än tex HoN eller DotA kommer göra.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Blizzard inser vilken tabbe de gjorde när de sket i DotA och försöker nu roffa åt sig så mycket av kakan som möjligt med ett spel som antagligen kommer lyckas bli ännu mer casual än Diablo 3...

Det går utför nu, kan man säga.

Hmm mitt intryck av Blizzard är att de alltid satsat på casual spelare med en vision om att deras spel ska ha en enkel startsträcka.

Se bara hur WoW gjorde MMO tillgängligt till den stora spelkretsen men även hur Warcraft/Starcraft gjorde RTS genren mer attraktiv. Blizzard skapar sällan (aldrig?) något unikt utan är duktiga på att förfina.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Apministern:

Hade nästan hellre velat se konceptet i form av Super Smash Bros istället

Men detta får la duga!

Haha, yeah. När jag var yngre hoppades jag alltid på att de skulle göra ett fighting-spel a la Soul Calibur. Fantiserar fortfarande om att Arthas bankar skiten ur Kerrigan med en massa Siegfred/Nightmare-moves...

MASSACRE!


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv
Skrivet av feistin:
Skrivet av Newklear:

Blizzard inser vilken tabbe de gjorde när de sket i DotA och försöker nu roffa åt sig så mycket av kakan som möjligt med ett spel som antagligen kommer lyckas bli ännu mer casual än Diablo 3...

Det går utför nu, kan man säga.

Hmm mitt intryck av Blizzard är att de alltid satsat på casual spelare med en vision om att deras spel ska ha en enkel startsträcka.

Se bara hur WoW gjorde MMO tillgängligt till den stora spelkretsen men även hur Warcraft/Starcraft gjorde RTS genren mer attraktiv. Blizzard skapar sällan (aldrig?) något unikt utan är duktiga på att förfina.

Diablo är unikt och skapade en helt ny genre så lite cred måste de få.

Det är alltid bra med alternativ. Ska testa någon gång.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har tittat på några matcher och spelet ser verkligen intressant ut. Älskar moba genren och är en aktiv dota spelare så detta lockar mig

Medlem
Skrivet av Dunder:

Blizzard inser vilken tabbe de gjorde när de sket i DotA och försöker nu roffa åt sig så mycket av kakan som möjligt med ett spel som antagligen kommer lyckas bli ännu mer casual än Diablo 3...

Det går utför nu, kan man säga.

Förenklade spel för facebookare är framtiden. Bredare publik ger mer pengar än att satsa på kvalité åt hardcore spelare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Den stora frågan är finns de fortfarande mer plats för ännu ett moba spel?


signatur
Medlem
Skrivet av Davwve:

Den stora frågan är finns de fortfarande mer plats för ännu ett moba spel?

Tja, DotA 2 är ju ett ARTS, så hur många MOBA:n som finns vet jag inte...

EDIT: Och att författaren av nyhetsartikeln inte vet bättre tycker jag är lite pinsamt...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Davwve:

Den stora frågan är finns de fortfarande mer plats för ännu ett moba spel?

Tja, DotA 2 är ju ett ARTS, så hur många MOBA:n som finns vet jag inte...

EDIT: Och att författaren av nyhetsartikeln inte vet bättre tycker jag är lite pinsamt...

Kan du förklara skillnaden mellan ett moba och arts spel är då? För enligt mig så är både HoN, LoL, Dota2, mer eller mindre samma spel fast med olika heroes och lite annorlunda spelkänsla/skillkurva typ.


signatur
Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Davwve:

Den stora frågan är finns de fortfarande mer plats för ännu ett moba spel?

Tja, DotA 2 är ju ett ARTS, så hur många MOBA:n som finns vet jag inte...

EDIT: Och att författaren av nyhetsartikeln inte vet bättre tycker jag är lite pinsamt...

Moba, ARTS, ASSFAGGOTS (googla det ), kärt barn har många namn

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av feistin:
Skrivet av Newklear:

Blizzard inser vilken tabbe de gjorde när de sket i DotA och försöker nu roffa åt sig så mycket av kakan som möjligt med ett spel som antagligen kommer lyckas bli ännu mer casual än Diablo 3...

Det går utför nu, kan man säga.

Hmm mitt intryck av Blizzard är att de alltid satsat på casual spelare med en vision om att deras spel ska ha en enkel startsträcka.

Se bara hur WoW gjorde MMO tillgängligt till den stora spelkretsen men även hur Warcraft/Starcraft gjorde RTS genren mer attraktiv. Blizzard skapar sällan (aldrig?) något unikt utan är duktiga på att förfina.

Diablo är unikt och skapade en helt ny genre så lite cred måste de få.

