FZ snackar med Josef Fares om kärleken till co-op, "fuck the Oscars" och EA-hatet
@Carl Johansson-Sundelius: Jag uppskattde denna intervju oerhört mycket. Det får ju vara 50/50 mellan dig och Fares dock för han verkar vara oerhört tacksam att intervjua. Ser gärna mer av denna stil. Är intressant att lyssna på spelutvecklare på detta vis. I synnerhet när det inte är någon regisserad intervju med känslan av att dom har förberedda och ibland intetsägande svar. Förstår att tiden är begränsad och att det finns många frågor att ställa men själv blir jag lite nyfiken på hur många som arbetat med spelet i olika roller etc när det handlar om mindre företag. Även att få lite insikt i hur dom/han bar sig åt för att påbörja ett sådant projekt. Vad var första steget efter "Jag gör det, jag kör."? Kanske några frågor som kan dyka upp någon annan intervju med ett annat mindre företag.
Tack!
Kan svara på en av dina frågor!
Enligt Fares var en betydande del av utvecklarna praktikanter på Hazelight och många var ensamma på sina poster.
Angående hur projektet startades: Jag vet inte säkert och det kom aldrig upp i samtalet. Däremot möjliggjordes det av EA Originals-programmet (https://www.ea.com/ea-originals), jag kan inte svara på vem som tog kontakt med vem.
Trottoarkantssnubblande insjögangster.
Kan svara på en av dina frågor!
Enligt Fares var en betydande del av utvecklarna praktikanter på Hazelight och många var ensamma på sina poster.
Angående hur projektet startades: Jag vet inte säkert och det kom aldrig upp i samtalet. Däremot möjliggjordes det av EA Originals-programmet (https://www.ea.com/ea-originals), jag kan inte svara på vem som tog kontakt med vem.
Nice! Tack för infon. Sådant är roligt att veta. Häftigt när en produkt blir uppskattad och kommer från några enskilda som fått jobba hårt och brett.
@Megagurra: Se tidigare kommentarer! Fixad version finns.
Trottoarkantssnubblande insjögangster.