köpa 360 eller PS3 ?

Inaktiv

Precis att skriva en lista med spel är totalt nonsens tyvärr..

För vissa betyder det mer att ha Dr Mario på virtual console än MGS4.

Medlem

Varför klagar ni, han svarade på nåns fråga ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av eDy:

Jag beundrar denna tråden! :D:D:D:D

för att här vet alla att 360 är bäst ?

Nae, för att ni bara orkar diskutera dett ÄNNU MER känns som man måste ha fått sin dos vid det här laget töjp ^^


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Själv sålde jag jag Tresextion eftersom ingen någonsin spelade på den härhemma...

Visst jag gillade Gears Of War men det var oxå det enda jag orkade spela...

Efter att jag skaffat PS3:an så har helt plötsligt tjejen, som inte rört ett tvspel på tio år, börjat lira dagligen...

Ungarna verkar definitivt ha mer utbyte av PS3 än 360 oxå...

Håller mig hädanefter till denna... Funderar dock på att kanske skaffa en Wii oxå...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Inaktiv

Eftersom jag äger både en 360 och en PS3:a så är jag lite kluven. Men jag ser fram emot fler spel på PS3:an än på 360:n, visserligen så kommer dom flesta jag ser fram emot på båda konsolerna. Sen har jag alltid gillat PS3 handkontrollen bättre och sen HDMI och Bluray var en av anledningarna jag köpte min PS3:a, filmgalning som man är och allt.

Men gillar båda konsolerna men kommer köpa fler spel till PS3:an när dom kommer på båda.


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Inaktiv

Hur kan du se fram imot fler spel på ps3an ? Lätt man ser framimot vad som ska komma till Xbox 360 !


signatur

Sony, you went wrong with your ps3

Inaktiv
Skrivet av Svangiis:

Hur kan du se fram imot fler spel på ps3an ? Lätt man ser framimot vad som ska komma till Xbox 360 !

Antar att vi har annorlunda smak då helt enkelt. Finns 2 spel jag vill ha till 360:n. Vilka är Mass Effect och Halo 3. Sen lite småsugen på Fable 2 men inte så imponerad av vad som har visats.


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Inaktiv

Jo vi har väl det....


signatur

Sony, you went wrong with your ps3

Inaktiv
Skrivet av Hjod:
Skrivet av Svangiis:

Hur kan du se fram imot fler spel på ps3an ? Lätt man ser framimot vad som ska komma till Xbox 360 !

Antar att vi har annorlunda smak då helt enkelt. Finns 2 spel jag vill ha till 360:n. Vilka är Mass Effect och Halo 3. Sen lite småsugen på Fable 2 men inte så imponerad av vad som har visats.

Halo Wars då ?

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av Hjod:
Skrivet av Svangiis:

Hur kan du se fram imot fler spel på ps3an ? Lätt man ser framimot vad som ska komma till Xbox 360 !

Antar att vi har annorlunda smak då helt enkelt. Finns 2 spel jag vill ha till 360:n. Vilka är Mass Effect och Halo 3. Sen lite småsugen på Fable 2 men inte så imponerad av vad som har visats.

Halo Wars då ?

Nej faktiskt inte, gillar inte RTS och defenetivt inte på konsol


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Inaktiv

Typisk seriös fråga som bara blir till en stor fanboykamp.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

till 360 ser jag fram emot Bioshock, Eternal Sonata, Lost Odyssey, CoD4, Alan Wake, Cry On, Rock Band, Guitar Hero III, Last Remnant, Assassins Creed, Mass Erect (smeknamn på en del gamingforum;)), och en massa jag inte kommer på nu.

till PS3 (exklusivt) ser FF13 helt osannolikt fräckt ut, baserat på vad som sagts, sen vill man såklart se mer gameplay!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

Får lägga till ett spel till 360 jag ser fram emot, testade Bioshock idag och beställde det direkt efter


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

så många fjortisar som äger en xbox
fyfan

Inga har råd med ps3 ändå.

Onödigt inlägg btw.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Molotov:

make love not war

Make games not war ska det va!:D

Inaktiv

Tycker väl själv att 360 i dagsläget har mer intressanta spel just för mig, vad detta beror på har jag ingen aning, då detta är min första konsol sedan Nintendo 64 (gotta love golden eye) Sen blev valet mkt på grund av just nämnda Mass Effect då jag är en sucker för biowares rollspel.

Nej om man skulle ta en omgång Kotor kanske?

