Infinite Crisis läggs ner – två månader efter releasen

Robot
Medlem
Infinite Crisis läggs ner – två månader efter releasen

Aldrig ens hört talas om spelet, dålig marknadsföringen eller bor jag i en grotta?

Medlem

Testade spelet när jag kom in i closed beta, men fastnade inte för det tyvärr. Trodde däremot inte att spelet skulle skrotas


signatur

Game long and prosper

Skribent

Mitt intryck av spelet är att det är bra men inte mer. Trots kul superhjältecharm så utmärker det sig inte alls, spelmekaniskt är det precis samma grej vi redan upplevt i andra mobas.

Och det håller tydligen inte när man tävlar mot LoL, Dota och Heroes of the Storm.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Mattias Frost: Skyller på er för att ni inte har gjort så mycket nyheter på det

Medlem

Jag är en självutnämnd moba expert och kan säga att detta spel var OK. Inte mer eller mindre.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Om det bara gick två månader så måste det ha varit riktigt illa!
Låter faktiskt som ett rekord

Medlem

När ska utvecklare förstå... Att försöka sig på ett framgångsrikt MOBA är som att försöka slå sig in på MMO marknaden..

Näst intill omöjligt..

Sen att jag personligen är jäkligt trött på alla dessa MOBA's som dyker upp hela tiden är en annan femma...

Medlem

Det var helt okay, men saknade något av det där lilla extra som LoL och Dota bjuder på.
Hur som helst otroligt trist ändå att ett spel som säkerligen kostat mycket att producera inte kunde leverera och måste tas bort så snart.

Medlem

Två månader... ? ouch.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Det var helt okay, men saknade något av det där lilla extra som LoL och Dota bjuder på.
Hur som helst otroligt trist ändå att ett spel som säkerligen kostat mycket att producera inte kunde leverera och måste tas bort så snart.

börjar bli extremt många moba spel som har gått detta öde till mötes.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Har knappt hört om spelet, men jag gillade batman bilden så artikeln får 10/10

Inaktiv

Går man in som en halvtaskig studio och fortsätter skapa fler dåliga spel så finns det inget att sakna. Det är på tok för många som tror att free-to-play ska bli en gigantisk pengako; skrattretande faktiskt.

Medlem

Moba genres behag.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Mitt intryck av spelet är att det är bra men inte mer. Trots kul superhjältecharm så utmärker det sig inte alls, spelmekaniskt är det precis samma grej vi redan upplevt i andra mobas.

Och det håller tydligen inte när man tävlar mot LoL, Dota och Heroes of the Storm.

Ska man drar paraleller med LoL så var IC sämre på många punkter. Största problemen jag märkte var att spelet inte var lika roligt, det var mer rörigt och som ny spelare med helt ny hjälte tog det MYCKET längre tid att lära sig abilities.
I League of Legends fungerar grunderna mycket bättre vilket gör att spelet är bättre för nya spelare eller spelare som snabbt vill komma in i spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Går inte att sakna något som man inte visste fanns.

Inaktiv

Hade de satsat på ett spel med solo-kampanj hade de iaf skapat något som funnits kvar...

FM-guru
F.d. Sisyr

Aldrig hört talas om spelet, och däri ligger väl gissningsvis problemet.

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Har knappt hört om spelet, men jag gillade batman bilden så artikeln får 10/10

Haha, nu snackar vi rätt prioriteringar


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Raid25:

Om det bara gick två månader så måste det ha varit riktigt illa!
Låter faktiskt som ett rekord

Tror dock det va i öppen beta under lång tid innan dess så det har funnits tillgängligt längre än två månader.

Ambassadör
Xbox

Aldrig hört talas om spelet.


signatur

Jump in.

Medlem

Turbine? Har de gjort något spel som är värt att nämnas o;


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Turbine? Har de gjort något spel som är värt att nämnas o;

Asherons Call, D&D Online, LOTR Online. Alla riktigt bra MMOs

1
Skriv svar