Halo: Reach kanske med Natal

Robot
Medlem
Halo: Reach kanske med Natal

Skulle kunna fungera till enklare grejer, som att peka vart AIn ska gå och säga kommandon, men jag hopppas verkligen att jag slipper låtsas hålla i ett gevär och peka på skärmen och spela. :S


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Håller med Zelaxe. Jag vill fortfarande kunna hålla i kontrollen och skjuta med den. Aja när jag spelar Halo så sitter jag ner i soffan så. Orka Natal till halo.

Medlem

FPS känns ju som en av de sämre genrerna för handviftande framför tv:n. Lär ju knappas gå att få till nån precision som är vettig. Lär bli nån sorts gimick-stöd där man klistrar på några funktioner som går att styra med Natal. Typ som i vissa Wii-spel där utvecklarna är slöa.

Medlem

Vore intressant att se dom försöka lyckas få Natal att fungera bra till ett Halo spel


signatur

Game long and prosper

Medlem

Vad sägs som att säga röstkommandon? Någon? Automatiskt pausa ifall någon ställer sig i vägen. Men jo fps avnjutes bäst med mus och tangentbord.. OH SH-


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Haha. Min dröm om att motion capture direkt till spel kanske kommer bli sann

Medlem

Zelaxe och showerguy, ni behöver ju inte spela med natal?
Det kommer ju såklart finnas kontroller.

Skulle bli fett med detta, det enda jag undrar är - hur faen ska man springa/gå?


signatur

Wai

Inaktiv
Skrivet av Godnoken:

Zelaxe och showerguy, ni behöver ju inte spela med natal?
Det kommer ju såklart finnas kontroller.

Skulle bli fett med detta, det enda jag undrar är - hur faen ska man springa/gå?

Mm förstår vad du menar. Men varför satsar man inte istället 100 % på Halo spelet i säg än någon grej på sidan. Jag älskar Halo och gillar Natal. Men inte dom båda tillsammans. Men vem vet, jag kanske byter åsikt!

Jag har lirat alla halo och det är ett skit bra spel.

Medlem

Jag instämmer i kören mot rörelsespel,
har haft Wii, been there done that och tröttnade ganska omgående,
så snälla förstör inte favoritspelen så dom blir billiga partyspel.

KoP
Medlem
Skrivet av Hizzi:

Jag instämmer i kören mot rörelsespel,
har haft Wii, been there done that och tröttnade ganska omgående,
så snälla förstör inte favoritspelen så dom blir billiga partyspel.

Äsch.. man kommer ju självklart ges alternativet att spela med vanliga kontroller också. No worries.

Medlem

Vore ju intressant om Bungie kunde släppa något som inte hette Halo: "insert lame subtitle here"


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Hizzi:

Jag instämmer i kören mot rörelsespel,
har haft Wii, been there done that och tröttnade ganska omgående,
så snälla förstör inte favoritspelen så dom blir billiga partyspel.

Äsch.. man kommer ju självklart ges alternativet att spela med vanliga kontroller också. No worries.

Jo så borde det bli, om jag skulle vilja ha sån här röreslegrej då skulle jag nog hellre vilja ta steget fullt ut och ha en virtual reality hjälm, och det är du som är i spelet, ungefär som ett holodäck i star trek.

Medlem

Nja hellre virtual reality eller kontroll än att springa omkring framför tv skärmen.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Ska man börja prova natal och dylikt i shooters kan man nog ta o börja med någon form av rälspangare eller ha ett sådant läge. Där hela kroppen representeras i spelet så att du får ducka och sikta "manuellt", men du behöver inte gå runt och ha dig.

Fanns ju något Time Crisis i spel automat där man med hjälp av en pedal kunde ducka. Skippa pedalen och låt spelaren ducka. Ska man behöva kuta runt för att förflytta sig framåt blir det nog rätt jobbigt


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Jag tycker inte att det är en bra ide med natal man borde släppa beta på reach så man kan testa spelkänslan om det fungerar bra..

Medlem

Natal kommer inte stödjas av Halo Reach då Natal inte kommer vara ute i början av 2010, om ens det året.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Inaktiv
Skrivet av DreD:

Vore ju intressant om Bungie kunde släppa något som inte hette Halo: "insert lame subtitle here"

Håller helt klart med där. Varför kan dom inte bara göra en titel såhär istället:

Halo: 4

Damn, Halo 3 fick aldrig ett "riktigt" slut... Vill bara att serien slutar snart.

Medlem
Skrivet av READON:
Skrivet av DreD:

Vore ju intressant om Bungie kunde släppa något som inte hette Halo: "insert lame subtitle here"

Håller helt klart med där. Varför kan dom inte bara göra en titel såhär istället:

Halo: 4

Damn, Halo 3 fick aldrig ett "riktigt" slut... Vill bara att serien slutar snart.

Du missförstod mig nog.. jag menar varför kompetena utvecklar bara gör spel på en IP. Hade varit intressant att se dem göra något helt nytt nu efter 9 år med Halo...


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

1
Skriv svar