Medlem
Skrivet av BeerZerker:

Hejsan, Ska lägga in en varning angående vanguard.
Spelet flyter på väldigt bra för mig, gamplayet är kul. Väldigt possitivt att dom gjort ett spel för oss som inte riktigt gillar så "snälla" spel som wow etc.

Varningen är dock att EU serversen plågas av samma problem som Everquest2's EU servrar, nämligen näst intill konstant downtime. Försökte själv spela på US servers men det är nästan omöjligt pga av allt lagg.
Hurvida detta kommer lösa sig eller inte vet jag inte, men efter ett par år ser det ju nästan likadant ut för eq2's eu servers.
Anledningen till att nämna eq2 är att det är samma bolag som står för Customer Support och servers, nämligen SOE(Sony online Entertainment). Dessa tenderar att skita fullständigt i sin europeiska playerbase.

Annars är spelet väldigt bra trots alla buggar i min mening. Downtimen är dock helt oacceptabel.

Mvh Zerk

Vad har du för ISP? Det laggar inte alls mycke för mig på US servrarna, Telia här.

Medlem

Jag sitter på 1mbit från comhem. Brukar spela amerikanska servers..gjorde det på te.x daoc etc..Här ligger jag dock på 500 ping och högre under spikes. Poängen är dock att europeér ska kunna spela på sina europeiska servrar och inte tvingas in på de amerikanska. Jag brukar dock föredra US servers men just nu försöker jag spela på normala svenska tider.

Medlem

Har inget lagg på Us server och skit bra ping på EU, synd bara att start questen för infenium armor inte fungerar.

Inaktiv

Alltså jag börjar bli ganska sugen på att testa detta. Ska jag vänta ett tag tills det öppnas lite mera servrar?

Hur funkar PvP är det någon sorts teambased?
Hur är teamen isåfall uppbyggda?


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

Medlem

Jag har inte testat PvP och fler servrar är det inte ens säkert att det kommer om det inte kommer en massa nya spelare. (Vilket det verkar som det gör, inatt var det lika mycke folk som första pre-releasedagen..)

Medlem

Jodå, där är en hel del folk som spelar och det verkar gå uppåt.
Buggarna försvinner mer och mer. Spelar själv på pvp server men är bara lvl 13 för tillfället, och på den levlen är det lite svårt att säga hur pvpn är, då man inte riktigt kan ta sig till motståndarna på allvar förrens 25+ :).
Det poppar ju nya servers lite då och då..kommit 2 eller 3 sedan pre-release launchen. Dock inga pvp. Så liksom eq2 är det många carebear fantaster. Förvisso mycket spelare på pvp serversen så, chansen finns ju.

Mvh Zerk

Medlem

Ingen som råkar ha en test kod man kan få/köpa? E väldigt sugen på att testa detta.

Medlem

Jag kan nog bussa dig på en trial men ska inte köpa det förän typ nästa månad eller nått, får se om dom kommer fixa euro servrarna först.

Medlem

Aha har dom redan släppt trial nycklar man kan köpa då äre ju lugnt.

Inaktiv

eeeh vet inte vad folk gör med sina datorer men jag har en nästan 4 år gammal dator och kör på preformance alternativet och jag har aldrig lagg, grafiken ser underbar ut.

Du som inte såg hjälmar osv, ta en titt i settings, där kan du sätta av eller på såna funktioner.

EU serven Frengot är klockren ping på.. varför köra på US servrar??? finns ju fler servrar i EU, och hitils har det inte varigt mycket downtime, vet inte om ni alldrig har spelat MMORPG (verkar så) men när den här typen av spel släpps brukar det alltid vara masssiva problem.. vanguard har varigt ovanligt problem fritt. iallafall ifrån min erfarenhet som ändå är rätt stor..

Medlem
Skrivet av Blackeye:

Du som inte såg hjälmar osv, ta en titt i settings, där kan du sätta av eller på såna funktioner.

Haha, har du sett ngn hjälm eller? För INGEN på servern jag är på har det sen den gick live iaf. Och ja, jag vet att den inställningen finns men den gör ingen skillnad för jag döljer ingenting. Att jag inte såg vapnen i handen var dock en bugg som nu är fixad vad det verkar.

Spelet flyter på bättre de senaste dagarna (både server och klientmässigt) måste jag säga, vet inte vad det beror på men jag klagar garanterat inte.

Skribent

Någon som råkat ut för bäckmörker efter en simtur? Jag tog en simtur och när jag skulle upp på land blev allt kolsvart. Enda lösningen var att starta om spelet.

Medlem

Jag har kört en trial nu i några dagar och har äntligen skapat en karaktär som jag skulle vilja fortsätta på senare om jag köper spelet. Finns karaktärerna kvar även efter en trial, även om det kan ta några veckor efter trialens slut tills dess att jag köper det?

Medlem
Skrivet av Tony:

Jag har kört en trial nu i några dagar och har äntligen skapat en karaktär som jag skulle vilja fortsätta på senare om jag köper spelet. Finns karaktärerna kvar även efter en trial, även om det kan ta några veckor efter trialens slut tills dess att jag köper det?

