Bästa film rysningen?

Releasehästryttare
Bästa film rysningen?

Vilken scen i en film ger er kalla kårar när ni ser om den?

Älskar denna från Independence day:

Medlem

Ståpäls varje gång. FREEEEDOOOOOM!!!


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Geeks Gaming

Där är sååå många men den som ploppade upp direkt var:

Sen måste jag lyfta fram dialogerna från ”Clerks” som jag älskar. Hela filmen är i princip ett långt citat!

Han gubben bakom hörnet i "Mulholland Drive".

Medlem

Bara att välja ett av många tillfällen i lotr-trilogin, vilka jävla mästerverk!

Skribent
Skrivet av DieZe:

Bara att välja ett av många tillfällen i lotr-trilogin, vilka jävla mästerverk!

Medlem

Fight scenen i trappuppgången i "The Tomorrow war". Nowhere to run liksom:

KoP
Medlem

När T-1000 brassar efter John Connor och kör lastbilen av bron.

Quake-konnässsör

De flesta scener ifrån "Hereditary" tycker jag är riktigt bra, "Don't Look Up" slutet ger kalla kårar på ett annorlunda sätt, hopplöshet eller hur man ska säga.

FM-guru
F.d. Sisyr

Slutet av Whiplash ligger bra till.

En gammal favorit sen barndomen är annars klimaxet i Den siste mohikanen.

Annars lite förvånad att Gladiator inte hunnit nämnas redan. Den (likt nämnda Braveheart) brukar alltid dyka upp i denna typ av diskussioner. Tänker då på scenen där Maximus avslöjar sin identitet.

Medlem
Medlem

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Extra speciellt på bio

Medlem

Children of Men the ceasefire

Hu vilken bra film och scen!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Räknas säsongsavslutningen i Mandalorians andra säsong?

Annars tycker jag det finns många klassiska klipp från The Big Lebowski på youtube, men jag vet inte om de ger mig några rysningar, mest skratt.

Medlem

Denna helt klart för mig också. Finns ingen annan shootout scen som ens kommit i närheten av denna!

Hoppas Mann får till en ny i Heat 2!

Medlem

Såg om Godzilla 2014 nyligen, och blev chockad över hur filmen håller så jäkla bra än. Önskade att alla dom kommande filmerna hade en sån jordad take på det hela. Men satan vad bra flygplatsscenen i Hawaii är, när Godzilla dyker upp för första gången.


signatur

Videomupp

ZF
Medlem
Medlem

Finns massvis men många avslöjar för mycket av filmen för att visa separat. Här är dock några kategorier.

Bästa jaktscen:

Bästa förvandlingsscen:

Skrivet av 4liv3:

https://www.youtube.com/watch?v=TME0xubdHQc

Ståpäls varje gång. FREEEEDOOOOOM!!!

Håller helt med.

Redaktör

Fenomenal film så egentligen är hela den en lång rysning av välbehag, men den här scenen har fastnat. Tight så det räcker.


signatur
Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Han gubben bakom hörnet i "Mulholland Drive".

Håller med.

Medlem

När harry potter får sin riktiga trollstav för första gången, gåshud på biopremiären 2001 och 23 år senare.

Samma sak med slutscenen i dragonheart (1996) som berör än idag med sitt fantastiska soundtrack:


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

KoP
Medlem

Ja den scenen blev ju en klassiker. Mest för att polisen blev nedringda utav en massa oroliga medborgare som trodde att kriget hade brakat loss. 😬

Dom valde att använda lösplugg med smäll då dom ville spela in ljudet och hur det ekade emellan byggnaderna.

RmK
Medlem

Förvånad att ingen nämnt Kung Theodens tal vid Battle of Pelennor fields:

Scenen är så mäktig att till och med spädbarn får hår på bröstet! 4K remaster med en riktigt bra ljudanläggning så kan man knappt gå längre utan att skaka om benen.

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Den där scenen är jäkla häftig! Måste ta och se om hela filmen. Det har hunnit gå 18 år sedan sist (galet vad tiden flyger iväg).

Inte den bästa, det finns många men tog ett axplock. Intro scenen i Drive är rätt cool.

1
Skriv svar