Vilken film såg du senast?

Medlem

Dead Space: Downfall

Mediokert. Inget speciellt, ganska tråkig animering osv.

Betyg: 2/5


signatur

Rawr

Medlem

Frequency (TV)

Filmen handlar om John som får kontakt med sin far, som har varit död i 30 år, genom en komradio. Pappan och sonen befinner sig alltså i samma hus samtidigt under olika tider. Sonen (John) befinner sig i framtiden och pappan i dåtiden.

Filmen liknade TV-serien LOST väldigt mycket. Speciellt avsnittet "The Constant". Liknelserna som jag noterade var:

1. Handlingen
2. Skurken i Frequency hette Jack Sheperd.
3. Skådespelerskan Elizabeth Mitchell var med i filmen, som även spelar karaktären Juliet Burke i LOST.

LOST är, som ni kanske vet, min favoritserie. Så det sänker ju inte betyget på filmen om man säger så.

Betyg: 3,8/5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Manhunter (TV)
Hade höga förväntningar på den här filmen men de blev inte helt infriade. Första halvan av filmen tyckte jag var riktigt bra men sen tog 80-talet över totalt med neonljus, jobbiga syntslingor som skulle skapa läskig stämning men gjorde precis det motsatta, för att inte tala om mördarens hus som såg ut som en lyxig ungkarlslya från 80-talet. Det var också många konstiga jump cuts lite här och var som bara kändes b-aktiga.

Brian Cox som Lecter var i alla fall riktigt bra och jag hade gärna haft mer scener med honom. Synd att 80-talet skulle förstöra den här filmen som hade potential och man märker verkligen att Mann var alldeles för insyltad i Miami Vice när han gjorde den här filmen.
6/10

Medlem

Starship troopers 3, trodde det inte var möjligt att den kunde vara sämre än 2an,
men det var den...

Medlem

tittade precis klart på - blades of glory, lite gay var den faktisk.


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Transformers 2

AWESOME!

5/5


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

GI joe: Rise of cobra

Tyckte den var bra och underhållande så den får högt betyg.

Betyg: 4/5


signatur

Rawr

Inaktiv
Skrivet av Crawller:

GI joe: Rise of cobra

Tyckte den var bra och underhållande så den får högt betyg.

Betyg: 4/5

va!? typ 2/5, fler klichér i en film får man leta efter tyckte jag!

Medlem

Public Enemies
Blev en till Mann-film igår. Denna gången var det ingen 80-talssjuka som sänkte upplevelsen utan en sådan modernitet som att filma i hd. Det fungerade perfekt i Collateral men i Public Enemies såg det ofta ut som om det var en billig tv-produktion jag tittade på. Extra märkbart var det i scener med mycket rörelse. Tydligen ska det finnas många fördelar att filma i det här formatet men är det verkligen värt att spara lite tid i filmskapandet om det i slutändan gör att många scener ser ut som skräp?

I övrigt gillade jag filmen, speciellt skjutscenerna som som påminde om Heat men på 30-talet. Synd bara att den hade kunnat sett så mycket bättre ut om den varit filmad på klassiskt vis.
7/10

Medlem

Upp (bio)

Oftast är det väldigt svårt för mig att sätta betyg på animerade/tecknade filmer. Mina kriterier för det högsta betyget av en animerad/tecknad film är bland annat: Nyskapande, rik på detaljer, bra humor, bra budskap och mycket variation.

"Upp" hade allt. Se den.

Betyg: 5/5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Upp (bio)

Oftast är det väldigt svårt för mig att sätta betyg på animerade/tecknade filmer. Mina kriterier för det högsta betyget av en animerad/tecknad film är bland annat: Nyskapande, rik på detaljer, bra humor, bra budskap och mycket variation.

"Upp" hade allt. Se den.