Jäpp du har helt rätt. I det fallet kan man säga att de förfinade sin egen produkt

Skrivet av Pettson87:
Skrivet av Vincent_graymore:
Skrivet av Naraccas:

Frågan är om vi verkligen behöver ännu ett MOBA-free2play till? Visst är Blizzard bra på speldesign och att göra spel tillgängliga med ändå djupa. Ett mer välkomnande spel och en lite snällare community hade inte gjort genren illa. Dock måste dem passa sig från att inte ta bort djupet som hägrar de inbitna spelarna. Det är trots allt dem som sitter i turneringar och visar att spelet är också en seriös sport. Blizzard lyckades med Starcraft 2 och Heartstone, men då hade dem inte tre etablerade och välutvecklade konkurrenter.

Troligen kommer Heroes of the Storm att peta bort en av de mindre resursstarka (LoL/HoN) och ta dess plats med marknadsföring och turneringar som främsta vapen men Dota 2 känns alldeles för väletablerat för att förlora. Särskilt när dem har Valve bakom sig.

Peta ner LoL lol

De jag känner som spelar LoL känns som folk som lätt kan byta spel om något annat blir populärt. Så jag kan tänka mig att LoL kommer förlora långt mycket mer spelare till blizzards nya dotaspel än tex HoN eller DotA kommer göra.

lol kan förlora 50 % och är ändå nästan dubbla spelare mot Dota 2. för övrigt har jag sett mycket lite om Dota mästarskap etc medan lol petar en i ögonen då och då.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Davwve:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Davwve:

Den stora frågan är finns de fortfarande mer plats för ännu ett moba spel?

Tja, DotA 2 är ju ett ARTS, så hur många MOBA:n som finns vet jag inte...

EDIT: Och att författaren av nyhetsartikeln inte vet bättre tycker jag är lite pinsamt...

Kan du förklara skillnaden mellan ett moba och arts spel är då? För enligt mig så är både HoN, LoL, Dota2, mer eller mindre samma spel fast med olika heroes och lite annorlunda spelkänsla/skillkurva typ.

MOBA är Riots försök till att "skapa" en ny genre, istället för att inse att de bara snott någon annans idé. Det fördummar hela genren genom att vara så luddigt att det kan inkludera i princip vilket spel som helst, precis som LoL fördummar det koncept DotA skapade.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av feistin:
Skrivet av Newklear:

Blizzard inser vilken tabbe de gjorde när de sket i DotA och försöker nu roffa åt sig så mycket av kakan som möjligt med ett spel som antagligen kommer lyckas bli ännu mer casual än Diablo 3...

Det går utför nu, kan man säga.

Hmm mitt intryck av Blizzard är att de alltid satsat på casual spelare med en vision om att deras spel ska ha en enkel startsträcka.

Se bara hur WoW gjorde MMO tillgängligt till den stora spelkretsen men även hur Warcraft/Starcraft gjorde RTS genren mer attraktiv. Blizzard skapar sällan (aldrig?) något unikt utan är duktiga på att förfina.

Diablo 2 var inte särskilt casual, Diablo 3 var extremt casual...

Sen vet jag inte på vilket sätt Warcraft- och Starcraft-serierna skulle vara casual, så det får du gärna förklara närmre...

WoW har jag inte spelat på 5-6 år så jag vet inte hur casual det är nu, men det var helt okej på den tiden.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Blizzard inser vilken tabbe de gjorde när de sket i DotA och försöker nu roffa åt sig så mycket av kakan som möjligt med ett spel som antagligen kommer lyckas bli ännu mer casual än Diablo 3...

Det går utför nu, kan man säga.

Dom kanske inte kände för att utveckla ett spel bara för att någon gjort en mod just då?
Förövrigt kan jag bli rätt trött på användandet av ordet "casual". Du kanske förväxlar dig själv med en hardcorespelare bara för att du hittat till Elitist Jerks och lyckats kopiera en max-dps build därifrån? Låt oss som vill spela normala och bra spel göra det utan att olyckskorpar som dig ska spy galla över varenda nyhet.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Newklear:

Blizzard inser vilken tabbe de gjorde när de sket i DotA och försöker nu roffa åt sig så mycket av kakan som möjligt med ett spel som antagligen kommer lyckas bli ännu mer casual än Diablo 3...

Det går utför nu, kan man säga.

Dom kanske inte kände för att utveckla ett spel bara för att någon gjort en mod just då?
Förövrigt kan jag bli rätt trött på användandet av ordet "casual". Du kanske förväxlar dig själv med en hardcorespelare bara för att du hittat till Elitist Jerks och lyckats kopiera en max-dps build därifrån? Låt oss som vill spela normala och bra spel göra det utan att olyckskorpar som dig ska spy galla över varenda nyhet.

Casual betyder inte att spelet är dåligt. Det betyder att spelet är mer anpassat för den stora massan.

Hardcore gamers eller spelare som spelat lite längre väljer ofta spel med lite mer djup. Det betyder inte att vardagliga och enkla spel är dåliga, bara att dom inte passar mogna spelare.

Farmville, Diablo 3 och Plants vs Zombies är bra exempel på casual spel som är bra.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

12
Skriv svar