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

herregud va folk är insnöade.

ps3 kostar inte 6.500 är det så svårt att fatta ?

du kan få tag på en ps3 för 5.800 på elgiganten.

jag köpte min ps3 på Game å där kosta den 6.000.

6.500 är bara priser som anti sony folk hela tiden vill folk att tro att den kostar.

Men herregud?! Big diff på 6500kr eller 5800kr? Faktum är att PS3 fortfarande är snuskigt dyr. Känns som de där 700kr är skitsamma såvida man nu inte sitter och spar sitt studiebidrag för att köpa PS3:an.

Jag äger båda konsolerna och måste ju säga att PS3:ans utbud är väääldigt tunt, de flesta titlar har redan funnits på Xbox 360 en längre period och de titlar som faktiskt är exklusiva (Resistance och motorstorm för att nämna några) så håller de inte alls särskilt hög klass, varken grafikmässigt eller spelmässigt.

Hade jag varit du hade jag satsat på Xb360. Speciellt nu när Bioshock släpps om några dagar samt nästa månad kommer tonvis med bra spel till konsolen. Att jag sen får betala 50kr i månaden för Xbox live rör mig inte i ryggen då den just nu har så mycket mer att erbjuda än vad Sonys dito har. Visst Home verkar väl rätt ballt, men känns som jag inte kommer orka springa runt med ett digitalt alterego och ragga online polare Räcker att mötas i spelen sen isf lägga till på sin friendslist.

Man kan tjafsa om 50 lappar varje månad hit eller dit, faktum är att Xbox live knäcker allt vad playstation store heter för tillfället, utbudet är 1000 gånger bredare och det kommer förmodligen fortsätta se ut så.

Fredens!

Medlem
Skrivet av lamerman:
Skrivet av BangBoomBang:

herregud va folk är insnöade.

ps3 kostar inte 6.500 är det så svårt att fatta ?

du kan få tag på en ps3 för 5.800 på elgiganten.

jag köpte min ps3 på Game å där kosta den 6.000.

6.500 är bara priser som anti sony folk hela tiden vill folk att tro att den kostar.

Men herregud?! Big diff på 6500kr eller 5800kr? Faktum är att PS3 fortfarande är snuskigt dyr. Känns som de där 700kr är skitsamma såvida man nu inte sitter och spar sitt studiebidrag för att köpa PS3:an.

Jag äger båda konsolerna och måste ju säga att PS3:ans utbud är väääldigt tunt, de flesta titlar har redan funnits på Xbox 360 en längre period och de titlar som faktiskt är exklusiva (Resistance och motorstorm för att nämna några) så håller de inte alls särskilt hög klass, varken grafikmässigt eller spelmässigt.

Hade jag varit du hade jag satsat på Xb360. Speciellt nu när Bioshock släpps om några dagar samt nästa månad kommer tonvis med bra spel till konsolen. Att jag sen får betala 50kr i månaden för Xbox live rör mig inte i ryggen då den just nu har så mycket mer att erbjuda än vad Sonys dito har. Visst Home verkar väl rätt ballt, men känns som jag inte kommer orka springa runt med ett digitalt alterego och ragga online polare Räcker att mötas i spelen sen isf lägga till på sin friendslist.

Man kan tjafsa om 50 lappar varje månad hit eller dit, faktum är att Xbox live knäcker allt vad playstation store heter för tillfället, utbudet är 1000 gånger bredare och det kommer förmodligen fortsätta se ut så.

Fredens!

Kan upplysa dig som ny användare att BBB är numera 360 fanboy istället. Imorgon är det väl Wii som gäller.

Inaktiv

herregud 500kr xD..Det som ps3 folket säger för att dom inte har något bättre argument ^^

Inaktiv

*Jingai*

*Kan upplysa dig som ny användare att BBB är numera 360 fanboy istället. Imorgon är det väl Wii som gäller. *

har redan varit Wii fanboy.

hade Wii i 2 månader och under den tiden så dyrkade man den.

Ps3 hade man 2 veckor.... lol.

och 360 är det nu jo.

fast 360n kommer fortsätta och få bo kvar här för 360n är snäll och ger mig mycke kul.

Medlem
Skrivet av jingai:
Skrivet av lamerman:
Skrivet av BangBoomBang:

herregud va folk är insnöade.

ps3 kostar inte 6.500 är det så svårt att fatta ?

du kan få tag på en ps3 för 5.800 på elgiganten.

jag köpte min ps3 på Game å där kosta den 6.000.

