Pc-emulerade Zelda gör snabba framsteg

Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av broken-arrow:

Gött, trodde ingen skulle lösa detta så fort (sällan nyare spel på konsol blir körbara på pc).

Vill netendo inte ha detta, borde dom själva sälja spelet till PC.

Oerhört felaktigt påstående "Vill Nintendo inte att man ska piratkopiera deras spel (till PC) borde dom själva skapat det till PC.". Anledningen att det bara finns till WiiU och Switch är för att Nintendo vill sälja sina konsoler och konsoler är ingenting att ha utan spel.

Fast WiiU säljs ju inte längre. Men det var ju schysst av Nintendo att släppa BOTW till den konsollen för dom som redan äger den.

Avstängd

Jag var tänkt att köpa en switch bara pga Zelda men om det går att spela så här måste man kanske ändra sig och spara några 1000.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@anon_119148:"Oerhört felaktigt påstående "Vill Nintendo inte att man ska piratkopiera deras spel (till PC) borde dom själva skapat det till PC.". Anledningen att det bara finns till WiiU och Switch är för att Nintendo vill sälja sina konsoler och konsoler är ingenting att ha utan spel."

Jag har inte köpt en konsol på evighet. Enda konsol jag köpt är en bärbar Nintendo (för över 15 år sen).fått en Playstation 1 gen 2 i julklapp.

Resten har varit PC hela vägen, vägrar köra någon form av skjutarspel med joystick. Så för mig vore det bättre få spelet till PC, inte så swich får stöd för mus och tagentbord.

Säger inte att det behöver släppa det direkt till PC, utan kan vänta par månader.

Hela historien är ju spridd på YouTube redan, så Nintendo förlorar ju kunder den vägen också.

12
Skriv svar