Betyg: 5/5

Såg du den med svenskt eller engelskt tal? Biograferna här visar den bara på svenska, tyvärr.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av WaltX:

Upp (bio)

Oftast är det väldigt svårt för mig att sätta betyg på animerade/tecknade filmer. Mina kriterier för det högsta betyget av en animerad/tecknad film är bland annat: Nyskapande, rik på detaljer, bra humor, bra budskap och mycket variation.

"Upp" hade allt. Se den.

Betyg: 5/5

Älskar Pixars filmer så den här är ett måste för mig. Kul att höra att den är bra.

Medlem

Eagle Eye

Mycket bra film, skrämmande hur äkta den kändes. Vem vet, kanske finns aria någostans och samlar information om oss.

Betyg: 5/5


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Såg Tim Burtons "9" igår, bra film, annorlunda.

4/5


signatur
Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av WaltX:

Upp (bio)

Oftast är det väldigt svårt för mig att sätta betyg på animerade/tecknade filmer. Mina kriterier för det högsta betyget av en animerad/tecknad film är bland annat: Nyskapande, rik på detaljer, bra humor, bra budskap och mycket variation.

"Upp" hade allt. Se den.

Betyg: 5/5

Såg du den med svenskt eller engelskt tal? Biograferna här visar den bara på svenska, tyvärr.

Jag såg den i 3D och svensk tal. Egentligen gillar jag inte dubbade versioner, men den engelska versionen hade ingen undertext i 3D. Jag hade kunnat se den, men jag hade yngre syskon med mig.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

"Knowing"

Kändes lite småläskig och väldigt spännande.
Tyvärr så var slutet dåligt. Men trots allt en bra film som jag tycker alla ska se.
4/5

Medlem
Skrivet av Rappakalja:
Skrivet av Crawller:

GI joe: Rise of cobra

Tyckte den var bra och underhållande så den får högt betyg.

Betyg: 4/5

va!? typ 2/5, fler klichér i en film får man leta efter tyckte jag!

Jag tycker inte sånt ska dra ner filmer så mycket. Jag lägger inte märke till mycket heller.


signatur

Rawr

Medlem

The Mummy (1932)
Helt suverän, finns bara en Boris Karloff. 5/5

Medlem

Oldboy
Ett modernt mästerverk som berör ända in i benmärgen.
10/10

Medlem

London to Brighton
3-4 av 10 möjliga.
Brittisk thriller som inte var något märkvärdigt.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

No Country For Old Men - 5 av 5

Medlem

District 9 - 8.2 - dåligt slut
Public enemies - 7.0 - bra slut (yes, makes no logical sense)

Medlem

Ska se Kelly's Heroes om ett tag. Återkommer med betyg.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem
Skrivet av Vozk:

Ska se Kelly's Heroes om ett tag. Återkommer med betyg.

själv tycker jag den äger


signatur

I am the liquor

Medlem

Kung Fu Panda

Stundtals skitrolig, Snygga effekter och lagom mycket action.
Jack Black och Dustin Hoffman är mycket imponerande röstskådisar.

5/5

Medlem

9 - 5/5
Ratatouille - 4/5
Night at the Museum: Battle of the Smithsonian - 1/5

Inaktiv

the tournament rolig slakta mörda med mycket blood and gore. hehehehe.

Medlem
Skrivet av Narcisuss:

9 - 5/5
Ratatouille - 4/5
Night at the Museum: Battle of the Smithsonian - 1/5

Kan du ge en snabb recension (utan spoilers) av 9? Kollade upp på IMDB och det sa inte så mycket men det lär defo intressant.


signatur

Have a good time!

Medlem

The Great Dictator (1940)

En klassiker som är aktuell än idag.
Klart sevärd 5/5


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av Narcisuss:

9 - 5/5
Ratatouille - 4/5
Night at the Museum: Battle of the Smithsonian - 1/5

Kan du ge en snabb recension (utan spoilers) av 9? Kollade upp på IMDB och det sa inte så mycket men det lär defo intressant.

Nej, sånt orkar jag inte med. Finns en massa reviews på youtube. Go nuts.

Skriv svar