Avstängd

Tröttnade på skiten efter 30min

Medlem

Jag tycker att de som bashar på de som bashar på spelet kan sluta de med. Ni frågar varför man bryr sig om hurvida andra köper spelet eller inte. Jag tror det har mest med att göra att man vill hjälpa till i att ge folk en andra åsikt om spelet. Få ut sanningen, ni vet? Anyway, om person X vill basha på spelrecension A så finns inte person Y med i ekvationen och bör inte klaga på person X. Just my 2 cents.

Disclaimer: Jag försöker vara opartisk i frågan om hurvida det är ett bra spel eller inte. Det är ju upp till var och en att avgöra.

Skrivet av ForrestFox:
Skrivet av Wartex:

Jag tycker inte man kan recensera det här spelet så fort efter att det kom ut. Eftersom det inte finns något definitivt slut i spelet så går det inte att sätta bestämda gränser på hur länge man ska ha kört innan man får recensera det. Tänkte bara ge en liten varning, eftersom spelet är skitskoj i början, men precis som med Spore så tröttnade jag iallafall rätt fort på det när jag väl hade fått allt det bästa efter typ en dag. Okej okej, jag körde "betan", och visst kommer det alltid komma nytt downloadable content och expansionspaket, så nog håller det en stund.

Jag vill veta vad du använde för fusk för att kunna få tag på allt det bästa efter en dag?

Fusk och fusk, jag hade en familj med 5 sims, och alla stod dagarna i ända och målade mästerverk. :$

Medlem

Jag ger spelet 1 påsar förhud av 10 möjligt.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Petah:

5/5 och ändå så får den en massa "-"... Imponerande.

Eftersom vi har förklarat principen med betyg, plus och minus åtskilliga gånger redan ger jag mig inte in på det igen.

Skrivet av Daedalus:

Undrar hur mycket EA fick betala för den här recensionen. 5 av 5, vilket skämt.

Jag orkar inte...

Förlåt, men era recensioner är så jävla dåliga numera...ingen recension tas längre på allvar. Hur i helv... kan man ge Sims toppbetyg, medans andra rejäla spel får skit?

Som tidigare nämnt, hur kan ett sånt här otroligt meningslöst spel med absolut inget slut och ännu mindre någon form av handling?

Örk säger jag bara...

Tänk så bra det vore ifall folk kunde TÄNKA ORDENTLIGT innan de skriver sina idiotiska inlägg? 8)

Ifall jag recenserar ett spel som JAG tycker är BRA... nog fan ger jag det ett bra betyg och pratar väl om det? Eller hur?

Ifall jag däremot recenserar ett spel som jag INTE tycker är bra så ger jag det ju naturligtvis ett dåligt betyg och pratar inte väl om det.

VARFÖR HAR FOLK SÅ EXTREMT SVÅRT FÖR ATT KUNNA FÖRSTÅ DET?! :evil:

Inaktiv

Tycker att recensionen är bra i sin helhet. Det är han själv som bestämmer vilket betyg det ska vara. Och varför tror ni inte att spelet är värd en femma? Har ni testat hela spelet? Eller börjar det lukta nedladdning?

Ni som klagar på betygen kan väl själva skriva varför The Sims 3 är värd en 1,2,3 eller 4.

Jag var först osäker på om jag skulle skaffa spelet men det verkar vara ganska bra till slut och kommer köpa detta till min "framtida" bärbara.

Aja ett tips till er som klagar : Gör en egen recension istället!

Medlem

Bah! Spela och ha kul, era surpuppor!


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Inaktiv
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Petah:

5/5 och ändå så får den en massa "-"... Imponerande.

Eftersom vi har förklarat principen med betyg, plus och minus åtskilliga gånger redan ger jag mig inte in på det igen.

Skrivet av Daedalus:

Undrar hur mycket EA fick betala för den här recensionen. 5 av 5, vilket skämt.

Jag orkar inte...

Förlåt, men era recensioner är så jävla dåliga numera...ingen recension tas längre på allvar. Hur i helv... kan man ge Sims toppbetyg, medans andra rejäla spel får skit?

Som tidigare nämnt, hur kan ett sånt här otroligt meningslöst spel med absolut inget slut och ännu mindre någon form av handling?