6.500 är bara priser som anti sony folk hela tiden vill folk att tro att den kostar.

Men herregud?! Big diff på 6500kr eller 5800kr? Faktum är att PS3 fortfarande är snuskigt dyr. Känns som de där 700kr är skitsamma såvida man nu inte sitter och spar sitt studiebidrag för att köpa PS3:an.

Jag äger båda konsolerna och måste ju säga att PS3:ans utbud är väääldigt tunt, de flesta titlar har redan funnits på Xbox 360 en längre period och de titlar som faktiskt är exklusiva (Resistance och motorstorm för att nämna några) så håller de inte alls särskilt hög klass, varken grafikmässigt eller spelmässigt.

Hade jag varit du hade jag satsat på Xb360. Speciellt nu när Bioshock släpps om några dagar samt nästa månad kommer tonvis med bra spel till konsolen. Att jag sen får betala 50kr i månaden för Xbox live rör mig inte i ryggen då den just nu har så mycket mer att erbjuda än vad Sonys dito har. Visst Home verkar väl rätt ballt, men känns som jag inte kommer orka springa runt med ett digitalt alterego och ragga online polare Räcker att mötas i spelen sen isf lägga till på sin friendslist.

Man kan tjafsa om 50 lappar varje månad hit eller dit, faktum är att Xbox live knäcker allt vad playstation store heter för tillfället, utbudet är 1000 gånger bredare och det kommer förmodligen fortsätta se ut så.

Fredens!

Kan upplysa dig som ny användare att BBB är numera 360 fanboy istället. Imorgon är det väl Wii som gäller.

Haha Ja gället ju att vända kappan efter vinden Själv gillar jag fortfarande 360n mer än jag gillar PS3an. Men snart kommer ju lite intressant titlar så som Heavenly sword med mera som helt klart kommer göra PS3an mycket roligare

Inaktiv

nån enstaka titel dyker upp i år som är intressant på ps3.
men inte tillräckligt för att man lägger ut 6000 kr.

får allt komma mycket mer bra spel om man ska släppa in ps3 i gaming rummet igen.

ska ni på FZ införa Xbox 360 Elite som val på vilken konsoll man har på Mina plattformar ?

för Elite är ju lite biffigare än en vanlig 360.
för det kanske vore intressant och kunna se vem som har en vanlig 360 och vem som har Elite.

eller så kanske det bara är jag som är nyfiken på det

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

nån enstaka titel dyker upp i år som är intressant på ps3.
men inte tillräckligt för att man lägger ut 6000 kr.

får allt komma mycket mer bra spel om man ska släppa in ps3 i gaming rummet igen.

ska ni på FZ införa Xbox 360 Elite som val på vilken konsoll man har på Mina plattformar ?

för Elite är ju lite biffigare än en vanlig 360.
för det kanske vore intressant och kunna se vem som har en vanlig 360 och vem som har Elite.

eller så kanske det bara är jag som är nyfiken på det

Elite är endast en annan modell av 360, det är inte en fristående konsol, så varför skulle den finnas med som val?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

jo den är en annan model.

tyckte bara det vore intressant och se vilka som kör vanlig och elite.
men det kvittar för det är nog bara jag som är intresserad av att se hur många som skaffar elite

Inaktiv

Du får väl fråga..herregud


signatur

Sony, you went wrong with your ps3

Medlem

Men då kanske vi ska separera på Ps2 och PS2 slim eller PS eller PSone när vi ändå håller på


signatur

Videomupp

Inaktiv

Glöm inte alla varianter av game boy som finns

Inaktiv

360 har Gears of War, det säger allt.

Inaktiv

jag tycker att 360 elite låter mindre än ps3,
så nu finns det ingen anledning att skylla på att 360 låter längre vid val av konsoll

Medlem

Lätt val: Playstation 3!

Får så mkt mer för pengarna om man köper en Ps3 och man får en kraftfull maskin som är framtidssäker...dock finns de visserligen mer spel till 360, just nu:D

...men lixom för 6.000:- får man...

*BluRay!! (Kolla va dom kostar lixom:O)
*Hdmi (1.3), optisk 5.1 digital, trådlöst- och gigabitnätverkskort.
*Tyst, snygg maskin.
*60gb hdd.
*2 trådlösa BT kontroller (499:-/st)
*2 spel (599/st)
*PSN (Gratis)
*Ingen j**la extern nätdel.

De e ju så lätt val

Skriv svar