Vilken film såg du senast?

Medlem

Return of the killer tomatoes, inte riktigt lika kul som den första,
men ändå en sevärd b film med en ung George Clooney med.
Den gick på tv 4 komedi förra helgen,
då körde dom även Rymdinvasion Lappland och Elvira mörkrets härskarinna.
Rymdinvasion Lappland den var rätt så skön den med.

Medlem

Inglorious Basterds
Tarantino är tillbaka!
10/10

District 9
Kompetent Sci-fi och roligt att få se lite nytt blod på filmmarknaden.
9/10

Medlem

District 9
Helt okej film, men kanske inte direkt min slags film.
5/10

Medlem

Religulous
Bill Maher åker runt i världen och samtalar med människor från olika religioner, han utelämnade dock hinduism och buddism. Underhållande och intressant, även skrämmande när man tänker på att höga makthavare tror på en religion där jordens undergång är ett faktum och något bra, känns väldigt säkert.
8/10

Medlem

Inglorious Bastards

Hans Landa någon?

4/5, inte riktigt min typ för att få en fullpöttare, men helt klart en sevärd rulle som alla vet i det här läget


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Jericho: Är bara tvungen att kommentera, och som vanligt handlar det om betygskriterier. Jag anser ju att 4/5 är väldigt bra, så bra att jag anser att ett 4/5 kan räcka till att få massa fina priser. Men jag har nog aldrig haft med "sevärd" och "inte min typ" när jag ger en film 4/5.
Jag tycker det känns som du faller för grupptrycket!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jericho: Är bara tvungen att kommentera, och som vanligt handlar det om betygskriterier. Jag anser ju att 4/5 är väldigt bra, så bra att jag anser att ett 4/5 kan räcka till att få massa fina priser. Men jag har nog aldrig haft med "sevärd" och "inte min typ" när jag ger en film 4/5.
Jag tycker det känns som du faller för grupptrycket!

Okej


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Terminator: Salvation

Betyg: 2/5

Blev ganska besviken på storyn, hade väl hoppats på något mer, kändes mest som meh efter jag hade sett den. T2 är fortfarande den bästa Terminator filmen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kill Bill 1-2 (Blue-ray)

4/5


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av Tybalt:

The Warriors (1979) (DVD)

En klassiker om ett gäng som slåss för att överleva.
Bra film.

4/5

Njae, lite dålig beskrivning av handlingen där Den handlar om att alla gäng i New York samlas på samma ställe o har ett stort möte, där en av gängledarna försöker ena alla gäng till ett gäng, och att dom ska sluta strida gängen imellan och ha fred. Men så lönnmördas han och "the warriors" blir anklagade som gänget som låg bakom det hela. Sen måste dom försöka ta sig tillbaka till sitt hemområde som ligger på andra sidan stan... levande ungefär !

Medlem

Snabba cash - 3,5/5

Old dogs - 3/5

Up in the air 3/5


signatur

Rawr

Medlem

När lammen tystnar.
Sevärd, men inte min typ av film. 5/5


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Inglorious bastards 5/5

The Simpson Movie 3,5/5


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Avatar
Shit va bra den var!

Betyg: 5/5


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:

Avatar
Shit va bra den var!

Betyg: 5/5

Hääärligt! Imorgon är det dags för mig! Eller idag rättare sagt


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Bästa på länge. Älskade den


signatur

Rawr

Medlem

Avatar 3/5

Handlingen var verkligen inget speciellt, men effekterna var grymma. Gillar världen dom lever i, riktigt mysig.

Medlem

Avatar

Riktigt fet film med helt sinnesjuka specialeffekter. Ska du kolla på den så råder jag dig att se den i 3D. 3D-effekterna är helt otroliga och väldigt detaljrika.

Har aldrig varit med om något liknande i filmväg och därmed är detta lätt den bästa bioupplevelsen jag haft.

Förutom effekterna är filmen i sig helt klart godkänd och som vanligt levererar Cameron en Action-upplevelse utöver det normala.

Coolaste filmen! Se den.

5/5

Medlem
Skrivet av Lerner:
Skrivet av Tybalt:

The Warriors (1979) (DVD)

En klassiker om ett gäng som slåss för att överleva.
Bra film.

4/5

Njae, lite dålig beskrivning av handlingen där Den handlar om att alla gäng i New York samlas på samma ställe o har ett stort möte, där en av gängledarna försöker ena alla gäng till ett gäng, och att dom ska sluta strida gängen imellan och ha fred. Men så lönnmördas han och "the warriors" blir anklagade som gänget som låg bakom det hela. Sen måste dom försöka ta sig tillbaka till sitt hemområde som ligger på andra sidan stan... levande ungefär !