Örk säger jag bara...

Tänk så bra det vore ifall folk kunde TÄNKA ORDENTLIGT innan de skriver sina idiotiska inlägg? 8)

Ifall jag recenserar ett spel som JAG tycker är BRA... nog fan ger jag det ett bra betyg och pratar väl om det? Eller hur?

Ifall jag däremot recenserar ett spel som jag INTE tycker är bra så ger jag det ju naturligtvis ett dåligt betyg och pratar inte väl om det.

VARFÖR HAR FOLK SÅ EXTREMT SVÅRT FÖR ATT KUNNA FÖRSTÅ DET?! :evil:

Ja, tänk om idioter kunde sluta skriva inlägg.

En recension ska vara precis som det heter; en recension. En helhetsbild av själva spelet, möjliga uppdateringar från sin föregångare så att folk blir intresserade av att köpa skiten.

Betygssystemet som FZ använder borde slopas fullständigt då det inte på något sätt erkänner färg gällande spelet. Sims 3 är ett otroligt bra exempel.

Tur det finns andra spelsidor som åtminstone kan hålla en respektabel nivå på sina recensioner.

Medlem
Skrivet av Nybbe:

Tröttnade på skiten efter 30min

Det var dyra 30 minuter i sådana fall, varför köper du spel som du inte ger mer tid än 30 min?


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Om jag fick ge mitt ex en käftsmäll för varje gång hon suttit och spelat Sims, Sims 2 osv. Så hade hon varit en bra kandidat för en ansiktstransplantation, som har varit så väl omtalade i media.

Kort sagt, ser man en myra vid kylen, så finns det nog fan fler runt omkring.. Så att säga.

Härlig recension! Puss och kram på dig Sebastian.

Inaktiv
Skrivet av Harpa:

Jag tycker recensionen är bra, då jag får en tydlig bild om vad som gör att Sebastian tycker som han tycker, samt att jag kan bygga en egen bild kring hur jag själv skulle kunna tänkas känna när jag spelar.

Sen att jag inte är Sims-fan är en annan sak.

Ja, jag förstår inte riktigt varför folk lipar på betyget, det är som att de inte läser recensionen ("orka läsa en 3 sidor lång recension om ett skitspel som SIMS").

Själv tycker jag att Sims kan vara kul att leka runt i då och då, jag gillar främst att bygga och inreda husen (kommer från min barndom med lego, notera att denna barndom inte är slut än).


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Petah:

5/5 och ändå så får den en massa "-"... Imponerande.

Eftersom vi har förklarat principen med betyg, plus och minus åtskilliga gånger redan ger jag mig inte in på det igen.

Skrivet av Daedalus:

Undrar hur mycket EA fick betala för den här recensionen. 5 av 5, vilket skämt.

Jag orkar inte...

Förlåt, men era recensioner är så jävla dåliga numera...ingen recension tas längre på allvar. Hur i helv... kan man ge Sims toppbetyg, medans andra rejäla spel får skit?

Som tidigare nämnt, hur kan ett sånt här otroligt meningslöst spel med absolut inget slut och ännu mindre någon form av handling?

Örk säger jag bara...

Tänk så bra det vore ifall folk kunde TÄNKA ORDENTLIGT innan de skriver sina idiotiska inlägg? 8)

Ifall jag recenserar ett spel som JAG tycker är BRA... nog fan ger jag det ett bra betyg och pratar väl om det? Eller hur?

Ifall jag däremot recenserar ett spel som jag INTE tycker är bra så ger jag det ju naturligtvis ett dåligt betyg och pratar inte väl om det.

VARFÖR HAR FOLK SÅ EXTREMT SVÅRT FÖR ATT KUNNA FÖRSTÅ DET?! :evil:

Ja, tänk om idioter kunde sluta skriva inlägg.

En recension ska vara precis som det heter; en recension. En helhetsbild av själva spelet, möjliga uppdateringar från sin föregångare så att folk blir intresserade av att köpa skiten.

Betygssystemet som FZ använder borde slopas fullständigt då det inte på något sätt erkänner färg gällande spelet. Sims 3 är ett otroligt bra exempel.

Tur det finns andra spelsidor som åtminstone kan hålla en respektabel nivå på sina recensioner.