Ja, mina fanns kvar på Tharridon FFA pvp server efter en vecka iaf.

Medlem

Vanguard verkar vara allt jag vill ha:

1. mmorpg
2. Mognare än wow
3. Man kan köpa hus och mark
4. Mängder med saker
5. etc...osv

Dock, vad det verkar är det ännu väldigt buggigt. Mer "pain than gain"?

Hur funkar det där med hus/markköp?
Är tillverkningsförmågorna bättre än i wow - dvs att man tidigt kanb göra meningsfulla saker?
Hur är det generellt i förhållande till just wow?

Berätta!

//Mvh, M

Inaktiv

Markköp
Det finns tomter utsprida i världen med en skylt på, klickar man på denna kan man välja att köpa. Tydligen får man betala upkeep på tomten. Sedan är det bara att bygga hus om man är stonemason dock annars tror jag man kan köpa hus av andra spelare.

Vad det gäller tillverkning så är den separerad från äventyrande dvs. man behöver inte klubba monster för att bli bättre på att tillverka. Tydligen ska craftingen vara använbar.

Har testat lite olika raser, testade en Darkelf idag och vist är det skillnad från WoW. Första uppdraget är att slå ihjäl Darkelf slavar för att visa att man har rätt "blod". Så det är mycket grymmare än WoW. Spelar man Darkelf är man OND,

Medlem

Förstår inte hur folk kan spela?? Jag har spelat till lvl 10 och spelet är så buggat så de känns som en Alpha. Ger de en chans till om 3-4 månader och hoppas på nåt bättre då.

Medlem

Kanske skulle beskriva vad som är buggigt också?

Medlem
Skrivet av Bravo:

Kanske skulle beskriva vad som är buggigt också?

Jag kan inte komma på ngt som inte är buggigt på ett eller annat sätt.

Medlem

Jag har spelat det i några dagar nu och har inte upplevt några nämnvärda buggar, förutom:

* Fiender kan ibland bli osynliga, och ibland plötsligt ha nästan fullt liv igen. Men detta har bara hänt mig en eller två gånger.
* En viss fiende, Gataro Ripper, gör skada även när den är utom räckhåll, så man måste springa fram till den eller pumpa den med pilar.

Annars upplever jag det hittils som ganska buggfritt och mycket spelbart.

Testat detta och det var inte kul ... kanske eventuelt skulle varit roligare om grafik kortet mitt varit lite kraftfullare


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Inaktiv

Buggarna fixas kontinuerligt, 2-3 patchar i veckan ungefär.

Gällande prestanda så har det förbättrats märkningsvärt. Har funnits en memory leak, ska vara löst nu. Jag upplever inga märkvärdiga hack nu.

och ja, crafting är användbart! är man lvl 16 kan man göra level 21-25 items. och det är inte som i wow att det står vilken item det blir utan beroende på hur bra du craftar (hur många grades du når upp i, samt vilken kombinatin av i"uppgraderingar" du använder) så blir itemsen olika. Plus att du kan lära dig olika continental styles, vilket innebär att allt du craftar får du en statisk uppgradering på. Ju mer av dessa du bär, ju större blir den bonusen. Skulle kunna prata på hur mycket som helst.. hehe men men

Medlem

Funderar på att skaffa Vanguard, dock verkar det som att man måste ange VISA för att kunna spela - man kan inte köpa game time cards a la WoW?

Vidare...sker uppdateringarna automatiskt a la WoW eller måste man själv hålla koll och ladda ner uppdateringarna.

Sist men inte minst, vad kör ni på för maskiner? Jag har:

AMD64 3500
geForce 7600gt
1gb ram

//Mvh, M

Inaktiv

För tillfället tror jag det är VISA kort som gäller, enklaste, billigaste och bästa sättet. Har inte sett några time-cards iaf.

Uppdateringen sker automatiskt, går även att välja att den laddas ner och installeras in-game.

Lirar på en laptop XPS M1710 2,1gig centrino duo, 1 gig ram och ett Geforece 7900GTX, fungerar lysande på "balanced" settingen.

Medlem

ok, tackar...

Inaktiv

Jag kör på på en 3800+ X2, 9800pro och 1gb minne. Det funkar men jag ska köpa nytt grafik kort och mer minne. Vanguard kräver rätt mycket för att se snyggt ut, men det är klart spelbart.

Inaktiv

Kan man flytta in hos folk?

Medlem

Köpte spelet i fredags å det är väldigt kul.
Synd bara på alla buggar men det fixar dom nog snart

Medlem

Väldigt irriterande är dock den sekundsnabba respawnen på djur när man flått dem.

Vidare borde de ha någon form av kartor över de stora städerna...väldigt svårt att hitta i dem i början.

Sedan undrar jag om det är någon annan som inte ser sitt "character portrait" där det står i manualen att man skall kunna se det?!

//Mvh, M

Skriv svar