I korthet: Gänget man följer i filmen slåss för sin överlevnad.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Star Trek (blu ray)

Man föjer den tidiga historien om Kirk och 'company'.

Fann filmen mycket underhållande. 4 av 5.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Cheech and Chong: Next Movie,
hyrde den genom Zune på 360n,

Pundarfilm med minimal handling,
inget att rekomendera alls.

Medlem

Avatar
Jag suckade lite för mig själv i början när jag introducerades för en nästan äckligt korkad och nonchalant soldat.

Knuffa sig fram för att skaka hand med en uppenbart irriterad och människo-hatande hövdning? Kom igen...

. Kommer detta bli ännu en tunn film där jag sitter spänd av bara den anledning att jag är irriterad och uttråkad? NEJ! Den här filmen var kanon!

CGIn var helt lysande. Fighterna och talen tog tag i mig. Detta var en av de bättre biofilmer jag sett.

Den får 4.5/5 SuperTomtar.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Avatar 3D (bio)

Jag kommer att sammanfatta det hela väldigt kort: Det här var den häftigaste bioupplevelsen som jag någonsin har varit med om. Jag som trodde att "Sagan om Konungens Återkomst" var oslagbar.

Betyg: 5/5 | 10/10 | [Mästerverk]


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Avatar 3D (bio)

Jag kommer att sammanfatta det hela väldigt kort: Det här var den häftigaste bioupplevelsen som jag någonsin har varit med om. Jag som trodde att "Sagan om Konungens Återkomst" var oslagbar.

Betyg: 5/5 | 10/10 | [Mästerverk]

Hur var det att se den i 3D? Hade du 3D-glasögon? Är lite oerfaren gällande det där. Försökte se My Bloody Valentine i 3D på TVn med spexiga 3D-glasögon, men färgerna blev typ bara svartvita.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av SuperTomten:

Hur var det att se den i 3D? Hade du 3D-glasögon? Är lite oerfaren gällande det där. Försökte se My Bloody Valentine i 3D på TVn med spexiga 3D-glasögon, men färgerna blev typ bara svartvita.

Satte du glasögonen på rätt håll? Har för mig att det gjorde skillnad när jag var på någon 3D-bio för längesen.

Medlem
Skrivet av SuperTomten:
Skrivet av WaltX:

Avatar 3D (bio)

Jag kommer att sammanfatta det hela väldigt kort: Det här var den häftigaste bioupplevelsen som jag någonsin har varit med om. Jag som trodde att "Sagan om Konungens Återkomst" var oslagbar.

Betyg: 5/5 | 10/10 | [Mästerverk]

Hur var det att se den i 3D? Hade du 3D-glasögon? Är lite oerfaren gällande det där. Försökte se My Bloody Valentine i 3D på TVn med spexiga 3D-glasögon, men färgerna blev typ bara svartvita.

Att se Avatar i 3D är ett måste. Jag har sett en del 3D filmer, men har aldrig sett någonting så häftigt och avancerat som i Avatar 3D. Ribban ligger väldigt, väldigt, väldigt högt för framtida 3D filmer.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Billy Madison på Zune via Xbox live,
en gammal Sandler film, men småkul om man gillar
Adam Sandler filmer.

Medlem
Skrivet av SuperTomten:
Skrivet av WaltX:

Avatar 3D (bio)

Jag kommer att sammanfatta det hela väldigt kort: Det här var den häftigaste bioupplevelsen som jag någonsin har varit med om. Jag som trodde att "Sagan om Konungens Återkomst" var oslagbar.

Betyg: 5/5 | 10/10 | [Mästerverk]

Hur var det att se den i 3D? Hade du 3D-glasögon? Är lite oerfaren gällande det där. Försökte se My Bloody Valentine i 3D på TVn med spexiga 3D-glasögon, men färgerna blev typ bara svartvita.

Den är helt enormt cool i 3D.
Ja, man använder 3D-glasögon, men inte de där röd-gröna som man är van vid sedan tidigare. Nu påminner det mer om solbrillor och båda glasen har samma färg.

Under 3D-reklamen hade mina ögon lite svårt att anpassa sig vid 3D-effekterna, men så fort filmen var igång så hade jag vant mig vid det och cool-faktorn var på topp. Helt enormt coolt.

Medlem

Blood Diamond (TV)

4,5/5


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Avatar - 3/5

Fin, härliga detaljer. Men handlingen och karaktärerna var ibland pinsamt dåligt för en film av den kalibern. Tyvärr. Klyschigt, hjärndött, smurfarna presenteras fantasilöst.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skriv svar