För att sims 3 är ett bra spel men kanske inte tilltalar just dig?

Får jag fråga vad för sidor du hänger på? Fragbite? För sims 3 har fått väldigt bra betyg överlag överallt. Det är ett perfekt spel för den stora massan, finns en anledning till varför serien i sig har sålt över 100 miljoner kopior.

Gametrailers Review 9 out of 10
Gameplanet Review 9 out of 10
D+PAD Magazine Review 4.5 out of 5
1UP Review B+
NZGamer Review 9 out of 10
Edge Magazine UK Review 8 out of 10
Total Video Games Review 8 out of 10
GameSpy Review 4.5 out of 5
GamePro Review 4 out of 5
GameSpot Review 9 out of 10

Inaktiv

Man växer ifrån "Lego" stadiet,


signatur

a"C"RED -

Inaktiv
Skrivet av Devices:
Skrivet av Spectral:

Det är ju helt sjukt att era recensenter får tycka som dom vill!!

Jag instämmer fullständigt, det här oskicket med recensenter som tänker själva måste stävjas!

Men, allvarligt, jag har ett par frågor. Recensionen tar upp skapande av Simar och nyheterna som livsmål och liknande, men nämner nästan inget om det som var min största behållning med dom första spelen nämligen husbyggandet. Har det gjorts förändringar/förbättringar i byggande- och inredningsverktygen?

Hur fri är rörligheten i stan egentligen? När jag läser "du kan cyckla till stranden" får jag omedelbart GTA-impulser: kan man "röja" i Riverside?

Och för det tredje: kan man få en jämförande uppskattning i hur mycket grafik- och ljud uppdaterats jämfört med tvåan? Är det värt att "uppgradera" från tvåan till trean om man sitter på ett några år gammalt system? Köper jag det här spelet är det för att ge det till min syster och hennes barn (som älskar Sims och Spore)- men då gäller det ju att dom har något utbyte av det och inte bara får samma grej i ett nytt dyrt paket. Jag kan ju köpa ett par tre expansioner till tvåan för samma pris som ett nytt spel...

Grafiken kanske inte är jättemycket bättre än Sims 2 rent grafiskt men det faktum att det är en stor sömlös stad gör att det kan kräva en del av datorn (tror jag, jag hade inget problem att köra det men min dator är lite overkill för det mesta som jag spelar).

Husbyggandet och inredning har förbättrats ganska mycket, man kan ha flera saker stående på samma yta som man för bara kunde ha en sak. Fler alternativ vid husbyggande, lite mer slimmade menyer bl.a.

Det finns inte så mycket att välja på i tapet- och golvväg ännu men det kanske ändras på genom användarskapade kreationer eller expansioner.

Det var flera småsaker i spelmekaniken som var riktigt smarta, enligt mig, som förgyllde spelandet lite mer.

Kort sagt, ett bra spel och jag tror att du skulle bli nöjd (eller vem det nu är som ska ha det) men förvänta dig inte att det är lika fyllt med möbler och annat som i Sims 2 med expansioner.
-Edit- Jag saknade inte något av materialet som saknas iaf.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Kan ju hålla med om att det är det ultimata Sims-spelet. Har du detta behöver du inte lägga mer ner pengar, synd att de ska hålla på att mjölka vidare på expansioner med antaglien Sims 3: Rockband, Sims 3: Holiday, Sims 3: Work osv..

Medlem

5/5 men skämtar ni eller. Är det Anna 8 år som har recenserat eller? Eller är det Anna 8 år som hänger på detta stället? Vem fan recenserar ni för egentligen?

The Sims 3 = Please insert your credit card before playing

Skrivet av Aftonstjaerna:
Skrivet av Nybbe:

Tröttnade på skiten efter 30min

Det var dyra 30 minuter i sådana fall, varför köper du spel som du inte ger mer tid än 30 min?

Därför det finns piratkopior? Det är ju krav innan man köper ett EA spel

Jee
Medlem
Skrivet av darknshy:

Man växer ifrån "Lego" stadiet,

Trodde inte det var möjligt.

