Red Alert 3 trailer.

Medlem

det ska finnas olje plattoformar har jag läst i red alert 3 som ger resurser också, antar att dem fungerar som oljeplattformarna i generals / red alert 2. alltså små mängder då och då men i längden oändligt me resurser. dock kan den ju bli sprängd eller cappad av motståndare

Medlem
Medlem
Medlem

Red Alert 1 var och är uber.

Red Alert 2 var rena dolkstöten i ryggen, kul ja, men allt vart mer "Cartoon" aktigt...

Red Alert 3 är ju bara C&C3 med Rysk Accent/Kläder

Allt är EA:s Fel!


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem
Skrivet av WebPiraten:

Red Alert 3 är ju bara C&C3 med Rysk Accent/Kläder

Allt är EA:s Fel!

....förutom naval units,bygga baser på vattnet, coop sp, alla units har en 2nd ability,lagen har lite olika metoder att bygga baser på, resurssystemet är omgjort,
exp system för support powers, etc...

sen är ju det trots allt ett c&c spel så det är ju klart att vissa likheter finns.

Medlem

fartyg fanns ju i C&C3 fast man kunde inte kontrollera dom, sen hade dom flesta enheter i C&C3 en till egenskap.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Thumba:

fartyg fanns ju i C&C3 fast man kunde inte kontrollera dom, sen hade dom flesta enheter i C&C3 en till egenskap.

ja de statiska icke kontrollbara fartygen som man använder som artillery i nåt mission (om jag kommer ihåg rätt)... är ju likvärdigt med det som finns i RA3 ?

+ att vattnet i cnc3 saknade djup/fysik, var väl bara en platt shadereffekt.

Medlem

nej du nämnde att de inte fanns några över huvudtaget?:)


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Thumba:

nej du nämnde att de inte fanns några över huvudtaget?:)

Ja men dem räknas inte

Medlem

Jag kan inte se filmerna! Hur menar ni mer att det ser ut för mycket som C&C3? RA 1 o 2 byggde på samma motor som C&C och pressade den motorn vidare mot nya upplösningar och fler bits ;P

Det enda som skiljer är designen på tanks o byggnader samt att spelvärlden är något som vi kan relatera till.

Det känns naturligt att RA3 bygger på C&C3 motorn vilket jag själv hoppats på då jag tyckte det var en trevlig motor med snygg grafik utan att kompromissa prestanda.

Medlem
Skrivet av IceMan:

btw nån mera än jag som smålog åt introt? när EA loggan var frammför Sovjet`s ? dom anar nog inte hur otroligt rätt dom har, haha!

Ta någon diktatur som har varit helkapitalistisk så kan vi börja prata igen
Tycker RA3 ser bra ut, förstår inte allt gnäll om att det ser barnsligt ut, RA2 var ju knappast särskilt seriöst heller


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

12
Skriv svar