Medlem

Älskar fallout 1&2 samt baldurs gate serien. Dock tycker jag valet av spelmotorn förstör spelet helt och hållet. Det går inte att fuska med grafiken om man väljer köra 3d motor vilket man försökat göra. Med en 2d motor går det att lura ögat många gånger men i 3d skriker det hur dåliga och odetaljerade texturerna är konstant.

Kamerakontrollerna är förjävliga och inget beaktand har gjorts för att grejer kan skymma hela ditt team så man hela tiden måste rotera kamera för att se vad som händer, och igen, vilket blir snabbt plågsamt när kamerakontrollerna är förfärliga. Spelet skulle funkat mycket bättre med en main char och sen plocka upp followers med egna backstories istället för skapa 4 st som har ingen story alls annat än den man skriver i deras bio.

Bara kolla på Pillars of Eternity och då ser ni hur valet av en 2d motor funkar mycket mycket bättre för sånahär spel.

Medlem

Får så sjukt mycket spö ett par timmar in.. Men fan va kul det är!!!!!!!!!!!!!!!!!

Medlem
Skrivet av Hondo:

Turordningsbaserade strider förstör spelet, dessutom blir spelet längre än normalt, och att det aldrig går rättvist till: fienden får springa runt och slå mer än spelaren, man är alltid i underläge. Man borde kunna välja mellan turnbased och realtime. Att förstöra ett spel med turordningsbaserade strider är för jävligt.

Du vad? Har du någonsin spelat ett RPG förut? Det verkar inte som att du är rätt person för att kritisera det här spelet, sorry.
Förövrigt så råder jag alla som gillar genren att köpa det, skönt att spel som detta och Divinity: Original Sin kommer ut

Skribent
Skrivet av Binne:

character creation delen måste vart något av det sämsta någonsin. Sen känner jag ingen kontakt med mitt team. Blir det bättre eller är spelet bara överhypat?

Det går inte att skapa något annat än asfula karaktärer. Det kanske borde ha varit med på minusdelen, men jag glömde helt bort det efter 30+ timmar. Då var karaktärerna mina. Jag skrev också små biografier under skapandet till varje så att jag skulle få mer koppling till dem. Simpelt trick, men funkade för mig.

Skulle dock säga att spelet absolut växer med tiden. Det var likadant med Fallout 1+2 också, som även de började långsamt men växte enormt med tiden.

Medlem

Blir nog ett köp, var länge sedan ett bra rpg spel släpptes.

123
Skriv svar