Skrivet av Fisse:

5/5 men skämtar ni eller. Är det Anna 8 år som har recenserat eller? Eller är det Anna 8 år som hänger på detta stället? Vem fan recenserar ni för egentligen?

Sen när recenserar man FÖR någon? Man ändrar väll inte sina åsikter beroende på vem man talar till?

Förstår inte varför man klagar på någons betyg och åsikter. Om ni vill ha recensioner utan personliga åsikter får ni väll låta bli att läsa recensionerna här.


signatur

Eller inte?

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Paladia:

Det var knappast förvånande att FZ gav The Sims 3 fem i betyg. FZ skriver ju dagligen om The Sims, trots att det är relativt ointressant och så långt från Frags man kan komma.

22 nyheter på tre och ett halvt år, blir väl snarare nåt i stil med en nyhet var femtioåttonde dag...

Du söker sannerligen vända statistiken till din fördel och helt sonika ignorera 95% av all statistik.

Vad jag skrev var att ni dagligen skrev om The Sims (inget specifikt nummer), som du säkert ser så valde du enbart The Sims 3 i ditt urval, när det fanns runt 30 andra The Sims i er databas att välja på också.

En enkel google-sökning på site:fz.se/nyhetsarkiv "the sims" visar på att ni radat upp 2 620 skrivelser om The Sims, vilket motsvarar mer än en per dag. Mångt och mycket så är det gastkramande nyheter såsom "FZ :: Nyheter :: Gör egna tapeter i The Sims 2" och dylikt.

Hur i allsin dar kan du ha fått för dig att det på en sida som fragzone skulle vara nytt och hett att man kan göra tapeter i The Sims? En motsvarande sökning på site:fz.se/nyhetsarkiv "quake" ger 10% av resultaten som The Sims ger, trots att det släppts åtskilliga fler Quake-spel än The Sims-spel och trots att fragzone har sin bas i Quake. Snacka om att gå ifrån sina rötter.

Medlem
Skrivet av Fisse:

5/5 men skämtar ni eller. Är det Anna 8 år som har recenserat eller? Eller är det Anna 8 år som hänger på detta stället? Vem fan recenserar ni för egentligen?

Så du menar att FZ ska trasha spel som t ex grand turismo och fotboll manager bara för att dom tillalar en viss sorts personer med ett visst intresse? Jag spelar hellre sims över fotboll manager och GT any day men visst förstår jag att både FM och GT är bra spel. Varför har ni problem med detta?

Fisse:
Hahaha, jag trodde alla visste att alla recensioner vi publicerar här på FZ riktas till Anna, 8 år i Mjölby.

Dessutom förstår du väl att det är aldrig okej att köra piratkopior... oavsett om upphovsmannen till spelet är "Stora Stygga EA" eller Indie-Lars från Kiruna.

Paladia:
Är du seriös nu? Det var väääldigt många år sedan som FZ gick ifrån att vara en sajt enbart om Quake, till att bli mer heltäckande. FZ skriver om allt som rör spelvärlden... pc, konsol och (sedan rätt nyligen) även om handhållna spel.

FZ breddade vyerna för bra länge sedan, dags att du gör det också. Ha en trevlig kväll!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Paladia:
Är du seriös nu? Det var väääldigt många år sedan som FZ gick ifrån att vara en sajt enbart om Quake, till att bli mer heltäckande. FZ skriver om allt som rör spelvärlden... pc, konsol och (sedan rätt nyligen) även om handhållna spel.

FZ breddade vyerna för bra länge sedan, dags att du gör det också. Ha en trevlig kväll!

Seriös i vilket avseende?

Att gå från att vara en Quakesida till att skriva tio gånger mer om det spel som är så långt från Quake man kan komma än om Quake, är knappast "bredda vyerna", det är snarare en total kovändning.

Låt mig formulera en fråga till er.

Bör jag fortsättningsvis som besökare på fragzone förvänta mig fler nyheter om diverse tapeter, H&M-kläder och julpynt i The Sims än om nyheter om Quake (eller andra fragorienterade spel)?

Medlem
Skrivet av Paladia:

Snack

Min käre Paladia, jag tror du är och knycker havreflarn i fel trädgård nu.

2600 nyheter? Jag tyckte det viskade lite fel. Eller sådär jättemycket fel i mitt lilla ullaredsöra och kontrollerade. Om du tar 2600 så stämmer det faktiskt ganska bra. Den enda modifikationen i antal som behövs göras är att subtrahera 2460 nyheter. Vilket gör att siffran slutar på 140.

Du kan själv komma fram till samma slutledning, gå till nyhetsarkivet, och ta spelen i tur och ordning. Lägg ihop, det finns exempelvis kalkylatorn på datorn för uppgiften om det gör det enklare för dig.

Sen får du vara noga med att det kan vara samma spel till olika format, då är ofta många nyheter flerformatiga och bör inte räknas två gånger, då de bara dykt upp en gång.

140 blir verkligen inte mer än en per dag. Så. Nu tackar jag för mig. Ajöss och tack för fisken.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Jee
Medlem

Paladia: Om det kommer flera nyheter om the sims än om Quake så är det väll ganska självklart att dom skriver färre nyheter om Quake?
FZ:s nyhetsdel innehåller opartiska nyheter. Tvivlar på att man ignorerar vissa spelnyheter för att det inte intresserar skribenten. Och varför skulle dom endast vända sig till en vis typ av gamers när dom kan vända sig till alla?


signatur

Eller inte?

Paladia:
Du kan förvänta dig att vi kommer försöka vara så heltäckande vi bara kan, med de begränsade resurser vi har. Detta innebär att vi skriver om allt hett och försöker täcka så mycket som bara är möjligt -- inklusive både The Sims och nya Quake-grejer.

Harpa:
Jag är helt mållös att du verkligen orkade rota igenom nyhetsarkivet för att kolla upp det där... gå och skriv E3-nyheter med dig istället!

Inaktiv

För att fortsätta gå på Paladias, ursäkta mitt ordval, idiotiska kommentarer så kan jag ju tillägga att FZ inte heter "Fragzone" längre utan bara FZ så sluta skriva Fragzone med "Frag" i fetstil som om det visar på något.

Eller har jag missuppfattat detta?


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Lilleputten:

...så kan jag ju tillägga att FZ inte heter "Fragzone" längre utan bara FZ så sluta skriva Fragzone med "Frag" i fetstil som om det visar på något.

Eller har jag missuppfattat detta?

*tittar på loggan och domänen och i mitt huvve*

Jag tror du har rätt. FZ. Det ligger fint på tungan. Eeeeefffff zääääta. Mmmmm.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

Jag fattar verkligen inte varför folk orkar med detta, för det första så är betyget personligt och är inte och kommer aldrig att bli opartiskt, om ni skulle skriva om Sims 3 skulle ni vara opartiska? inte en chans.

För det andra så hur fan kan man bli sur över att det inte kommer nyheter om ett vist spel? men mer om ett man inte tycker om?

Om ni inte gillar spelet så läs inte just den nyheten! eller ännu bättre, skriv inte en kommentar i den om hur mycket ni inte tycker om spelet!

FZ kan väll förfan inte göra något åt att det kommer fler nyheter om Sims än Quake?

Påminner om dagis då man bråkar om vem som har mest tid med fröken...

Medlem

Need more drama!!

Redaktör
Skrivet av Paladia:

Du söker sannerligen vända statistiken till din fördel och helt sonika ignorera 95% av all statistik. [...]

Vad är du ute efter - ge oss en känga för att vi skriver om annat än Quake/QuakeWorld? Du får allt ta och logga in lite oftare, annars missar du en del förändringar...

Trodde vi snackade Sims 3, därför tog jag den statistiken. Men men, vi skriver långt från en Sims-inriktad nyhet per dag. Spelserien är enorm, därför förekommer ordet "sims" ganska ofta, t.ex. när det varje vecka kommer en speltopp. Det borde du veta, liksom att vi inte kallat oss Fragzone på sisådär ett halvt decennium.


signatur
Redaktör
Skrivet av Paladia:

Bör jag fortsättningsvis som besökare på fragzone förvänta mig fler nyheter om diverse tapeter, H&M-kläder och julpynt i The Sims än om nyheter om Quake (eller andra fragorienterade spel)?

Jag kontrar med en motfråga: Klarar verkligen Netscape Navigator 3.0 att visa FZ?


signatur
Skriv svar